FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Simon w Grudzień 06, 2007, 12:09:28 pm
-
Witam.Od miesiąca jezdze Polonezem 1.6 z roku 1991r.
Wczoraj kupiłem do niego filtr powietrza i mam takie troche głupie pytanie:wkład jest obłożony wokół jakąs gąbką i nie wiem czy trzeba to zdjąc, czy włozy razem ztym.Poprzedni filtr nie ma tej otoczki ale kumpel załatwił mi go z innego starego poldona i mógłbyc poprostu wybrakowany.Więc pytam, czy zakładac filtr ztą gąbką czy bez?Wydaje mi sie, ze bez niej ale pytam na wszelki wypadek.
-
Witam. Tylko i wyłącznie z gąbką.
-
Jeździsz w safari? To nie zdejmuj włókniny.
-
Filtr PZL Sędziszów? Dobre filtry! Otuliny nie zdejmuj, jak się zabrudzi to dpiero wtedy ją wywal.
-
Filtr PZL Sędziszów? Dobre filtry! Otuliny nie zdejmuj, jak się zabrudzi to dpiero wtedy ją wywal.
Rany, a co za problem po zabrudzeniu otuliny go po prostu wymienić? Przecież trochę to trwa a filtr kosztuje raptem z 7-8 złotych ...
-
dzięki niej silnik minimalnie ciszej chodzi, pod warunkiem że jest czysta.
-
dzięki niej silnik minimalnie ciszej chodzi,
Nie prawda otulina wokół wkładu filtra nie jest wygłuszeniem . Jest ona po to aby zanieczyszczenia z powietrza mające różną gradację układały się w miękkiej włókninie przestrzennie i nie robiły jednolitej mało przepuszczalnej warstwy na powierzchni papieru filtra . Dzięki temu filtr od założenia do wymiany nie traci parametrów oporów przepływu . Nigdy nie należy zdejmować tej włókniny . Wszystkie firmowe filtry ją posiadają a tańsze zamienniki nie .A po cholerę wywalać czysty filtr? Dzięki tej otulinie filtr dłużej jest czysty
Maciej , tyle postów i takie bzdury piszesz ? Olej w silniku też wymieniasz chociaż ten stary nadal jest tłusty . Po prostu swoje przejechało i trzeba wymienić !
-
bruns, a można wiedzieć skąd takie informacje posiadasz?Żeby nie było, że się wyśmiewam czy coś, poprstu w "usprawnieniach poloneza" przy kierownicy wlotu powietrza jest opisane, że pozytywna rolę odgrywa ta wkładka. Jaką rolę? Tego autor już niestety nie podał. Dlatego wywnioskowałem, że może to być związane z zabrudzeniem filtra, więc nie są to bzdury tylko błędne wnioski. Na marginesie, producent PZL zaleca wymianę tej otuliny co 5000 km, a że osobno jej nie kupisz można ją prać (wg autora usprawnień poloneza) - osobiście testowane, ale przez to filtr trochę się "zapchał" (moim zdaniem, bo wzrosło mi zużycie paliwa).
A olej i filtr oleju wymieniam co roku lub co 10 tys. km i nie dlatego że nie jest tłusty (nie wiem o co chodzi z tym tłustym, ale ok) ale z wielu innych powodów. BTW dziwne, że filtry filtrona nie posiadaja tej otuliny, a z pewnością nie są to tańsze zamienniki.
-
Filtron robi filtr AR214 i AR214R. Ten drugi to właśnie wersja z otuliną.
-
Filtron robi filtr AR214 i AR214R. Ten drugi to właśnie wersja z otuliną.
i jaki by kolega SIMON nie załozył to będzie dobrze. Jak jest z otuliną to z otuliną trzeba załozyc, jak bez to bez. Spór o role otuliny w filtrze jest komiczny......... :lol:
[ Dodano: 09 Gru 2007 00:49 ]
Wszystkie firmowe filtry ją posiadają a tańsze zamienniki nie .
Nawet nie wszystkie firmowe filtry do Diesli, nawet tych najnowszych nie mają takiej "gąbki" więc nie wiem skąd bierzesz te informacje.