FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: stasiów w Październik 28, 2007, 22:12:25 pm

Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: stasiów w Październik 28, 2007, 22:12:25 pm
Witam
Czy warto dać na zimę /może jesień/ osłonę wlotu powietrza chłodzącego- czyli zatkać wlot z przodu poldka?
Czy samemu wykonać czy może są takie wyroby gotowe?
Pozdrawiam
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Van w Październik 28, 2007, 22:16:49 pm
1,4 nie wymaga przesłony chłodnicy. jeśli nie trzyma temperatury to termostat do wymiany.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: dlugiii28 w Listopad 17, 2007, 14:37:49 pm
Witam  :wink:
 szukam  juz 2 rok  przyslon na grila do mojego poldaska caro+ .....
widzielm na allegro takie ciekawe  kiedys  ale teraz juz nie ma taich rzeczy na widoku...
Tamte byly czarne gumowe  na ksztalt skrzydelek idealnie pasujece na atrape do caro +
moze ktos mi pomoze??

pozdro znad morza :)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: FM w Listopad 18, 2007, 13:30:26 pm
Gumowych nigdy do plusa nie widziałem, ja mam takie coś http://allegro.pl/item268314750_oslona_zimowa_polonez_warszawa.html (http://allegro.pl/item268314750_oslona_zimowa_polonez_warszawa.html)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Listopad 18, 2007, 14:01:27 pm
ja rowniez mam taka samą -polecam
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 18, 2007, 14:53:04 pm
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura  z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 15, 2007, 10:53:23 am
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)
CHodzi o to zeby jak najszybciej osiagnal temperature pracy normalna.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 15, 2007, 13:04:43 pm
Cytuj (zaznaczone)
bo jak mi tak temp spada to i ciezko idzie, bo mi zaczyna mulić
dlaczego? moze ktos wyjasnic? druga sprawa czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to  :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Pasik w Grudzień 15, 2007, 13:05:44 pm
Jesli masz dobry termostat to niepotrzebne Ci zasłanionie chłodnicy bo i tak obieg pierwsze idzie na silnik i na  nagrzewnice To według mnie mija sie z celem :D
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 15, 2007, 16:13:14 pm
Cytat: "Stingerek"
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)


 :roll:  :lol:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 15, 2007, 22:24:33 pm
Cytat: "RedDevil"
czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/
Ale jak masz wyciągane ssanie to musisz je wciskać powoli w miarę nagrzewania się silnika a nie od razu do dechy wciskać . Musisz wyczuć kiedy i przy jakiej temp. i na ile ssanie wyciągnąć i kiedy je wyłaczyc ale nie nagle tylko stopniowo aby silnik nie gasł .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 16, 2007, 03:46:14 am
no tak, ale jak odpale auto to nie ma innej opcji jak ssanie na maxa wyciagnac bo np jak jest do polowy to  :evil: gasnie  :roll: moze to wina linki ssania? jakie Wy macie obroty przy max wysunietej galce ssania? nie da rady nic zrobic by przy max ssaniu obroty byly na np 1000obr?
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 16, 2007, 09:05:38 am
Odpalaj na wyciagniętym na max i natychmiast zmniejsz tak aby obroty spadły do ok 1,5 tys obr. Wciśnij ok 0,5 cm i obroty spadną. Później w miarę nagrzewania silnika zmniejszaj dalej.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 16, 2007, 18:49:04 pm
no wlasnie tu sie pojawia problem bo jak zmniejsze to obroty falują, nie wiem moze tak ma byc jak jest zimny  :roll:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 16, 2007, 21:15:47 pm
co do osłony to ja mam Heko ale jak narazie nie zakładam za wielkich mrozów nie ma, a musiał bym zmienić grill na fabryczny  :P a do tego jeszcze dochodzi wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach, pomimo ustawiania dmuchawy na maksa (sauna w środku) silnik dochodzi do wysokich temperatur  :twisted:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 18, 2007, 01:51:52 am
Cytat: "Łukasz#842"
wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach
To u Ciebie jest śnieg ? A u mnie ani śladu ! A tak poważnie to wlot powietrza zasłaniam od wczesnej jesieni i mimo dawania w gwizdek nie udało się zagotować silnika . Większość nowych aut wcale nie posiada wlotów w atrapie a nawet atrapy nie posiada tylko maskę do samego zderzaka i też jest ok. W poldzie  chłodnica i wentylator ma sporo miejsca na zasysania powierza aby skuteczne chłodzić silnik . Zasłonięcie wlotu w atrapie na okres zimowy ma dobry wpływ na szybsze nagrzewanie silnika . Zaraz ktoś napisze że sprawny termostat załatwia sprawę w 100% ale mimo zamkniętego obiegu przez termostat na chłodnicę nadal przez wlot w atrapie i pomiędzy żeberkami chłodnicy dostaje się mroźne powietrze do komory silnika które skutecznie chłodzi blok silnika , kolektor ssący i parownik LPG  . To skutecznie chłodzi silnik i wydłuża czas nagrzewania mimo sprawnego termostatu . Osobiście zasłaniam wlot powietrza i polecam innym .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: PEPCIO w Grudzień 19, 2007, 22:13:31 pm
Cytat: "Stingerek"
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura  z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D


Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta, w pierwszej fazie (po uruchomieniu na zimno , do momentu otwarcia termostatu) działa tylko mały obieg płynu więc chłodnica jest i tak zimna. Osłaniając ją dopiero na dłuzszą metę sprawiamy że silnik trzyma nieco wyższą temperaturę. Moim zdaniem średni pomysł z tą przysłoną, ale mogę się mylić. Mój Caro Plus grzeje się szybko i trzyma temp. pomimo braku przysłony.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 20, 2007, 18:23:07 pm
Cytat: "PEPCIO"
Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta
Zgadza się ale w połowie . Na rozgrzewanie silnika na postoju nie ma żadnego wpływu . Natomiast przy rozpoczęciu jazdy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wtedy ma wpływ na czas nagrzewania bo pod maską nie hula zimny wiatr . Mówiąc krótko dla tych co najpierw grzeją silnik przed ruszeniem jest zbędna a dla tych co zaczynają jazdę natychmiast po uruchomieniu osłona wlotu jest przydatna .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: sebek w Grudzień 20, 2007, 19:27:51 pm
heh, a ja zrobiłem roletę na chłodnicę w tarpanie i juz od października była na połowę przysłonieta bo nie umialem zagrzać silnika, teraz zimą to mam dosłownie całą zasłoniętą ui zostaje taki pasek około 7 cm po obu stronach i wetnylator sie jeszcze ani razu nie załaczył :)

