FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Janekzet w Listopad 24, 2007, 22:31:17 pm

Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: Janekzet w Listopad 24, 2007, 22:31:17 pm
jak zdjąć linkę z pedału sprzęgła w CARO PLUS 1,6 GSI , co należy najpierw zdemontować
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: LODÓWA w Listopad 25, 2007, 15:11:57 pm
w C+ z tego co pamietam trzeba wymontowac zegary(obrotomierz, predkosciomierz itp) i temtędy się dostaniesz do pedału. Jest tam zawleczka lub spinka. Po jej sciagnieciu swobodnie sciagniesz linke.
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Listopad 25, 2007, 15:20:14 pm
wewnątrz dokładnie tak jak pisze LODÓWA natomiast od dołu auta (z kanału) lub podnosząc lewą sronę na podnośniku musisz odkręcić drugi koniec linki sprzęgła przykręcony do łapy sprzęgła. (o ile dobrze pamietam kakrętka 17 i 10, jeśli nie będą chciały puścić to po prostu dla wygody i szybkości utnij linkę bezpośrednio przed łapą, a końcówkę wkręcić w imadło i w ten sposób odkręć nakrętki)
Zegary ściągniesz wyciągając kratki 3 nawiewów (lewy + dwa środkowe) później musisz wykręcić śruby które kryją się w nawiewach a są widoczne po wyjęciu kratek. DOdatkowo trzeba odkręcić 4 śruby które trzymają czarny plastik wokód zegarów. dwie od wewnętrznej strony daszka wkręcone do góry i drugie dwie bezpośrednio za kierownicą pod okrągłymi zaślepkami. Jak ściągniesz ten czarny plastik pozostają 3 śruby mocujące same zegary, po wyjęciu ich delikatnie odchylasz zegary i wyciągasz linkę prędkościomierza, jest zamontowana na zatrzask. Już widzać linkę sprzęgła głęboko zaraz przy ścianie grodziowej, na wysokości obrotomierza. Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: LODÓWA w Listopad 25, 2007, 15:21:57 pm
Cytat: "jimo#1921"
17 i 10


17 i 13  :wink:
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 01, 2008, 21:49:07 pm
A ja linkę wymontowuję bez wyjmowania zegarów ;)

Ważniejszą kwestią jak dla mnie jest zwrócenie uwagi na to dokładnie którędy idzie ta linka, bo ją kiedyś przy łapie silnika nie tak założyłem i wciśnięcie sprzęgła wymagało prawie żeby stanąć na pedale.
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 02, 2008, 00:03:48 am
w zwykłym caro jest to jak najbardziej wykonalne, w caro/atu plus stawiam piwo za zrobienie tego bez wyjęcia zegarów!
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 02, 2008, 14:01:50 pm
jimo#1921,  za jedno piwo to sie nie bede z tym bawic, ale jest to wykonalne  :mrgreen:
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 02, 2008, 14:15:43 pm
G.T. może i jest to wykonalne, ale szybciej zawsze się to zrobi poprzez wyciągnięcie zegarów, tu się chyba zgodzisz?
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 02, 2008, 14:25:32 pm
wyciaganie zegarow w plusie to zabawa nie dla mnie i wybralem opcje ginekologiczna
Tytuł: wymiana linki sprzęgła
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 02, 2008, 22:04:19 pm
Mi to w Kombi bez wyjęcia zegarów zajmuje może z 30 sekund;) Tyle że paluchy mam jak Chopin :P