FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Grakoz w Październik 12, 2007, 12:22:15 pm

Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Październik 12, 2007, 12:22:15 pm
witam.
mój poprzedni post został usunięty, fakt jestem nowy i zamieściłem go w nie właściwym miejscu forum (mam nadzieję, że teraz jest dobrze). co do opcji szukaj to Szukałem i nie znalazłem nic konkretnego (same bolączki jak coś nie działa itp a żadnych konkretów). jeśli nie umiem szukać to pomóżcie mi a nie od razu wywalacie temat. na innych forach jakoś nie ma takiego problemu.

a teraz przechodzę do sedna.
posiadam poldka z silnikiem 1,6 gli. mam okazję kupić poldka z silnikiem 1,4 16V. obecny właściciel chce oddać go na złom z powodu ogólnie postępującej korozji. z tego co wiem to mechanika jest w porządku, silnika nigdy nie widział LPG, nie był katowany itp.
myślałem nad przełożeniem silnika i reszty do mojej budy bo moja jest zdrowa.
i teraz pytanie za , które poprzedni mój post został wywalony: co trzeba przełożyć z dawcy?
wiem, że niektórzy nie lubią takich pytań bo to było ble ble ble. szukałem i nic konkretnego. dlatego proszę niech ktoś mi pokorze i wymieni tylko elementy które są różne dla obu tych silników i które trzeba przełożyć. tylko tyle potrzebuję.
jeśli to taki problem to napiszcie a nie od razu wywalacie.
pozdrawiam Piotrek
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 12, 2007, 12:28:53 pm
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=9882&highlight=rover+silnik
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=10648&highlight=rover+silnik
mam dalej wymieniać czy sam poczytasz ??
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Październik 12, 2007, 22:41:39 pm
teraz widzę, że użyłem złych słów kluczowych do wyszukiwania. Van#1860 wielkie dzięki za pomoc.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 14, 2007, 15:21:18 pm
napisze to co pamietam z nudów
,belka,wydech do 1 tłumika,krzynie biegow,wszelkie linki,instalacje elektryczna ale nie cala,kompa,pompe paliwa,mozliwe ze wraz z pompa i zbiornik,ogolnie wszystkie pierdoly spod maski ktore roznia te dwa auta

[ Dodano: 2007-10-14, 15:26 ]
aa no i chłodnice,chyba ze masz juz 2 wiatraki albo masz w swojej mozliwosc przeniesienia czujnika wentylatora na druga strone.

[ Dodano: 2007-10-14, 15:33 ]
a zreszta masz gotowca bo masz fajny avatar choc i tak uwazam ze merole sa stylizowane pod gusta emerytów :)
http://witryna.fucio.pl/ptk/forum/viewtopic.php?p=29456&sid=8dbd80594fc6111a423017afedf6080d#29456
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Październik 16, 2007, 19:48:35 pm
wielkie dzięki.
widzicie jak chcecie to możecie pomóc  :lol:
co do przekładki to widziałem już tego poldrovera, o którym pisałem. chodzi super, silnik suchy, po 3 miesięcznym postoju po naładowaniu akumulatora odpalił od pierwszego obrotu. zdecydowałem się, że go biorę (za takie pieniądze to żale go nie brać). nawet zimówki ma jedno sezonowe wiec tym lepie dla mnie bo właśnie musiałem kupić.
z tego co widzę to jedyny problem czeka mnie z mocowaniem pompy od wspomagania ale znajomy mechanik jest dość pomysłowy wiec myślę, że sobie poradzimy.
zobaczymy co z tego wyjdzie. jeszcze raz dzięki za pomoc.

Cytuj (zaznaczone)
a zreszta masz gotowca bo masz fajny avatar choc i tak uwazam ze merole sa stylizowane pod gusta emerytów :)

może i są nudnie stylistycznie ale mi się podobają. zwłaszcza w123. tam wystarczy założyć ładne koła, położyć trochę na glebie i mamy fajną auto. zawsze jak wsiądę pojeździć ojca meśkiem to odczuwam brak tego klimatu. ale zobaczymy, może kiedyś.

