FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Paweł Dudek w Listopad 20, 2007, 19:24:38 pm

Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Dudek w Listopad 20, 2007, 19:24:38 pm
Witam serdecznie. Po zapaleniu samochodu 1.6 GLI na Abimexie polonez ma wysokie obroty w okolicach 2000 obr/min, które nie spadną niżej do momentu zatrzymania silnika i postoju ok. 20sekund. Np. Jeżeli ruszę w trasę nie zatrzymując się, samochód cały czas trzyma 2000 orotów. Mogę przejechać nawet 100km i jeśli wyluzuję to samochód cały czas trzyma wysokie obroty.Natomiast jeśli zatrzymam się na jakieś 20 sekund samochód zejdzie z obrotami do poziomu ok. 1000 i potem jest już lepiej tzn. spadają mu obroty do ok.1300. Wymieniałem silnik krokowy i resetowałem komputer i zero poprawy.
Bardzo serdecznie proszę o informację co może być przyczyną takiego zachowania.
Dziękuję bardzo za pomoc. Paweł Dudek
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Listopad 20, 2007, 19:51:18 pm
Szukajka się kłania
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Dzakart w Listopad 21, 2007, 21:31:40 pm
Powiem tylko tyle, że mam dokładnie ten sam problem, dzieje się identycznie, również wymieniłem silnik krokowy, również komputer zresetowałem i również zero poprawy, jak znajdziesz jakiś post konkretnie traktujący o problemie to wyślij na PM bo ja takowego nie znalazłem prócz dziesiątek traktujących pobieżnie o temacie.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 01, 2008, 18:15:43 pm
Ja też tak miałem w moim autku. Okazało się, że zacinał się potencjometr przepustnicy. Wystarczyło wykręcić, zalać WD i zostawić na noc. Podziałał ponad rok, a jak się zaczęło dziać tak jeszcze raz to kupiłem na złomie za 30 zł i jest ok.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Dudek w Styczeń 02, 2008, 08:51:41 am
Dziękuję bardzo serdecznie za wszelkie uwagi i spostrzeżenia oraz dzielenie się wiedzą. Ja jeszcze w międzyczasie wymieniłem sondę lambda i oczywiście żadnej poprawy. Zaleję potencjometr środkiem WD40, głęboko wierzę, że to pomoże, chociaż powoli tracę wiarę.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 02, 2008, 21:14:07 pm
A może spróbujesz wpiąć na próbę inny?? Bo żeby się nie okazało, że już nie jest naprawialny. A czujnik od automatycznego ssania sprawdzałeś już może?
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Dudek w Styczeń 02, 2008, 23:36:36 pm
Szczerze pisząc, to nie sprawdzałem czujnika automatycznego ssania. Tu muszę przyznać, że nie wiem gdzie ten czujnik jest zlokalizowany. Bardzo proszę o podpowiedź gdzie go szukać i czy jest metoda, aby go sprawdzić poza wymianą na nowy. Bardzo serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i życzliwość w tym temacie. Pozdrawiam.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 03, 2008, 10:37:23 am
Czujnik temperatury w kolektorze ssącym.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Styczeń 03, 2008, 10:47:23 am
Mój wujek ma Poldka 1.6 GLI. Ostatnio gdzieś nim jechałem i właśnie tak się działo. Obroty cały czas 2000, jak na ssaniu. Dopiero jak zatrzymywałem auto to spadały na 1000. Wydało mi się to dziwne, ale wujek powiedział, że tak powinno być, więc zamilkłem. Sam mam gaźnik, więc może się nie znam. Ale z tego co widzę, jednak coś jest nie tak
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: mateuszOBR w Styczeń 03, 2008, 11:07:50 am
A ja kopiłem mojego z takimi obrotami i męczyłem sie 3 miesiace zanim doszedłem dlaczego tak sie dzieje  ale ja mam GSI i wymieniłem silnik krokowy oraz sondę lambda
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 03, 2008, 18:11:39 pm
A czy za automatyczne ssanie napewno odpowiada czujnik temperatury z kolektora? Pewien nie jestem, ale wydaje mi się że jest podpięty pod czujnik temp. płynu chłodzącego.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Styczeń 03, 2008, 18:15:08 pm
No właśnie u mnie dziś to samo sie działo.
Przestało (tak mi sie wydawało) po około 20 przejechanych kilometrach i hmm, chyba dopiero wtedy mi sie silnik nagrzał...
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 03, 2008, 18:44:06 pm
Ja kiedyś pisałem jako pracę semestralną na uczelni algorytm działania wtrysku bezpośredniego. Oparty o zasadę działania systemów Bosch. I na 100% robią tak że odpowiedzialny jest czujnik temp. płynu. Jakby ktoś był zaiteresowany i chciał poczytać to mogę wrzucić tylko nie wiem gdzie najlepiej ;)
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Styczeń 03, 2008, 19:36:08 pm
Przecież to Abimex nie Bosch więc jaki czujnik  temp. co wy piszecie tam nie ma takiego badziewia jak juz to proponuje sprawdzić czujnik prędkości pojazdu
, ewentualnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, nawet to 2 prędzej.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 03, 2008, 19:57:36 pm
No to od czego jest czujnik w bloku silnika od strony kabiny?
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 04, 2008, 14:50:44 pm
Jest czujnik temperatury w kolektorze ssącym w Abimexie, i na jego podstawie są regulowane obroty, w przypadku uszkodzenia przyjmuje temp na 70 czy 80 stopni.
Kolega RDT mi to tłumaczył kiedyś.
I ja w ksiażce to tez wyczytałem, jak znajde fragment to zacytuje.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Styczeń 04, 2008, 15:21:59 pm
faktycznie mój błąd , jest taki czujnik, co nie zmienia faktu że można sprawdzić te 2 które napisałem wcześniej.
Tytuł: Wysokie wlne obroty 1.6GLI ABIMEX 1997 r.
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 05, 2008, 21:49:01 pm
Nie wiem jak to jest w Abimexie, ale w GSI jest tak że ten czujnik jest "dwustanowy" tzn, że rozróznia tylko zimny i ciely silnik. Więc zależy jak się popsuje. Więc jeśli popsuje się tak że cały czas pokazuje że silnik jest zimny, to wtedy po rozgrzaniu będziemy mieli za wysokie obroty, a jeśli na odwrót to zimny silnik nie da się odpalić. Można po rozgrzaniu odpiąć przewód i sprawdzić czy obroty spadną. Jeśli nie to czujnik jest w porządku. Może ktoś wie czy tak samo jest w Abimexie? Stawiam że pewnie tak, ale głowy to sobie uciąć nie dam.