FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Van w Październik 02, 2007, 00:36:07 am
-
Ostatnio zaliczyłem pada całkowitego pompy paliwa. Dlatego mam takie pytanie. czy lepiej bawić sie w zastosowanie wydajniejszej pompy paliwa z innego auta wewnętrznej czy zewnętrznej.
pompy wewnętrzne mają ok 43mm średnicy czyli więcej niż poldkowa. Interesuje mnie ciśnienie robocze ok 4 barów
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232428.html ta straszy ceną. wersja wewnętrzna jest o ok 100zł tańsza.
Opowiadam sie za wersją zewnętrzną ze względu na prostotę zamontowania (albo bak od GLE bądź oryginalna pompa wew zastąpiona miedzianą rurką)
słucham wszelkich sugestii na ten temat. pompa od 1,4 tak dość średnio zasilała 1,6 rovera wiec szukam czegoś mocniejszego z zapasem na przyszłe modyfikacje.
-
słucham wszelkich sugestii na ten temat. pompa od 1,4 tak dość średnio zasilała
zapomniales dodac: padlinowata stara pompa :lol:
moim zdaniem nowa pompa do 1.4 spokojnie wystarczy nawet do 1.6 czy 1.8
nie sadze zeby do np. Rovera 1.6 16V wkladano inna pompe niz do R 1.4 16V
czytalem ze nie sa polecane pompy od pewnej pani z allegro, to podobno jakas chinszczyzna jest
-
to i ja czytałem ze ta chińszczyzna nadaje się do gara a nie do auta :D może i do 1,6 wystarczy a jak mi odbije na 1,6T ?? :twisted:
-
może i do 1,6 wystarczy a jak mi odbije na 1,6T ??
Dopuki nie zmienisz regulatora cisnienia to i tak wydajność pompy raczej jest bez znaczennia :D
Zawsze można zmienić wtryskiwacze na wydajniesze ;).
-
Dokladnie tak. Z dyskusji na roverki.pl mozna dowiedziec sie ze doladowane silniki powinny byc zasilane pompami o wydajnosci 40l/h na kazde 100KM (w duzym uproszczeniu) Tak wiec jezeli uturbisz 1.6 na doladowaniu jakie stosuje oryginalnie Rover w 1.8 Turbo to powinienes miec jakies 140KM i pompa od poldorovera 1.4 ktora ma wydajnosc 64l/h powinna wystarczyc.
-
wiec nie wiem czy wystarczy i pewnie się nigdy nie dowiem. kupiłem Walbro 255 :)
-
Nie ma bata. Rozpruje Ci przewody paliwowe :)
-
reg nie pozwoli by tam większe ciśnienie od normalnego panowało :) a ja aż tyle podnosić je nie zamierzam :)
-
http://moto.allegro.pl/item598416868_pompa_paliwa_mazda_toyota_suzuki_mitsubishi_inne.html
A co powiecie na taką pompę paliwa.
Nie potrzebuję tak jak van pompki 6barów 250l/h więc szukam czegoś mniejszego tańszego ale i wydajniejszego od serii. ta ma niby 160l/h i też 6barów. Tylko firma taka nie za pewna...
-
odkopuje temat bo teraz to ja musze zmienic pompe paliwa. Van#1860, Twoja pompa jest dedykowana do jakiego samochodu?? Gdzie na mazowszu jest jakis sklep z pompami?? nie chce zamawiac przez internet bo to sie mija z celem. przysla jakas lipe i co wtedy??
-
Nie zakładałem nowego tematu bo tematyka podobna....
Mam pytanie odnośnie Zewnętrznej pompy paliwa chciałem ją zamontować we wnęce koła zapasowego... pompa będzie musiała "zassac" okolo 20cm w gore. Wezyk oczywiscie zredukuje bo podlaczenie jest fi 15 ja chce zrobic fi 10
-
kawitacja :]
-
Chudy będzie działać miałem tak u siebie
-
Brysiek dzialac bedzie, ale jak to jest pytanie....
zamontujesz wydajna pompe powyzej poziomu zbiornika ktora bedzie musiala przez 20cm ssac paliwo i masz odpowiedz....
uwaga doswiadczenie: przezroczysty waz miedzy pompa a zbiornikiem i kilka cm na wyjsciu a teraz obserwujemy....
silnik Chudego to wersja z doladowaniem tak ? chyba warto zadbac o dobry uklad paliwowy
chyba ze sie ma stos tlokow do tego silnika
-
Widzialem ze pompa ma zamontowany zawor zwrotny wiek jak 'zassie' to powinno trzymac. Pompe mozna zamontowac na tym samym poziomie co zbiornik , bedzie troche dluzej weza ale w pionie muzi podessac tylko 12cm 'wysokosc zbiornika'. Ja bym wolas zamontowac we wnece kola, nie bedzie chlapala woda i inne bloto
-
We wnęce będziesz ją lepiej słyszał :D
A wodą itp bym się bardzo nie przejmował, pompa zewnętrzna jest przystosowana do takich warunków.
Swoją drogą najlepsze co można zamontować we wnęce koła to butla toroidalna :P
-
Zupełnie nie chodzi o to że paliwo będzie wracać, tylko właśnie o w/w zjawisko kawitacji przy takim ustawieniu pompy/węża ssącego.
-
uwaga doswiadczenie: przezroczysty waz miedzy pompa a zbiornikiem i kilka cm na wyjsciu a teraz obserwujemy....
Kawitacja o ile wystąpi, to tylko w obrębie łopatek wirnika, czego i tak nie jestes w stanie zauważyć. Benzyna ma stosunkowo niską prężność par i faktycznie coś tam może się dziać. Pytanie tylko, na ile to występuje i tak przy fabrycznym zamontowaniu. Duża średnica przewodu ssawnego i zamontowanie pompy na wysokości baku nie powinno stwarzać problemów. Nawet jesli kawitacja wystąpi, to wirnik pompy będzie narażony na dłuugi proces erozji i tyle.