FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: JAGOS w Listopad 04, 2007, 21:23:01 pm
-
Witam ja mam taki problem.... na 1 zdjeciu pokazany jest wtyk do alternatora... rozumiem ze 1 i 2 to jest masa tak?? a 3 to +
Na drugim zdjeciu po prawej jest pokazane razem ze sruba (ta pod czerwonym sylikonem). Czy 1 2 i 4 to jest masa?? Bo zaowarzylem ze 1 2 i 4 dochodza do plytki w srodku i nie sa niczym izolowane...... dlaczego pytam.... nie chce robic nowych wtyczek tylko 1 i 2 podlaczyc pod 4 i dac gruby 5mm przewod i to wszystko przykrecic na srube a nie wtyczki. i poprowadzic do rozrucznika i.....:: no wlasnie tutaj nastepne pytanie.... jeden przewod idzie do rozrusznika a drugi gdzie??...... dzieki za wszystkie odpowiedzi
http://www.wrzuta.pl/obraz/w8jjSWxLkq/altek3
nr 4 jest slabo widoczy po prawej stronie
Edycja tematu watku - S#1869
-
1i2 to wyjście plusowe z altka. Jako że koncówki są badziewne dano je podwójnie. Zostaw je jak są i puść dodatkowy przewód do klemu akumulatora (jest bliżej) w tego zacisku śrubowego. Sprawdź omomierzem któa śruba jest połaczona z tymi 1i2 bo nie pamiętam.
zacisk nr 3 (mniejszy) jest do lamki ładowania.
-
OLO35, wielkie dzieki.... sprawdzilem 12 i 4 to to samo... chce grube przewody zastosowac i chce pod te srube je podpiac..... i zrobie to... tylko moje pytanie gdzie idzie drugi z tych dwoch grubych kabli jeden do rozrusznika a drugi??
[ Dodano: 2007-11-06, 02:21 ]
no to Olo wiem... ehhhh .... sa tak + + - jeden + idzie do rozrusznika drugi + idzie do stacyjnki i ze stacyjki do akumulatora a - idzie do lampki ladowania. DZieki za pomoc....
-
No to nie jest dokładnie minus do lampki ładowania, ale mniejsza z tym.Ja na połączeniu śruby 4 z klemąaku zyskałem 1 V
-
OLO35, posluchaj ale to nie musi isc przez stacyjke?? zaden bezposrednio nie idzie do aku tylko obiega dookola silnik..... nie wiem czy czasem nie musi przez stacyjke tak??
-
Zepnij bezpośrednio alternator z plusem akumulatora. U mnie z kolei dało to ok 1,3V
Zamiast x metrów drogi między altkiem a aku masz wtedy max 40cm i spadek napięcia na niej jest pomijalny.
-
Jaki przekroj przewodu zastosowac pany??
-
Ja mam 6mm2 albo 10mm2. Szczerze mówiąc nie wiem.
Wsadziłem to co akurat miałem "na stanie"
-
10mm2 bedzie wystarczający , popieram podłączenie z alternatora prosto do klemy aku. I tak powinno byc po co prad ma latac nie wiadomo gdzie, a tak do aku. idzie a reszcze bierze z akum. lub zezposrednio z klemy i na jedno wychodzi.
-
oryginalnie plusowy przewod z alternatora idzie do grubego przewodu rozrusznik <---> akumulator
na 3 styku jak pisali poprzednicy jest podpieta kontrolka i przez nia realizowany jest obwod wzbudzenia alternatora, wiec stawiam ze tam leci tez plus,
a u mnie z racji tego ze mam amperomierz, to prad dopiero sobie lata po kablach zanim doleci do aku :mrgreen:
okablowanie amperomierza mam chyba na przewodach 6 mm2
-
zyskałem 1 V
U mnie z kolei dało to ok 1,3V
Qrcze a u mnie tylko 0,2V. Wniosek nie było tak źle.
Pamiętam jak kiedyś urwał mi się kabelek od alternatora do rozrusznika tuż przy tym ostatnim. jak mnie pamięć nie myli jest tam na kablu bezpiecznik dużoprądowy. U mnie kabel był jeszcze przetarty wyżej więc wymieniłem go od rozrusznika do wejścia w wiązkę.
A potem i tak dałem kabelek jak wspominano wyżej i dodało mi to tylko 0,2V.