FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: a1111 w Wrzesień 27, 2007, 16:46:39 pm
-
Jakie są różnice w wyglądzie (z zewnątrz) modułu orginalnego i pozostałych. Mam obecnie moduł APE ale padł, na oku mam używany, aluminiowa przykrywka elektroniki z malutką naklejką na środku , lub śladzie po naklejce. A może ktoś ma do opylenia moduł, może być uszkodzone sterowanie cewkami byle reszta działała (mam zainstalowany zwykły aparat zapłonowy a moduł do wtrysku by sie przydał)
-
Mam moduł, który nie daje sygnału na obrotomierz. Silnik pracował normalnie.
-
Dzięki, ale obrotomierz by się przydał.
-
Hm. wolę jednak 4 iskry niż obrotomierz :)
-
Ja musze poszukac bo miałem gdzieś sprawny inaczej czyli 2 gary ale reszta działała - jak coś to na priv. Może bym go spróbował naprawić jakoś.Cena nie będzie wygórowana - max cena flaszki :P .
-
Ja mam taki jak święty, czyli wszystko działa tylko tak jakby na 2 gary....
-
To jakby kupić od was obu to będę miał moduł cały sprawny? ;)
-
Dzięki, ale obrotomierz by się przydał.
To kupujesz sam obrotomierz(nie wiem czy na 100 % da sie go załozyc jest duzo grubszy od gaznikowego- w druga strone bez problemu) lub cala deske od gaznikowca i bierzesz sygnał do obrotka z rozdzielacza :) W ten sposób masz sprawny modul i dzialajacy obrotomierz
-
I aparat na wszelki wypadek jak padnie moduł.
-
Dobra dobra, aparat u mnie w bolidzie jest od 1/2roku i działa, ale moduł potrzebny jest do sterowania wtryskiem, a ten walnięty APE nie chce tego robić (przerywa). Idzie zima i na benzynie pasuje odpalać. I koledzy jeszcze pytanie ile chcecie za moduł z iskrą na dwa gary ? konkretnie.
-
Napisałem że do 20 zł max i jak cos to wal na priv - dogadamy sie bo mi leży niepotrzebny.
A tak swoją drogą to czy nie lepiej by było sprobowac zrobic układ imitujący impulsy z modułu do kompa ??? Oczywiście przy założonym aparacie zapłonowym. Tak sobie myślę że taki interface by zbierał impulsy z cewki podobnie jak obrotek i kształtował je na 5V i wysyłał do ECU. Pozostaje nadal kwestia obrotomierza - z GLE i po problemie albo Abimex i troche zabawy ale do zrobienia.
-
Można zrobić ten układ do kształtowania impulsów ale po co skoro wtryskiem i tak steruje moduł i trzeba by zrobić sterownik wtrysku, czyli łatwiej wstawić walnięty, a najlepiej sprawny moduł (gaźnika nie wstawiam bo przełanczanie na gaz jest nieciekawe)
-
Chyba mnie źle zrozumiałeś - moduł wysyła do ECU tylko impulsy dotyczące zapłonu - z tego co pamiętam 2 impulsy na obrót wału - dokładnie tyle ile apart nadaje impulsów.
Na podstawie tych impulsów wyznacza obroty (mierząc czas pomiędzy nimi) oraz oblicza kąt zapłonu na podstawie tego samego sygnału. Jak coś to jest linia REF, ECU po przetworzeniu tych impulsów w zadanym czasie odpowiadającym danemu kątowi zapłonu wysyła sygnał strobujący EST. Do tego jest jeszcze sygnał BYP -też steruje nim ECU - ten sygnał przełącza realiczację zapłonu pomiędzy modułem i kątem statycznym 10 stopni a sterowaniem kątem zapłonu przez linię EST. Podczas rozruch dzieki temu moduł sam realizuje zapłon
Jeśli mnie zrozumiałeś to przy aparacie zewnętrznym tylko ECU potrzebuje zliczać obroty i na ich podstawie sterować wtryskiwaczem. Nie potrzebuje modułu pod cewkami wcale a tak naprawdę potrzebuje jedynie impusów strobujących z REF bo sygnał BYP i EST mogą być niepodłączone.
Zostaje tylko sygnał strujący obrotomierzem który występuje z tego co pamiętam tylko 1 raz na obrót wału a nie 2 razy jak w przypadku zbierania impulsów z cewki.