FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: TiAndrews w Listopad 20, 2007, 23:19:41 pm
-
Witam, problem polega na tym.
Do pewnego momentu jazda byla ok, płyn gdzies uciekał, szukalem za dywanikiem, podejrzewalem nieszczelnosc ukladu, a to złaczki, chlodniaca ale nic..niegdzie nie ma..ostatnio zauwazylem mokry blok, a dokladnie pod kol.ssacym na wysokosci uszczelki. Plyn ze zbiornika ucieka w zawrotnym tempie, gazuje w zbiorniku wyrównawczym i a tym samym lubi sie przegrzewac niekiedy na postoju.
Postanowilem wrzucic wrazenia z moich obserwacji, oto one:
Majonez na korku,
(http://img217.imageshack.us/img217/8589/2011071432yb0.th.jpg) (http://img217.imageshack.us/my.php?image=2011071432yb0.jpg)
bagnet oleju tez zasyfiony,
(http://img123.imageshack.us/img123/4668/2011071431qu2.th.jpg) (http://img123.imageshack.us/my.php?image=2011071431qu2.jpg)
kolor oleju mowi tez cos, a ciecz w zbiorniku wyrownawczym kolory takiego jak olej - czekolada :-/
(http://img209.imageshack.us/img209/5889/2011071434zq3.th.jpg) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=2011071434zq3.jpg)
Do tego jescze dodam: problemy z odpalaniem gdy postoi, np. tak po nocy, falujące obroty.
Prosze o wypowiedz co to oznacza?bo przypuszczam uszczelke, ale jak mam w tym C+ 1,6 MPI cos robic to ręce opadaja, a nie chce brac sie za cos co nie jest padniete. foto na PW, bo jakos nie moge zalączyc ich tu..:-(
Pozdr.
-
powiedzieć, że masz książkowy przykład padu uszczelki to mało. wymieniłeś chyba wszystki możliwe objawy. zrzucaj głowicę i wymieniaj uszczelkę.
-
powiedzieć, że masz książkowy przykład padu uszczelki to mało. wymieniłeś chyba wszystki możliwe objawy. zrzucaj głowicę i wymieniaj uszczelkę.
Tak wiec, nie ma co śnic i marzyc i gdybać - nie pozostalo mi nic poza zakasaniem rekawów i wziecie sie za to.
Jutro zaczynam juz od rańca..po zabiegu dam znać co z tego wyszło.
Dzieki za potwierdzenie mojej "koszmarnej" tezy.
[ Dodano: 26 Lis 2007 12:52 ]
I tak oto po kilku dniach testów.. okazalo sie:
- wymiana uszczelki pod glowica to dobry traf
- rowno pracujacy silnik
- brak zapowietrzenia w ukladzie chlodzenia, brak babelkow w zbiorniku wyrownawczym
- brak mazi pod korkiem oraz bagnecie oleju
- odpalanie na wszystkie gary, anie jak wczesniej na 3 cylindry
- płyn chlodzace wreszcie nie znika
- nie przegrzewa sie jak wczesniej
Procz wymiany uszczelki dokonalem takze, wymiany:
termostat, uszczelka pod kol ssacy i wydechowy, odrobina silikonu uszczelniajacego, a takze co oczywiste: nowy olej, fitr pleju i plyn chodzący.
SKUTEK jak POWYZEJ! tylko śmigać jak wiatr :-)
Pozdr TiAndrew.