PS. wiecie może jak ten silnik rovera chodzi na LPG a konkretnie chodzi mi o możliwość montażu BLOSa?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 17, 2007, 21:30:04 pm
to jest fajna beka:

(http://img248.imageshack.us/img248/2645/dsc00420ar9.jpg)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Listopad 10, 2007, 13:31:57 pm
witam.
odświeżam temat ponieważ SWAP na 1,4 jest już w zaawansowanym stadium.
na dzień dzisiejszy silnik już jest na swoim miejscu, skrzynia, wał, wydech, pompa paliwa też. ogólnie mechanicznie jest już zrobiony. zostały tylko kable i uporządkowanie trochę tego chaosu pod maską.
dodatkowo zamontowana jest też pompa wspomagania i jej napęd. wszystko widać na zdjęciach. pompa wpasowała się ładnie pod kolektor ssący, były tam nawet prawie pasujące otwory montażowe :D. trzeba było założyć dłuższe przewody hydrauliczne, dorobić kółko pasowe do alternatora, były też problemy z paskiem, niby był wymierzony ale chyba dopiero piąty pasek pasował.

podczas wymiany rozrządu okazało się, że już ktoś kiedyś pchał tam łapy. jedno z kółek rozrządu było przestawione o jeden ząbek. jak zapytałem poprzedniego właściciela co było przy nim robione to okazało się że kiedyś na początku jeszcze na gwarancji wydmuchało mu uszczelkę pod głowicą. robione było to na gwarancji w serwisie FSO i to widocznie oni tak to złożyli :D

a teraz porcja zdjęć:

(http://images30.fotosik.pl/110/8e3c60a4025d7c60m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e3c60a4025d7c60.html) (http://images33.fotosik.pl/39/b31ac3d9c932c307m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b31ac3d9c932c307.html) (http://images34.fotosik.pl/39/89279169d239eef4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89279169d239eef4.html) (http://images25.fotosik.pl/109/a57db7f4d6d00f4cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a57db7f4d6d00f4c.html)

to na razie tyle. czekam jeszcze tylko na elektrykę no i na końcu podłączyć LPG ale to mniej ważne :D
pozdrawiam
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Listopad 10, 2007, 14:45:27 pm
no spoko ale obawiam sie ze łozyska w altku długo nie wytrzymaja :) chociaz pierwsza pewnie padnie obudowa od naprezen :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Listopad 10, 2007, 15:00:22 pm
Pierwszy raz widzę taką rzeźbę ze wspomą, ale cóż w poldroverku każda to jedyny w swoim rodzaju wytwór wyobraźni właściciela :D . Miejmy nadzieję, że pomysł się spisze i będzie chodziła bez zarzutu.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Listopad 10, 2007, 15:56:51 pm
widze ze jednak akusia przeniosles. a przydal sie chociaz moj artykuł ?  powodzenia w uzytkowaniu i niech sie sprawuje
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Listopad 10, 2007, 17:20:21 pm
Cytat: "G.T."
a przydal sie chociaz moj artykuł ?

a co oczekujesz wynagrodzenia??  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :P
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Listopad 10, 2007, 18:10:57 pm
co do rzeźby to jak sami wiecie ciężko jest coś sensownego wymyślić.
tomallus1, jak sam wspomniałeś montaż wspomagania w poldroverze to indywidualny wymysł. zobaczymy jak to będzie. po małej konsultacji z pewnym inżynierem mechanikiem uznaliśmy, że najwyżej trochę szybciej wysiądą łożyska w alternatorze ale jak to będzie okaże się w praniu.

jestem ciekaw jak to inni wykombinowali. jeśli macie jakieś info lub zdjęcia chętnie zobaczę.

G.T.,  twój artykuł przydał się i to bardzo. bez niego nie podjął bym decyzji o SWAPie. nasze rozmowy na gg też mi pomogły dlatego WIELKIE DZIĘKI. nagrodą będzie oczywiście satysfakcja z udzielenia pomocy :D

narazie czekam na zrobienie elektryki bo wszyscy fachowcy mają terminy więc czekam w kolejce. pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Listopad 10, 2007, 18:17:00 pm
ja u siebie mialem troche wieksza rzezbe :D
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=10483&highlight=wspomaganie+rover
na forum sekcji znajdziesz tez rozwiazanie wspomy u kolegi Marcin18 a tutaj tez jest kilka osob ktore maja wspome z ohv w roverach poszukaj :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Listopad 10, 2007, 21:12:24 pm
Tu jest moja wydumka http://www.witryna.fucio.pl/ptk/forum/viewtopic.php?t=446.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Listopad 10, 2007, 22:13:00 pm
widzę, że wasze pomysły są lepsze. ja nie pomyślałem nad zmienieniem głównego koła pasowego na podwójne. jak mój patent nie zda egzaminu przerabiam tak jak u was.

