FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Październik 25, 2007, 11:05:35 am
-
Witam jako że napaliłem sie na Indiglo to mam 2 pytania odnośnie kwesti mech. bo z elektryką to sobie poradzę.
Poldek GSI -(założenie podłączenia wskażnika podciśnienia i wskażnika ciśnienia oleju)
1 pytanie
gdzie najlepiej!!!! podiąć podciśnienie bo podobno na serwie przekłamuje . Czy można zrobić to pod kolektor ssący np pod rurke czujnika ciśnienia umieszczonego na plastikowej osłonie wycieraczek w komorze silnika. Kto ma GSI będzie wiedział o co chodzi kto nie powinien sie domyślić.
2 pytanie
jak to jest z czujnikiem ciśnienia oleju w borkach była chyba przy filtrze oleju taka pucha i tam sie podłączało wskażnik w tych po 93 już była tylko lampka nie wiem czy sygnalizuje ona tylko poziom czy i ciśnienie, tak więc jak to podpiąć żeby wskażnik pokazywał ciśnienie i gdzie? czy konieczna jest taka przeróba związana z tym ustrojstwem pod filtrem jak w borku?
-
Czujnik ciśnienia oleju przy filtrze był również po 93. Definitywnie zrezygnowano z niego dopiero w 1996 roku.
A żeby nie kombinować zbyt wiele, to możesz założyć czujnik dla wskaźnika obok czujnika od "kontrolki". Trzeba tylko jakiś "dwójnik" skombinować.
Ewentualnie możesz zamontować starego typu podstawę pod filtr z miejscem na czujnik, ale ten czujnik jest mało wiarygodny.
-
mówisz o wykręceniu czujnika z bloku, wkręcenie w to miejsce dwójnika i wkręceniu w dwójnik- czujnik i wskażnik :?: dobrze zrozumiałem?
-
Dokładnie.
-
no to trzeba będzie taki dwójnik wykołować nie wiesz czy jest to dostępne czy trzeba jakąś rzemieche zrobić?
-
Możesz spróbować zapytać o coś takiego w sklepie z częściami do maszyn rolniczych/ciągników. Powinno pasować od Ursusów/Zetorów.
-
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju
u mnie jest nawet jakas forma odlewu w tym miejscu ,wiec mozna samemu wywiercic i nagwintowac
ale ceny czesci silnikow ohv sa tak niskie ,ze najprosciej bedzie chyba kupic wspornik oleju razem z czujnikiem od GLE
-
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju
Czy wspornik filtra oleju i podstawę filtra oleju można interpretować w ten sam sposób, czy są tą dwa różne elementy, skoro napisałeś o tym? :wink:
-
podłączyłem dziś wskaźnik podciśnienia i wskazuje on na wolnych obrotach (-0,6 bara) po intensywnym dodaniu gazu i szybkim puszczeniu schodzi na -0.2 bara i szybko wchodzi na -0.8 bara po czym ponownie wraca do wolnych obrotów na -0,6 bara. Myślałem że to będzie inaczej działać a mianowicie im więcej buta tym bardziej sie będzie wychylał począwszy powiedzmy od -0,2 a tu zonk. zresztą jakoś dziwnie on wskazuje b jak łagodnie daje gazu to idzie tylko o 2 kreski w stronę jedynki cały czas chodzi w zakresie pola (idle) nawet jak przycisnę poldka do 5 tys obr.
na tym wskażniku są pola:
od 0 do -0.2 bara poor
od -2 do -0,4 bara fair
od -0,4 do -055 bara drive
0d -0,55 do -0,75 bara idle
od -0,75 do 1 aecelerate
-
Jak masz przepustnice zamknięte (noga z gazu) to dopływa powietrza do kolektora jest zamknięty. Z drugiej strony kolektora znajdują się cylindry, w których poruszają sie tłoki i wypompowują powietrze z kolektora. Przez to mamy ujemne ciśnienie w kolektorze. Im bardziej butujesz tym przepustnice wiecej powietrza puszczają do kolektora, tym cisnienie rośnie. Na zgaszonym silniku jest zero, czyli tyle ile atmosfera ;)
-
dobra działa jak należy porostu na wolnych obrotach to se można sprawdzać czy wogóle są
wziołem go na wycieczkę i sprawdziłem jak to sie zachowuje i tak jak należy poprostu silniczek musi mieć obciążeniem i wtedy to działa i właśnie wykryłem teraz mój styl jazdy :D wskazów na 0 idzie odrazu a schodzi tylko przy zmianie biegu i jak już powiedzmy na tej 5 tce złapie 90km to ładnie wskazuje takie wskazanie jak na wolnych obrotach.