aha zapomniałem, ja mam inny termostat który puszcza bodaj gdzieś przy 70-80 stopniach
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 20, 2007, 19:28:28 pm
bruns, takie pytanko czy to normalne ze po odpaleniu, na zimnym silniku auto niechce jechac a na ssaniu osiaga mi 2k obrotow?
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 20, 2007, 20:48:25 pm
Cytuj (zaznaczone)
czy to normalne ze po odpaleniu, na zimnym silniku auto niechce jechac a na ssaniu osiaga mi 2k obrotow?
Opowiem  , nie normalne ale tak często bywa gdy gażnik jest ustawiony na tzw oszczędność  (mówimy o gażniku ) . Gażnik jest ubogo ustawiony niby na oszczędność  z niskim poziomem paliwa  właśnie tak się zachowuje . Na ssaniu na postoju masz szalone obroty ale każda próba ruszenia lub wciśnięcia gazu  kończy się  fiaskiem i gaśnięciem silnika . Po prostu  wciśnięcie  gazu i otwarcie przepustnicy powoduje takie zubożenie mieszanki że staje się ona nie palna bo paliwo skrapla się na zimnych ściankach kolektora ssącego . na Twoim miejscu zaczął bym od czyszczenia dysz i prawidłowego wstawienia poziomu paliwa w gażniku .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 21, 2007, 22:42:47 pm
zalozylem osłone Heko, i powiem szczerze ze teraz trzyma ładnie temperaturkę aż miło się jedzie  :wink:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 22, 2007, 21:42:50 pm
U siebie tez zawsze przysłaniam do polowy  :)  Sprawny termostat nic tu nie da poniewaz jak termostat sie otworzy to wpusci wyziebiona wode z chlodnicy i po chwili znów sie zamknie wiec silnik bedzie nagrzewał kolejna porcje zimnego płynu w silniku. W efekcie mimo sprawnego termostatu w aucie bedziemy mieli zimno, silnik bedzie sie cholernie dlugo grzal a 90 stopni osiagnie własciwie podczas postoju na swiatłach. Do przeslaniania chłodnicy uzywam kartonów od pizzy  :)  Sa tanie  i latwo dostepne  :wink:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 22, 2007, 21:45:46 pm
a heko kosztuje 35zeta i ładnie wygląda  :roll: tylko sposób montażu pozostawia dużo do życzenia  :shock:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Grudzień 23, 2007, 14:14:41 pm
RedDevil, no tu bym sie klocil ze to ładnie wyglada.Ja rowniez wybierałem zawsze kartony po pizzy jak Michał ale i tak to nic nigdy nie dawalo bo ogrzewanie to u mnie byla zmora.
W chwili obecnej na szczescie z ogrzewaniem nie ma wiekszego problemu bo mam osłone pod silnikiem,choc nie wykluczam ze jesli przyjda ostre mrozy to przysłonie chłodnice :)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 23, 2007, 23:43:19 pm
Cytat: "mastah22"
na szczescie z ogrzewaniem nie ma wiekszego problemu bo mam osłone pod silnikiem
Super sprawa bo pęd zimnego powietrza nie wychładza spodu silnika i miskę olejową !
Cytuj (zaznaczone)
nie wykluczam ze jesli przyjda ostre mrozy to przysłonie chłodnice :)
_________________
I tu panowie jest rozbieżność ! Zasłanianie wlotów powietrza jak najbardziej jest OK. bo nie wyziębia się komora silnika , polecam . Ale zasłanianie bezpośrednio samej chłodnicy jest bardziej ryzykowne bo stojąc np. w korkach jest łatwo zagotować motor .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Grudzień 23, 2007, 23:46:27 pm
Nie wiem czy słyszeliście, ale niektórzy specjalnie spuszczają na zimę olej do poziomu min. żeby silnik szybciej grzał :D Ciekawe czy aż tyle pomaga
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 24, 2007, 00:12:12 am
Cytat: "Arnold#1910"
niektórzy specjalnie spuszczają na zimę olej do poziomu min. żeby silnik szybciej grzał
Arnold myślę że to jakieś kolejne Voo-Doo osobiście nie słyszałem ale ma  to taki sam sens jak upuścić borygo bo jak jest go mniej to szybciej się nagrzeje . Zaliczam to do VOO-DOO .
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 24, 2007, 10:43:21 am
To z olejem z silnika to prawda.
wielu moich znajomych cieszy sie z faktu ze ma MIN na bagnecie. Ja tez :) to ułatwia rozruch :)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Grudzień 24, 2007, 11:29:06 am
Cytuj (zaznaczone)
I tu panowie jest rozbieżność ! Zasłanianie wlotów powietrza jak najbardziej jest OK. bo nie wyziębia się komora silnika , polecam . Ale zasłanianie bezpośrednio samej chłodnicy jest bardziej ryzykowne bo stojąc np. w korkach jest łatwo zagotować motor .
ano naturalnie z tym przysłanianiem nie chodzilo mi o całosc a o mniej wiecej polowe i to w miejscu gdzie z drugiej strony nie ma wiatraka,a to włąsnie dlatego zeby go nie przegotować w jakims korku i zeby wiatrak miał mozliwosc efektywnego chłodzenia w razie potrzeby.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Grudzień 26, 2007, 16:19:45 pm
jak to jest z termostatami ? jest kilka rodzajów ( termperatur otwarcia ) jaki wybrać ?
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 26, 2007, 16:42:06 pm
zw "zimowy" otwiera sie przy 87 stopniach dopiero.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: grandi w Grudzień 26, 2007, 22:02:41 pm
Polecam gumową ( przynajmniej ja mam taką) zalety
-mam regilowane kratki że jak jest cieplej to mogę otworzyć 4 okienka
-nie pękają jak plastikowe
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 26, 2007, 23:44:01 pm
Alien#174, ja się spotkałem z termostatami otwierającymi się przy 83st, oraz 88st.C
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 27, 2007, 19:33:28 pm
no ale to zle ze przy tak niskich temp sie otwieraja  :idea:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 27, 2007, 20:42:38 pm
spotkałem sie jeszcze z 82st i 85st a więc mamy do wyboru do koloru czego dusza pragnie  :mrgreen:
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Styczeń 27, 2008, 19:50:28 pm
U mnie temperatura silnika w czasie jazdy spada do 50 stopni. Mam przez to zimno w aucie. Jak autko sobie chodzi na postoju, to wskazówka idzie w górę i zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Ale gdy jadę mogę zapomnieć o grzaniu. Chyba też muszę wymienić termostat, bo wątpię, żeby zasłonienie wlotu pomogło
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Styczeń 27, 2008, 20:01:37 pm
Osłona pewnie coś pomoże ale to raczej termostat popsuty. Też tak miałem. U mnie okazało się, że termostat dosłownie się rozleciał.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 29, 2008, 13:17:17 pm
w przypadku rovera oslona jest nie potrzebna
a oto wykres pokazujacy czas nagrzewania sie sprawnego samochodu
w czasie pomiaru temp na wylocie nawiewu na szybe wentylator ustawiony na pozycje 1
dwa wykresy bo jeden to pomiar na postoju na wolnych obrotach drugi podczas jazdy