PS. jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku 1,4 ? pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: maras w Listopad 11, 2007, 01:43:59 am
A tam, moje jest najładniejsze :P
(http://img223.imageshack.us/img223/8004/060507175920yn1.th.jpg) (http://img223.imageshack.us/my.php?image=060507175920yn1.jpg)
Co do łożysk w alternatorze, one i tak nie dużo wytrzymują przy normalny obciążeniu i dość luno napiętym pasku, więc chyba szybko będziesz musiał myśleć o zmianach
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Listopad 11, 2007, 09:09:11 am
ale twoje rozwiazanie sumarycznie jest najdrozsza opcja  :D
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Listopad 11, 2007, 11:05:53 am
maras, dobrze nie widzę na tym zdjęciu ale masz wszystko na jednym pasku ?

co do łożysk to zobaczymy, jak szybko padną to będę zmieniał. po cichu mam nadzieję, że będzie to działać ale cicho ba zapeszycie :D pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: maras w Listopad 11, 2007, 14:20:03 pm
Cytat: "mastah22"
ale twoje rozwiazanie sumarycznie jest najdrozsza opcja  :D

No tak, nie da się ukryć :wink:
Grakoz, nie nie mam na jednym pasku. Ja mam wszystko od rovera, czyli pompa i wspornik od 414 na osobnym, trzy rowkowym pasku z napinaczem, spięta z przekładnią JKC, niestety hałasującą :?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Listopad 12, 2007, 23:30:52 pm
ja myślałem nad układem z jednym paskiem ale trzeba by było odsunąć wszystkie koła pasowe od bloku silnika no i dorobić napinacz paska. fajnie by to wyglądało a działałoby też raczej dobrze. pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: maras w Listopad 13, 2007, 02:26:40 am
Z tego co wiem, jest pold-rover ze wspomą na jednym pasku z alternatorem
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Listopad 13, 2007, 21:01:07 pm
no na starym AK kiedys byly zdjecia,i to był caro rover
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 15, 2007, 11:28:37 am
Jak coś mam podwójne koŁo pasowe z rovera i tanio oddam. Wiadomość na PW.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Listopad 16, 2007, 08:58:19 am
moj na wolnych obrotach przy zimnym oleju ma cos kolo 5 bar, na ok 3 tys. rpm prawie 7
na goracym oleju na wolnych okolo 2,8, na goracym przyok 3 tys. okolo 5 bar
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: OLO w Listopad 16, 2007, 17:14:30 pm
chyba zmienię czujnik!
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Listopad 16, 2007, 19:34:21 pm
A co Olo - na obrotach masz 2 bary :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: OLO w Listopad 16, 2007, 20:23:30 pm
Coś koło tego. Jakieś ułamki ;)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Grudzień 23, 2007, 11:04:21 am
Witam.
SWAP na Roverka 1.4 trochę się przeciągnął no ale cóż, tak to jest jak chce się mieć po kosztach. Silnik odpalił, chodzi ładnie, trochę zacina się przepustnica (po odpaleniu silnik ma około 1000 obr a o dodaniu gazu i puszczeniu obr spadają do 1500 i stoją). mechanik mówił, iż prawdopodobne jest że dziej się tak bo samochód długo stał. zobaczymy czy się polepszy jak trochę pojeżdżę.
Wspomaganie działa, muszę tylko trochę pasek jeszcze podciągnąć.
Interesuje mnie czy w waszych poldroverkach jest też tak głośno w kabinie, już zapomniałem jak to było przy ohv a teraz wydaje mi się jakoś trochę głośno (możliwe, że mam jakieś przedmuch w wydechu bo coś lekko słychać od spodu i muszę to sprawdzić ale dopiero po świętach).

wrażenia z jazdy: jak na razie przejechałem tylko kilka kilometrów, muszę się od nowa nauczyć nim jeździć bo przy 1,6 trzeba było gaz mocno wciskać żeby szedł a tu lekkie muśnięcie a obroty lecą w stronę czerwonego pola :D zbiera się ładnie, do 4000 obr idzie spokojnie a potem ogień :D zobaczymy czy się do tego przyzwyczaję. jak pisałem wcześniej denerwuje mnie trochę hałas w kabinie ale zobaczymy czy da się z tym coś zrobić.

podsumowując: jestem zadowolony, niestety przydały by się lepsze hamulce i twardsze zawieszenie ale pomysły zaczerpnąłem z forum wiec zobaczymy co z tego wyjdzie.

jak uporam się z drobnymi problemami napiszę coś więcej o wrażeniach z jazdy. pozdrawiam
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Grudzień 23, 2007, 13:43:08 pm
ja nie wiem czy jest glosno bo mi mugen zaglusza :mrgreen:  ma piekne brzmienie miedzy 4 tys a odcinka  :mrgreen:
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 23, 2007, 18:20:46 pm
no i ma jeszcze jedną zalete :D nie słuchać narzekania na zakrętach tych co siedzą na tyle :D
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 23, 2007, 18:26:19 pm
Cytat: "G.T."
ja nie wiem czy jest glosno bo mi mugen zaglusza  ma piekne brzmienie miedzy 4 tys a odcinka  


mój mugen ładnie brzmi między 2500-4500 tys. obr/min bez zwężki na końcu. Jak jadę wcześnie rano do miasta, to po rozgrzaniu budzi całą ulicę :twisted:  i fajnie brzmi przy lekkich przegazókach pod światłąmi :mrgreen:  jak rasowe WRC sobie wtedy popierduje :lol:

