FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: mrobin w Wrzesień 13, 2007, 12:53:02 pm
-
Ostatnio zauważyłem, że w moja kierownica podczas jazdy na wprost nie jest ustawiona prosto, tylko lekko skręcona. Polonez nigdy nie był bity a kierownica nigdy nie była ściągana. Co może być przyczyną takiej rzeczy??
-
Zmiana geometrii zawiesznia. Pojedz na geometrie to Ci sprawdza i ustawia.
-
Nie wiem czemu ale mam tak samo:)
-
Trzeba po prostu pojechać na sprawdzenie geometrii.
-
Tez tak mialem , po ustawieniu geometri jest prawie idealnie.
-
Geometrię miałem ustawianą jakieś dwa miesiące temu, więc to raczej wykluczam, chyba że ktoś to źle zrobił.
-
Ale po ustawieniu stała prosto? No nic innego nie wymyślisz, jeżeli nie odkęcałeś kierownicy i nie zmieniałeś jej polożenia na wieloklinie, lub nie zmieniałeś drążków kierowniczych, to jest coś nie tak. Musisz wjechać na kanał lub wczołgać pod auto (polecam pierwszą opcję) i sprwadzić, czy nic nie jest pogięte, krzywione itp., itd. Jeśli tak to trzeba wymienić cześci i pojechać na sprwdzenie kątów. Jeśli nie, to i tak wizyta na geometrii Cię nie ominie. A powiedz masz luz na kierownicy? To tez może być przyczyną takiego ustawienia kierownicy.
-
Luzów nie mam.
Dziś rozmawiałem z poprzednim właścicielem autka(moim ojcem) i z tego co on pamięta to zawsze ta kierownica tak była krzywo(on miał Poloneza od nowości). Jeździłem nim trochę wcześniej ale nie zwracałem na to uwagi, chyba sie jutro przejadę do warsztatu to mi to sprawdzą, albo już z fabryki taki wyszedł :shock:
-
geometria, opony te rzeczy powinienes sprawdzic
-
Moze po prostu ktos zle na wieloklinie ustawił skoro od nowosci tak jest. Jak puscisz kierownice na równej drodze to jedzie prosto czy sciaga na jedna strone ?
-
Jak puszcze kierownicę to nic nie ściąga, zarówno podczas jazdy na luzie jak i przy hamowaniu. Czy jeżeli to źle ustawiona geometria to należy ją zmienić(nic się złego nie dzieje podczas jazdy) czy wystarczy odkręcić kierownice i zmienić jej położenie(jeżeli to możliwe)?
-
a masz nieronomiernie zdzierane ogumienie? jesli nie i jesli Cie nie sciaga to zaznacz sobie obecna pozycje kola kierownicy wzglem jakiegos stalego elementu, odkrec kolo i przestaw o zabek na wieloklinie... porownaj efekty. Jesli nie bedzie dobrze zawsze mozesz wrocic sobie do poprzedniej pozycji ;)
-
O to właśnie mi chodziło, nie wiedziałem czy można to tak łatwo przestawiać. Dzięki za odp. zaraz ide sie bawić.
Pozdrawiam
-
Tylko to też ma swoje ale. Bo jesli kierownica stała krzywo to moło być poplątane coś z drążkami kierowniczymi. I może być tak, że w jedną strone koła będą się mocniej skęrać niż w drugą. Dlatego radziłem na geometrie podjechać, aby Ci na drążkach to ustawili.
-
hej
też dołacze sie do tematu
mam podobny problem to ze kierownica jest krzywo ustawiona wobec kierunku jazdy
autko mialo spotkanie (delkatne) z gruszka, autko wyremontowałem ale zauwazyłem póżniej ze kierownica jest nie równa
byłem na przegladzie ale nic nie wykazalo
opony są równe tak wiec mam takie upewnienie zdjąc kierownice i przestawić?
czy pojechać na inna stacje i sie jeszcze upewnić?
-
Jedź i zrób zbieżność :)
-
Oki:-) oto mi chodziło jak coś to jeszcze napisze
Pozdro
-
pierwsza zasada- nie ustawia się geometrii pod kierownicę! kierownicy może nie być a geometria musi być ustawiona! na mechanizmie kierowniczym są znaki pozwalające ustawić go dokładnie "na wprost", później ustawia się geometrię a dopiero wtedy manipuluje kierownicą. nigdy odwrotnie. ten mechanizm kierowniczy jest tak zbudowany że najmniejszy luz ma podczas jazdy na wprost, w miarę skręcania kół luz się powiększa.
