FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: florek1987 w Październik 05, 2007, 13:08:50 pm
-
Chciałem wymienić olej w moim poldku ale nie wiem ile mam go wlać jak go już spuszczę i ile mam go kupić??
-
W książce jest napisane 4,5 l. Więc nie pozostaje Ci nic innego jak kupić bańkę 5l. Pamiętaj żeby najpierw wlać olej do filtra. Jak wlewasz to patrz na bagnet.
-
w sumie do wymiany wystarcza 4 litry
-
Nawet 3,7 :)
-
4litry wystarczą - jeszcze zostanie, po kiedy wlewać olej do filtra przed jego założeniem ? Owszem - warto posmarować olejem uszczelkę i pomóc sobie kluczem do filtrów przy jego dokręcaniu ( ręką nie zawsze wystarczy ), ale wlewanie oleju nie ma sensu bo po tym jak założysz nowy filtr i wlejesz nowy olej to dotrze on też do filtra, ciekawe jak byś zakładał taki zalany olejem filtr np we FiacIe CC 900 - tam filtr wkręca się gwintem do dołu ( odwrotnie niż w Poldku )
-
W przypadku poloneza brak oleju w filtrze to brak smarowania przez chwil kilka. Zobacz po jakim czasie gaśnie kontrolka gdy olej jest w filtrze, a po jakim bez.
W normalnych autach zgadza się, oleju do filtra się nie naleje.
-
:) No właśnie posłuchaj jak Ci silnik chodzi przez kilka sekund bez oleju w filtrze.
-
ciekawe jak byś zakładał taki zalany olejem filtr np we FiacIe CC 900 - tam filtr wkręca się gwintem do dołu
Normalnie -nalewasz troche aby nasaczyc chociaz wklad ale zeby sie nie wylewało podczas zakladania :) Jezeli montujesz na sucho to wykrec swiece i krec az zgasnie lampka cisnienia -bez kompresji wał moze sie spokojnie obracac na zapasie oleju na panewce
-
czapki z głów - za to uwielbiam to forum - zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego :D
Macie rację Panowie, faktycznie po wymianie oleju i pierwszym odpaleniu przez 2-3 sekundy kontrolka się paliła - potem gasła - zawsze myślałem "że tak ma być" :!:
utek
Maxiu1991
Elwood#1887
macie rację - dziękuję za ważną informację, w tym miesiacu zmieniam olej i zrobię jak radzicie :D
-
bez przesady ,jak sie nie chce by silnik odpalil z niskim cis. oleju to wystarczy kilka razy zakrecic rozrusznikiem bez odpalania (latwo wykonalne jak sie ma instalacje gazowa)
zalewanie filtra olejem czy wykrecanie swiec ,bo wtedy sa mniejsze naciski na panewki to nadgorliwosc
a nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu
przy wymianie wlewasz 3.5l oleju ,odpalasz silnik ,gasisz i czekasz az scieknie
sprawdzasz poziom i uzupelniasz - niech bedzie ,ze poziom jest w polowie miedzy kreskami (chyba ,ze twoj silnik lubi inaczej)