Ale żeby nie było OT to kolega Dyferek z PM ma roverka i jakiś taki cichy on jest. Mi hałas nie wadzi, bo wytresował mnie mugen w drodze na Czerniewice w tym roku :mrgreen:
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Grudzień 23, 2007, 23:15:49 pm
no koledzy widzę lubią hałas :D:D ja natomiast lubię rasowe brzmienie a nie grzmot :D
znalazłem prawdopodobną przyczynę, tak jak myślałem to wydech. mocno przepuszcza na łączeniu katalizatora z wydechem. trzeba będzie to poprawić. niestety z powodu porządków przed świątecznych nie miałem dzisiaj czasu pośmigać. ale da się to nadrobić więc nie martwię się za mocno. pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Grudzień 24, 2007, 00:16:11 am
ja nie mam grzmotu, ja mam basowy pomruk :mrgreen:
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 24, 2007, 07:56:02 am
moj mugen byl cichy...

myslalem ze jak zrobie przelotowy wydech w ecie to tez bedzie w miare cicho - mylilem sie  :mrgreen:

po wybebeszeniu koncowego wydechu ze srodka chodzi przesuper :twisted:

[ Dodano: 2007-12-24, 08:03 ]
jak prawdziwe r6 :twisted:
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Grudzień 24, 2007, 12:02:31 pm
Cytat: "Grakoz"
znalazłem prawdopodobną przyczynę, tak jak myślałem to wydech. mocno przepuszcza na łączeniu katalizatora z wydechem.
to pamietaj aby szukac uszczelki pod rovera 214 :) Ja sie nachodzilem i ciule zawsze mi proponowali uszczelke z OHV :D
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Grudzień 24, 2007, 22:02:02 pm
Nie wiem czy o tym samym myślę, ale jakiś miesiąc temu kupiłem za 3 zł w sklepie gdzie mają części do FSO. Bez problemu :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 25, 2007, 12:43:36 pm
Cytat: "mastah22"
Cytat: "Grakoz"
znalazłem prawdopodobną przyczynę, tak jak myślałem to wydech. mocno przepuszcza na łączeniu katalizatora z wydechem.
to pamietaj aby szukac uszczelki pod rovera 214 :) Ja sie nachodzilem i ciule zawsze mi proponowali uszczelke z OHV :D

A ja proszę o uszczelkę do lanosa i zawsze dostaję.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 13, 2008, 21:07:29 pm
No rover bardzo ladnie sie wkreca na obroty wiec pewnie to normalny objaw do ktorego nie jestes przyzwyczajony :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Styczeń 15, 2008, 20:13:52 pm
uważaj tylko na gazie byś się nie zagapił  :P
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Styczeń 15, 2008, 23:25:18 pm
Cytat: "Senn#1869"
No rover bardzo ladnie sie wkreca na obroty wiec pewnie to normalny objaw do ktorego nie jestes przyzwyczajony :)

bardzo możliwe. trochę jednak mnie to denerwuje, przyzwyczajony jestem do wyraźnego oporu na pedale gazu, może założę jakąś sprężynę na pedale? zobaczymy

Cytat: "Łukasz#842"
uważaj tylko na gazie byś się nie zagapił :P

masz na myśli, żeby nie przekręcić silnika z powodu braku odcięci zapłonu na LPG?
jeśli tak to spokojnie, jakoś nie mam odwagi kręcić silnika do końca obrotomierza.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 15, 2008, 23:27:59 pm
do konca nie bo masz hydraulike, ale tak do 7krpm to mozesz spokojnie :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 15, 2008, 23:36:16 pm
ale wyzej jak 6 tys. nie ma po co, przeciez tam moment leci w dol na leb na szyje
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 15, 2008, 23:40:12 pm
No tak ma krecic, zeby po zmianie miec 4.5-5 krpm. Zdziwko kolesi w zach. furach gwarantowane :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 16, 2008, 15:33:15 pm
Cytat: "Grakoz"
... jakoś nie mam odwagi kręcić silnika do końca obrotomierza.


