FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: marcij w Listopad 07, 2007, 00:57:44 am

Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: marcij w Listopad 07, 2007, 00:57:44 am
Czy jest ktos , no moze inaczej , kto eksploatuje roverka na instalacji I generacji? Jak on sie sprawuje ? Jak jest ze spalaniem , z regulacja. Tak sie zastanawiam czy zalozyc do sibie I czy II generacje. Niektorzy zakladaja I generacje do aut wtryskowych twierdzac ze lepiej sie go reguluje i lepiej na tym pracuje. Nie pytam tutaj o aspekty prawne , ani o roznice w budowie tych instalacji.
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 07, 2007, 01:21:37 am
200pln to nie majatek ,a pare bajerow zawsze lepiej wyglada niz sruba na wezu
np. StagXL ma wbudowany emulator na 4 cyl
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Listopad 07, 2007, 08:17:33 am
mozesz zamontowaz  I generacja i Blosa
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Listopad 07, 2007, 16:33:41 pm
lub II generacje i BLOS-a

polecam
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 14, 2007, 17:35:51 pm
Cytat: "CyCu"
lub II generacje i BLOS-a

polecam

po co pchać sie w II generacje, skoro blos nie potrzebuje krokowego( ani innych zwężek ) tylko sam reguluje sobie skład mieszanki

ps. I gen już chyba nie zakładają, bo podobno nie spełnia norm emisji spalin :)
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Listopad 14, 2007, 18:24:22 pm
jestem zwolennikiem sruby

1. nie zepsuje sie silniczek krokowy, co jest czestym przypadkiem
2nie siadzie komp
3 mozna go LEPIEJ wyregulowac

ale jesli roznica w cenie jest nieielka to czemu nie, jak sie zepsuje zawsze mozesz wrocic do śruby
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Listopad 14, 2007, 18:27:49 pm
dlaczego mają nie montowac? ja mam 2 miesieczna instalacje i jest napewno I generacji. Zero elektryki, oprócz elektrozaworów.
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 15, 2007, 19:27:44 pm
Cytat: "Fistasz"
dlaczego mają nie montowac? ja mam 2 miesieczna instalacje i jest napewno I generacji. Zero elektryki, oprócz elektrozaworów.

Znam przypadki , ze z powodu instalacji I generacji auto nie przeszło przeglądu
Z powodu tych zmienionych przepisów dot. normy spalin, wycofano z produkcji blosa z ręczną regulacja mieszanki.
dawniej na allegro było pełno blosów, a teraz raptem tylko 1 sprzedający, i cena coraz wyższa..
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Listopad 15, 2007, 19:44:18 pm
co? blosow na allegro jest od ....... i ciut ciut, wszystko nowe i za 300zl,cena jaka byla taka jest


przeglad? z blosem? PHI  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Listopad 15, 2007, 19:49:57 pm
Cytat: "CyCu"
przeglad? z blosem? PHI  :lol:  :lol:  :lol:
Może nie wiesz ale spora część ludzi chciałaby żeby auto legalnie przeszło przegląd ;)
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Bolo w Listopad 15, 2007, 20:21:09 pm
Nie wiem jak ogolnie dziala instalacja I-ej generacji, ale prawie kazdy znajomy ktory ma instalacje I-ej generacji zazdrosci mi, ze mam u siebie II-ej, co do ogolnej oceny z mojej strony to jest ona bezawaryjna, juz 100kkm przesmigane, a tylko wymieniam filtr gazu i tyle, do tego ziomowa pora odpala na dotyk (no to pewnie zasluga tego ze odpala na benie a pozniej dopiero jak osiagnie te 15st C. przechodzi na gaz), ale dzieki temu jezdze plynnie a nie "skokowo" i nie mam przelacznika, ktory az kusi zeby odpalac codziennie na gazie (bo taniej ;) ), co do regulacji to ja tam nic nie reguluje tylko leje i jade ;) Ale moj silnik to klasyczny polonezowski 1.6...
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Listopad 15, 2007, 20:48:21 pm
Cytuj (zaznaczone)
Ale moj silnik to klasyczny polonezowski 1.6...

na gazniku czy na wtrysku?

