FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: lopcio w Październik 29, 2007, 10:12:00 am
-
Czy ktoś montował Lucasy z Trucka do Borewicza??
Żegnam się z kołami 13", więc moge sobie pozwolić na większe tarcze.
1. Co muszę kupić do takiej konwersji?? czy muszę zmieniać zwrotnice??
2. Pompa i serwo - takie same jak w zwykłym Lucasie czy inne?
3. Jak będzie działał hybrydowy układ Lucas z przodu i stare zaciski z tyłu??
-
1) płytę mocowania zacisku truck, tarczątruck. Podobno piasty lucas i oczywiscie zaciski lucas z jarzmami. Zwrotnice zostają.
2) i stare i nowe zaciski mają48mm środicy tłoka. Jeśłi chodzi o wydatek pompy noc się nie zmieni.
3) Zgodnie z pkt 2 bez problemu.
-
ad 2. to znaczy że mogę bez problemu zostawić pompę starego typu (nie lucas??)
-
jeśli zmienisz gwinty na rurkach nie ma problemu.
-
jeśli zmienisz gwinty na rurkach nie ma problemu.
Lub tez dorobisz redukcje na gwinty - lucas-stary albo przewody hamulcowe na zamówienie tak aby z jednej strony koncówka pasowala pod pompe az drugiej pod nowe zaciski
-
mozna wymienic przednie przewody hamulcowe ,tak by mialy rozne gwinty z dwoch stron
najszybciej znajdziesz odpowiednie przewody miedziane uniwersalne w takiej konfiguracji
co do zalozenia zaciskow ,to najlepiej jak dorwiesz trucka i wyprujesz z niego cale zwrotnice - czyli odkrecasz od wahaczy i drazka kierowniczego i wyjmujesz komplet
-
A zdaniem tych którzy jeździli/jeżdżą: warto? jak wrażenia?
-
przy okazji mam takie pytanie, co lepsze?
heble z łady czy z trucka?
-
to juz chyba zalezy co kto ma pod reka :P
Czy zaciski Lukas Caro i Lucas Truck róznia sie?
-
Są identyczne.
Pompe można zostawić seryjną zarówno dla lucasów jak i dla łady.
Moja opinia. Jak miało sie std heble to łada a jak lucasy to truck. Ładowskie tolerują 13" i dlatego mają przewagę nad truckiem.
-
Ładowskie tolerują 13" i dlatego mają przewagę nad truckiem.
Zazwyczaj jezeli robi sie hantle to i zawias przy okazji sie poprawia i wtedy rzadko kiedy zostaja 13 :)
-
Tylko czasem zostaje komplet ładnych zimówek z seryjnych czasów. I co?
-
Tylko czasem zostaje komplet ładnych zimówek z seryjnych czasów. I co?
I nie jeździ się zimą :lol: :lol: :lol: Co wpynie pozytywmnie również na stan karoseriii.
-
Tyle że truck na lucasie to towar bardzo deficytowy.
nie wiem czy podobne hamulce nie są przypadkiem w fiatach tipo/tempra.
NO i zawsze zostaje jeszcze wentylacja. gotowe rozwiązanie podane jest w stosownym temacie. U mnie sprawdza się świetnie co potwierdzić może wiele osób.
-
podrzuc link do tego tematu :oops:
-
Hample z trucka to po prostu polska myśl techniczna - wsadzić większą tarczę a zostawić seryjny zacisk z kolckami - tarcza nie jest wykorzystywana na całej swojej szerokości a jednynie na takiej samej jak w seryjnych lucasach tyle że na większej średnicy. Jakby coś to poszukaj lepiej z argenty - wykorzystuje większą powierzchnię tarczy - a co za tym idzie ma większe klocki więc lepiej hamuje ..... Chyba już lepiej wykorzystywana jest powierzcnia trąca w łądzie - łada ma tarcze 251 ale klocek działa na całej powierzchni tarczy.