-
wskaznik oleju byl przy wsporniku filtra oleju
Czy wspornik filtra oleju i podstawę filtra oleju można interpretować w ten sam sposób, czy są tą dwa różne elementy, skoro napisałeś o tym? :wink:
tak to bedzie to samo ,bo to przeciez jeden element
-
znalazłem coś takiego:
http://img260.imageshack.us/img260/3470/oilpressuresenderzg0.jpg
to kiedyś senn pokazywał myślicie że sie nada?
-
To jest do silnika rovera Mariusz
-
:oops:
-
BTW Dwójnik to będzie kawałek rurki. Trójnik dopiero nada się do podłacznia 2 czujników w jedno miejsce.
-
kwestia mechaniki rozwiązana, ściągnąłem michę ,przewierciłem z boku, podkładki miedziane na czujnik od wewnątrz i nakrętka . Też podkładki i silikon po wierzchu i narazie nic nie cieknie i jest git. pojawił sie za to inny spory problem a mianowicie w którym miejscu umieścić wskaźniki w plusie aby nie zrobić wiochy i nie popsuć wnętrza zarazem mechanicznie jak i stylistycznie a najważniejsze w czym je zamontować. Dodam że są to trzy zegary średnicy 52 mm
-
widziales u mnie??
-
widziałem z tym że ty masz w miejscu radia a ja tm mam pociągniętą już instalacje audio i jakiekolwiek przeniesienie radia już jest problemowe. wczoraj obmysliłem że dam to w słupek szyby od strony kierowcy, zrobiłem wstępna przymiarkę i nawet pasuje i wygląda obudowy chowają sie za pasek szyby tak więc nie widać ich od przodu, specjalny patent nie tam jakaś gotowa osłona na słuek z allegro jak sie ztym oporam to przedstawie efekty.
-
Ja kiedys myslalem zeby zrobic to tak jak ponizej. Sorry za kijowe przedstawienie idei, ale mysle ze zalapiecie o co chodzi :)
(http://img115.imageshack.us/img115/5931/dechasy2.jpg)
-
wiem o co chodzi powiem ci że też o ty myślałem żeby wykożystać do tego celu daszek od corsy 96r i pod nim zrobić coś takiego aby to ładnie kąponowało się z deską ale doszłem do wniosku że byłby problem z zamocowaniem tego bo przeszkadza szyba przy wierceniu otworów trzeba by wyjąć szybę więc postanowiłem że dam to w słupek w specjalne kubki troche je przerobię i przytwierdzę do osłony słupka jak to wyjdzie zobaczymy mam nadzieje że wiochy nie będzie.
-
Ja myslalem zeby zastosowac oryginalny daszek plusowski. Deske zawsze mozna wyciagnac. Problemem bedzie ladne spasowanie tego z reszta ale zawsze mozna przykryc to jakims materialem np. flokiem lub jakas pseudoskora.
-
we wstępnej wersji wygląda to w ten sposób:
(http://img258.imageshack.us/img258/6687/obraz001me9.th.jpg) (http://img258.imageshack.us/my.php?image=obraz001me9.jpg)
(http://img210.imageshack.us/img210/8738/obraz002ei3.th.jpg) (http://img210.imageshack.us/my.php?image=obraz002ei3.jpg)
(http://img155.imageshack.us/img155/9659/obraz005ju1.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=obraz005ju1.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/6908/obraz006tc7.th.jpg) (http://img259.imageshack.us/my.php?image=obraz006tc7.jpg)
Tak więc wydaje mi sie że lepiej to wygląda niż gotowe adaptery na słupek z allegro, jest trochę zgrabniejsze a co najważniejsze nie ogranicza pola widokowego przy skręcie w lewo , Proszę o sugestie i rady może jakieś inne pomysły?
