FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Listopad 29, 2007, 15:25:48 pm

Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Listopad 29, 2007, 15:25:48 pm
witam, w szukajce żadnych informacji nie znalazłem dlatego zakładam nowy temat. Otóż podejrzewam u mnie pad modułu zapłonowego. Szukając po sklepach interentowych "gdzie taniej" trafiłem na strone APE czyli producenta większości układów elektronicznych które pracują w naszych poldach i tak przeglądając dział poświęcony Polonezowi natrafiłem na ciekawą rzecz - mianowicie na Moduł Zapłonowy - wersja Sport. Jest on o 12zł droższy od zwykłego modułu do poldka (na gaźniku) i producent wyłuszczył cztery jego zalety, mianowicie:
-zwiększa moc i elastyczność silnika,
-zwiększa energię iskry o 80%,
-zalecany do silników z zasilaniem gazowym,
-zmniejsza zużycie paliwa,
Czy ktoś próbował jeździć na takim module, czy faktycznie jest chciaż cień prawdy w tym co pisze producent?
Ja co prawda motoru 1.5,1.6 nie mam, moduł pracowałby w połączeniu z silnikiem 2.0, ale ciekawi mnie czy przy zwykłych silnikach odczuwalne są jakieś różnice.

Oto link do w/w modułu (oraz do wersji standardowej):
Moduł standardowy (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=147)
Moduł wersja SPORT (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=148)

Proszę o wszelakie opinie na w/w model modułu ;)
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Listopad 30, 2007, 16:55:42 pm
Mam taki (pozostalosc po gazniku) moge ci go opchnac za 30 zx , w sumie zrobilem na nim jakies 7-8 tysiecy , w/g mnie silnik lepiej bral od dolu i lepiej odpalal a co do wieszej mocy to nie bradzo , w kazdym razie stal sie elastyczniejeszy w/g mnie.



PZDR Pluton
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Listopad 30, 2007, 22:35:16 pm
Podobno wersja sport ma troche inne bebechy i jest bardziej odpornma na przepiecia podczas pracy
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 01, 2007, 10:57:12 am
kokojamboo to biore "SPORT" :) zobaczymy czy wskrzesi ten moduł dodatkowe kunie pod maską ;) hehe..
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: święty w Grudzień 01, 2007, 18:40:48 pm
Ja jak miałem jeszcze gaźnik i ohvkę to faktycznie wersja sport poprawila prace silnika na niskich obrotach (wałek tzw "długi" więc wolne obroty masakra )oraz odczuwalnie poprawila sie elastycznosc.
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Grudzień 10, 2007, 18:15:01 pm
Dobrze wiedzieć. Byłem dzisiaj w sklepie i pytałem się o ta wersje sport. Mieli, ale nie wiedzieli czym się różni od zwykłego. Skacze mi wskazówka obrotomierza i przymierzam się do wymiany. Więc chyba też się na Sport zdecyduję (1.6 GLE)
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Grudzień 10, 2007, 19:22:55 pm
Mynx, mialem ten sam problem i wymiana pomogla.


PZDR Pluton
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 10, 2007, 20:45:30 pm
też mam SPORT, wyraźnie silnik jest elastyczniejszy, i płynnie się rozpędza już od 1600-1700RPM.
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 10, 2007, 21:42:20 pm
A jakie mają oznaczenia te sportowe moduły i czy mogły być montowane fabrycznie? Bo mój GLE pracuje w zakresie obrotów diesla:)
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Grudzień 11, 2007, 09:59:48 am
Ma dolozona jedna literke powinno byc APE 05 S ale ja na swoim mam M ,i jest naklejka sport , nie wiem czym sie rozni S od M ale dzialaja tak samo.



PZDR Pluton
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 11, 2007, 15:17:56 pm
Moduł APE 05M H7
Wersja >SPORT<

(http://img440.imageshack.us/img440/7795/pc111779rh7.th.jpg) (http://img440.imageshack.us/my.php?image=pc111779rh7.jpg)
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Grudzień 11, 2007, 18:55:37 pm
Dokladnie mam identyczny.


PZDR Pluton
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 12, 2007, 09:53:47 am
pluton_14#1889, a jaki masz aparat zapłonowy? bo u mnie nie dało rady go podpiąć.. na cewce na biegunie (nie tym który był opisany jako B+) spadało napięcie razem ze spadkiem obrotów :| i nie doszliśmy na spocie ocb. w efekcie auto gasło..
Tytuł: Moduł zapłonowy SPORT
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Grudzień 12, 2007, 10:31:21 am
Aparat mialem zwykly od elekotnika tyle ze mial chyba sprezynki od lady (Swiety to robil) ale wczesniej mi latalo na zwyklym aparacie od GLE.jimo#1921,  a ty co masz DOHC? Moze cos z jest z innym katem wyprzedzenia zapolnu , w kazym razie umnie bylo na zasadzie wypnij-wepnij.


PZDR Pluton