FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Eddek w Październik 26, 2007, 10:20:40 am
-
Jak odpale motor i zagladam pod maske, to widze jak kolo pasowe napedzajace alternatow lata na boki. Nie sa moze to bicia duze, ale mmo wszystko jest to dla mnei raczej niepokojace, Chcialem sie dowiedziec jak powazne to jest i ile moze kosztowac usuniecie tego problemu.
-
Ktore kolo. Na wale czy na altku?
-
Na wale.
-
Obawiam się że miałeś niedokręcone koła na końcówce wału. Prawdopodobnie wybiła się końcówka wału.
-
O ile mi wiadomo nic nie bylo robione przy wale, silnik ma 152kkm przejechane.
Ile moze mnei kosztowac naprawa tego i jak powazne to jest? Bo nie wiem czy moge spac spokojnie czy nie ;)
-
No to uważaj bo koło może ma już luzy i może w czasie jazdy sie odkręcić.Można to naprawić bez wymiany wału ale to precyzyjna robota no i możliwa.
-
Ja mam to samo.. Przy rozrządzie wyszło że koło rozrządu na wale ma duży luz. Było na tyle wyrobione ze nie można było ustawić rozrządu. Oprócz tego koło pasowe dokręcone było zbyt małą siłą. Ot i cała przyczyna krzywego wału.
-
Musisz to bezwzglednie skontrolowac. Olo Ci powie co i jak masz zrobic :)
-
hehe skad ja znam ten problem. Lepiej od razu wymien sobie male kolo rozrzadu+kolo pasowe, bo odkreci ci sie w czasie jazdy tak jak mi i bedziesz mial kredki. Ktos kiedys musial to zle skrecic i dlatego masz problem. Moze przy wymianie paska rozrzadu
-
Można wrzucić koło w tokarkę (pasowe) i przetoczyć powierzchnię. Kiedyś to zrobiłem i mu pomogło.
Jeśli jest wybity wał to można:
1) ustawić wał na tłoki na jednym poziomie,
2) ustawić wałki na znaki
3) pozwolić kołu opóźnić się (na "nowej" powierzchni oporowej),
4) spiąć to paskiem i olać znaki na wale.
Działa :)
-
kolo pasowe na wale jest na takiej gumowej tuleii przekladce, moje tez lekko chodzi na boki ,ale moje to ucierpialo w wypadku
-
Racja - można przetoczyć powierzchnię oporową koła bazując na bieżni.
-
Nie mam pojecia o czym do mnie rozmawiacie :) Mechanik ze mnie taki jak elektronik (z tego ponoc mam jakis dyplom nawet)...
-
jednym słowem masz lipe-silnik w góre-odkrec z poduszek i demontuj rozrzad(małe koło) wtedy ocenisz stan faktyczny i zobaczysz przyczyne luzów.
Moje koła z obu silników poszły momentalnie za 50zł sztuka :)
-
jednym słowem masz lipe-silnik w góre-odkrec z poduszek i demontuj rozrzad(małe koło) wtedy ocenisz stan faktyczny i zobaczysz przyczyne luzów.
Moje koła z obu silników poszły momentalnie za 50zł sztuka :)
Za to dolne, małe?
-
ta
-
to cos Mastah sporawo brales, biorac pod uwage to ze nowe kosztuje 59 :-)
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=&m_silnik=&m_dzial=&c=621
-
:) własnie dlatego pytam bo ostatnio kupowałem nowe i wiele więcej nie zapłaciłem:)
-
eee tam to dawno było-pozatym koles ktory kupowal twierdzil ze pytał i powiedzili mu 130 wiec 50 było rozsadna cena...
-
jednym słowem masz lipe-silnik w góre-odkrec z poduszek i demontuj rozrzad(małe koło) wtedy ocenisz stan faktyczny i zobaczysz przyczyne luzów.
Moje koła z obu silników poszły momentalnie za 50zł sztuka :)
Zebym ja chociaz mial garaz, mam tylko mokry parking pod blokiem i brak wyposazenia, poza kluczem do kol i srubokretem. Czyli jedyna rada to odstawic auto do Polmozbytu za gruba kase.
-
Eddek_MKP, a kolegow nie masz?
-
Mam, ale nikogo kto by sie podjal rozebrania rovera na czesci i kto mialby tyle wyposazenia garazowo-warsztatowego.
-
przyjedz,przenocuje Cie naprawimy, wypijemy i zorganizujemy sponatan spota :D
-
W niediele jestem we wrocu na dzien, ale uwazaj, moze sie zjawie w grudniu w sobote popoludniu ;)