FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Październik 16, 2007, 10:08:39 am
-
Witam poszukuje zamiennika do świec do GSi Iskra FE85PS. Chodzi o zamiennik NGK lub BRISK. Do tej pory śmigałem na NGK BP6E ale jak sie okazało są to świece do 1 punkta i gaźnikowca, przez co zdychały u mnie po 300km, przeszukałem katalogi w internecie jest dużo do poldków ale do GSI nie ma. Tak więć może ktoś w swim GSi śmiga na takich odpowiednikach jak NGK czy BRISK.
-
oj raczej zdychanie swiec nie ma nic wspolnego z ich cieplota 65ps
co do katalogow ,to sprawdz sobie na stronie iskry ,przez podstawianie roznych modeli trafisz na zamiennik fe85ps
-
popieram wypowiedz KGB to nie może być problem ciepłoty
ja śmigam na NGK BP7EF polecił mi właściciel sklepiku motoryzacyjnego który jak sam mówi nie są to dedykowane przez producentów lecz napewno spełnią swoją rolę 4000 tys po wymianie i jak nowe
prowadzący sklepik sam śmiga poloniami od 15 lat ma doświadczenie
pozdro
-
dobrze w takim razie co jest przyczyną że świece padają po tak krótkim okresie czasu?
-
najlepsze świece do poldka iskry NGK stosuje się do adui vw seat
-
tak tak samo jak w poldku najlepsze opony to Dębica vivo a micheliny albo pirelki stosuje się w audi vw i seacie :roll:
-
nie tak samo ,bo Iskry to zajefajne swieczki
po 30kkm wyjalem i wsadzilem do braciaka poldka
te z braciaka mialy juz z 50kkm i je wyczyscilem ,wyregulowalem przerwe i poszly do daihatsu
nic sie nie zmarnuje :mrgreen:
co do padania swiec u ciebie ,to nie wiem jak moze pasc elektrycznie swieca bez opornika
ale spoko ,wczesniej nie widzialem padnietego przewodu WN ,a Fordowski by Sentech w daihatsu padl tak ,ze nie bylo iskry na swiecy
zostal zastapiony przewodem z mojego Poldka ,przebieg przewodu nie jest mi znany ,ale bedzie to powyzej 50kkm
co do zamiennika FE85PS to w NGK jest nim BP7E
-
Dębica vivo to wielkie g za ta cene lepiej kupic Daytony doplacam 10 zl
-
grandi, to post o świecach a nie oponach. Chcesz wyrazić własne zdanie to załóż nowy temat lub napisz co sądzisz o tych oponach Mariuszowi na PW.
-
Ja w zeszłym tygodniu wymieniałem świece, a ponieważ nie ma juz moich championów N7YC, więc kupiłem sobie Iskry FE85PS gaz. Już po 5km silnik zaczął szarpać. Po wyjęciu świec okazało się że na dwóch z nich przerwa zmniejszyła się do jakichś 0,2-0,3mm. Ustawiłem ję na nowo na 0,8mm. Przejechałem tak ze 150km - silnik znowu szarpie. Po wyjęciu są ok. Moje przypuszczenia są takie, że po rozgrzaniu zmienia się odstęp pomiędzy elektrodami. Oddałem je do sklepu i zamówiłem NGK BP7ES.
-
a to ciekawa teoria z ta zmiana odstepu miedzy elektrodami
przyjmuja uzywane swiece w sklepie ? a to losie
ciekawe jest tez to ,ze zmniejszyl sie odstep miedzy elektrodami ,a pozniej juz nie :mrgreen:
-
a to ciekawa teoria z ta zmiana odstepu miedzy elektrodami
mam na to świadka - mojego mechanika
przyjmuja uzywane swiece w sklepie ? a to losie
łaski nie robią, wadliwy towar podlega co najmniej rękojmi, poza tym "używane" ? po 150km? ja bym to raczej określił jako fabryczna wada materiałowa, wypuścili bubel to niech je sobie zabierają
ciekawe jest tez to ,ze zmniejszyl sie odstep miedzy elektrodami ,a pozniej juz nie :mrgreen:
wcześniej wykręcałem świece jak były jeszcze gorące, za drugim razem jak były zimne, co nie zmienia faktu że nie powinna zmieniać się odległość pomiędzy elektrodami, stąd mój wniosek
-
szkoda ,ze je oddales ,bo maozna by je przetestowac palnikiem :D
-
wiciu, jestes jedną z osób które mają problemy z tymi świecami, ale o dziwo mój ojciec w 1,6 nie ma z nimi żadnego problemu... mimo 15 tysiecy wyglądały dobrze.