FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: specjalista w Listopad 27, 2007, 17:02:29 pm
-
Witam,
czy mógłbym prosić kogoś kto ma silnik 1.4 rovera, żeby zmierzył mi 3 wymiary na bagnecie?
Chodzi mi o długość bez uchwytu i od odległości kresek MIN i MAX od dolnego końca. Powodem prośby jest ułamanie się mojego bagnetu, co ponoć w tych silnikach zdarza się często. Mam zamiar włożyć bagnet od czegokolwiek innego(ew. przyciąć i zrobić nowe znaczki), bo za oryginał liczą sobie prawie 60 złotych...
Z góry dzięki
-
Były co najmniej dwa rodzaje bagnetów. Metalowy i plastykowy zółty. Różniły się trochę długością. Metalowy był chyba nieco krótszy. Nie mam niestety teraz zadnego z nich pod ręką.
-
ano tez mam wrazenie ze metalowy jest krotszy, poniewaz moj silnik mial fabrycznie ten plastikowy, a po ulamaniu zalozylem metalowy i ciagle jest malo oleju, pomimo ,ze na bank jest go dosc
-
Ja to sprawdziłem dokładnie. Oryginalnie w PNach 1,4 były plastikowe, miały 5 X-ów, jakieś 4lata temu też go złamałem, w serwisie rovera kupiłem nowy, druciano-plastikowy, on ma 6 X-ów. Żeby mieć orientacje, kiedy wskazanie jest prawidłowe, złożyłem stary i przymierzyłem do nowego. Wyszło,że nowy ma ok 2mm niżej min i 2mm wyżej max(średnio tak po pół iksa na górę i dół). Od góry do max-432mm, do min 452mm, a do końca 465mm, dane dla tego nowszego typu
-
Maras te dane które podałeś są zmierzone od podstawy "ucha" za które wyciągamy bagnet a nie od jego wierzchołka, tak?
-
dokładnie od tego kołnierza ucha, czyli miejsca, gdzie miarka opiera się o rurkę
-
Ja to sprawdziłem dokładnie. Oryginalnie w PNach 1,4 były plastikowe, miały 5 X-ów, jakieś 4lata temu też go złamałem, w serwisie rovera kupiłem nowy, druciano-plastikowy, on ma 6 X-ów. Żeby mieć orientacje, kiedy wskazanie jest prawidłowe, złożyłem stary i przymierzyłem do nowego. Wyszło,że nowy ma ok 2mm niżej min i 2mm wyżej max(średnio tak po pół iksa na górę i dół). Od góry do max-432mm, do min 452mm, a do końca 465mm, dane dla tego nowszego typu
Mam taki i taki więc może w końcu kiedyś cyknę fotacza...
Co ciekawe w autku z 95r. mam metalowo-plastikowy a w borkostworku (silnik AD94.) mam cały plastusiowy. Z tym min i max jest tak jak mówi maras.
-
Generalnie w poldoroverach jest a raczej powinien byc plastikowy. W Roverach metalowy. Metalowy na pewno jest krotszy. Byc moze wynika to z innego kata ulozenia silnika w komorze. W swoim 1.8 mialem metalowy, ale podmienilem sobie na plastikowy.
Lamanie spowodowane jest nieumiejetnym wkladaniem bagnetu. Moj ma 10 lat i dziala :)
-
mój mi się złamał, bo był trochę zagięty(wiadomo jaki układ ma rurka) i chciałem go trochę wyprostować,ale nie wyszło :wink:
-
maras, kurde, ale on wlasnie ma byc wygiety :) Moj ojciec tez kiedys chcial wyprostowac i tez zlamal hehe
-
Tzn generalnie wkładać i wyciągać w tej samej pozycji bez obracania, tak?
PS. jakoś dziwnie brzmi to co wyżej napisałem :)
-
ja już polda kupiłem ze złamanym bagnetem, więc to nie moja wina :P