FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: asdx21 w Listopad 27, 2007, 11:08:11 am
-
Witam
Mam trzy pytania odnośnie do instalacji LPG w polonezie 1.5 gle . A mianowicie jak to jest z ciśnieniem gazu w gaźniku, bo wchodzą tam dwie dysze z gazem do dwóch gardzieli gaźnika i nic więcej.
To znaczy że ciśnienie gazu jest tam stałe , czyli dla max. mocy silnika?
No bo jak ma być regulowane skoro w instalacji nie ma żadnych przepustnic. No chyba że wiąże się to z podciśnieniem jakie panuje w gaźniku podczas przyspieszania , ale nie wiem czy na pewno. No drugie pytanko -
po co są te diody zielone i chyba czerwona na tym przełączniku autotronic po prawej jego stronie
(jedna z lewej wiem - benzyna), bo mi się świeci cały czas pomarańczowa i jeżdżę bez problemów. Z początku myślałem że to rezerwa , ale jak zatankowałem do pełna to było to samo. aha i jeszcze jedno -
czy jest możliwe że jak mam 12l gazu w 40l zbiorniku to już nie da się jechać?
Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.
-
tak w gardzielach jest podciśnienie im większe tym większa siła działa na membranę w parowniku = większy wypływ gazu.
-
Czyli dopływ gazu do slinikia jest regulowany - tak samo jak miesznkę (benzynę), a co z tymi diodami i zbiornikem???
-
po co są te diody zielone i chyba czerwona na tym przełączniku autotronic po prawej jego stronie
(jedna z lewej wiem - benzyna), bo mi się świeci cały czas pomarańczowa i jeżdżę bez problemów. Z początku myślałem że to rezerwa , ale jak zatankowałem do pełna to było to samo. aha i jeszcze jedno -
czy jest możliwe że jak mam 12l gazu w 40l zbiorniku to już nie da się jechać?
Diody te są wykorzystane do wskazania poziomu gazu. Zazwyczaj się tego wskaźnika nie podpina bo wskazanie poziomu gazu jest bardzo niedokładne a dodatkowo podczas jazdy cały czas by Ci migały i miałbyś choinkę. Wynika to ze sposobu pomiaru poziomu gazu za pomoca pływaka który podczas jazdy cały czas się rusza.
Jeśli wszystko jest sprawne to nie jest możliwe aby nie dało się jechać z 12l gazu w zbiorniku. Gaz da się wykorzystać do samego końca, jedynie jak się juz kończy to ostatnie 10km możesz jechać z coraz mniejszą prędkością.
-
Nie wiem czemu ale jak ledwo dojechałem na stację LPG to zatankwałem 28l gazu i było to do pełna , czyli w zbiorniku było jeszcze 12l. Więc co może byc nie tak. Z tego wynika że było za małe ciśnienie gazu dostarczane do gaźnika. Coś nie do regulowane??? a i dzięki za te diody teraz nie bede z nim nic kombinował.
-
Nie wiem czemu ale jak ledwo dojechałem na stację LPG to zatankwałem 28l gazu i było to do pełna , czyli w zbiorniku było jeszcze 12l. Więc co może byc nie tak. Z tego wynika że było za małe ciśnienie gazu dostarczane do gaźnika. Coś nie do regulowane??? a i dzięki za te diody teraz nie bede z nim nic kombinował.
Według mnie to zbiornik był raczej pusty. Nie ma wielkiej róznicy w cisnieniu przy pełnym zbiorniku a przy 12l. Wydaje mi się że problemem może być ustawienie lub uszkodzenie wielozaworu na butli. Zobacz czy się to powtórzy przy następnych tankowaniach( i ile przejeżdzasz na tym gazie). Do tego może dochodzić źle ustawiony dystrybutor gazu, jeśli podaje gaz ze zbyt dużym cisnieniem to czasami wyrobiony wielozawór odbija szybciej.
-
Nie wiem czemu ale jak ledwo dojechałem na stację LPG to zatankwałem 28l gazu i było to do pełna , czyli w zbiorniku było jeszcze 12l. Więc co może byc nie tak.
