FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: mukabuka w Listopad 27, 2007, 06:41:18 am
-
Proszę bardzo o pomoc, mianowicie muszę wymienic wspornik dźwigni pośredniej lewy, a nie moge go nigdzie dostać... Mam poloneza Caro 1.6 GLE. Na allegro znalazłem kilka ogłoszeń np: http://moto.allegro.pl/item271081554_dzwignia_posrednia_ukladu_kierowniczego_polonez.html
tylko ze ta część jest do wspomagania i nie wiem czy nadaje się to do mojego poloneza. Czy może ktoś mi jakoś pomóc, wyjaśnićmi czy wystarczy kupić taki wspornik, czy moja dźwignia pośrednia jest montowalna z takim wspornikiem, czy muszę szukać dalej do mojego modelu.
Z góry dziękuje
MukaBuka
-
Spoko. Będzie pasować.
-
Wspornik jest po prawej stronie , nie po lewej. Z tego co sie dowiedzialem w sklepie , to wspomagane roznia sie od zwyklych wasem ograniczajacym skret. Te od wspomagania go nie maja. Zakladaja tez te nowsze do starch ukladow , czasami wymieniaja tylko wasy.
Co do kwesti samego wspornika to warto go rozlozyc i zobaczyc jak wyglada w srodku. Tam zuzywaja sie takie plastikowe tulejki, kosztujace po kilkadziesiat groszy , czasami wystarczy je tylko wymienic. Zwlaszcza ze w sklepach nie ma juz czesci orginalnych , wszystko to rzemioslo.
-
Wspornik z wąsem był montowany od XII 1994 wraz z wprowadzeniem przekładni kierowniczej o powiększonym kącie skrętu. Przekładnia ta ma podobny wąs. Na poprzeczce zawieszenia są dospawane ograniczniki. W plusach wąsy jeszcze wystepowały na początku (ze wspomą ZF), potem przy wspomie JKC zostały zlikwidowane (wewnętrzne ograniczniki w przekładni)
-
skręć koła i zobacz jaki masz wspornik - mój poldek jest z 92 roku i miał inne ramię.
Tak jak wspomniano wyżej można wymienić plastikowe tulejki które kosztują kilkadziesiąt groszy, u mnie to pomogła ale na krótko, postanowiłem więc kupić nowy i byłem w szoku bo sprzedawca ( stary wyjadacz z Polmozbytu ) polecił mi rzemiosło :!: dlaczego ? ano w rzemieśliniczym nie ma tulejek a łożyska i jest kalamitka dzięki której możesz smarować wspornik w razie potrzeby, bez jego rozbierania.
-
polecił mi rzemiosło
Mi też.
kupiem sobie wersję od starego polda i potem przeożyłem samo ramię z nowszego modelu (dobre 20zł w kieszeni). Poszło łatwo bo poprzednio też tak zrobiłem. Na koniec smarem na maxa aż wylazł spod uszczelek i w drogę...
-
Witam, żeby nie robić nowego tematu:
Zdiagnozowałem luz na wsporniku drążka pośredniego (czy jak to tam zwał :d ) Chciałbym zastosować zestaw naprawczy, ale...
https://sklep.regmot.com.pl/zestaw-naprawczy-wspornika-drazkow-fso-polonez-f,3,14141,16942
https://sklep.regmot.com.pl/tulejka-wspornika-drazkow-fso-polonez-fiat-125p,3,14141,1580
Który zestaw pasuje, czy w ogóle pasuje, czy jeszcze coś się na to składa-nie rozbierałem tego nigdy i chciałbym być przygotowany <cwaniak2>
Dotyczy Poldka Plusa.
-
Lepiej kupić zestaw ze sworzniem.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wspornika-kierowniczego-polonez-8761617117
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-wspornika-kierowniczego-polonez-7360562134
-
Lub po prostu drugi. Zdaza się, że obudowa jest nadmiernie utleniona lub uszkodzona mechanicznie i pomimo nowej oski i tuleje luz nadal jest, co prawda mniejszy ale jest
-
Wspornik zmieniałem 3 lata temu, stary oczywiście wywaliłem, a szkoda-mógłbym rozebrać na spokojnie i odnowić stary.
Przez 3lata nie powinien nadmiernie się zestarzeć, ale kto wie <mysli>
Dobra pomyślę, najwyżej najpierw rozbiorę, a potem zamówię ;)
-
ten wałek w zamienniku jest z kosmosu. nie trzyma żadnego wymiaru, jest luźniejszy i toczony na taki posuwie, że włożony na gramofon zagra Czesława Niemena.
Ja wypolerowałem swój wałek , tulejki z FSO są elastyczne i miękkie. Te z zamiennika są jak skała, więc najlepiej kupić oba zestawy i rozebrać i złożyć na tulejkach i wsponiku FSO ale gumkach z zestawu zamiennika.
Do tego wiercisz sobie otwór M6 i w obudowie i robisz kalamitkę.
Cała praca zajęła mi z godzinę jak już był wyjęty z auta.
Polerka na wiertarce papierem (oś wkręcasz w wiertarkę i wiertarkę w stojak jak masz ,a jak nie to w imadło)