FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Danielton w Grudzień 09, 2007, 15:02:14 pm
		
			
			- 
				Widzialem ostatnio poldka z szerokimi felgami stalowymi i tak sie zastanawiam czy one sa jakos przespawane jak cos takiego zrobic wie ktos moze z gory dzieki
			
 
			
			- 
				albo środek przespawany, albo poszerzone.
			
 
			
			- 
				stalówki sie poszerza, Cultstyle (http://cultstyle.pl/forum/viewforum.php?f=2&sid=bc87826f71f672fbaccd84a79c3853bc)   to strona ogólnie o  felgach, jest tez  tam na temat poszerzania  itp...
			
 
			
			- 
				HEMIGTX, miło mi powitac :) Widze ze sledzisz komentarze w Youtube :D
			
 
			
			- 
				
stalówki sie poszerza, Cultstyle (http://cultstyle.pl/forum/viewforum.php?f=2&sid=bc87826f71f672fbaccd84a79c3853bc)   to strona ogólnie o  felgach, jest tez  tam na temat poszerzania  itp...
strona o felgach, dobre  :lol:  :lol:  :lol: . po pierwsze primo to jest dział o felgach, a po drugie cult to nie tylko felgi.
			 
			
			- 
				khm khm, chyba na wiosne moje poszerzki beda na sprzedaz, ale to sie jeszcze okaze, wiec gdyby co, mozna skladac oferty  :D
			
 
			
			- 
				G.T., jakiej są szerokosci?
			
 
			
			- 
				dwa cale i ete minus trzydziesci :)
A co Tomku nareszcie zdecydowales sie na alu??
			 
			
			- 
				to ja nie wiem co za opone by sie na to zakładało  :P  chyba od motocykla  :D
			
 
			
			- 
				przod ma 6,5 cala i ET MINUS 8  , a tyl ma 7 cali i ET MINUS 21. powiedzmy ,ze "wchodza" w obrys szerokiego Caro
			
 
			
			- 
				czyli w moim waski bylyby akurat :D
			
 
			
			- 
				
powiedzmy ,ze "wchodza" w obrys szerokiego Caro
Liczysz z lusterkami? :o
			 
			
			- 
				az tyle nie wystaja baz przesady :P
ja tez będę pradwopodobnie takowe stalowki robi tyle ze 15. bo zwykle alu nie wytrzymuja mojego traktowania :(
			 
			
			- 
				
bo zwykle alu nie wytrzymuja mojego traktowania 
Zalecam oponę na pełnym profilu - znakomicie ochroni felgę :)
			 
			
			- 
				i znakomicie pływa
			
 
			
			- 
				G.T., w jaki sposób wyszło Ci et -21?? czy od seryjnych 29 odjąłeś 2"??
			
 
			
			- 
				Osobiscie mam poszerzone fele w Poldonie Fela była rozcieta i wspawany pasek blachy  :D :D
			
 
			
			- 
				takie dane podal mi Pan Mandera, ktory dorabial mi jedna sztuke
			
 
			
			- 
				Tak się pytam, bo chyba coś nie tak z tym wymiarem, bo ja mam et  +28 do tego dystans 30mm, więc wychodzi -2 i felga 6.5' i jest dokładnie na brzegu nadwozia, wiec u Ciebie z -21 i 7" wystawało by ponad 25mm, dlatego wnioskuję,że ten co przerabiał felgi et obliczył od środka felgi 5" a nie 7". Z tego, co na szybko policzyłem wyszło mi,że Twoje et to prawdopodobnie +9mm. Swoją drogą. bardzo mi się te felgi podobają, przydały by się mi takie na zimę :)
			
 
			
			- 
				cos dziwnie te twoje obliczenia wychodza. Jezeli masz fege 5cali o ET 29 i od zewnetrznej strony dospawasz 2 cale (co daje 50mm)  to wtedy ET sie raczej zmniejsza o 50?? prawda? czy sie myle?
			
 
			
			- 
				Mylisz się. Po poszerzeniu felgi przesuneła się jej płaszczyzna symetrii, czyli miejsce brane pod uwagę przy wyliczaniu ET. Po dospawaniu 2 cali płaszczyzna symetrii przesunęła się o cal, czyli ET zmieniło się o ok 25 mm i wynosi 4. Miałem felgi o szerokości 7" i ET9. Do wystawania poza obrys brakowało około cm (szerokie zawieszenie, tył). Te felgi (http://www.allegro.pl/item276201432_cultstyle_felgi_mattig_ssf_7x13_.html)
			
 
			
			- 
				Przy feldze 5" i et29 masz od wewnętrznej strony felgi do płaszczyzny jej mocowania 2,5"+29mm=92,5mm i ten wymiar nie zmienia się po dospawaniu na zewnątrz 2", ale płaszczyzna, przechodząca przez środek felgi przesuwa sie z 2,5" na 3,5" czyli 88,9mm, więc do tych 92,5 brakuje cały czas  3,6mm, wczoraj się widocznie trochę walnołem, tak jak pisałem, było to na szybko :wink:  można to oczywiście policzył prosto, tak jak napisał Buton :)
			
 
			
			- 
				Buton ma rację. Najprosciej liczyć poszerzenie odejmująć od offsetu połowę poszerzenia.