Tylko na początku...
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Styczeń 16, 2008, 22:50:11 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Tylko na początku...

hehe zobaczymy co czas pokaże.
na razie mam inny problem, zmieniłem silnik ale został most od 1,6 GLI. zauważyłem, że dość znacznie prędkościomierz zaniża mi szybkość. mam jeszcze dawcę wiec chyba będzie trzeba przełożyć oryginalny most od 1,4. zauważyłem też że przy niskich obrotach na wyższym biegu samochód wpada w drgania. może być to winą złego przełożenia mostu?
a tak przy okazji to właściwie czemu miała służyć zmiana przełożenia mostu przy silniku 1,4? pozdrawiam
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Styczeń 16, 2008, 22:53:41 pm
Właśnie jak już przekładać to wszystko.
Silnik rover, skrzynia rover i most rover.
Van ma most od GLI i licznik mu 20km przekłamuje...
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 16, 2008, 23:03:05 pm
Rover 1.4 ma wysoko max moment obr wiec zeby mu bylo lzej na niskich ma "lzejsze" przelozenie. Skrzynia niczym innym sie nie rozni tylko walkiem sprzeglowym.

Drgania na niskich obrotach ? Raczej charakterystyczny dzwiek ze mu ciezko. Jak jezdzisz roverkiem to nie zaluj mu obrotow. To jest silnik ktory nie boi sie wysokiego krecenia. Im szybciej sie przestawisz tym lepiej dla Twojego silnika. Po zmianie biegu min masz miec 2500 krpm
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Styczeń 16, 2008, 23:27:02 pm
Cytat: "Senn#1869"
Rover 1.4 ma wysoko max moment obr wiec zeby mu bylo lzej na niskich ma "lzejsze" przelozenie. Skrzynia niczym innym sie nie rozni tylko walkiem sprzeglowym.

Drgania na niskich obrotach ? Raczej charakterystyczny dzwiek ze mu ciezko. Jak jezdzisz roverkiem to nie zaluj mu obrotow. To jest silnik ktory nie boi sie wysokiego krecenia. Im szybciej sie przestawisz tym lepiej dla Twojego silnika. Po zmianie biegu min masz miec 2500 krpm

ok klamka zapadła, zmieniam most. będę tylko musiał przespawać mocowania amorków bo dawca to CARO a ja mam ATU ale chyba nie powinno być z tym problemu.
dzięki za pomoc. pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 16, 2008, 23:34:16 pm
Cytat: "Grakoz"

a tak przy okazji to właściwie czemu miała służyć zmiana przełożenia mostu przy silniku 1,4? pozdrawiam


O tym sie glosno sie nie mówi ale ze wzgledu na mizerny moment obrotowy w dodatku wysoko nie mialoby to sily przejechac przez studzienke kanalizacyjna na dluzszym moscie(chyba ze rozpedem  :) )
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 16, 2008, 23:42:02 pm
Elwood mowi sie bo przeciez napisalem, co nie zmienia faktu ze Van na dluzszym moscie wykrecal lepsze czasy niz 1.8, czy 2.0 DOHC Fiata :) Potwierdzisz, czy nie bedziesz o tym wspominal i uznasz to za tabu :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 16, 2008, 23:46:10 pm
Moze po prostu Van jest lepszym kierowca ?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 16, 2008, 23:52:47 pm
sam kierowca cudow nie wytrzepie jak nie ma z czego :-)
sugerujesz ze posadzenie Vana do 126p cos zmieni ??
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 16, 2008, 23:59:56 pm
Shift time jest bardzo wazny, ale jak napisal AndrewS nie ma nic z niczego. Lekki zespol korbowo tlokowy w roverku zapewnia mu dobra dynamike pomimo slabego momentu w stosunku do dwulitrowek.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 17, 2008, 00:04:07 am
no ja obecnie smigam na 1,4 z mostem od 1,6 i wg mnie da sie tym jezdzic i nawet bokami polatac, ale ze wzgledu na dyscypline jaka zaczalem sie zajmowac wkladam w najblizszym czasie 4,3 a docelowo bedzie 4,55 bo potrzeba mi zerwania przyczepnosci na 2 i 3 biegu
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 17, 2008, 00:19:08 am
masz e-szpere i jeszcze masz problem z zerwaniem przyczepności? :P ;)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Styczeń 17, 2008, 00:59:58 am
Cytat: "G.T."
no ja obecnie smigam na 1,4 z mostem od 1,6 i wg mnie da sie tym jezdzic i nawet bokami polatac, ale ze wzgledu na dyscypline jaka zaczalem sie zajmowac wkladam w najblizszym czasie 4,3 a docelowo bedzie 4,55 bo potrzeba mi zerwania przyczepnosci na 2 i 3 biegu

bawisz się na poważnie w Drifting?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 17, 2008, 11:29:19 am
to by zakładał 2,0 turbo seri T
nawet 1,8 K nie wystarczy do tego, a zdecydownie nie wystarczy skrzynia która prawdopodobnie juz załatwiłem na cacus :)
most dlugi fajny w trasy w miescie jest meczacy,bo sie ciagle macha biegami dopiero jak wlozyłem 1,6 nie mam tego problemu no ale ten ma moment max na 3tys a nie na 5

[ Dodano: 2008-01-17, 11:30 ]
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 17, 2008, 11:56:48 am
Cytat: "Van#1860"
...
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica


Tylko kto zaryzykuje swoją zabawkę i odda ją w twoje ręce.

