FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Duch_Dziadka w Październik 17, 2007, 23:54:08 pm
-
Witam. Przeszukałem całą szukajkę i nie mogę namierzyć takiej informacji: od kiedy były montowane hamulce Lucasa w Polonezie? Po czym je rozpoznać? Mój Polonez jest z 1995r, wer. 1.6 GLI. Czy mogę się spodziewać że mam już układ Lucasa? Pozdrawiam.
-
Stary układ hamulcowy charakeryzował sie tym, że przy wszystkich kołach miałeś tarcze hamulcowe o średnicy 227mm, aluminiowe zaciski hamulcowe i przynajmniej co rok problemy z tymi hamulcami. Po tym możesz poznać stary układ hamulcowy. Lukas miał przy tylnich kołach bębny hamulcowe, i żeliwne (bądź to staliwo - tego Ci nie powiem z pewnością) zaciski z przodu, oraz jeżeli się nie mylę to średnica tarcz jest wieksza.
-
Dziś byłem zbadać temat jak to jest w moim aucie. Zauważyłem że: z tyłu mam bębny hamulcowe. Serwo jest dość sporych rozmiarów (na oko z 20cm średnicy) i płaskie. Sama pompa hamulcowa jest bardzo malutka i cienka. W kolorze czarnym :wink: Auto hamuje na prawdę dobrze. Czy mam szczęście do posiadania hamulców Lucasa?
-
(http://img144.imageshack.us/img144/7738/img0844la9.th.jpg) (http://img144.imageshack.us/my.php?image=img0844la9.jpg)(http://img85.imageshack.us/img85/8401/img0843om0.th.jpg) (http://img85.imageshack.us/my.php?image=img0843om0.jpg)(http://img149.imageshack.us/img149/8371/img5250ni7.th.jpg) (http://img149.imageshack.us/my.php?image=img5250ni7.jpg)(http://img153.imageshack.us/img153/4746/img0845in9.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/my.php?image=img0845in9.jpg)(http://img150.imageshack.us/img150/6691/img0846pc1.th.jpg) (http://img150.imageshack.us/my.php?image=img0846pc1.jpg)
Duch_Dziadka, masz takie cuś ?? :wink:
-
Serwo jest dość sporych rozmiarów (na oko z 20cm średnicy) i płaskie
Lucas - stare serwo było beczułkowate
-
Piotrek#1923 tak, odentyczko jak u Ciebie.
-
Od 15 lutego 1995 (w 1,6GLI i 1,4GLI)
-
Owszem. Zaciski przeniesione na przód montowano od momentu zmiany przekłądni na duży skręt. Słyszałem że stare heble byly jeszcze montowane w 1995 w GLI i GLE - do polowy roku. Od połowy tylko lucas.
Mój 1995.V miał stary typ GLI CF
-
OLO35, to czemu ja mam 4 tarcze i rok 1997.
-
Bo masz diesla. W osobowych dieslach zawsze były stare układy hamulcowe.
-
Wydawało mi sie że ktos już pisał że w dieslu były do samego końca produkcji.
-
No to ja troche z innej beczki . Mam poldzersa 94r 4x tarcze czyli wychodzi na to ze sary system , juz 2 raz w ciagu 3 miesecy zdechl mi lewy zacisk , zapiekl sie na amen . I teraz pytanie , co robic kupic kompletny zacisk czy same tloczki ? Nie chce za duzo kasy w niego wsadzac bo zaniedlugo i tak go opchne bo zamierzam kupic suzuki swift 1.3GTi ale do czasu az kasy nie odloze na tyle chce jeszcze bestia posmigac troche .
To jak to rozegrac .
Ps mam mozliwosc trafienia kompletnej piasty z zaciskami tarczami klockami itd po okazyjnej cenie i maja przejechane po 20tys km , co o tym sadzicie ?
-
Ja bym tam już kompletny zacisk brał.
Co do Postscriptum to nie tyle ważne ile przejechały ale jak długo i w jakich warunkach przebywały. No a najskuteczniej zapiekają się hample nie używane....
-
no napisze szczerze ze nie za czesto jezdzilem poldzersem bo mam jeszcze inne auto do jazdy na codzien i poldek raczej "od swieta" byl ruszany