Na gazniku nieoplacalne jest odpalanie na benzynie, gdyz pozniej trzeba tą benzyne wypalic zeby móc przelączyc na gaz. Przy ktrótkich trasach mija sie to z celem jazdy na gazie. Wogóle do gaznika mozna zalozyc II generacje?
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: gucio w Listopad 15, 2007, 21:10:03 pm
Cytat: "Fistasz"
Wogóle do gaznika mozna zalozyc II generacje?


nie znam się ale podejrzewam że nie bardzo. w II generacji jest silnik krokowy jak we wtryskowych układach.
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Listopad 15, 2007, 21:23:35 pm
Da się, trzeba tylko założyć kolektor z sondą lambda.
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Bolo w Listopad 15, 2007, 22:32:15 pm
Moj GSI czyli wielopunkt...a jesli chodzi o krotkie trasy, to tak czy siak po pewnym czasie odechce sie lac do zbiornika benzyny i nawet przy planowanych dluzszych trasach bedzie sie odpalalo na gazie, bo po co przeplacac, moze i przeplacam, ale w zamian mam pewnosc ze wsiadam odpalam jade, a nie wsiadam odpalam, cisne pedal, odpala i co chwila trzeba dodawac gazu bo zgasnie...takie moja zdanie...
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Listopad 15, 2007, 22:41:46 pm
ty nie przeplacasz bo masz wtrysk. U ciebei nei zostaje paliwa które trzeba wypalic zanim przelączy sie na gaz
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Bolo w Listopad 15, 2007, 22:48:10 pm
No to si, uswiadomiles mi dlaczego mam taka a nie inna instalacje gazowa, ale tak czy siak z doswiadczenia polecam (tam gdzie mozna) instalacje II-ej generacji...
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Listopad 15, 2007, 22:54:09 pm
a mi to szczerze wisi jaką mam instalacje. wazne ze taniej jezdzi
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Listopad 16, 2007, 13:01:42 pm
ja mam I generację gazu i jestem bardzo zadowolony. Jeżdże jużponad czery lata na gazie i nigdy nie miałem jakichś problemów, że nie mogłem pojechać (raz był problem z ogrzewaniem parownika-źle spięte węże-nie z winy instalacji, lecz kretynów którzy zakładali instalkę). Drugą generację ma mój tata we wteyskowym motorku 1.4 w BX-sie. No cóż, poza awarią zaworu benzyny (otwierały się oba na raz po odpaleniu) i obecnie z umierającym silnikiem krokowym, to wszystko lata już ponad dwa lata. Nie powiem, to wygoda, odpalam na benzynie po chwili więcej obrotów pedałem gazu i przełącza się sam na gaz - miodzio. Mój polonez woli chodzić głównie na gazie :)
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 17, 2007, 09:06:48 am
Cytat: "CyCu"
co? blosow na allegro jest od ....... i ciut ciut, wszystko nowe i za 300zl,cena jaka byla taka jest

Sprowadzili kolejna serie, jeszcze do 12 listopada był tylko 1 na allegro, rozmawiałem ze sprzedającym ( jedna firma działająca pod kilkoma nickami na allegro) który powiedział mi ze to zanikający produkt z rynku ( głównie za sprawa tych przepisów )
A cena?
Tez podskoczyła w górę( 320-350 zł), ja kupiłem za 280 zł  :P

Co do instalacji , to ja mam 1 generacji z emulatorem sondy( wielopunktowy wtrysk )
Sprawuje sie świetnie, na blosie jeszcze lepiej :wink:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Listopad 17, 2007, 09:30:46 am
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.

z emulatorem sondy to jest II generacja - takową ja tez mialem

ceny poszly w gore,no coz,dawno nie przerabialem tego tematu  :)  a muchozolu do ety nie zakladam  :)
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 17, 2007, 13:08:26 pm
Igen z emulatorem sondy to zwie sie II generacja

Cytat: "CyCu"
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.

chodzi o wtrysk benzyny w samochodzie
a raczej w wyrobie samochodobodobnym ze zdjecia
Cytat: "CyCu"
a muchozolu do ety nie zakladam  :)

no tak ,przeciez to prawie nic nie pali
a do tego jak jeszcze z garazu sie nie wyprowadzi to wogole zadne paliwo mu nie straszne
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Listopad 17, 2007, 16:22:37 pm
czy Ktorys z szanownych moderatorow moglby zwrocic uwagę uzytkownikowi KGB, notorycznie wyjezdza mi ze zlosliwymi tekstami podczas gdy ja do niego wogole sie nie zwracam i nie zwracam uwagi na to co on wypisuje?
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 17, 2007, 17:22:26 pm
KGB, nie czepiaj się Cyca bo dostaniesz ostrzeżenie. Nie chce zakładac muchozolu to niech nie zakłada. Jeden woli jeździć na LPG i zrobić za ta sama kasę dwa razy więcej km inny woli jeździć mniej ale wąchać spaloną benę. Jeden lubi rybke drugi pipke ;)

[ Dodano: 2007-11-17, 17:23 ]
Acha KGB, znam wielu ludzi co po zmainie auta twierdzili że gazu już nie założą... kwestia kilku miesięcy ;)
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 18, 2007, 10:09:25 am
Cytat: "CyCu"
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.

z emulatorem sondy to jest II generacja - takową ja tez mialem

chodzi oczywiście o wielopunktowy wtrysk benzyny,
Instalacje gazowa mam bez komputera , bez krokowego, to jest wg Was II generacja?