No może ja jak skończę to zacząlęm. Będę wiedzial że przynajmniej kierowca jest dobry ;).
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 17, 2008, 12:20:11 pm
Cytat: "Van#1860"
to by zakładał 2,0 turbo seri T
nawet 1,8 K nie wystarczy do tego, a zdecydownie nie wystarczy skrzynia która prawdopodobnie juz załatwiłem na cacus :)
most dlugi fajny w trasy w miescie jest meczacy,bo sie ciagle macha biegami dopiero jak wlozyłem 1,6 nie mam tego problemu no ale ten ma moment max na 3tys a nie na 5

[ Dodano: 2008-01-17, 11:30 ]
a tak dla próby chetnie bym sie przejechal czyims autem na czas by wiedziec gdzie jest ta roznica




tak ty wszystko wiesz najlepiej, bo wlozyles 1,6 na elektryce 1,4 :D

skad wiesz jaki jest plan na moj samochod?? nie od razu tworzy sie potwor, czasem potrzeba czasu, bo jak wiadomo czas to $


Arnold , przy e-szperze idzie zerwac przyczepnosci, ale problem pojawia sie w braku momentu, zeby ciagnac boka dluzej i robic ładne przejscia przy predkosciach powyzej 80

dlatego mam nadzieje,ze w tym roku Driftowoz bedzie zrobiony tak jak bym chcial i na nastepny sezon bedzie mozna sie pokazac przed szersza publika
na pewno bedzie cos swistalo pod maska :D
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 17, 2008, 13:10:22 pm
moje padakowate 1,4 Cie oblatywało wiec coz mam wiecej mowic:P
skrzynia zdecydowanie nie wytrzymuje driftu (wiem sprawdzam co dzien)
bo brak momentu nadrabiasz wlasnie sprzeglem i biegami
co do potrzeb 1,6 sa dokładnie o 17ccm wieksze od potrzeb 1,4 a komputer sprawdzajac mieszanke o tyle jest sie w stanie dostroic. tak zwana autoadaptacja

[ Dodano: 2008-01-17, 13:17 ]
co do mostow to zaklada sie jak najdluzsze od klekotow tylko z tego powodu by jak najwiecej jechac wlasnie na 2 biegu, bo by leciec bokiem na 3 potrzeba juz poteznej mocy ( niemowie tu o slizgu bo to i ohv sie uda z wyłaczonym silnikiem na mokrej nawiezchni)
wiadomoz e nie o to chodzi. chyba ze zalozysz 4,55 i kołka 185/50/13 wtedy taki manewr przeniesie 3 bieg do tego co obecnie robi 2
u mnie na moscie 3,91 i oponach 205/55/15 auto dopiero zaczelo fajnie latac bokami :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 17, 2008, 23:22:34 pm
mistrzu opowiadaj jeszcze  :D

wg mnie 1,6 po to ma swojego kompa pod 1,6 zeby tak bylo, a nie zeby drutowac z 1,4

chyba za bardzo tniecie koszty panowie
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 17, 2008, 23:28:39 pm
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K a nie jak w 1,4 zmodernizowany kolektor i przepustnice z serii T(jezeli sie myle to zweryfikujcie moja wiedze) Czemu nie zastosowali czesci od 1,4 ?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2008, 23:54:20 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K a nie jak w 1,4 zmodernizowany kolektor i przepustnice z serii T(jezeli sie myle to zweryfikujcie moja wiedze) Czemu nie zastosowali czesci od 1,4 ?

to chyba tylko w 1.4 w poldku tak mialo - ale nie wiem ,tak wywnioskowalem z lektury forum
i mialo to zwiazek z umieszczeniem tego wynalazku pod maska poldka
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 18, 2008, 00:57:53 am
no ba wydał 600zł na osprzęt od 1,6 by zdobyć upragnione 4 konie albo i nie :)

