FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Październik 07, 2007, 01:06:26 am
-
Pytanie za milion dolarów:
JAK !?
Od rana siedziałem z kumpem w kanale i nie przyszlo nam do glowy nic oprocz dwoch opcji:
- wyjecie silnika
- absolutny demontaz przedniego zawieszenia.
Chyba ze ktos ma lepszy pomysl ?
Odkrecanie silnika na poduszkach i podnoszenie nie przynosi efektu.
-
musisz podnieść cały przód auta, podwiesić silnik, i odkręcić belkę od spodu, raptem 8 śrub, nie trzeba zawieszenia rozbierać
-
nic nie trzeba odkrecać oprócz śrub miski olejowej, jak wykręciśz to miska powinna opaść z 1 cm,wyjmujesz starą uszczelkę, jak masz uszczelkę całościową to przekładasz ją między misą a sankami i tak kombinujesz ,żeby znalazla się tam gdzie powinna,czyli najpierw wkładasz z jednej strony między misą a silnikiem a póżniej delikatnie z drugiej, śrubokrętem dociskasz umiejętnie półksiężyce i jest git, pdczas wgladania śrub patrzysz czy uszczeleczka ładnie leży,aha musisz odkręcić taka osłonę koła zamachowego to wtedy lepiej odkcić śrubi miski które są przy kole zamachowym
-
mareks#1181, próbowałem twoim sposobem, po godzinie zrezygnowalismy bo jak z jednej strony weszla to z drugiej wyskoczyla.. syzyfowa robota.
banan_125p, Heh... mi to wygladalo od spodu tak jakbym musial cale zawieszenie rozbierac.
-
po godzinie zrezygnowalismy bo jak z jednej strony weszla to z drugiej wyskoczyla.. syzyfowa robota.
Te uszczelki takie są . Mialem silnik na wierzchu i tez mialem problem zmienic uszczelke. polóz ja pomiedzy miską a silnikiem, wsadz pólksiezyce i chwyc miske na 4 sróby. Pozniej powoli chwytaj kolejne io sróbokretem dociskaj uszczelke tak zeby wszedzi e weszła . Fakt łatwe to i szybkie nie jest ale co zrobic :?
-
A ja opuściłem belke (jeden gwint poszedł), stabilizator wszystkie gwinty poszły :-) podnosisz silnik do góry i wyjmujesz miskę. Da rade ale roboty jest troszkę chyba, że wszystko ci się ładnie odkręci bezproblemowo.
-
nic nie trzeba odkrecać oprócz śrub miski olejowej, jak wykręciśz to miska powinna opaść z 1 cm,wyjmujesz starą uszczelkę, jak masz uszczelkę całościową to przekładasz ją między misą a sankami i tak kombinujesz ,żeby znalazla się tam gdzie powinna,czyli najpierw wkładasz z jednej strony między misą a silnikiem a póżniej delikatnie z drugiej, śrubokrętem dociskasz umiejętnie półksiężyce i jest git, pdczas wgladania śrub patrzysz czy uszczeleczka ładnie leży,aha musisz odkręcić taka osłonę koła zamachowego to wtedy lepiej odkcić śrubi miski które są przy kole zamachowym
a no tak, i najlepiej jakbyś miał dzieloną uszczelkę
-
próbowałem twoim sposobem, po godzinie zrezygnowalismy bo jak z jednej strony weszla to z drugiej wyskoczyla.. syzyfowa robota.
Wkladasz uszczelke i łapiesz co drugi otwór nitka albo cienkim sznurkiem zeby nie uciekała- potem skrecasz i juz. Nitke czy sznurek mozesz zostawic gdyz guma to uszczelni
-
No tak.. ale mi chodzi o jakiś patent.. mechanik wymienial to u mojego ojca w 30 minut.....
Ale jak to zrobił.. zdradzić nie chcial....
-
Ja odkręciłem tylko przód stabilizatora, żeby go odchylić i uniosłem silnik po odkręceniu poduszek. Wyjąłem miskę i uszczelka w kilku miejscach złapałem do niej silikonem. Dosłownie po kropelce, żeby się tylko uszczelka nie przesuwała.
-
Czyli bez odkręcenia poduszek się absolutnie nie obejdzie żeby zrobić to najszybciej i najłatwiej ?
-
nie, musisz odkrecic poduszki i podniesc silnik maksymalnie do góry
-
Fistasz ma rację inaczej tego rady nie da zrobić. Przerabiałem to u siebie, patent bez wyciągania miski na nic, cały czas mi uszczelka do niej wpadała. Aha, w miejscach łączenia sie uszczelek (jeżeli masz uszczelkę wieloczęsciową) nie żałuj silikonu, bo te połączenia lubią przeciekać.
-
ja tez to przerabiałem. Na początek kombinowałem bez odkręcania. Nie udało się, więc odkręciłem poduszki pudniosłem silnik, opuściłem belkę i wtedy poszło gładko. Poza tym pruszenie syfem do miski nie jest zdrowe dla silnika:)
Podziwiam magików którzy potrafią to bez zdejmowaniwa miski :)
-
A ja nigdy nie odkrecałem nic wiecej niż tylko misę olejową , nieważne czy to były uszczelki cztero częściowe czy jednoczęściowa, no czasami takie osłony misy trzeba było odkręcać ale to w przypadkach jak były podgięte, no i jak ktoś się uprze to może poluzować poduszki i podnośnikiem do góry trochę podnieść.
-
Ja tez już wymieniałem i też tylko odkrecając miske , troszke z tym schodzi ale wystarczy trochę cierpliwości i da się zrobić, Właśnie jutro będe z nią walczył :D