FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Duch_Dziadka w Listopad 06, 2007, 23:15:14 pm
-
Witam.
Jak powszechnie wiadomo, w Polonezach (przynajmniej tych z Abimexem) udręką są silniki krokowe zwane inaczej zaworami obejścia powietrza. Objawami usterki tegoż urządzenia jest falowanie obrotów oraz, brak płynnego "zejścia" obrotów oraz nie "trzymanie" obrotów.
Sposób na to jest taki: wykręcamy silnik krokowy i wrzucamy go na całą noc do oleju napędowego (ropy). Ważne jest aby stało to w ciepłym pomieszczeniu. Rano możemy wyjąć nasz silnik i porządnie go wysuszyć. Dobrze jest przedmuchać go kompresorem. Następnie zaopatrujemy się w Penetrol (coś jak WD40 ale 2x lepsze i 3x tańsze)
Wtryskujemy Penetrol w każdą szczelinę jaką tylko napotkamy. Nie żałujcie tego środka- zaowocuje to na przyszłość! Odkładamy do wychnięcia. Następnie wszystko przecieramy szmatką i montujemy do auta. Można też przed montażem sprawdzić poprawność działania silnika po przez podpięcie go pod oryginalną kostkę i "przełącznie" ECU na program diagnostyki.
CENNA UWAGA: zawory wydechowy i dolotowy ustawiamy na wartość 0,15mm! Silnik pracuje cicho, płynnie i spokojnie. Nie ma charakterystycznego "cykania". Przepis sprawdzony, jeżdzę tak już od 2 miesięcy. Tym sposobem można zaoszczędzić kupe nerwów i przedewszystkim kasy.
Pozdrawiam.
-
ja dodam od siebie tylko tyle że dość często pomaga też przeczyszczenie czujnika położenia wału
-
mi takie ustawienie zaworów pogorszyło prace silnika polonez na gaźniku.ale skoro Tobie pracuję dobrze to życzę aby było tak nadal
-
pozniej sie okarze czy zanurzenie na cala noc w ropie cos daje,silniczek moczy sie od wczoraj :)
-
mi takie ustawienie zaworów pogorszyło prace silnika polonez na gaźniku.ale skoro Tobie pracuję dobrze to życzę aby było tak nadal
Czym się objawiało pogorszenie pracy silnika?
-
coprawda nie w PN ale w E30,ale to dziala,zanurzylem w pojemniku z naftą (nie mam ropy :mrgreen: ) na całą noc w wmiare ceiplym pomieszczeniu,na drugi dzien wysuszylem,i zalałem gnoja całego WD 40 i innymi podobnymi specyfikami, teraz chodzi jak zloto tfu tfu :twisted:
-
No widzisz :twisted: :wink: :D
-
mi takie ustawienie zaworów pogorszyło prace silnika polonez na gaźniku.ale skoro Tobie pracuję dobrze to życzę aby było tak nadal
Czym się objawiało pogorszenie pracy silnika?
spadek mocy, nie równa przca
-
Na jednym foto zamiescilem dwa pytania:
(http://img219.imageshack.us/img219/2659/2011071439yr7.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=2011071439yr7.jpg)
1) Czy ten szalejący krokowiec odpowiedzialny za wolne obroty to ten w czerwonym kółku o którym pisal pierwszy przedmówca?
2) Czy czujnik temperatury cieczy potrzebny dla komputera podczas uruchamiania gdy jest zimny, to ten w niebiskim kóleczku?
Dziekuje za wyrozumialość i pozdrawiam :-)
-
1. tak
2. o ile pamietam to tak (moze mi sie mylic z tym drugim)
-
ja dodam od siebie tylko tyle że dość często pomaga też przeczyszczenie czujnika położenia wału
Gdzie można go znaleźć?
-
1) Czy ten szalejący krokowiec odpowiedzialny za wolne obroty to ten w czerwonym kółku o którym pisal pierwszy przedmówca?
2) Czy czujnik temperatury cieczy potrzebny dla komputera podczas uruchamiania gdy jest zimny, to ten w niebiskim kóleczku?
Dziekuje za wyrozumialość i pozdrawiam :-)
pytanie z innej beczki - gdzie masz mikser gazu?
-
Do wiciu >>>
Mixer gazu znajduje tuz obok puszki filtra powietrza. Kilka postów wczesniej widac na foto z kóleczkami, w prawym dolnym rogu sie znajduje :-))
Pozdr
TiAndrews.
-
Do wiciu >>>
Mixer gazu znajduje tuz obok puszki filtra powietrza. Kilka postów wczesniej widac na foto z kóleczkami, w prawym dolnym rogu sie znajduje :-))
Pozdr
TiAndrews.
to jest reduktor, mikser wprowadza gaz w dolot ale u Ciebie go nie widać, a może go nie ma?
-
DO wiciu>>>
No tak faktycznie, sorry za pomyłke ... hmmm, a wiesz ze nie zastanawialem sie nad tym? wielkie poszukiwania czas zacząć! nic poza tym nie widzialem. Reduktora leci bezposrednio na listwe...eh. Cos mi tu nie gra :-/
Pozdr