FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: marcij w Listopad 07, 2007, 00:57:44 am
-
Czy jest ktos , no moze inaczej , kto eksploatuje roverka na instalacji I generacji? Jak on sie sprawuje ? Jak jest ze spalaniem , z regulacja. Tak sie zastanawiam czy zalozyc do sibie I czy II generacje. Niektorzy zakladaja I generacje do aut wtryskowych twierdzac ze lepiej sie go reguluje i lepiej na tym pracuje. Nie pytam tutaj o aspekty prawne , ani o roznice w budowie tych instalacji.
-
200pln to nie majatek ,a pare bajerow zawsze lepiej wyglada niz sruba na wezu
np. StagXL ma wbudowany emulator na 4 cyl
-
mozesz zamontowaz I generacja i Blosa
-
lub II generacje i BLOS-a
polecam
-
lub II generacje i BLOS-a
polecam
po co pchać sie w II generacje, skoro blos nie potrzebuje krokowego( ani innych zwężek ) tylko sam reguluje sobie skład mieszanki
ps. I gen już chyba nie zakładają, bo podobno nie spełnia norm emisji spalin :)
-
jestem zwolennikiem sruby
1. nie zepsuje sie silniczek krokowy, co jest czestym przypadkiem
2nie siadzie komp
3 mozna go LEPIEJ wyregulowac
ale jesli roznica w cenie jest nieielka to czemu nie, jak sie zepsuje zawsze mozesz wrocic do śruby
-
dlaczego mają nie montowac? ja mam 2 miesieczna instalacje i jest napewno I generacji. Zero elektryki, oprócz elektrozaworów.
-
dlaczego mają nie montowac? ja mam 2 miesieczna instalacje i jest napewno I generacji. Zero elektryki, oprócz elektrozaworów.
Znam przypadki , ze z powodu instalacji I generacji auto nie przeszło przeglądu
Z powodu tych zmienionych przepisów dot. normy spalin, wycofano z produkcji blosa z ręczną regulacja mieszanki.
dawniej na allegro było pełno blosów, a teraz raptem tylko 1 sprzedający, i cena coraz wyższa..
-
co? blosow na allegro jest od ....... i ciut ciut, wszystko nowe i za 300zl,cena jaka byla taka jest
przeglad? z blosem? PHI :lol: :lol: :lol:
-
przeglad? z blosem? PHI :lol: :lol: :lol:
Może nie wiesz ale spora część ludzi chciałaby żeby auto legalnie przeszło przegląd ;)
-
Nie wiem jak ogolnie dziala instalacja I-ej generacji, ale prawie kazdy znajomy ktory ma instalacje I-ej generacji zazdrosci mi, ze mam u siebie II-ej, co do ogolnej oceny z mojej strony to jest ona bezawaryjna, juz 100kkm przesmigane, a tylko wymieniam filtr gazu i tyle, do tego ziomowa pora odpala na dotyk (no to pewnie zasluga tego ze odpala na benie a pozniej dopiero jak osiagnie te 15st C. przechodzi na gaz), ale dzieki temu jezdze plynnie a nie "skokowo" i nie mam przelacznika, ktory az kusi zeby odpalac codziennie na gazie (bo taniej ;) ), co do regulacji to ja tam nic nie reguluje tylko leje i jade ;) Ale moj silnik to klasyczny polonezowski 1.6...
-
Ale moj silnik to klasyczny polonezowski 1.6...
na gazniku czy na wtrysku?
Na gazniku nieoplacalne jest odpalanie na benzynie, gdyz pozniej trzeba tą benzyne wypalic zeby móc przelączyc na gaz. Przy ktrótkich trasach mija sie to z celem jazdy na gazie. Wogóle do gaznika mozna zalozyc II generacje?
-
Wogóle do gaznika mozna zalozyc II generacje?
nie znam się ale podejrzewam że nie bardzo. w II generacji jest silnik krokowy jak we wtryskowych układach.
-
Da się, trzeba tylko założyć kolektor z sondą lambda.
-
Moj GSI czyli wielopunkt...a jesli chodzi o krotkie trasy, to tak czy siak po pewnym czasie odechce sie lac do zbiornika benzyny i nawet przy planowanych dluzszych trasach bedzie sie odpalalo na gazie, bo po co przeplacac, moze i przeplacam, ale w zamian mam pewnosc ze wsiadam odpalam jade, a nie wsiadam odpalam, cisne pedal, odpala i co chwila trzeba dodawac gazu bo zgasnie...takie moja zdanie...
-
ty nie przeplacasz bo masz wtrysk. U ciebei nei zostaje paliwa które trzeba wypalic zanim przelączy sie na gaz
-
No to si, uswiadomiles mi dlaczego mam taka a nie inna instalacje gazowa, ale tak czy siak z doswiadczenia polecam (tam gdzie mozna) instalacje II-ej generacji...
-
a mi to szczerze wisi jaką mam instalacje. wazne ze taniej jezdzi
-
ja mam I generację gazu i jestem bardzo zadowolony. Jeżdże jużponad czery lata na gazie i nigdy nie miałem jakichś problemów, że nie mogłem pojechać (raz był problem z ogrzewaniem parownika-źle spięte węże-nie z winy instalacji, lecz kretynów którzy zakładali instalkę). Drugą generację ma mój tata we wteyskowym motorku 1.4 w BX-sie. No cóż, poza awarią zaworu benzyny (otwierały się oba na raz po odpaleniu) i obecnie z umierającym silnikiem krokowym, to wszystko lata już ponad dwa lata. Nie powiem, to wygoda, odpalam na benzynie po chwili więcej obrotów pedałem gazu i przełącza się sam na gaz - miodzio. Mój polonez woli chodzić głównie na gazie :)
-
co? blosow na allegro jest od ....... i ciut ciut, wszystko nowe i za 300zl,cena jaka byla taka jest
Sprowadzili kolejna serie, jeszcze do 12 listopada był tylko 1 na allegro, rozmawiałem ze sprzedającym ( jedna firma działająca pod kilkoma nickami na allegro) który powiedział mi ze to zanikający produkt z rynku ( głównie za sprawa tych przepisów )
A cena?
Tez podskoczyła w górę( 320-350 zł), ja kupiłem za 280 zł :P
Co do instalacji , to ja mam 1 generacji z emulatorem sondy( wielopunktowy wtrysk )
Sprawuje sie świetnie, na blosie jeszcze lepiej :wink:
-
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.
z emulatorem sondy to jest II generacja - takową ja tez mialem
ceny poszly w gore,no coz,dawno nie przerabialem tego tematu :) a muchozolu do ety nie zakladam :)
-
Igen z emulatorem sondy to zwie sie II generacja
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.
chodzi o wtrysk benzyny w samochodzie
a raczej w wyrobie samochodobodobnym ze zdjecia
a muchozolu do ety nie zakladam :)
no tak ,przeciez to prawie nic nie pali
a do tego jak jeszcze z garazu sie nie wyprowadzi to wogole zadne paliwo mu nie straszne
-
czy Ktorys z szanownych moderatorow moglby zwrocic uwagę uzytkownikowi KGB, notorycznie wyjezdza mi ze zlosliwymi tekstami podczas gdy ja do niego wogole sie nie zwracam i nie zwracam uwagi na to co on wypisuje?
-
KGB, nie czepiaj się Cyca bo dostaniesz ostrzeżenie. Nie chce zakładac muchozolu to niech nie zakłada. Jeden woli jeździć na LPG i zrobić za ta sama kasę dwa razy więcej km inny woli jeździć mniej ale wąchać spaloną benę. Jeden lubi rybke drugi pipke ;)
[ Dodano: 2007-11-17, 17:23 ]
Acha KGB, znam wielu ludzi co po zmainie auta twierdzili że gazu już nie założą... kwestia kilku miesięcy ;)
-
jaki wielopunktowy wtrysk? czego, gazu? to bylaby sekwencja - a do sekwencji blosa nie zalozysz.
z emulatorem sondy to jest II generacja - takową ja tez mialem
chodzi oczywiście o wielopunktowy wtrysk benzyny,
Instalacje gazowa mam bez komputera , bez krokowego, to jest wg Was II generacja?