[ Dodano: 2008-01-18, 01:05 ]
jedynym sensownym sposobem jest świnka. 1,6 ma mniejsza przepustnice więc na 1,6 mapowanie nie da tyle co na tym z 1,4 założenie odwróconego kolektora wiąze się z zastosowaniem nawrotki na dolocie wiec wprowadzasz kolejne zawirowanie które nie sprawdzi się w praktyce gdy silnik bedzie potrzebować oddechu
jesli chcesz zakładaj calośc od 1,6 tylko pożniej nie marudz że duzo pracy a mało efektów,
poczytać można a znajdziecie roverki 8v z głowicą od 16v i na wtryskach od 8v i latają i to całkiem sensownie wiec co bedziecie się spierac o 200 dodatkowej pojemności i 8 koni mocy. żałosne
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2008, 01:14:35 am
a nie da sie polaczyc przepustnicy z 1.4 z kompem z 1.6 ? inny TPS czy krokowiec ?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 18, 2008, 01:19:31 am
inny krokowiec.
1.6 ma korkowca dawkującego powietrze obok przepustnicy a w 1,4 korkowiec uchyla przepustnicę. jak będzie się zachowywał komp 1,6 na takim przepuście nie wiadomo bo jeszcze nikt IMO z niego nie sciągnał
elwood w te kompy weszło imo i mają one więcej znaków na zamachu, a jakie mają mapy tego nikt nie jest w stanie sprawdzić bo jak wiadomo komputery te sa nieedukowalne
nie wiadomo dlaczego poldorovery mają inną przepustnicę. moze właśnie z powodu tego by nadrobc stratę nędznego wydechu(który jak wiadomo do roverka został zaprojektowany aby do połowy a dalej te same tłumiki co w ohv, oraz piękny kolektor z spi ma ten silnik na czym tracić.
założe rurowca w przyszłym tyg będe wiedział co to zmienia
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 18, 2008, 01:51:12 am
Cytat: "Van#1860"
inny krokowiec.
 jak będzie się zachowywał komp 1,6 na takim przepuście nie wiadomo bo jeszcze nikt IMO z niego nie sciągnał


jak to nikt, a byly Seenowy malinowy 1.6 ??
kompa mial od 1.6 niestety problem byl tam wlasnie z wolnymi obrotami, raz gasl, raz trzymal za wysokie
obstawialem wtedy w koncu, ze to wina wlasnie innej przepustnicy, a konkretenie krokowca ktorego komp musial sterowac
na wiosne sprobuje do naszego rovera 214 si zalozyc metalowy kolektor z przepsutnica od poldorovera zobaczymy jak do bedzie dzialac, pewnie bedzie dzialac jak u Senowego 1.6 :-)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 18, 2008, 07:45:15 am
Panowie rozmawialem z Davem Andrewsem w tym temacie i stwierdzil jednoznacznie. K16 1800 bedzie bez problemu hulac na elektronice 103610 po zastosowaniu wtryskiwaczy z MGFa.  Koles jest szpecem od tych silnikow i zajmuje sie ich tuningiem profesjonalnie. Ten typ na K-serii zna sie jak Guy Croft na DOHC.

Ciekaw jestem jak to wyszlo mocowo bo nie bylem na hamowni, ale z tego co zaobserwowalem w Modlinie na zlocie Roverkow to musi miec 110-120 bo objezdzal 136 konne R a ze 160 konnym ZR zostalem na 4 dlugosci  :) Nie wiem jaki to byl odcinek, ale pod koniec mialem jakies 120km/h. Cos mniej jak 400m.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2008, 12:40:40 pm
zasilanie to pikus - zawsze mozna gaz wrzucic i bedzie spoko
to mapa zaplonu jest problemem

K16 1.6 jest kwadratowy ,czyli tak jak 1.6 ohv
ciekawe jakby smigal na wtrysku multeca z gsi
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 18, 2008, 12:48:25 pm
Ale przecież komp w Poldoroverze, nawet 103610, to chyba nie zupełnie ten sam co w Roverze...
Senn#1869, a mógłbyś się dowiedzieć jaka jest różnica między 101610 a 103610? Oprócz tego co już wiem, czyli że 103610 inaczej steruje filtrem par paliwa (opróżnia go przy każdej jeździe, a 101610 raz na jakiś czas. Jakoś tak to szło :) ). Krążą też słuchy, że 103610 ma "ekonomiczniejszą" dawkę paliwa. Miałem sprawdzić na hamowni jednego i drugiego, ale podejrzewam, że różnica będzie w granicach błędu pomiarowego.
Także może nasz guru coś więcej wie :)
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Grakoz w Styczeń 19, 2008, 16:15:19 pm
hej.
wczoraj oddałem dawcę na szrot. przedtem zabrałem sobie trochę rzeczy z niego.
- pompę paliwa
- komputer silnika
- linkę prędkościomierza
- nagrzewnicę
- wszystkie przełączniki z deski rozdzielczej
- parę gumek i innych pierdułek
co ciekawe jeszcze dostałem za niego kasę wiec wyszło na to, że dawca nic mnie nie kosztował :D

podczas szabrowania zauważyłem, że na pedale gazu jest dodatkowa sprężyna (już wiem czemu strasznie lekko chodzi pedał gazu w moim poldku). oczywiście ją sobie zabrałem, może uda się założyć u mnie :D

pompę paliwa do 1,6 GLI i komputer silnika (prawdopodobnie abimex do 1,6 z katalizatorem) mam do sprzedania więc jak ktoś porzebuje to piszcie.

zapomniałem napisać, że dogadałem się na szrocie, żę wyjmą most od roverka i mi go odłożą. po zamianie mój im oddam żeby nie trzeba było nic płacić.
pozdro
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 22, 2008, 15:24:23 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K ...

tak tylko o skromne 8mm mniejszą od tej w poldroverowym 1,4.

