FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Wrzesień 11, 2007, 23:05:39 pm
-
dziś zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i chciałbym te pomiary w Wami skonsultować :D:D
ale od początu:
pacjent caro 1,5 GLE 171 kkm przebiegu
silnik był nagrzany do jakiś 80stopni.
wyniki na sucho, silnik podpięty pod prostownik rozruchowy żeby przekłamań od słabnącego aku nie było
I 9,5
II 9,5
III 9
IV 9
po próbie z olejem:
I 13,5
II 13,5
III 13
IV 13
i co o tym sądzicie głowica czy dół do roboty (a może obydwa ? ) dodam ze silnik nie bierze jakoś straszliwie dużo oleju niecałą litre na 7 do 8 kkm
-
Wyraznie widac wpływ zuzytych pierscieni na spadek cisnienia sprezania. No cóz po 170 tys maja prawo puszczac. Nie mniej silnik i tak jest w dobrej kondycji gdy ma praktycznie równomierne sprezanie na wszystkich garach i podniosło sie o tyle samo :) Ja bym osobiscie nie ruszał- co najwyzej uszczelniacze wymienic i przy zdjeciu glowicy poprawic to i owo i zobaczyc czy tłoki sie kiwaja w cylindrach czy nie
-
myślałem żeby zrobić głowice a przy okazji jak bede sie już z tym babrał to przynajniej wymienić pierścienie ma to sens czy nie pchać sie w wymiane samych pierścionków bez robienia szlifów ??
-
wymienić pierścienie ma to sens
Według mnie nie- mozna wprawdzie dac np pierscienie na pierwszy szlif do tloków nominalnych i da to efekt ale jezeli cylinder jest zowalizowany to taki patent długo nie pociągnie. Kolejna sprawa to to ze pierscienie z łódzkiej primy maja rózna jakosc- raz trafisz dobre a raz takie ze padna po 6 tys- opinie róznych osób uzytkujacych rózne marki samochodów (w tym moja -dohc cos ostatnio nie domaga :? - byc moze wina dupnych pierscionków z primy ?)wiec cos w tym jest. Najpierw trzeba byc pomierzyc zuzycie cylindra i wtedy dopiero sie zastanowic co dalej
-
a robi jeszcze jakaś inna firma pierścionki do poldka ? jaką byś polecal ?? w tej chwili jestem w trakcie remontu mojego S21 ( od mojej warszawki) i kupiłem pierścienie własnie z primy ( jeśli dobrze pamiętam a nie chce mi sie iść do garazu sprawdzać ) i troszke mnie nastraszyłeś
-
jaką byś polecal
Geotze -to jest pewne ale czy do ohv 1600 robia to nie wiem. Na pewno produkuja do fiata dohc. Do warszawy moga byc- nikt nie bedzie chyba tego upalal :) Zreszta tylko czasem trafiaja sie niedobre. Normalnie wytrzymuja dlugo i pojezdzi sie na nich sporo
-
WKLIW#1874,
zrob szlif i daj nowe tloki - bedzie cie to kosztowalo 300-350pln
to nie sa strszne pieniadze
ale poki co to mozesz spokojnie jezdzic ,cis. masz niskie ,ale rowne i nie tragiczne - normalne zuzycie eksploatacyjne ,za silnikiem nic zlego sie nie dzieje
-
wiem że nic złego sie z nim nie dzieje ale moc już nie ta :D :D:D
a co do szlifu to troche bez sensu robić szlif a reszty nie tykać jak już się brac to pasowałoby przeszlifować tez wał wymienić panewki, od nowa osadzić wałek rozrządu, do tego regeneracja głowicy a toi już podnosi koszty co na studencką kieszeń robi sie mało wygodne :/