FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: stasiów w Październik 28, 2007, 22:12:25 pm
-
Witam
Czy warto dać na zimę /może jesień/ osłonę wlotu powietrza chłodzącego- czyli zatkać wlot z przodu poldka?
Czy samemu wykonać czy może są takie wyroby gotowe?
Pozdrawiam
-
1,4 nie wymaga przesłony chłodnicy. jeśli nie trzyma temperatury to termostat do wymiany.
-
Witam :wink:
szukam juz 2 rok przyslon na grila do mojego poldaska caro+ .....
widzielm na allegro takie ciekawe kiedys ale teraz juz nie ma taich rzeczy na widoku...
Tamte byly czarne gumowe na ksztalt skrzydelek idealnie pasujece na atrape do caro +
moze ktos mi pomoze??
pozdro znad morza :)
-
Gumowych nigdy do plusa nie widziałem, ja mam takie coś http://allegro.pl/item268314750_oslona_zimowa_polonez_warszawa.html (http://allegro.pl/item268314750_oslona_zimowa_polonez_warszawa.html)
-
ja rowniez mam taka samą -polecam
-
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D
-
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)
CHodzi o to zeby jak najszybciej osiagnal temperature pracy normalna.
-
bo jak mi tak temp spada to i ciezko idzie, bo mi zaczyna mulić
dlaczego? moze ktos wyjasnic? druga sprawa czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/
-
Jesli masz dobry termostat to niepotrzebne Ci zasłanionie chłodnicy bo i tak obieg pierwsze idzie na silnik i na nagrzewnice To według mnie mija sie z celem :D
-
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)
:roll: :lol:
-
czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/
Ale jak masz wyciągane ssanie to musisz je wciskać powoli w miarę nagrzewania się silnika a nie od razu do dechy wciskać . Musisz wyczuć kiedy i przy jakiej temp. i na ile ssanie wyciągnąć i kiedy je wyłaczyc ale nie nagle tylko stopniowo aby silnik nie gasł .
-
no tak, ale jak odpale auto to nie ma innej opcji jak ssanie na maxa wyciagnac bo np jak jest do polowy to :evil: gasnie :roll: moze to wina linki ssania? jakie Wy macie obroty przy max wysunietej galce ssania? nie da rady nic zrobic by przy max ssaniu obroty byly na np 1000obr?
-
Odpalaj na wyciagniętym na max i natychmiast zmniejsz tak aby obroty spadły do ok 1,5 tys obr. Wciśnij ok 0,5 cm i obroty spadną. Później w miarę nagrzewania silnika zmniejszaj dalej.
-
no wlasnie tu sie pojawia problem bo jak zmniejsze to obroty falują, nie wiem moze tak ma byc jak jest zimny :roll:
-
co do osłony to ja mam Heko ale jak narazie nie zakładam za wielkich mrozów nie ma, a musiał bym zmienić grill na fabryczny :P a do tego jeszcze dochodzi wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach, pomimo ustawiania dmuchawy na maksa (sauna w środku) silnik dochodzi do wysokich temperatur :twisted:
-
wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach
To u Ciebie jest śnieg ? A u mnie ani śladu ! A tak poważnie to wlot powietrza zasłaniam od wczesnej jesieni i mimo dawania w gwizdek nie udało się zagotować silnika . Większość nowych aut wcale nie posiada wlotów w atrapie a nawet atrapy nie posiada tylko maskę do samego zderzaka i też jest ok. W poldzie chłodnica i wentylator ma sporo miejsca na zasysania powierza aby skuteczne chłodzić silnik . Zasłonięcie wlotu w atrapie na okres zimowy ma dobry wpływ na szybsze nagrzewanie silnika . Zaraz ktoś napisze że sprawny termostat załatwia sprawę w 100% ale mimo zamkniętego obiegu przez termostat na chłodnicę nadal przez wlot w atrapie i pomiędzy żeberkami chłodnicy dostaje się mroźne powietrze do komory silnika które skutecznie chłodzi blok silnika , kolektor ssący i parownik LPG . To skutecznie chłodzi silnik i wydłuża czas nagrzewania mimo sprawnego termostatu . Osobiście zasłaniam wlot powietrza i polecam innym .
-
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D
Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta, w pierwszej fazie (po uruchomieniu na zimno , do momentu otwarcia termostatu) działa tylko mały obieg płynu więc chłodnica jest i tak zimna. Osłaniając ją dopiero na dłuzszą metę sprawiamy że silnik trzyma nieco wyższą temperaturę. Moim zdaniem średni pomysł z tą przysłoną, ale mogę się mylić. Mój Caro Plus grzeje się szybko i trzyma temp. pomimo braku przysłony.