-
Hample z trucka to po prostu polska myśl techniczna - wsadzić większą tarczę a zostawić seryjny zacisk z kolckami - tarcza nie jest wykorzystywana na całej swojej szerokości a jednynie na takiej samej jak w seryjnych lucasach tyle że na większej średnicy. Jakby coś to poszukaj lepiej z argenty - wykorzystuje większą powierzchnię tarczy - a co za tym idzie ma większe klocki więc lepiej hamuje ..... Chyba już lepiej wykorzystywana jest powierzcnia trąca w łądzie - łada ma tarcze 251 ale klocek działa na całej powierzchni tarczy.
Dla przypomnienia z fizyki szkoła podstawowa: siła tarcia NIE zależy od powierzchni.
-
pewnie ,ze nie zalezy
od powierzchni zalezy jedynie zuzycie klocka i rozklad ciepla na powierzchni
wiec nie ma co biedowac nad powierzchnia tarcia - najbardziej liczy sie wlasnie srednica tarczy
-
podrzuc link do tego tematu :oops:
Prosze bardzo.
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=11170&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zasadniczo najistotniejsze jest ostatnie kilka stron tego tematu.
-
Podziekował :)
-
Może wyżej źle się sprecyzowałem ale moment hamowania jest równy sile hamowania razy ramie na którym ta siła działa czyli Mh=F*r. Siła hamowania równa się nacisk razy współczynnik tarcia F=N*µ więc musi byc bardzo wysoki współczynnik tarcia µ.
A żeby współczynnik tarcia wzrósł musi być większa powierzchnia - na samo tarcie składa się wiele składników:
Skomplikowany charakter zjawiska tarcia wynika z faktu, że istnieje bardzo wiele mechanizmów z nim związanych:
- tarcie aerodynamiczne zależy od temperatury, lepkości, i gęstości płynu, a także kształtu obiektów,
- tarcie posuwiste może zależeć od pokrycie obiektów smarami, gładkości i ścieralności powierzchni, a także ich wilgotności i temperatury
- tarcie toczne może mocno zależeć od struktury podłoża, od lepkości, przywieralności cząsteczek podłoża do toczonego koła, czy walca
-
sila tarcia T=N*µ nie zalezy od powierzchni
wspolczynnik µ nie zalezy od powierzchni ,tylko od wlasciwosci materialu
to nawet byla konkluzja laborki poswieconej materialom ciernym
prosze tylko nie mylic pojecia tarcia slizgowego z przyczepnoscia opony do podloza ,bo akurat opony rzadza sie innymi prawami
-
Czy bez problemu przerzucę całę zwrotnice z trucka na lucasie do poldka ze starym układem hamulcowym? (wiem o zmianie skoku gwintu) Moge mieć kompletne zwrotnice po 80zł. Warto?
-
powinno wszystko pasowac. róznica jest tylko w gwincie na przewodach hamulcowych
-
Warto?
Za komplet z zaciskami, jażmem, tarczą i klockami to jak najbardziej.
-
To dwie zwrotnice dla mnie są już zaklepane :) tyle, że aż z Grodu Kraka będą do mnie szły. Gdyby ktoś był chętny na takie zwrotnice to mam namiar na człowieka z Wrocławia, który ogłasza się, że za 100zł sprzeda (bliższe info na telefon - priv).
[ Dodano: 2007-11-16, 21:10 ]
Polecam wymianę na trucka lucasa w 100%. Auto wreszcie ma hamulce ;)
-
Czy te tarcze będą pasować do Lukasa Truck?BREMBO (http://moto.allegro.pl/item322910897_tarcze_fiat_bravo_brava_marea_nacinane_brembo_max.html)
-
Plus98, porównaj sobie z oryginalną tarczą do trucka: http://tinyurl.com/2wk4ky
Nie wiem czy jest sens bawić się w nacinane "brembo MAX".
Ze wstępnych porównań wynika, że ta tarcza z allegro jest o 1,2 mm grubsza i ma o 2 mm mniejszą średnicę no i jest o 26zł droższa :P.
Do tarczy mikody dorzuć 18zł i masz zawiercaną i frezowaną :P :)