FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Piotrek w Listopad 29, 2007, 12:27:25 pm
-
Witajcie,
zanim napisałem uzyłem wyszukiwarki ale nie znalazłem klarownej odpowiedzi, liczę zatem że znawcy się wypowiedzą :-) Pytanie brzmi: do jakiego poldka (w sensie rocznikowym) mozna założyć lpg, a do jakiego nie jest to wskazane? Słyszałem że starsze mają nieutwardzane gniazda zaworów i gaz powoduje ich wypalanie. Od którego roku gniazda te były utwardzane?
rozważam zakup jakiegoś borewicza w dobrym stanie, chciałbym go przerobic na gaz (jesli nie bedzie miał), a nie chcę zniszczyć silnika (nie po to kupuję borka żeby go popsuć :) )
dodatkowo, jak ta sama sprawa ma się w przypadku 125p ?
pozdrawiam!
-
A co to ma za znaczenie jak się zachowają gniazda jeśli zakładasz że kupisz auto i włożysz do niego gaz? Zakładam że LPG zakładasz aby było taniej. Oszczędności z gazu z nawiązką zrócą Ci wymianę gniazd w głowicy. Przy dobrze wyregulowanej instalacji nie bedzie żadnego problemu a przynajmniej nie będzie on większy niż jeżdżąc na benzynie bezołowiowej (nawet dolewając ulepszacze). Albo chcesz mieć tanie auto do jazdy codziennej i się nie przejmujesz, albo kupujesz stylowe auto które do którego nie wkładasz gazu i jeździsz od święta.
-
Dokładnie jak przedmówca: zakładaj i się nie martw. Jak Ci sie przepalą gniazda to będzie to przy takim przebiegu że zwróci Ci się kompletny profesjonalny remont silnika a nie tylko wymiana głowic na troche nowszą ;) Słyszałem też że te dodatki do benzyny bezołowiowej co mają niby chronić gniazda są niewiele warte...
-
Rozumiem oczywiscie powyzszy tok rozumowania (za pieniadze zaoszczedzone na LPG wyremontuję sobie silnik), ale świadome skazywanie silnika na uszkodzenie niezbyt mi się podoba. Idąc tym tokiem rozumowania mógłbym tez lać najtańszy olej (za zaoszczedzone pieniądze zrobie remont) itp.
W każdym razie gdzies czytałem ze od ktoregoś roku gniazda te były utwardzane, niestety nie pamiętam którego i prosze o pomoc w tej kwestii :)
Pozdrawiam
-
jak dobrze pamiętam gniazda utwardzone były od połowy 1991r
-
A nie wcześniej? Końcowe fiaty już chyba mogły jeździć legalnie na PB95.
-
Już w latach osiemdziesiatych (nie moge znaleść mojego Morawskiego). Silnika gaz nie uszkodzi a jedynie kiedyś (a moze nigdy) gniazda zaworowe.
-
Końcowe fiaty już chyba mogły jeździć legalnie na PB95.
końcowe fiaty to właśnie 91r
-
końcowe fiaty to właśnie 91r
To już zupełnie końcowe. Myślałem o takich od powiedzmy 1987.
-
Ja miałem poldka z 92 i nie byłu tam utwardzanych gniazd musiałęm kupić nową uszczelke pod głowice i głowice ( uszczelki są do LPG) kupiłem utwardzaną od poldka z 97 r i siadłe gdzieś po roku na to nie ma reguły .
-
Eeee tam.... sasiad ma 1500 z 82 roku i zapierdziela na gazie już z 10 lat jakoś remontu nie robił. Gniazda wypala tylko zbyt uboga mieszanka.
-
Ja miałem poldka z 92 i nie byłu tam utwardzanych gniazd musiałęm kupić nową uszczelke pod głowice i głowice ( uszczelki są do LPG) kupiłem utwardzaną od poldka z 97 r i siadłe gdzieś po roku na to nie ma reguły .
I niby FSO miało głowice utwardzane i nieutwardzane równocześnie w ofercie? W 1992 produkowano poldki GLI z katalizatorem, więc jeżdżące na PB95. Silniki musiały być przystosowane.
-
I niby FSO miało głowice utwardzane i nieutwardzane równocześnie w ofercie? W 1992 produkowano poldki GLI z katalizatorem, więc jeżdżące na PB95. Silniki musiały być przystosowane.
Nie wiem co Cię tu dziwi. W przypadku FSO wielokrotnie zdarzało się że samochody składane były jednoczesnie z różnych części , z tego co akurat było na stanie. Nie mówiąc już o dziesiątkach podwersji. W Poldkach z katem były pewnie utwrdzone a w bez zwykłe.
-
Instrukcje obsługi też dawali różne? Polonez Caro jest autem przystosowanym do spalania benzyny bezołowiowej.
-
gaznikowce po 91 z pewnoscia tez moga spalac paliwo Pb95 ,bo poprostu E94 miala byc oficjalnie zastapiona ,a za granica juz jej nie bylo
-
gaznikowce po 91 z pewnoscia tez moga spalac paliwo Pb95 ,bo poprostu E94 miala byc oficjalnie zastapiona ,a za granica juz jej nie bylo
Oczywiście że tak. Każdy polonez caro bez względu na rodzaj zasilania benzynowego przystosowany jest do PB95, więc posiada utwardzone gniazda zaworowe.
-
No to powiem inaczej. Dział techniczny Daewoo FSO odpowiedział na to pytanie następująco: benzynę bezołowiową jak i gaz można stosować w samochodach z silnikiem 1500 od nr silnika 427480, a z silnikiem 1600 od nr silnika 26790. Jeśli da się udowodnić że w Caro nie były montowane inne silniki to zgodzę się z opinią że "każdy Polonez Caro posiada utwardzone gniazda zaworowe".
-
sprawdze nr u braciaka w Caro
jest z 91 i 1.6 ,wiec nr nie powinien byc zbyt wysoki
-
Sierpień 1993 numery silnika 1.5 przekroczyły 620000.