-
pierwsza zasada- nie ustawia się geometrii pod kierownicę! kierownicy może nie być a geometria musi być ustawiona! na mechanizmie kierowniczym są znaki pozwalające ustawić go dokładnie "na wprost", później ustawia się geometrię a dopiero wtedy manipuluje kierownicą. nigdy odwrotnie. ten mechanizm kierowniczy jest tak zbudowany że najmniejszy luz ma podczas jazdy na wprost, w miarę skręcania kół luz się powiększa.
To teraz trzeba to jeszcze wytłumaczyć majstrom w warsztatach i stacjach diagnostycznych, 3 razy byłem świadkiem ustawiania zbieżności przy swoich (no powiedzmy że moich, konkretnie to ojca :P), raz w kakaowym caro, raz w thalii i jeszcze swego czasu w astrze II - za każdym razem ustawiali na kierownicę :|
-
wiem jak to wygląda- podchodzi taki fachman ze złośliwym uśmieszkiem na twarzy- wyprostować kierownicę? jak by pan mógł. no to prostuje. a później czytamy w innym dziale że przekładnia po 40 tys km ma luzy. jak jest skręcona to jasne że ma luz. ta przekładnia może mieć luzy po 150- 200 tys km. diagności i mechanicy dokładnie wiedzą jak powinno się to robić ale większość kierowców nie wie. moja kierownica też jest skręcona w lewo, na przeglądzie diagnosta też chciał mi ją prostować drążkami. podziękowałem- sam sobie ustawię jak będę miał chęci. przekładnię i końcówki mam ustawione tylko trzeba zdjąć i ustawić kierownicę.
-
tak myślę o tym, co piszecie i się zastanawiam, czy nie powinno się najpierw ustawić kierownicy do jazdy na wprost i ją zablokować. A potem regulować zbieżność. Bo jeśli kiera nie była ruszana na wieloklinie, to jej ustawienie do jazdy "na wprost" odpowiada położeniu przekładni do jazdy "na wprost". Najlepiej żeby tak jak pisze wrb ustawili mechanizm kierowniczy na znakach, ale nie wszyscy diagności o tym wiedzą...
-
Gdzie tych znaków szukać na tej przekładni w poldonie? Na górze jak z kierownicy wchodzi czy na wyjściu jak ramie?
-
Ja się podepne pod temat...
Głupie i nietypowe pytanie jak zdjąc kiere w caro +??
Chciałem mniejszą założyc...
-
zdejmujesz przycisk klaksonu, odkręcasz nakrętkę, ale nie do końca żeby sobie zębów nie wybić jak kiera puści i szarpiesz z całych sił.
-
A potem jak drugą założyc??
-
(http://img146.imageshack.us/img146/3993/25349061.jpg)
-
znaki są na ramieniu i na obudowie przekładni. kierownicę zakładasz tak samo tylko w odwrotnej kolejności.
maciejowski- <lol> <ok>
-
maciejowski To jest forum i ono jest od tego aby inni zasięgali wiedzy o tym i tamtym...
-
co nie zwalnia z samodzielnego myślenia. <ściana>
-
Może po prostu trzeba ustawić zbieżność. Ja też miałem lekko krzywo zabierałem się wiele razy za ustawianie zbieżności metodą domową i nic z tego nie wyszło. Wymieniłem z przodu opony na takie same i równo starte i kierownica jest prosta :D
-
dokładnie tak. W przekładaniach JKC znak wybity jest na tylnej części wąsa i obudowie za simmeringiem. Znaki z tego co pamiętam są pomalowane białą farbą . Jeśli chcesz mogę ci zrobić fotkę bo mam nową przekładnie pod ręką.
A ustawienie na znaki jest ważne z jednego i tylko jednego powodu. Aby wyosiować układ kierowniczy. Dzięki temu będzie tyle samo obrotów kierownicy w lewo co w prawo. Dzięki takiemu ustawieniu całe zawieszenie przy jeździe na wprost jest symetryczne względem osi poruszania się .
Dopiero w dalszym toku prac przestawia się kierownicę albo przegub kolumny kierowniczej. Ale zawsze idealnie da się ustawić tylko w próbie drogowej, gdyż w starych autach są różne opory toczenia każdego koła .