-
Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta
Zgadza się ale w połowie . Na rozgrzewanie silnika na postoju nie ma żadnego wpływu . Natomiast przy rozpoczęciu jazdy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wtedy ma wpływ na czas nagrzewania bo pod maską nie hula zimny wiatr . Mówiąc krótko dla tych co najpierw grzeją silnik przed ruszeniem jest zbędna a dla tych co zaczynają jazdę natychmiast po uruchomieniu osłona wlotu jest przydatna .
-
heh, a ja zrobiłem roletę na chłodnicę w tarpanie i juz od października była na połowę przysłonieta bo nie umialem zagrzać silnika, teraz zimą to mam dosłownie całą zasłoniętą ui zostaje taki pasek około 7 cm po obu stronach i wetnylator sie jeszcze ani razu nie załaczył :)
aha zapomniałem, ja mam inny termostat który puszcza bodaj gdzieś przy 70-80 stopniach
-
bruns, takie pytanko czy to normalne ze po odpaleniu, na zimnym silniku auto niechce jechac a na ssaniu osiaga mi 2k obrotow?
-
czy to normalne ze po odpaleniu, na zimnym silniku auto niechce jechac a na ssaniu osiaga mi 2k obrotow?
Opowiem , nie normalne ale tak często bywa gdy gażnik jest ustawiony na tzw oszczędność (mówimy o gażniku ) . Gażnik jest ubogo ustawiony niby na oszczędność z niskim poziomem paliwa właśnie tak się zachowuje . Na ssaniu na postoju masz szalone obroty ale każda próba ruszenia lub wciśnięcia gazu kończy się fiaskiem i gaśnięciem silnika . Po prostu wciśnięcie gazu i otwarcie przepustnicy powoduje takie zubożenie mieszanki że staje się ona nie palna bo paliwo skrapla się na zimnych ściankach kolektora ssącego . na Twoim miejscu zaczął bym od czyszczenia dysz i prawidłowego wstawienia poziomu paliwa w gażniku .
-
zalozylem osłone Heko, i powiem szczerze ze teraz trzyma ładnie temperaturkę aż miło się jedzie :wink:
-
U siebie tez zawsze przysłaniam do polowy :) Sprawny termostat nic tu nie da poniewaz jak termostat sie otworzy to wpusci wyziebiona wode z chlodnicy i po chwili znów sie zamknie wiec silnik bedzie nagrzewał kolejna porcje zimnego płynu w silniku. W efekcie mimo sprawnego termostatu w aucie bedziemy mieli zimno, silnik bedzie sie cholernie dlugo grzal a 90 stopni osiagnie własciwie podczas postoju na swiatłach. Do przeslaniania chłodnicy uzywam kartonów od pizzy :) Sa tanie i latwo dostepne :wink:
-
a heko kosztuje 35zeta i ładnie wygląda :roll: tylko sposób montażu pozostawia dużo do życzenia :shock:
-
RedDevil, no tu bym sie klocil ze to ładnie wyglada.Ja rowniez wybierałem zawsze kartony po pizzy jak Michał ale i tak to nic nigdy nie dawalo bo ogrzewanie to u mnie byla zmora.
W chwili obecnej na szczescie z ogrzewaniem nie ma wiekszego problemu bo mam osłone pod silnikiem,choc nie wykluczam ze jesli przyjda ostre mrozy to przysłonie chłodnice :)
-
na szczescie z ogrzewaniem nie ma wiekszego problemu bo mam osłone pod silnikiem
Super sprawa bo pęd zimnego powietrza nie wychładza spodu silnika i miskę olejową ! nie wykluczam ze jesli przyjda ostre mrozy to przysłonie chłodnice :)
_________________
I tu panowie jest rozbieżność ! Zasłanianie wlotów powietrza jak najbardziej jest OK. bo nie wyziębia się komora silnika , polecam . Ale zasłanianie bezpośrednio samej chłodnicy jest bardziej ryzykowne bo stojąc np. w korkach jest łatwo zagotować motor .
-
Nie wiem czy słyszeliście, ale niektórzy specjalnie spuszczają na zimę olej do poziomu min. żeby silnik szybciej grzał :D Ciekawe czy aż tyle pomaga
-
niektórzy specjalnie spuszczają na zimę olej do poziomu min. żeby silnik szybciej grzał
Arnold myślę że to jakieś kolejne Voo-Doo osobiście nie słyszałem ale ma to taki sam sens jak upuścić borygo bo jak jest go mniej to szybciej się nagrzeje . Zaliczam to do VOO-DOO .
