FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: danio-1979 w Październik 02, 2007, 09:08:10 am
-
mam pytanie . czy w polonezie ma jakis wplyw przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo chodzi mi konkretnie o wyprzedzenie zaplonu. czy mozna na jakims uzadzeniu to dobrze ustawic np analizator spalin
-
czy mozna na jakims uzadzeniu to dobrze ustawic
tylko lampa stroboskopową . W starych układach z przerywaczem do ustawienia kąta statycznego wyprzedzenia zapłonu wystarczyła zwykła żaróweczka 12V
[ Dodano: 2007-10-02, 20:42 ]
przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo
Nie sadź łapek gdzie nie trzeba nic tam nie poprawisz .
-
czy w polonezie ma jakis wplyw przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo chodzi mi konkretnie o wyprzedzenie zaplonu.
jeśli mówimy o Twym 1,8 DOHC zapewne z fiata :mrgreen:
i masz tam abimexa - to jest wykonalne ,ale co Ci niepodoba się w obecnych nastawach - spalanie stukowe ? czy ,,brak zrywu' :wink:
od tego trzeba zacząć - silnik ten ma inną nieco harakterystykę optymalnej mapy zapłonu niźli 1,6 ohv więc pozostaje żmudne regulowanie na czuja ,albo hamownia i testy kilku nastaw .
Gdzie problem ? a to że zakresy np 800rp do 2000rpm ustawisz na zgodność to
3500rpm do 6000 się sknoci !
tak na prawdę to tylko badanie hamowanego silnika da jakieś optimum .
-
Usaw możę tak aby na wolnych obrotach miał 10 stopni wyprzedzenia - jak seryjny aparat. Warto też sprawdzić jak jest ustawiony seryjny pold z 1.6 OHV na abimexie - ale kołacze mi sie że ma właśnie 10 stopni wyprzedzenia na wolnych obrotach.
-
pytam dlatego ze jak mialem ten silnik we fiacie125 i zaplon ustawilem na sluch to mialem jakies 10stopni przed znakiem i lepiej wchodzil na obroty niz jak byl ustawiony na lampe. przypuszczam ze tak sie dzieje dlatego iz mam glowice w 1.8 od silnika 2.0
-
Abimex 1600 ma 12 stopni wyprzedzenia- polecam Morawskiego. Mozna troche przyspieszyc- silnik lepiej sie kreci. Generalnie jednak nalezy odpowiednia wartosc dobrac organoleptycznie. U mnie w 1800 gdy byl ustawiony na 12 stopni do 3500 tys była malina a powyzej 4000 tys jakby go dławiło cos. W ohv 1600 na wtrysku po zamianie zapłonu na rozdzielaczowy na module zdecydowanie lepiej jest powyzej 3 tys ale dól obrotow jest gorszy. Charakterystyka momentu przypomina bardziej ta na gazniku
Glowice 1,8 i 2,0 róznia sie minimalnie i w normalnej eksploatacji jest to niewyczuwalne. Nawet dobrze ze masz glowice od 2,0 -maja one wałki o dluzszych czasach otwarcia. Niewiele ale zawsze cos :)
-
Abimex 1600 ma 12 stopni wyprzedzenia
:shock: Powiedz na której stronie to znalazłeś.
-
w tej chwili mam ustawiony czujnik polozenia walu tak jak elwood opisywal w poscie dotyczacym montazu dohc do poloneza. moje pytanie jest nastepujace. w moim przypadku zmieni cos przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo(przyspieszenie) czy pozostawic bez zmian. konkretnie chodzi mi o to ze jest troche mulowaty i slabo sie wkreca na obroty.
-
morawski pisze zdaje sie o 10*+/-1
co do ustawienia to na poczatek warto ustawic te 10* geometrycznie ,a pozniej dostroic jednak metoda prob
JA u siebie mam przyspieszony zaplon o ~4* ,ale poza gorszym zapalaniem to efektow zbytnio nie widac
takie ustawienie geometryczne czujnika ma coraz mniejszy wplyw im obroty sa wyzsze
-
Wyjaśnij termin ustawienie geometryczne!
-
ustawiasz wal korbowy GMP i przekrecasz o 10* do przodu - czujnik mocujesz pionowo z gory
jezeli czujnik jest w innym miejscu ,co wynika z mocowania lub kola to ustawiasz analogicznie tak by sygnal byl dawany o 10* przed GMP
to w abimexie powinno dac przyspieszenie poczatkowe 20* i w zaleznosci jak silnik bedzie chcial zapalic to trzeba dostroic to ustawienie (czyli defakto zmniejszyc wyprzedzenie)
-
warto ustawic te 10* geometrycznie
OLO chyba chodziło o statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu . Czyli 10 stopni przed GMP