FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: PEPCIO w Wrzesień 25, 2007, 21:37:04 pm
-
Witam.
Od samego początku czyli od momentu zakupu Poloneza mam nieustający problem z jak mi się wydaje zawieszeniem. O ile gro z usterek już wyeliminowałem (czyt. naprawiłem) to jedna pozostaje zagadką, otóż polda ściąga podczas hamowania w lewą stronę. Układ hamulcowy jest sprawny - był sprawdzany dwa razy na zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej. Wyniki pomiarów wychodzą tak dobrze, iż kolega diagnosta stwierdził, że dawno takiego Poloneza nie widział. Hamulce biorą równo, i tu rodzi się pytanie- Co może być przyczyną ściągania podczas hamowania (jeśli nie hamulce). Odpowiedź niby prosta - np: wahacze a konkretnie luzy na nich, ale zawieszenie było naprawiane dwa razy u ,,speca' który wymienił pół auta a efektu zero. Co możecie poradzić???
Sprawdzałem sam w zakresie jaki jest możliwy na parkingu na osiedlu zawieszenie i zastanawiają mnie tuleje metalowo-gumowe wahaczy dolnych. Przesuwają siędość łatwo wzdłuz tulejek tzn. od ,,ucha' w belce gdzie są mocowane do ,,ucha' - Tak ma być? czy może tuleje padły i stąd moje kłopoty?
Za wszelkie sugestje dziękuję.
Pozdrawiam.
-
no te tulejki to znowu tak luzno to sie nie przesuwaja
wlasciwie to nawet ciezko przesunac wachacz
ale zawias bardzo fajnie mozna sprawdzic na szarpakach - widac gdzie sa luzy
-
no te tulejki to znowu tak luzno to sie nie przesuwaja
wlasciwie to nawet ciezko przesunac wachacz
ale zawias bardzo fajnie mozna sprawdzic na szarpakach - widac gdzie sa luzy
Sęk w tym że na szarpakach luzów nie widać (przynajmniej diagnosta tak twierdzi). Sam już nie wiem co z tym fantem zrobić. Wymieniać wahaczy w ciemno nie chcę
:?
-
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
-
Sprawdź hamulce zamiast gdybać o zawieszeniu, jak Ci ściąga na lewą stronę to albo prawy zacisk za słabo łapie albo lewy za mocno, w zależności od tego JAK MOCNO ściąga może to być także wina tyłu co jest raczej bardzo wątpliwe aczkolwiek możliwe. Sprawdź układ hamulcowy, jak Ci łapie lewy przód a jak prawy na stacji diagnostycznej i dalej z górki.
-
Sprawdź nie tylko zbieżniść ale pełną geometrię. Czy drązki reakcyjne i ich mocowania są w porządku? Jesli na rolkach wychodzi ze W CAŁYM zakresie siły hamowania lewego i prawego koła są takie same, to do hamulców cięzko bedzie sie przyczepic :)
-
U mnie sciaga toze, a winie za to te gumy przy drazkach stabilizacyjnych co sa przykrecane do przedniej belki. U mnie te gumy sa wybite i sparciale.
-
Na to nawet ciśnienie w oponach ma wpływ.
-
O ! kolego można cały samochód rozebrać - a opony inne dawałeś na przód ? przecież od tego się zaczyna .
- mnie kiedyś rozwarstwiała się podłużnica przednia po stronie na którą uciekal - ŻADNA diagnostyka hamulcowa na to nie wskazała gdyż rolki i szarpaki takich ogromnych sił nie symulują !
[ Dodano: 26 Wrz 2007 10:43 ]
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
wybacz kolego -ale zbieżność - to nie jest sciąganie a prowadzenie pojazdu oraz ścinanie opon !
ze złą zbieżnościa samochód często hamuje bardzo równo (tylko piszczy na zakrętach łatwo )
-
Witam mam idetyczny problem`tak ze stówki przy hamowaniu to tak i nawet z 1/3 trzeba odbić żeby jechać prosto`wymieniłem już prawie wszystko podłóżnica pospawana geometria ustawiona płyn hamulcowy tarcze klocki przewody szczęki cylinderki też i nic cały czas to samo`już nie mam pojęcia do czego się doczepić może ktoś by się chciał nim przejechać o stwierdzić co to?? :) jest to Caro Plus 1.6 GSI 2001 rok (z ostatniego tygodnia produkcji:) 114000 przebieg PZDR
-
U mnie ściąganie w lewo powodowały luzy na wsporniku dźwigni pośredniej.
-
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
Oczywiście, geometria była ustawiana.
[ Dodano: 2007-09-27, 17:29 ]
Sprawdź hamulce zamiast gdybać o zawieszeniu, jak Ci ściąga na lewą stronę to albo prawy zacisk za słabo łapie albo lewy za mocno, w zależności od tego JAK MOCNO ściąga może to być także wina tyłu co jest raczej bardzo wątpliwe aczkolwiek możliwe. Sprawdź układ hamulcowy, jak Ci łapie lewy przód a jak prawy na stacji diagnostycznej i dalej z górki.
Dzięki za radę ale...... chyba nie czytasz co napisałem. Hamulce były już sprawdzane dwa razy na rolkach i wychodzą BDB.
[ Dodano: 2007-09-27, 17:31 ]
O ! kolego można cały samochód rozebrać - a opony inne dawałeś na przód ? przecież od tego się zaczyna .
- mnie kiedyś rozwarstwiała się podłużnica przednia po stronie na którą uciekal - ŻADNA diagnostyka hamulcowa na to nie wskazała gdyż rolki i szarpaki takich ogromnych sił nie symulują !