Do 40stki nie wchodzi 40 litrów.
Pojemnosć, nazwijmy to "użyteczna" to ok 80% pojemnośći, objętości rzeczywistej zbiornika.
U mnie do pustej (auto juz nie chciało jechać w ogóle) 45 dotankowałem maksymalnie 37l.
-
Mam nadzieję że zbiornik był pusty , bo nie chcę słyszeć że mam dziurawą instalcję LPG. A tak w ogóle czy jest możliwość gdzieś sprawdzenie instalacji LPG i ile będzei to mniejwięcej kosztować. I to sprawdzenie nie bedzie polegało tylko na sprawdzeniu zbiornika ale i tez przewodów i zaworów do samego gaźnika. A tak na marginesie jak będę czyścił gaźnik to mam na coś zwrócoć uwagę że by się nie zabić, albo nie podziurawić LPG? I czy jak go założę nie będę musiał regulowac czegoś.
-
A tak w ogóle czy jest możliwość gdzieś sprawdzenie instalacji LPG i ile będzei to mniejwięcej kosztować.
sprawdzenie szczelnosci mozesz wykonac sam w domu urzywajac piany z wody z mydłem,albo zakupic spray do sprawdzania szczelnosci instalacji LPG dostepny na niektorych ze stacji benzynowych.
Co chcialbys sprawdzic w elektozaworach?? Albo sie otwieraja albo nie...
-
Witam. Wracam do tematu ilości gazu w zbiorniku. Mam zbiornik 40l, kiedyś do zbiornika wchodziło 32-33 litry gazu. od jakiegoś czasu mieści się jedynie 27- 28l. ostatnio, jak silnik zgasł już na gazie, odłączyłem zasilanie zapłonu. gaz, mimo że już nie powinno go być, ulatniał się jeszcze przez około 3 godziny, słychać było syk i bulgotanie w parowniku. a, jeszcze jedna sprawa- jak już przestało syczeć i bulgotać, to na tym czego już miało nie być, uruchomiłem silnik i przejechałem 5 km. po tej operacji pojechałem na stacje lpg i po okrzyku- do pełna, czekałem na rezultat mojej pracy. a tu kiszka- zmieściło się tylko 27l. co w zbiorniku jest i jak to spuścić?
-
hmm... no to u mnie jest tak ze kiedys na pewnej stacji zalalem do pelna a po 20 km juz mi zdychal okazalo sie ze koles mi wlal polowe powietrza i troche gazu;/ nie ma to ja k sprawdzona stacja moze u ciebie ten sam przypadek??
-
Mam zbiornik 40l... teraz wchodzi rowne 30l... ale latem jak jest goraco to ok 33l.
-
A ja mam zbiornik 50l a wchodzi 40l LPG. Na przełączniku mam 3 kontrolki : po stronie benzyny świeci jak mam na bene przelączone, a po stronie LPG dwie: jedna się świeci jak mam na LPG, a druga oznacza rezerwę LPG. Kiedyś rezerwa LPG paliła mi się od połowy zbiornika czyli jakieś 20l LPG - teraz pali sie non stop nawet jak do full jest LPG :lol: Ten czujnik rezerwy LPG jest do d.... więc nie ma to jak zerować licznik dystansu przy tankowaniu, wiedząc ile pali LPG na 100km wiesz +- ile masz LPG. Jeden zbiornik starcza mi na ok. 400km czyli spalanie średnie LPG 10l/100km :mrgreen: Gaz daje się wyjeżdzić do zera, na końcu to już na oparach jedzie ale śmiga. Co prawda moc już nie ta.
-
Ja też mam 50 a wchodzi ze 30 :roll: Chyba mam źle ustawioną rezerwę tudzież coś w butli...? :?
-
Do butli zawsze wchodzi mniej, niż butla ma pojemności. Wszystko w porządku :)
-
Ale dwadzieścia litrów mniej :?: :roll: