FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: zbyszek w Listopad 13, 2007, 22:13:02 pm
-
jak w temacie , bo czytam wasze wiadomości i dowiaduję się o rzeczach które u mnie nie działają a za które jest odpowiedzialne to urządzenie . nie działaja mi wycieraczki przednie cykl czasowy , lampka oświetlenia wnętrza , ściemnianie , kontrolka padniętej żarówki fiksuje i czasem świruje mi ogrzewanie tylnej szyby jestem tylko ciekaw czy to urządzenie nie podrzera mi prądu na zgaszonym silniku
-
Urzadzenie mikroprocesorowe jest od:
1. programowana praca przedniej wycieraczki w zakresie 0,5s - 20s
2. automatycznie i ręcznie załączane ogrzewanie tylnej szyby
3. kontrola świateł stopu 2x21W
4. przerywacz kierunkowskazów 2x21W+5W; z kontrolą przepalenia żarówki 21W
5. przerywacz świateł awaryjnych 4x21W+2x5W
A co do oświetlania wntetrza to jest osobny przekaźnik w skrzynce bezpieczników
PZDR Pluton
-
Urzadzenie mikroprocesorowe jest od:
1. programowana praca przedniej wycieraczki w zakresie 0,5s - 20s
2. automatycznie i ręcznie załączane ogrzewanie tylnej szyby
3. kontrola świateł stopu 2x21W
4. przerywacz kierunkowskazów 2x21W+5W; z kontrolą przepalenia żarówki 21W
5. przerywacz świateł awaryjnych 4x21W+2x5W
A co do oświetlania wntetrza to jest osobny przekaźnik w skrzynce bezpieczn
no dobra , a jeśli wycieraczki zatrzymują się gdzie popadnie na położeniu wolno i szybko , a na przerywanym cyklu nie działają , to gdzie szukac przycxzyny?
-
W silniku, na poczatku sprawdz wszystkie kable moze cos zasniedzialo a jak nie to w silniku trzeba szukac a najlepiej wymienic na sprawny
PZDR Pluton
-
pluton_14#1889, tez mam taki problem a to nie jest problem z kabelkami w kolumnie??
-
Moze byc ale narpiew sprawdzil byl silnik. Trzeba podlaczyć na krotko i nim sterowac kabelkami, tam jest chyba 5 kabli (byly tez z 6 kablami)
1. +
2. -
3. Wolne
4. Szybkie
5. Hamowanie silnika (masą)
Ale ktory od czego to nie pamietam jak znajde jakis silnik w piwnicy to napisze.
PZDR Pltuon
-
Pluton - przy tym ostatnim opisie coś pokopałeś - nie hamowanie ale powrót (dokładnie to jedno i drugie)
Tak pokrótce - w momencie kiedy wycieraczki sa na innej pozycji niż stan spoczyku + z bezpieczników jest zwierany ze stykiem "powrót" , następnie idzie przez przekaźnik przełączany w urządzeniu mikroprocesorowym do wyłącznika zespolonego - tam jest zwierany w pozycji 0 oraz praca przerywana z 1 biegiem silniczka.
Naturalnie w pozycji wolny bieg jest zwierany 1 bieg przez przelacznik zespolony z + i rozwierany z przewodem "powrót" i na pozycji szybki bie jest zwierany tylko szybki z + , reszta jest odłączona.
Powracając do powracania wycieraczek - w sytuacji kiedy silniczek wycieraczek dochodzi do miejsca "parkowania" wycieraczek + jest rozłączany ze stykiem "powrót" , natomiast ten styk jest na chwilkę zwierany z masą - powoduje to zwarcie uzwojen silnika i jego szybkie wyhamowanie aby znów silniczek nie przejechał miejsca zerowego i sytuacja się nie powtórzyła.
Ponieważ silniczek zostaje krótkotrwale podłączony do masy więc naturalnie wyłącznik zespolony musi odłączać ten styk przy normalnej pracy (jak opisałem wyżej).
