FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: lucascom w Wrzesień 14, 2007, 20:05:37 pm
-
mam poloneza caro, rocznik 93, silnik 1,6, silnik jest na LPG :) Problem jest następujący, silnik działa bardzo dobrze gdy jest zimny, natomiast gdy nagrzeje się do temp około 80-90 stopni zaczyna się dziać coś dziwnego. Jadąc na prostej drodze na 1 i 2 biegu jest spox, na 3 biegu zaczynają się problemy, przy około 20-22 tys. obrotów zaczyna silnikiem szarpać, dodając gazu więcej nadal szarpie silnikiem, podobny problem występuje gdy jadę pod górkę i na niskich obrotach na 3 biegu dodam więcej gazu, także zaczyna szarpać.
proszę o pomoc ;(
-
o kurna jeszcze nie wdziałem żeby silnik od poldka wykręcił 22 tys obr. pomyślmy wychodzi że prawie 3 krotnie wskazówa na obrotomierzu sie przekręci:)
niech sie wypowiedzą gaźnikowcy bo ja w tej kwesti nie mam zielonego pojęcia jakby to był wtrysk to moge podsunąc pare rad. a i dla czego to umieściłeś w dziale elektryka czy problem jest związany z nią?
-
jajć :D sorki, przecinki miały być :D bo rzeczywiście jakiś silnik f1 z tego wyszedł :D
-
Jesli tylko na LPG to moze byc przytkany filterek lpg, co to jest GLE czy GLI ? Bo jak GLE to przeczyc kopulke i sprawdz caly aparat czy nie jest zabrudzony.
PZDR Pluton
-
Czy objaw występuje na gazie i na benzynie?
Wygląda na to, że brakuje mu paliwa.
-
właśnie na benzynie nie moge sprawdzić bo jej nie mam w baku, nawet nie wiem czy jeszcze pompa działa :) masz racje że wygląda na brak paliwa, ale tak dziwnie że tylko jak silnik jest gorący to występuje, kopułka jest przeczyszczona, kable do świec sprawdzone czy nie przebijają, może to cewka, hmm, najgorsze jest to że to to moze być wszystko, chyba musze zatankować troche benzyny, wtedy mógłbym przynajmniej wykluczyć zepsucie się którejśc częsci z układu d gazu :)
-
Sprawdzałeś w jakim stanie są świece?
-
świece dobre, filtr od gazu niedawno wymieniany, możliwe żeby to cewka szwankowała ?
-
może być cewka a także moduł zaplonowy
-
strasznie dziwne to jest bo jak auto stoi i gazuje nim to nic się nie dzieje, to wszystko się dzieje tylko gdy silnik jest obciążony, czyli przy normalnej jeździe.
-
A filtr powietrza keidy wymieniałeś ?
Sproboj odkrecic lekko srube na parowniku i na weżu (tak o 1/4 obrotu.)
-
podkręciłem i lepiej chodzi :) nie przypuszczałem że to będzie problemem bo niedawno był regulowany gaz i wszystko było ok, a parę miesięcy później nagle sie tak porobiło :)
-
Widocznie lejesz badziewny gaz, i filtr od gazu sie zabil.
Spuszczales syf z parownika ? Sprawdzales w jakim stanie jest filtr ?
-
Panowie, a nie jest to przypadkiem slynny pekajacy kablek doprowadzajacy prad do przerywacza? Zdemij rurke podcisnienia i zobacz czy cos sie zmienia.
-
w parowniku nic nie ma bo był opróżniany miesiąc temu, sprawdzałem na wszelki wypadek wczoraj i nic nie leciało. Filtr też był niedawno wymieniany wiec nie będę go sprawdzał :) hmm a kabelek doprowadzający prąd do przerywacza sprawdzę bo na to nie wpadłem.
-
lucascom, Zobacz co sie będzie działo jak zatkasz wlot powietrze do filtra, ja zatkałm cały i dopiero zaczął mi normalnie jechać, znajomy zrobił to samo bo jak pojechał do warsztatu to mu kazali zatkać filtr powietrza, jak jeździ tylko na gazie, bo w ogóle nie wkręcał się w obroty (spotrafił nawet nie reagować na pedał gazu i gasnąć).
-
Jak zatykasz wszelkie dojscia do filtra powietrza i samchod normalnie jedzie to znacyz ze gdzies ciagnie lewe powietrze i zatkanie wlotow to ominiecie a nie usuniecie problemu. Taki rodzaj partyzantki.
-
Stingerek, Już wiem, ale wtedy można dochodzić gdzie ciągnie to lewe powietrze :)