FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: asdx21 w Grudzień 09, 2007, 16:50:50 pm

Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Grudzień 09, 2007, 16:50:50 pm
WITAM

Poldek gle gaśnie na biegu jałowym (na gazie ok) na ssaniu tez ok (tylko że na jałowym zamiast 2000obr. to jest 1100). Identycznego problemu nie widziałem na forum - stąd ten wątek(filtr, zapłon i cała reszta ok tylko gaźnik nie ruszany). Proszę o sugestie.

Pozdrawiam
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: gucio w Grudzień 09, 2007, 17:45:38 pm
w poldku rodziców było tak samo i winę ponosił taki zaworek w gaźniku. jak zajrzysz pod filtr powietrza to łatwo go zlokalizujesz bo to jedyny element gaźnika do którego doprowadzony jest przewód elektryczny. najpierw sprawdź czy masz tam napięcie po włączeniu zapłonu. na tym przewodzie w okolicy modułu zapłonowego jest bezpiecznik. poldek rodziców nie posiadał gazu ale myślę że to będzie przyczyna: bezpiecznik lub elektrozawór
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 09, 2007, 23:07:34 pm
dodam że temat był już bardzo wiele razy poruszany i szukajka pomaga, a co do elektrozaworu to sprawdź czy przy włączonym zapłonie zdejmując i zakładając konektor na elektro zawór słychać takie tykanie z gaźnika jesli nie następnie zmień ten kabelek może gdzieś nie styka a jeżeli wszystko działa wymontuj sprawdź czy nie jest zasyfiony przeczyść ale bardzo delikatnym drucikiem by nie rozkalibrować dyszy
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Grudzień 25, 2007, 16:46:06 pm
z gaźnikem wszytsko ok. wydaje mi się ze podczas montowania LPG wymienia się dyszę biegu jałowego bo stopien przeplywu gazu jest inny niz benzyny stad te dziwne zachowanie silnika podczas jady na benzybie. a przy zapalniu czyli ssaniu na baenzynie dyszaa ta nie gra roli lecz wzrasta spalanie i obroty no powinien lepiej odpalic.
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 25, 2007, 17:01:12 pm
Dyszy się nie zmienia !!!!
zwężka na gaźniku przy pracy w granicach 1000obr jest nieodczuwalna dla silnika. zmiana dyszy jest w tym wypadku bezsensowna i bezcelowa.
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 25, 2007, 17:35:22 pm
Cytat: "asdx21"
wydaje mi się ze podczas montowania LPG wymienia się dyszę biegu jałowego bo stopien przeplywu gazu jest inny niz benzyny
To kol. źle się wydaje Bo gaz nie przepływa przez dysze paliwowe . Zanim zaczniesz wymieniać cokolwiek i szukać co tu mogło się zepsuć to proponuję zacząć o rzeczy podstawowych i najprostszych czyli regulacji wolnych obrotów lub czyszczenia dyszy .
Tytuł: Bieg jałowy - problem
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Grudzień 28, 2007, 15:39:35 pm
dzięki za dobre rady. bede musiał całego gaźnika wymontować