Zostaje jeszcze praca przerywana - programator - to działa następująco - urządzenie mikroprocesorowe odmierza czas między kolejnymi włączeniami silniczka wycieraczek.
W momencie inicjalizacji włączenia przekażnik w urządzeniu mikroprocesorowym zwiera styk "powrót" od strony wyłącznika zespolonego z + z bezpieczników, rozwierając styk "hamowanie" ze strony silnika. W tym momencie na 1 biegu silniczka pojawia sie napięcie i wycieraczki zaczynają startować , po tym przekażnik wraca na swoją poprzednią pozycję i linia "powrót" załatwia resztę.
Opisałem to bo może ktoś kiedyś chiał wiedzieć jak to działa a ja już zrobiłem dokładną doktoryzację i to może uprościć szukanie usterki.
-
Witam.
Mam pytanie. Czy można odpiąć ogrzewanie tylnej szyby od mikroprocesora ? Coś ostatnio się popierniczyło i grzanie działa cały czas. Nigdzie nie ma zwarcia, włącznik nowy, tylko mikroprocesor został. Teraz druga rzecz, niestety nie związana z nazwą tematu. Chciałbym zrobić kontrolkę, ogrzewania lusterek. Będzie ona działała na dwukolorowej diodzie (Pomarańczowo-Zielona, Mleczna obudowa), tak więc nie wiem jak wsadzić taką diodę do tej oprawki, zrobić dziury z tyłu, i do nóżek przylutować kable, teraz tak : Jak zrobić żeby dioda świeciła tylko wtedy gdy grzanie będzie działać, bo jak zrobię na osobnym układzie, to lusterka np. nie będą grzać, a kontrolka będzie się świecić. Więc jak zrobić połączenia aby kontrolka działała w jednym układzie z grzaniem.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
V-Spec
-
Wpiąć diodę z odpowiednim rezystorem rownolegle do grzałki lusterek? A dlaczego dwukolorowa?
-
Jeden kolor od grzania lusterek, a drugi kolor od grzania szyby...
-
V-Spec, co do grzania to w plusach wlacza sie ono automatycznie jak jest ponizej 5 st
PZDR Pluton
-
u mnie to samo bylo nie dzialal automat pracy wycieraczek a wycieraczki nie wracaly do pozycji spoczynkowej wymienilem mikroprocesor i wszystko dziala poprawnie najpierw zmien procesor potem rozgrzebuj silnik wycieraczek ale wymiana procesora pomoze pozdr
-
Witam, a gdzie ten mikroprocesor jest w caro+?, bo mnie wk... :( zeby to lato było to bym olał wycieraczki, no ale tak... załamka
-
w skrzynce z bezpiecznikam!!!!!wielki jak wol nie da sie nie zauwazyc :D
-
Dzieki:), jak taki wielki to czemu mikroprocesor:D, ale wk... to potrafi:(
-
Witam, a gdzie ten mikroprocesor jest w caro+?, bo mnie wk... :( zeby to lato było to bym olał wycieraczki, no ale tak... załamka
urzadzenie mikroprocesorowe to ten niebieski przekaznik w skrzynce bezp.
-
biker81, pozwól, że dopełnię twoją odpowiedź. Mikroprocesor to taka niebieska puszka, wielkości dwóch złączonych przekaźników, znajduje się ona w puszce bezpieczników. Jeśli chciałbyś je wyjąć i jeździć bez niego to niestety nie ma takiej opcji. Gdybyś wyjął mikroprocesor to nie działały by Ci kierunki, a bez nich wiadomo, można zarobić mandat...
pluton_14#1889 , wiem, że w Plusie załącza się ono automatycznie, ale ostatnio u mnie ogrzewanie zaczęło szwankować, przez co chciałem się odpiąć, ale wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam
Multec
-
już wymieniłem, 93zł, poszło w ..., mówi sie trudno, mam nadzieje że się szybko nie zepsuje... Nalezy pamiętac ze inny jest dla Caro, a inny dla Atu.
-
Podepnę sie pod temat.