(http://forum.roverki.eu/download.php?id=2257)

po 5 minutach jazdy silnik zlapal normalna temp pracy
aha pomiar byl robiony w roverze 214 Si kanciak
taki jak na fotce ponizej silnik K series 1.4 16V
ciekawe jak by to wyszlo w poldoroverze
sprawdzimy jak przyjedzie Seen :-)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 29, 2008, 17:15:12 pm
U mnie się nie wyświetla :?
No te silniczki się wyjątkowo szybko nagrzewają, ale o to przecież chodzi. Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju :)
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 29, 2008, 18:32:43 pm
Sie nie wyswietla  bo kolega podal link nei do obrazka tylko do zalacznika na forum Roverki: ttp://forum.roverki.eu/download.php?id=2257
jak ktos ma uprawnienai to se moze poogladac.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: marcij w Styczeń 29, 2008, 20:40:27 pm
To widze ze jak zjade do domu na wekkend , to sie bede musial przygladnac mojemu termostatowi , bo ostatnio zrobilem nim ok 8 kilometrow po miescie , zajelo mi to z 15 minut i on laskawie 60stopni osiagnal. Wogole , od jesieni to nie widzialem , zeby wskazowka pokazywala 90stopni , fakt ze krotkie odcinki , ale i takie po 15 km w miescie tez sie zdarzaly. Moze to tutaj lezy przyczyna spalania ponad 13 litrow benzyny/100km.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 29, 2008, 22:30:18 pm
AndrewS#100, na szybe nie sprawdzimy, chyba ze sobie naprawie ;) Poza tym u mnie jest 1.8 wiec moze byc zdeczka przeklamanie.
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 30, 2008, 00:47:52 am
jakie tam przeklamanie, pojemnosc ukladu chlodzenia masz taka sama
no miedzy roverem i poldoroverem moze sie cos tam roznic,
ale miedzy poldoroverem 1.4 i poldoroverem 1.8 juz pewnie nie

no to fotka jeszcze raz

(http://img441.imageshack.us/img441/3154/wkresrw3.jpg)

czas w minutach
temp w stopniach C

Cytat: "Arnold#1910"
Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju


ze co ??
chyba raczej plynu chlodzacego, a nie oleju
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 30, 2008, 13:08:04 pm
Cytat: "AndrewS#100"

Cytat: "Arnold#1910"
Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju


ze co ??
chyba raczej plynu chlodzacego, a nie oleju

No przejęzyczyłem się :)
A czemu na tym wykresie temp. przy ok. 72 stopniach w czasie jazdy stabilizuje się?
Tytuł: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Styczeń 30, 2008, 14:44:46 pm
to nie byl pomiar plynu w ukladzie chlodzenia,
tylko pomiar temp na wylocie z nagrzewnicy na przednia szybe
pisalem o tym wczesniej