Cytat: "KGB"
a raczej w wyrobie samochodobodobnym ze zdjecia

 :wink:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 18, 2007, 12:17:17 pm
cos mi nie pasuje
najprostszy sterownik z emulacja sondy to "mini lambda"
steruje ona krokowcem na wezu (taki krokowiec ,ktory ma srube obok)
jezeli masz inna emulacje sondy ,to musiales ja robic sam ,bo nic prostszego od mini nie ma homologacji
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 18, 2007, 12:28:40 pm
mam samą śrubę na wężu i takie cos http://www.allegro.pl/item265530324_promocja_emulator_sondy_lambda_0_5v.html
czyli która to generacja ? :wink:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 18, 2007, 12:37:38 pm
no to masz I gen
ale ten emulator to jakis wynalazek - czegos takiego nie mozna stosowac legalnie
ale to akurat nie powod by tego nie stosowac :D
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Piterson w Listopad 18, 2007, 13:14:20 pm
Cytat: "KGB"
no to masz I gen

Instalacja sprawuje sie świetnie, pewnie z racji prostej budowy, co najważniejsze mało pali jak na taka pojemność :wink:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: akrupowicz w Grudzień 05, 2007, 21:54:07 pm
Nikt jeszcze nie napisał ile spala !
Mam Poldorovera 97 (jeden z 7 ostatnich, które czekały w salonie firmowym przy fabryce)  z instalacją II generacji. Chodzi genialnie już przez 65kkm. W trasie spala 9 litrów na setkę przy jeździe do 120 km/h. Rekordem spalania było 11.5 l kiedy jechałem autostradą i nie rzadko miałem 160 na liczniku.

Nie miałem styczności z I generacją, ale według mnie przy wtrysku warto tę stówkę poświęcić.

Zawsze idealnie wykrywa moment przełączenia się na LPG. W zimie naprawdę warto założyć pokrywę na wlot powietrza. Parownik nagrzewa się szybko i przerzuca się po 2 minutach pracy silnika. Wcześniej musiałem przejechać ze dwa kilometry żeby się przełączył.

Dodam jeszcze, że niedawno robiłem badanie kompresji silnika. miło się zaskoczyłem, ponieważ pokazał od 13 do 14 na wszystkich cylindrach
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Grudzień 10, 2007, 10:42:16 am
akrupowicz, ty nie masz czasem diesla? bop cos duze te stopnie sprezania mi sie wydają.

Dobrza a co trzeba zrobic by I gen. wepchnąc do wtryckowca, chociazby GSI?
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 10, 2007, 12:17:56 pm
to nie sa stopnie sprezania tylko cisnienie w barach
albo glowica jest obnizona ,albo miernik przeklamuje o 1bar

zeby zalozyc Igen do wtryskowca to potrzebujesz centralki i emulatora wtryskow ,a do pelni szczescia emulatora lambdy
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 10, 2007, 22:00:28 pm
powiedzcie mi drodzy koledzy jak to jest z tym blosem bo od niedawna jezdze na cyklon-B i jeszcze ten temat to dla mnie ciutke magia??
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 10, 2007, 22:05:13 pm
jak jak? jest nielegalny  :roll:

przy umiejetnym wyregulowaniu pali mniej i lepiej jedzie

przy nieumiejetnym wyregulowaniu pali w ch*j ale jedzie lepiej niz na benie  :mrgreen:
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 10, 2007, 22:26:22 pm
CyCu, zaczyna mi się podobać   :mrgreen:  chyba muszę dużo bardziej zgłębić ten temat  :D a wogule dlaczego to jest zabronione??
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 10, 2007, 22:50:44 pm
wlasciwie to nie mam pojęcia  :P
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: gucio w Grudzień 10, 2007, 23:13:00 pm
Cytat: "matheus"
a wogule dlaczego to jest zabronione??


bo taki urok naszego kraju. a czy butla gazowa pod podłogą nie jest zabroniona?
jest sporo przepisów które ciężko jest zrozumieć
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: kan w Grudzień 11, 2007, 07:52:37 am
Cytat: "CyCu"
wlasciwie to nie mam pojęcia  :P

Sam Blos nie jest nielegalny. Zabronione jest stosowanie takiego rozwiązania w samochodach w wtryskiem. Ze względu na brak kontroli spalin i ochrone środowiska. Z tego samego względu jest zakaz montowania instalek I -ej generacji do wtrysku.
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 11, 2007, 13:55:37 pm
kan, skoro tak mowisz to oki,ja sie na przepisach nie znam wiec nie oddzywam sie  :)

ze swojej strony moge go polecic
Tytuł: I a II generacja
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 11, 2007, 17:56:41 pm
Cytat: "gucio"
bo taki urok naszego kraju. a czy butla gazowa pod podłogą nie jest zabroniona?


nie wiem ale po Opolu czasem jeszcze się trafią żuczki z butlą podwieszoną z tyłu pod podłogą