FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Karos w Wrzesień 23, 2007, 00:27:57 am
-
Mam zamiar oddać alternaor do regeneracji, w związku z tym mam pytanie jak go wymontować z auta i na co przy odłączaniu zwrócić uwagę. Samochód to Caro plus 1.6 GSI. Z góry dzięki za odpowiedź.
-
Odkręcasz górna śrubę od alternatora, luzujesz pasek klinowy i go ściągasz , potem odkręcasz kable od alternatora i izolujesz wszystkie końcówki , następnie odkręcasz górna śrubę i dolna i wyciągasz alternator , nakrętka z dolnej śruby powinna być zaklinowana z blokiem wiec odkręcasz śrubę tylko od przodu , nie musisz jej kontrować.
PZDR Pluton
-
najlepiej najpierw odpiąć akumulator. unikniesz dzięki temu iskier gdy przypadkiem dotkniesz grubym kabelkiem do masy
-
odepnij czyjnik polożenia wału, i tak jak napisał kolega gucio akumulator bo w celu bezstresowego i łagodnego wyjęcia altka trzeba wypiąć przewody z tych plastikowych białych haczyków, a potem wyjąć sam haczyk a i jeszcze polecam odktęcić ramię (półksiężyc) od silnika zaraz pod pompą wody które służy do przykręcenia altka po naciągnięciu paska, wtedy bez problemu go wyjmiesz
-
Jezeli masz 2 wiatraki na chlodnicy (tak jak ja) to jeden z nich musisz wykrecic...bo czy tak czy siak, czy pod skosem nie bedziesz mogl wyciagnac alternatora, ogolnie to z tego co pamietam (o ile dobrze pamietam) potrzebne sa klucze nasadowe 17 i 19, no i 10 do odkrecenia kabli na alternatorze, jak i tego wiatraczka (trzema sie na 4-ech srubach)...
-
żadnych wiatraków nie trzeba wykręcać co mają 2 witraki do tego?. Pozatym wiatrak w poldzie jest i tak po stronie altka a dopiero dodatkowy jest po stronie powiedzmy pompy hamulcowej. więć co to ma za znaczenie czy 2 czy 1 tak czy inaczej nie trzeba wykręcać wiatraków. zrób jak ci napisałem wyżej wyjmiesz bez problemu.