-
To z olejem z silnika to prawda.
wielu moich znajomych cieszy sie z faktu ze ma MIN na bagnecie. Ja tez :) to ułatwia rozruch :)
-
I tu panowie jest rozbieżność ! Zasłanianie wlotów powietrza jak najbardziej jest OK. bo nie wyziębia się komora silnika , polecam . Ale zasłanianie bezpośrednio samej chłodnicy jest bardziej ryzykowne bo stojąc np. w korkach jest łatwo zagotować motor .
ano naturalnie z tym przysłanianiem nie chodzilo mi o całosc a o mniej wiecej polowe i to w miejscu gdzie z drugiej strony nie ma wiatraka,a to włąsnie dlatego zeby go nie przegotować w jakims korku i zeby wiatrak miał mozliwosc efektywnego chłodzenia w razie potrzeby.
-
jak to jest z termostatami ? jest kilka rodzajów ( termperatur otwarcia ) jaki wybrać ?
-
zw "zimowy" otwiera sie przy 87 stopniach dopiero.
-
Polecam gumową ( przynajmniej ja mam taką) zalety
-mam regilowane kratki że jak jest cieplej to mogę otworzyć 4 okienka
-nie pękają jak plastikowe
-
Alien#174, ja się spotkałem z termostatami otwierającymi się przy 83st, oraz 88st.C
-
no ale to zle ze przy tak niskich temp sie otwieraja :idea:
-
spotkałem sie jeszcze z 82st i 85st a więc mamy do wyboru do koloru czego dusza pragnie :mrgreen:
-
U mnie temperatura silnika w czasie jazdy spada do 50 stopni. Mam przez to zimno w aucie. Jak autko sobie chodzi na postoju, to wskazówka idzie w górę i zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Ale gdy jadę mogę zapomnieć o grzaniu. Chyba też muszę wymienić termostat, bo wątpię, żeby zasłonienie wlotu pomogło
-
Osłona pewnie coś pomoże ale to raczej termostat popsuty. Też tak miałem. U mnie okazało się, że termostat dosłownie się rozleciał.
-
w przypadku rovera oslona jest nie potrzebna
a oto wykres pokazujacy czas nagrzewania sie sprawnego samochodu
w czasie pomiaru temp na wylocie nawiewu na szybe wentylator ustawiony na pozycje 1
dwa wykresy bo jeden to pomiar na postoju na wolnych obrotach drugi podczas jazdy
(http://forum.roverki.eu/download.php?id=2257)
po 5 minutach jazdy silnik zlapal normalna temp pracy
aha pomiar byl robiony w roverze 214 Si kanciak
taki jak na fotce ponizej silnik K series 1.4 16V
ciekawe jak by to wyszlo w poldoroverze
sprawdzimy jak przyjedzie Seen :-)
-
U mnie się nie wyświetla :?
No te silniczki się wyjątkowo szybko nagrzewają, ale o to przecież chodzi. Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju :)
-
Sie nie wyswietla bo kolega podal link nei do obrazka tylko do zalacznika na forum Roverki: ttp://forum.roverki.eu/download.php?id=2257
jak ktos ma uprawnienai to se moze poogladac.
-
To widze ze jak zjade do domu na wekkend , to sie bede musial przygladnac mojemu termostatowi , bo ostatnio zrobilem nim ok 8 kilometrow po miescie , zajelo mi to z 15 minut i on laskawie 60stopni osiagnal. Wogole , od jesieni to nie widzialem , zeby wskazowka pokazywala 90stopni , fakt ze krotkie odcinki , ale i takie po 15 km w miescie tez sie zdarzaly. Moze to tutaj lezy przyczyna spalania ponad 13 litrow benzyny/100km.
-
AndrewS#100, na szybe nie sprawdzimy, chyba ze sobie naprawie ;) Poza tym u mnie jest 1.8 wiec moze byc zdeczka przeklamanie.
-
jakie tam przeklamanie, pojemnosc ukladu chlodzenia masz taka sama
no miedzy roverem i poldoroverem moze sie cos tam roznic,
ale miedzy poldoroverem 1.4 i poldoroverem 1.8 juz pewnie nie
no to fotka jeszcze raz
(http://img441.imageshack.us/img441/3154/wkresrw3.jpg)
czas w minutach
temp w stopniach C
Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju
ze co ??
chyba raczej plynu chlodzacego, a nie oleju
-
Na roverki.pl czytałem, że w bloku silnika krąży tylko 1,2 litra oleju
ze co ??
chyba raczej plynu chlodzacego, a nie oleju
No przejęzyczyłem się :)
A czemu na tym wykresie temp. przy ok. 72 stopniach w czasie jazdy stabilizuje się?
-
to nie byl pomiar plynu w ukladzie chlodzenia,
tylko pomiar temp na wylocie z nagrzewnicy na przednia szybe
pisalem o tym wczesniej