Podłużnicę muszę sprawdzić to fakt.
[ Dodano: 26 Wrz 2007 10:43 ]
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
wybacz kolego -ale zbieżność - to nie jest sciąganie a prowadzenie pojazdu oraz ścinanie opon !
ze złą zbieżnościa samochód często hamuje bardzo równo (tylko piszczy na zakrętach łatwo )
Święte słowa !!
[ Dodano: 2007-09-27, 17:33 ]
Witam mam idetyczny problem`tak ze stówki przy hamowaniu to tak i nawet z 1/3 trzeba odbić żeby jechać prosto`wymieniłem już prawie wszystko podłóżnica pospawana geometria ustawiona płyn hamulcowy tarcze klocki przewody szczęki cylinderki też i nic cały czas to samo`już nie mam pojęcia do czego się doczepić może ktoś by się chciał nim przejechać o stwierdzić co to?? :) jest to Caro Plus 1.6 GSI 2001 rok (z ostatniego tygodnia produkcji:) 114000 przebieg PZDR
No to mamy oboje problem z Pluszakami. Napisz proszę dlaczego spawałeś podłóżnicę ?
-
Kola wyważ i tez może przestać ściągać :)
-
Podłużnice w pluszakach umierają od wspomagania. Poprostu są za słabe, i w miejscu gdzie mocowana jest przekładnia pękają. Już 3 takie pluszaki widziałem.
Jak będzie źle pospawana to będzie ściągać.
-
A ja widziałem takie autka co ściągają przy hamowaniu mimo dobrych hamulców , opon i zbieżności przednich kół . Auto prowadziło się na prostej całkiem dobrze , można nawet puścić kierownicę i nadal jechało prosto . Problemy były przy hamowaniu i w zakrętach , bo w jedną stronę był podsterowny a w drugą nad . No i jadąc za takim to było widać że coś trochę jakby bokiem jechał . A powodem jest to że autko było wcześniej "bite" i żle było naprawione lub były spawana podłużnice i na spawach "ściągneło" . Pomiar przedniego zawieczenia i siły hamowania niczego złego nie wykazuje a auto nadal ściąga . Dopiero pomiary laserowe całej geometri samochodu pokażą czy autko nie jest skoszone . Koszt pomiaru to ok. 50 zet.
-
Witam :) i po problemie`pojechałem dzisiaj na geometrie do innego gościa i okazało się że Ci wsześniejsi zamiast pomóc bardziej zaszkodzili`teraz nawet przy 130 km/h puszczam kierownice i moge hamować i jedzie idealnie prosto:) POZDRAWIAM
-
no to napisz co tam było nie tak i co robili
-
Więc tak kąt toczenia kołą miałem ok z obu stron`zbieżność miała mały odchył ale nie taki tragiczny ale za to kąty wyprzedzenia sworznia to masakra była`lewy był o 5 stopni inaczej niż prawy a do tego ani jeden nie mieścił sie w normie`a niby temu wcześniejszemu gościowi wszystko wyszło ok`chwalili się jaki oni to sprzęt mają i wogóle`no w sumie to sprzęt mieli konkret ale się chyba za bardzo nie orientowali o co w tym biega`
-
przyczyny sciagania podczas hamowania: - nierowne wysuwanie sie tloczkow zaciskow (jeden sie wysuwa szybciej od drugiego) - odczuwalne przy lekkim hamowaniu, czasem skreceanie samochodu lewo / prawo, wycieki i uszkodzone uszczelki zaciskow, zuyte tarcze hamulcowe (rant na obrzezach), lub klocki. zapowietrzenie, zuzyte gumy na drozkach reakcyjnych (nierownomierny naciag wachaczy), zle ustawiona zbieznosc i katy, zyzyta/ uszkodzona opona, wybity swozen lub drazek kierwoniczy, luz na lozysku kola (luz sprawdzaj na uniesionym samochodzie i na zalozonym kole) to mozliwe przyczyny
-
Witam, mam podobny problem, przestawiłem go tutaj: (kopia z innego tematu) :
Witam, zakupiłem wczoraj nowego poldżunia jak to zwykle bywa u mnie to trucka bo do firmy.
I ma on taki problem że przy hamowaniu strzesznie ciągnie kierą w lewo, wprost na nadjeżdżające z naprzecika auto..., wg mnie to hamuje tylko jedno okło (lewe) na wszytskie 4, bo hamulec ręczny też nie działa, ale też dodam że troche go nosi po ulicy w czasie jazdy, jakie części trzeba wymienić w przodzie aby go nie nosiło?, co zrobić z tym że ściaga? czy mozna być coś innego winnego niż tylko hamulce?
Prosze o porady, bo już chce sie wziąść za zrobienie poldusia na cacy żeby pare latek pojeźdźił
Dodam że truck miał spawaną podłoge, a ktoś tam wcześniej coś pisał o spawaniu!
Prosze o pomoc
-
Dodam że truck miał spawaną podłoge
kolego ! nikt Twego pojazdu nie widzi ! to opis teoretyczny jest powyżej - tylko w realu Ci można cos podpowiedzieć wiecej
-
Teraz to już tylko blacharz pomoże...... To było pospawane tylko na sprzedaż, po dojechaniu do domu, okazało się że rama jest pęknięta......
-
po dojechaniu do domu, okazało się że rama jest pęknięta......
jaka rama ? W Poldzie jest nadwozie samonośne
!!
-
Może chodzi o "ramę od paki"
-
no cóż ... dokładny opis - dokładne odpowiedzi.... marny opis - marne rady