FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Ybodzio w Grudzień 07, 2007, 23:23:23 pm
-
witam,
po zwarciu styków złącza diagnostycznego odczytałem kody błędów 63 i 64 :roll: . Co to może oznaczać??? Nie ma tego w standardowym wykazie błędów, ...przeszukałem całe forum.... Pomocy!
-
a tam nie ma jest tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać:)
obydwa kody to brak sygnału sterowania cewkami zapłonowymi,
przyczyny:
nieprawidłowe połączenie elektryczne cewek zapłonowych, Sprawdź czy przewody dochodzące do styków C14 i D14 w kompie nie mają przerwy lub zwarcia z masą oraz czy w przewodzie D cewek występuje napięcie 12V po włączeniu zapłonu. Jeśli nie ma nieprawidłowośći w podłączeniu a kod powraca to należy wymienić moduł.
A i jeszcze jedno powiedz jaki masz objaw pracy silnika z tym błędem!!!
-
dzięki!
ze 3 miesiące temu wymieniłem zespół cewek, do ubiegłego tygodnia wszystko było w porządku. Sprawa jest o tyle ciekawa, że lampka CE zapala się dopiero po jakichś 20 minutach jazdy (silnik jest już dawno nagrzany). Silnik pracuje normalnie i na gazie i na benzynie, za wyjątkiem rozruchu (po odpaleniu praca zimnego silnika na 2 albo 3 cylindrach). Zdarza się również taki objaw, że nagrzany silnik nie daje się uruchomić (tylko w przypadku gdy np. zgaśnie przy ruszaniu, albo zostanie wyłączony dosłownie na chwilę. Można wtedy kręcić rozrusznikiem i nic - głuchy jak pień. Po odczekaniu 5-10 min. odpala bez problemu)...
być może związane to jest z tym, że mam najprawdopodobniej przedmuch spod głowicy (budyń na korku wlewu oleju, niewielkie ubytki płynu chłodzącego, praca zimnego silnika na 2 albo 3 cylindrach,....).
Wymienię uszczelkę, posprawdzam rzeczy o których wspomniałeś i dam znać czy pomogło.
pozdrawiam,
-
proponuje sprawdzić jeszcze czujnik temp. płynu ten z 2 przewodami nie 1 ! a nawet zalecił bym wymianę. bo nie jest to coś drogiego tylko nie kup bosha bo ma inne gniazdo na złączkę.
-
Robię mega odkop...
Pacjent GSI z 2000 r z fabryczną klimą.
Też mnie dopadają błędy 63 i 64. Objaw jest taki że auto zaczyna pracować na dwa gary. Traci moc. Na wolnych mocno szarpie... Przewody i świece ostatnio zmieniane. Pierwszy raz dopadło mnie to na autostradzie jak miałem konkretną prędkość. Zjechanie na boczną drogę kilka przegazówek i jak samo się zaczęło tak samo się skończyło. Drugi raz dopadło mnie dzisiaj jak się spieszyłem na pociąg i dość mocno cisnąłem.
Mile widziane jakieś sugestie albo doświadczenia zanim rozbiorę pół auta szczególnie że nie mam za bardzo na to czasu teraz.
-
Podmień cewkę i sprawdź ciągłość przewodu cewka-sterownik. Zapewne pracuje tylko na dwa współbieżne cylindry, czyli jedna cewka nie działa.
-
Najgorsze że nie mam na podmianę cewki do GSa.. Jaką powinna mieć rezystancję??
-
Nie masz jakiegoś szrotu w okolicy? Cewka do GSi to to samo co Lanos/Leganza/Nubira.
-
Najgorsze że nie mam na podmianę cewki do GSa.. Jaką powinna mieć rezystancję??
Z lanosa powinna podejść - tu masz w okolicach Siedlec z możliwością zwrotu
http://adamexczesci.com/product-pol-126468-DAEWOO-LANOS-97r-1-6-16V-CEWKA-ZAPLONOWA.html
http://adamexczesci.com/product-pol-126444-DAEWOO-LANOS-SEDAN-1-5-01r-CEWKA-ZAPLONOWA.html
-
Znowu mi przerywał jak jechałem 120 i więcej... tak z 10 minut. Co dziwne jak nagle zaczął przerywać tak nagle przestał...
-
Po założeniu cewki z Lanosa problem jak na razie co nie powrócił a bywało i 140+ na autostradzie...