FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Linek w Październik 10, 2007, 01:46:58 am
-
wiec panowie dlugo zmagalem sie z kosmicznym spalaniem ostatnio sam sie zaczalem bawic i zszedlem do 12-13litrow z tym ze w ogole nie dotykam gazu :oops: styl ponizej emeryckiego.
ale mam nastepujacy problem bo od dawien dawna ten okaz cierpi na kompletny brak jakiekokolwiek przyspieszenia i swoja predkosc konczy przy 80-90 km/h po godzinie rozpedzania.ruszanie z pod swiatel to istna katastrofa 5minut minie to moge zapiac 3 o ile mnie swiatlo czerwone nie zatrzyma.i tak jest i na benie i na gazie.na starcie to mnie dziadek w kapeluszu maluchem robi z palcem bez zylowania czasem az sie boje wyprzedzic rowerzyste.zajebiscie wolno sie wkreca na obroty i zajebiscie lipnie przyspiesza,
motor 1.5 gle, nowa kopolka i palec, swiece przewody, ustawione zawory, regenerowany gaznik ale to i tak nic nie dalo.
gdzie szukac przyczyny?
-
gaznik otwiera się do końca ?? czy linka kończy prace gdzieś na początku ??
-
Może walnęła linka ręcznego - w kabinie opuszczony, lampka się nie świeci a z tyłu trzyma? ;)
-
zapłon nie jest czasem za pózny ??
-
i tak jest i na benie i na gazie
Czyli nie jest problem ze złą regulacją gażnika i gazu gaznik otwiera się do końca ??
Może tak być że przepustnica nie otwiera sie do końca zapłon nie jest czasem za pózny ??
Też tak może być wtedy nie będzie miał mocy ani na gazie ani na benzynie . Co nam jeszcze zostaje ? Może kol.Linek ma "dębowe ucho" i nie słyszy że silnik chodzi tylko na trzech garach ? wtedy też będzie muł ( Linek wykręć wszystkie świece i zobacz czy jedna nie jest mokra i zalana ) . Może jest zatkany filtr powietrza lub dolot ? A może pasek przeskoczył i jest przestawiony rozrząd wtedy tez będzie straszny muł . Ogólnie to za mało danych aby postawić wirtualną diagnozę .nowa kopolka i palec, swiece przewody, ustawione zawory, regenerowany gaznik
A ustawienie faz rozrządu ?Trzeba wszystko sprawdzic . Jako ciekawostkę podam przykład kienta co też miał taki problem niby wszystko ok. a auto nie jedzie . Okazało się że ktoś mu wetkną szmatę do tłumika .
-
A może przy wymianie kopułki kable zapłonowe zostały "przestawione" :?:
-
wiec tak jest od poczatku jak go dosiadlem, zaplon ustawiany byl wielokrotnie w roznych warsztatach tak samo gaznik, wiec tez odpadaja kable odwrotnie i nowe swiece tez nic nie daly, chodzi na 4 garach nic nie szarpie nie strzela poprostu kompletny brak przyspieszenia.
-
a filtr powietrza dawno był zmieniany ?
-
na 8 tys km 3 razy wymienialem
-
A może przy wymianie kopułki kable zapłonowe zostały "przestawione" :?:
Na przestawionych kablach to tylko będzie " kichał ,prychał i strzelał " na pewno nie będzie pracował i jechał 80-90 km/h to nie będzie to . Zdecydowanie stawiam na rozrząd . Albo przestawiony pasek albo wyjeb....e krzywki na wałku rozrządu i napełnianie cylindrów jest nie pełne co oznacza znaczny spadek mocy .
-
a moze ktos mi podac przykladowy cennik naprawy? albo moze jeszcze ktos z okolicy wawy chetny do pomocy? :)
-
Miałem podobnie, jak mi sie pierscienie skonczyly... Z tym ze v-max oscylowal w granicach 100 km/h
-
Miałem podobnie, jak mi sie pierscienie skonczyly..
Też tak może być ! Trzeba by było zrobić pomiar ciśnienia sprężania oraz próbę olejową . Wykaże czy pierścienie nie są popękane i czy nie są powypalane i nieszczelne zawory .