FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: babel_slowiki w Grudzień 15, 2007, 12:36:12 pm
-
Witam,
Jestem posiadaczem Poloneza Caro 1.6 GLI z 1997 roku z instalacja gazowa i mam powazny problem.Otoz po zapaleniu slinika i po przejechaniu kilku kilometrow,zapala sie dioda "check engine" i swieci do momentu zgaszenia silnika.Jak ten problem rozwiazac,to jest moj pierwszy samochod i nie mam pojecia jak sie za to zabrac.
Prosze o pomoc
z gory dziekuje.
-
http://www.fsoptk.pl/forum/search.php (http://www.fsoptk.pl/forum/search.php)
Po prostu wpisz check engine
-
Jest jakas stronka z opisanymi błedami podczas odczytu migajacej diody check engine?
Jak mignie 4 i po chwili 2 to jest bład 42 ,dobrze rozumiem?
Prosze o odpowiedz
z gory dziekuj.
Pozdrawiam
Bąbel
-
tak dobrze rozumiesz ale jest też kod poprzedzający. Użyj szukaj-ki :D :D
-
Po zwarciu pierwszych dwóch pinów w złączu diagnostycznym i po wlaczeniu zaplonu kontrolka Check Engine (Change Engine ;) ) zacznie migać.
Zawsze pierwszym kodem bledu jest kod 12 czyli brak impulsow z czujnika polozenia walu co jest normalne bo silnik nie pracuje.
Kazdy kod bledu jest powtarzany 3 razy. Dla kodu dwanascie bedzie to
jedno migniecie.. trwajace okolo 0.4 sekundy potem okolo 0.6-0.8 sekundy przerwy i dwa migniecia krotkie. potem 2-3 sekundy przerwy i znowu cykl sie powtarza i tak 3 razy.
Potem 3 skeundy przerwy i nastepny cykl.
Tabele z kodami bledow znajdziesz w necie.
P.S. Lepiej darowac sobie pisanie postow w stylu : Bylo, poszukaj. A jesli juz to poprzeć linkiem do odpowiedniego tematu.
-
Mam jeszcze jedno pytanie,jezeli ta dioda Change Engine wyskakuje po jakims czasie(po ok 5 minutach) to od zapalenia tej diody komputer przechodzi na rezerwowy system sterowania czy od zapalenia samochodu jest juz na tym rezerwowym systemie.? Urzadzenie ECM przerywa wszystkie normalne funkcje i przechodzi na proste analogowe sterowanie wtryskiem paliwa.Czyli podsumuwujac samochod wiecej pali benzyny i gazu ?
Polonez Caro 1.6 GLI
SPALA:
13 litrów gazu na 100 Km to jest powód tego błedu w systemie?
-
Czyli kostke w Caro mam pod schowkiem ? Gniazda A i B są koło siebie z prawej i opisane czy rożnie to jest.
-
bledy bledami ,a mi to wyglada na wplyw instalacji gazowej
zobaczczy na grubym wezu od parownika (taki gruby okragly talerz aluminiowy) do miksera (waz wchodzi pod puszke z filtrem powietrza) - czy masz srubke do krecenia reka ,czy tez masz "cos" z czego wystaja cztery przewody
sorka za taki jezyk ,ale wole tak napisac ,niz pozniej pisac jeszcze raz to samo z opisami "co to jest parownik" czy co to jest mikser" lub "silnik krokowy"
tak wiec ,jezeli masz srube do krecenia reka to bedziesz mial problem z kontrolka CE i o tym powinien cie uprzedzic poprzedni wlasciciel - w sumie nic strasznego ,co jakis czas zrobisz reset kompa i bedzie smigal
jezeli masz silnik krokowy (cztery wystajace kabelki) to bedziemy myslec co z tym fantem zrobic
-
KGB jutro biore sie za obczajke tego mojego samochodu wiec bede pisał,co i jak.
-
Mam to samo. Dodam tylze po kupnie poldka przykręciłem troche dopływ gazu. Teraz po kilku minutach od odpalenia silnika zapala sie kontrolka check engine. Móglby to ktos wyjasnij jak naprawic tą usterke? Językiem przeciętnego zjadacza chleba. Mam jechac na stacje diagnostyczna "wyregulowac" komputer? Prosiłbym o odpowiedz
-
Kolega wyżej podsunąl mi mysl,bo ja tez bylem na regulacji gazu,ma to jakies znaczenie?