a raczej w wyrobie samochodobodobnym ze zdjecia
:wink:
-
cos mi nie pasuje
najprostszy sterownik z emulacja sondy to "mini lambda"
steruje ona krokowcem na wezu (taki krokowiec ,ktory ma srube obok)
jezeli masz inna emulacje sondy ,to musiales ja robic sam ,bo nic prostszego od mini nie ma homologacji
-
mam samą śrubę na wężu i takie cos http://www.allegro.pl/item265530324_promocja_emulator_sondy_lambda_0_5v.html
czyli która to generacja ? :wink:
-
no to masz I gen
ale ten emulator to jakis wynalazek - czegos takiego nie mozna stosowac legalnie
ale to akurat nie powod by tego nie stosowac :D
-
no to masz I gen
Instalacja sprawuje sie świetnie, pewnie z racji prostej budowy, co najważniejsze mało pali jak na taka pojemność :wink:
-
Nikt jeszcze nie napisał ile spala !
Mam Poldorovera 97 (jeden z 7 ostatnich, które czekały w salonie firmowym przy fabryce) z instalacją II generacji. Chodzi genialnie już przez 65kkm. W trasie spala 9 litrów na setkę przy jeździe do 120 km/h. Rekordem spalania było 11.5 l kiedy jechałem autostradą i nie rzadko miałem 160 na liczniku.
Nie miałem styczności z I generacją, ale według mnie przy wtrysku warto tę stówkę poświęcić.
Zawsze idealnie wykrywa moment przełączenia się na LPG. W zimie naprawdę warto założyć pokrywę na wlot powietrza. Parownik nagrzewa się szybko i przerzuca się po 2 minutach pracy silnika. Wcześniej musiałem przejechać ze dwa kilometry żeby się przełączył.
Dodam jeszcze, że niedawno robiłem badanie kompresji silnika. miło się zaskoczyłem, ponieważ pokazał od 13 do 14 na wszystkich cylindrach
-
akrupowicz, ty nie masz czasem diesla? bop cos duze te stopnie sprezania mi sie wydają.
Dobrza a co trzeba zrobic by I gen. wepchnąc do wtryckowca, chociazby GSI?
-
to nie sa stopnie sprezania tylko cisnienie w barach
albo glowica jest obnizona ,albo miernik przeklamuje o 1bar
zeby zalozyc Igen do wtryskowca to potrzebujesz centralki i emulatora wtryskow ,a do pelni szczescia emulatora lambdy
-
powiedzcie mi drodzy koledzy jak to jest z tym blosem bo od niedawna jezdze na cyklon-B i jeszcze ten temat to dla mnie ciutke magia??
-
jak jak? jest nielegalny :roll:
przy umiejetnym wyregulowaniu pali mniej i lepiej jedzie
przy nieumiejetnym wyregulowaniu pali w ch*j ale jedzie lepiej niz na benie :mrgreen:
-
CyCu, zaczyna mi się podobać :mrgreen: chyba muszę dużo bardziej zgłębić ten temat :D a wogule dlaczego to jest zabronione??
-
wlasciwie to nie mam pojęcia :P
-
a wogule dlaczego to jest zabronione??
bo taki urok naszego kraju. a czy butla gazowa pod podłogą nie jest zabroniona?
jest sporo przepisów które ciężko jest zrozumieć
-
wlasciwie to nie mam pojęcia :P
Sam Blos nie jest nielegalny. Zabronione jest stosowanie takiego rozwiązania w samochodach w wtryskiem. Ze względu na brak kontroli spalin i ochrone środowiska. Z tego samego względu jest zakaz montowania instalek I -ej generacji do wtrysku.
-
kan, skoro tak mowisz to oki,ja sie na przepisach nie znam wiec nie oddzywam sie :)
ze swojej strony moge go polecic
-
bo taki urok naszego kraju. a czy butla gazowa pod podłogą nie jest zabroniona?
nie wiem ale po Opolu czasem jeszcze się trafią żuczki z butlą podwieszoną z tyłu pod podłogą