Panowie nie przesadzajcie i z tym kątem zapłonu. Podobno w 1,6 i 2,0 fiata nie wiele się różnią więc o co kopię kruszyć.

Obstawiam że dobrze zdrutowany 1,6 będzie chodził conajmniej tak dobrze jak seryjny 1,6.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 22, 2008, 17:16:35 pm
no to po co w sumie kompa robic innego z innymi numerami, jak wszystko jeden moglby obsluzyc ??
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 23, 2008, 09:09:09 am
A kto powiedział że są inne. Są tylko inne mapy i to też pewnie w nieznacznym stopniu.

A kolejne wersje ECU wiązały się ze zmianą sterowania wtryskiem oraz wyeliminowaniem kopółki WN najprawdopodobniej. Widać to po zmianie znaczików na kole zamachowym oraz o dodaniu czujnika  do identyfikacji cylindrów na wałku wydechowym.

Dlatego uważam że dobrze zrobiony 1,6 w poldku (na osprzecie 1,4 z wyjątkiem kolektora wdechowego) będzie conajmniej tak samo dobry jak seryjny 1,6 ale za to mniej ekonomiczy i z dużo gorszym składem spalin...
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 23, 2008, 10:22:39 am
Kto by sie przejmowal normami emisji spalin  :roll: -ja jako gaznikowiec na pewno nie  :mrgreen:   A kompy roznia sie dosc sporo zapewne, nie tylko programem ale i budowa wewnetrzna- np abimex w polonezie/pontiac sa podobne ale juz opel ma inny zaplon -na kopulce i na kompie z PN nie zapali, a polonez nie ruszy na oplu. Były tez przeciez wersje 1600 na kopulce wiec moze numer kompa powiedziałby cos wiecej
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 23, 2008, 13:24:19 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Kto by sie przejmowal normami emisji spalin  :roll: -ja jako gaznikowiec na pewno nie  :mrgreen:   A kompy roznia sie dosc sporo zapewne, nie tylko programem ale i budowa wewnetrzna- np abimex w polonezie/pontiac sa podobne ale juz opel ma inny zaplon -na kopulce i na kompie z PN nie zapali, a polonez nie ruszy na oplu. Były tez przeciez wersje 1600 na kopulce wiec moze numer kompa powiedziałby cos wiecej

Podobno wszyscy pochodzimy od Adama i Ewy a każdy z nas jest inny (nie licząc braci Mroczków oraz miłościwie nam panujących).

Mówimy o kompach w roverze a nie o jakichś tam szroplach...

A po drugie przecież mówiem że kompy różnią się w związku ze zmianami w sterowaniu zapłonem i wtrskiem :P.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 23, 2008, 13:30:50 pm
Budowa wewnetrzna nie roznia sie praktycznie wcale i to nawet jesli chodzi o MEMS 1.6 jak i 1.9(ten z X na obudowie). Roznice w oznaczeniach wprowadzone sa pewnie tak jak Bocian wspomnial miedzy innymi przez rozne mapy. Dodatkowe roznice wynikaja pewnie tez z roli jaka pelnil ECU w samochodzie. Tak np. MKC 101610/103610 nie steruje praca wentylatora chlodnicy, nie obsluguje klimatyzacji, nie obsluguje immo, predkosciomierza, czujnika spalania stukowego i temperatury paliwa na listwie wtryskowej.
Stad roznice w oznaczeniach.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 23, 2008, 20:04:11 pm
Senn, prosiłem żebyś jeśli jest możliwość dowiedział się czym się różnią 101610 i 103610 między sobą i czekam bo mnie to ciekawi :) A kolektory ssące i wydechowe w 1.4 i 1.6 różnią się między sobą?
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 23, 2008, 21:02:03 pm
Co do roznicy w kompach to na mg-rover.org bedzie problem.
Tytuł: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Czerwiec 02, 2009, 08:40:52 am
jojopolska, zmieniasz pompe paliwa. ponieważ w roverze jesr 3,5 bara, dlategoteż jeden przewód jest na gwintach, więc albo sobie dorabiasz taki przewód albo stary przewód zaciskasz na 10 opaskach (druciarstwo i tandectwo ale też tak robią). ja osobiście dorobiłem sobie przewód paliwowy od pompy do filtra paliwa z gwintami i mam spokój. co do podłączenia silnika nie jest źle. to tylko 6 kabli jest