[ Dodano: 22 Gru 2007 09:56 ]
KGB i inni fachowcy mam na wężu od parownika do miksera,śrubke do kręcenia (okrągła).Jak byłem na regulacji instalacji gazowej to właśnie tą śrubką mechanik kręcił a ma to jakieś znaczenie?
Prosze o odpowiedz
z góry dziękuje.
-
przyczyna może leżeć w montażu instalacji gaz. po przełączeniu na gaz komputer może widzieć błąd w postaci rozwartego obwodu wtryskiwacza czyli wtryskiwacza rozłączonego na
czas pracy silnika na gazie, przekaźnik rozłącza ten wtryskiwacz, a przez to emc nie wykrywa oporności wtryskiwacza. Jeślito nie to to posprawdzaj kostki czujników na silniku i
czujnik prędkości jazdy na przekładni linki prędkościomierza na skrzyni biegów. Popsikaj wszyskie kostki na silniku bo ecm jest czuły na zmiany oporności. :wink:
-
jezeli masz srube do krecenia reka to bedziesz mial problem z kontrolka CE i o tym powinien cie uprzedzic poprzedni wlasciciel -
Yyyy ja tak mam i "nie wydaje mnie się"
Jeszcze mi się check engine nie zaświeciło.
-
A czy wymiana akumulatora ma jakis wplyw na tą diode "check engine"? Wymienilem akumulator i moze to jest powodem
.Robie krotkie odcinki (5-10 km) i jak narazie dioda nie wyskakuje podczas jazdy,dzis na luzie podczas czyszczenia szyb gdy samochod stał, niestety wyskoczyła...Kolejna sprawa jest to ze prawdopodobnie pompa paliwa jest uszkodzona,na niskich obrotach normalnie ale gdy wcisne gaz "niechce wejsc na wyzsze obroty"Instalacje gazowa mam "elpigaz",zapala na benzynie i po uzyskaniu temperatury automatycznie wskakuje na gaz.
-
zresetowałes kompa ot co
-
zresetowałes kompa ot co
co masz na mysli? Odpiac klemre z akumulatora na kilka minut?
-
A co oznacza kod 44 czy sonda lambda jest do wymiany? czy nie?
[ Dodano: 30 Gru 2007 12:29 ]
A co oznacza kod 44? czy w tym przypadku sonda lambda jest do wymiany, czy też nie?
-
TO znaczy ze sygnal z sondy jest nieprawidlowy, rownie dobrze moze byc uszkodzona sonda co rozwalony przewód.
Olej sprawe , ja wywalilem sonde calkiem i nie ma zadnej roznicy.
-
W tym tkwi sęk bo silnik w tym momencie traci trochę mocy raz go sprawdziłem i wyszło mi, że po zaświeceniu lampki check engine V max wynosi 130km/h ale najgorsze jest to, że gdy jeżdzę z świecącą się lampką spalanie wzrasta z 10 do 13 litrów
-
Odnośnie sondy to u mnie w aucie było tak, że kostka która jest na końcu przewodo od sondy nie przewodziła prądu. Wyrzuciłem kostkę, wlutowałem kawałek przewodu i wszystko i juz jest ok. A tak częściowo w temacie, to w niektórych zakładach przy montowaniu instalacji gazowej zakłada się przekaźnik, który po przejściu na gaz odcina pompę paliwa. Wtedy też się ta kontrolka zaświeci.
-
masz Igen
jak nikt ci nie odcial CE to bedzie sie swiecilo od czasu do czasu
problemem jest brak emulatora sondy lambda ,bo brak emulatora wtryskiwacza to akurat nie problem dla abimexa
czyli wlasciwie nie masz podowdow do niepokoju - sprawdz jednak bledy ,czy przypadkiem cos innego nie szwankuje
bledy sondy lambda beda dotyczyly gazu i tymi nie masz co sie przejmowac
zeby pozbyc sie swiecenia CE to musisz albo zrobic przekaznik na lampke ,albo kupic emulator sonndy lambda (na allegro byly po 42pln)
-
Mi też zapalała się dioda po około 5km założyłem nową sonde lambda, ale to nie do końca zadziałało poniwarz na wolnych obrotach gasła a na wysokich się zapalała check engine. Pomógł mi dopiero emulator sondy lambda, auto jest żwawsze zarówno na gazie jak i benzynie a spalanie nie przekracza 10litrów.
-
A co ma ten emulator do pracy na benzynie? Spalanie spadło może raczej przez to, że podczas pracy na Gazie komp nie łapie żadnych błędów.