U mnie sytuacja wygląda następująco:
-nie działa czasowa praca wycieraczek, żeby włączyć muszę przelecieć przełącznikiem jeszcze niżej, czasami nawet do najszybszej prędkości,
-nieraz przestają działać kierunkowskazy, po wyłączeniu samochodu i ponownym odpaleniu zazwyczaj wszystko wraca do normy
-często jest tak że po odpaleniu samochodu słyszę jakby kierunkowskazy działały, takie tykanie w momencie gdy nie są włączone, z kolei jak chcę włączyć to tykanie ustaje i nie działają kierunki, wszystko wraca do normy po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu
Czytając powyższe posty wnioskuję ze to chyba właśnie wyżej wspomniane urządzenie. Mam rację?
-
slonik, tak
-
Ile to urządzenie kosztuje nowe, a ile można za nie dać na szrocie?
-
nowe okolo 100zl a na szrocie to zalezy :P 10-50 zl
-
u mnie nowka 80
-
Witam. Padly mi calkiem kierunki ani lewy ani prawy nie dziala. awaryjne dzialaja. Czy to niebieskie cudo moze byc tego przyczyna?? bo chyba nigdzie indziej nie moge szukac?
Wszystko ok. naprawilo sie :DD
-
A w caro niema go w bezpiecznikach jest tam tylko 5 przeków normalnych i jeden duży z napisem wył czasowy oświetlenia wnętrza. Gdzie go mogę znaleźć?
-
W Caro chyba wogóle nie ma tego urządzenia :roll:
-
w MR93 jest, no bo niby steruje kierunkami, kontrolką spalenia stopu i programowaniem przerw wycieraczek? chyba ze nazywa sie to inaczej :oops:
a tak z ciekawości to co steruje właczniem/wył ogrzewania tylniej szyby? mam czujnik temperaturowy- czy sam tem czujnik i przekażnik, czy cos jeszcze?
-
Witam. Tu znow ja pisalem wczesniej. ale nadal sie kierunki zawieszaja a na dodatek przy wlaczonym kierunku i nacisniejtym hamulcu wycieraczki same dzialaja. Mysle ze to urzadzenie jest tego powodem. I moje pytanie jes takie czy to APE od caro plusa badz od kombi bedzie pasowalo do mojego atu plusa ?? jesli nie to ma ktos do atu plusa na sprzedaż to chetnie kupie w okazyjnej cenie.
-
JA widzialem 3 rodzaje - do C+ ,A+ i Cargo+ ,do kombi nie widzialem
do atu+ urzadzonko z caro+ nie bardzo sie nadaje ,bo bedzie caly czas pokazywalo spalone zarowki hamowania - bo atu ma 3 swiatla stopu ,a caro 2
caro ma wycieraczke tylna ,a atu nie ma dlatego urzadzonko z atu nie nadaje sie do caro
a jak ma cargo to nie pamietam (czy ma 3 swiatla i wycieraczke) - jezeli te elementy ma wspolne z kombi ,to w kombi i cargo sa takie same
-
Aha . to tak wyglada sprawa. Pozostaje mi szukac tylko do atu plus. A z tym kombi to chyba mi sie pomylilo bo na allegro na jednym piaslo truck ale to i tak nie ma znaczenia. kurcze widzialem nowe za 90zl. moze ktos bedzie mial taniej.
-
mateusz19, amorek 913 ma 2 sztuki na sprzedaż :)
-
Ja juz zamowilem ale dzieki bede pamietać. Moze bedzie dobre te ktore kupilem.
-
Czy ma ktoś schemat połączeń z tego urządzenia? Chodzi mi o to który styk dokąd prowadzi. Mój problem polega na tym że oświetlenie wewnętrzne samo się włącza i wyłącza, tak na przemian do wyczerpania akumulatora. Przy włączonym zapłonie wszystko działa poprawnie, natomiast w nocy na parkingu wygląda to tak jakby miał imitację alarmu. :)
-
Szczepan. Ja nad tym pracuję krok po kroku :P Obecnie szukam po necie schematu mikrokontolera, wytnę co trzeba i spróbuję mu reset na guzik zapodać ;)