-
Mariusz co Ty masz zamontowane na podsufitce koło daszka przeciwsłonecznego od strony drzwi ?
-
Stawiam na głośnik wysokotonowy.
-
kiedyś był i tam głośnik teraz jest czujka ruchu do alarmu w jego obudowie, dobra ale co odnośnie tych osłon może byk czy nie bardzo
-
No ladnie a nawet bardzo ladnie :)
-
imo trochę za bardzo odstają od słupka i czy muszą być tak głębokie?
-
też sie nad tym zastanawiałem czemu są takie głębokie ale już wiem osłona ma głębokość 70mm z czego 45 zajmuje sam wskaźnik jeśli chodzi o zwykły woltomierz, wskażnik typu podciśnienie ma już głębokość 55mm (10mm na rurkę od podciśnienia) ale trzeba jeszcze podłączyć przecież elektrykę i gdzieś upchać tą magiczną kostkę która zamienia 12V na 5 i właśnie to wszystko jest po to aby sie to pomieściło. mi także trochę ta głębokość nie odpowiadała ale jak zobaczyłem inne wynalazki to te były najmniejsze:)
-
Tak trochę z boku to jak świeczki wyglądają tylko knota brakuje
miejsce mi sie podoba chyba najlepsze jakie może być ale czy faktycznie nie da sie płytszych?
Bo te są takie dość dość głębokie ?
-
tak więc zakończyłem projekt z problemem jeśli chodzi o olej bo czujnik w misce nie zdał egzaminu poazywał jakieś gówno. Trzeba go było niestety przenieść w blok i dorobić trójnik co sie udało tokarz sie spisał i na chwilę obecną wszystko działa. Niestety sie tylko orobiłem z tą michą k.....a ile to rozbierania szczególnie przednia belka niech to ch... i wszystko o dupę obić trzeba było nową miske założyć bo dziura nie zostanie przecież. ale już jest git efekt jest taki:
(http://img232.imageshack.us/img232/8834/obraz014zn3.th.jpg) (http://img232.imageshack.us/my.php?image=obraz014zn3.jpg)
(http://img249.imageshack.us/img249/8372/obraz019kj5.th.jpg) (http://img249.imageshack.us/my.php?image=obraz019kj5.jpg)
(http://img405.imageshack.us/img405/182/obraz025pu1.th.jpg) (http://img405.imageshack.us/my.php?image=obraz025pu1.jpg)
woltomierz pokazuje jakieś dziwne napięcie tak jakby przełamywał o 1Volt (pomiar innym miernikiem) patrzyłem ale nie ma na nim żadnego skalowania z tyłu chyba będę musiał go wymienić na inny, Poztym ciśnienie oleju podczas jazdy jest na poziomie 4,5 Bara co odpowiada starym licznikom FSO 0,45 MPa na wolnych obrotach na nagrzanym silniku jest 2,5Bara (0,25MPa) tak więc chyba dobre. to tyle jeśli chodzi o dodatkowe wskaźniki. Pozdrawiam.
-
No fajnie to wyglada. Co do voltomierza to skad bierzesz napiecie?
[ Dodano: 2007-11-16, 18:39 ]
Ten drugi zegar to od czego jest? Temp oleju??
-
2 zegar to ciśnienie oleju
1 to podciśnienie w kolektorze ssącym
no a trzeci wiadomo
napięcie po uprzednim zmierzeniu rezystancji pomiędzy zaciskiem + aku a przewodem brązowym w kostce świateł która wyniosła 7 Omów wziąłem właśnie z tej kostki uznałem że taka mała rezystancja nie będzie miała wpływu na wskazanie.
-
No u mnie tez zaniza, ale ja mam napiecie z deski rozdzielczej.
-
No spoko to wyglada pozazdroscic :lol: