FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Linek w Październik 10, 2007, 01:46:58 am

Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Linek w Październik 10, 2007, 01:46:58 am
wiec panowie dlugo zmagalem sie z kosmicznym spalaniem ostatnio sam sie zaczalem bawic i zszedlem do 12-13litrow z tym ze w ogole nie dotykam gazu  :oops:  styl ponizej emeryckiego.

ale mam nastepujacy problem bo od dawien dawna ten okaz cierpi na kompletny brak jakiekokolwiek przyspieszenia i swoja predkosc konczy przy 80-90 km/h po godzinie rozpedzania.ruszanie z pod swiatel to istna katastrofa 5minut minie to moge zapiac 3 o ile mnie swiatlo czerwone nie zatrzyma.i tak jest i na benie i na gazie.na starcie to mnie dziadek w kapeluszu maluchem robi z palcem bez zylowania czasem az sie boje wyprzedzic rowerzyste.zajebiscie wolno sie wkreca na obroty i zajebiscie lipnie przyspiesza,

motor 1.5 gle, nowa kopolka i palec, swiece przewody, ustawione zawory, regenerowany gaznik ale to i tak nic nie dalo.


gdzie szukac przyczyny?
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 10, 2007, 08:24:55 am
gaznik otwiera się do końca ?? czy linka kończy prace gdzieś na początku ??
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Październik 10, 2007, 08:47:05 am
Może walnęła linka ręcznego - w kabinie opuszczony, lampka się nie świeci a z tyłu trzyma? ;)
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 10, 2007, 09:15:38 am
zapłon nie jest czasem za pózny ??
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: bruns w Październik 10, 2007, 20:27:36 pm
Cytat: "Linek"
i tak jest i na benie i na gazie
Czyli nie jest problem ze  złą regulacją gażnika i gazu
Cytat: "Van#1860"
gaznik otwiera się do końca ??
Może tak być że przepustnica nie otwiera sie do końca
Cytat: "Van#1860"
zapłon nie jest czasem za pózny ??
Też tak może być wtedy nie będzie miał mocy ani na gazie ani na benzynie . Co nam jeszcze zostaje ? Może kol.Linek ma "dębowe ucho" i nie słyszy że silnik chodzi tylko na trzech  garach ? wtedy też będzie muł ( Linek wykręć wszystkie świece i zobacz czy jedna nie jest mokra i zalana ) . Może jest zatkany filtr powietrza lub dolot ? A może pasek przeskoczył i jest przestawiony rozrząd wtedy tez  będzie straszny muł . Ogólnie to za mało danych aby postawić wirtualną diagnozę .
Cytat: "Linek"
nowa kopolka i palec, swiece przewody, ustawione zawory, regenerowany gaznik
A ustawienie faz rozrządu ?Trzeba wszystko sprawdzic . Jako ciekawostkę podam przykład kienta co też miał taki problem niby wszystko ok. a auto nie jedzie . Okazało się że ktoś mu wetkną szmatę do tłumika .
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 10, 2007, 21:01:49 pm
A może przy wymianie kopułki kable zapłonowe zostały "przestawione" :?:
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Linek w Październik 10, 2007, 21:41:33 pm
wiec tak jest od poczatku jak go dosiadlem, zaplon ustawiany byl wielokrotnie w roznych warsztatach tak samo gaznik, wiec tez odpadaja kable odwrotnie i nowe swiece tez nic nie daly, chodzi na 4 garach nic nie szarpie nie strzela poprostu kompletny brak przyspieszenia.
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: santi86 w Październik 10, 2007, 21:51:07 pm
a filtr powietrza dawno był zmieniany ?
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Linek w Październik 10, 2007, 21:53:11 pm
na 8 tys km 3 razy wymienialem
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: bruns w Październik 10, 2007, 21:56:39 pm
Cytat: "BARTEK"
A może przy wymianie kopułki kable zapłonowe zostały "przestawione" :?:
Na przestawionych kablach to tylko będzie " kichał ,prychał i strzelał " na pewno nie będzie pracował i jechał 80-90 km/h to nie będzie  to . Zdecydowanie stawiam na rozrząd . Albo przestawiony pasek albo wyjeb....e krzywki na wałku rozrządu i napełnianie cylindrów jest nie pełne co oznacza znaczny spadek mocy .
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: Linek w Październik 10, 2007, 21:58:10 pm
a moze ktos mi podac przykladowy cennik naprawy? albo moze jeszcze ktos z okolicy wawy chetny do pomocy?  :)
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Październik 11, 2007, 19:58:50 pm
Miałem podobnie, jak mi sie pierscienie skonczyly... Z tym ze v-max oscylowal w granicach 100 km/h
Tytuł: powod tego zamulenia i v-max 80
Wiadomość wysłana przez: bruns w Październik 11, 2007, 20:26:03 pm
Cytat: "FSO maniak"
Miałem podobnie, jak mi sie pierscienie skonczyly..
Też tak może być ! Trzeba by było zrobić pomiar ciśnienia sprężania oraz próbę olejową . Wykaże czy pierścienie nie są popękane i czy nie są powypalane i nieszczelne zawory .