FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 14:03:09 pm
-
Pytanko. Odpalam auto. Jest na ssaniu. Wskaznik pokazuje cisnienie oleju. Ok 0.4. Wylaczam ssanie -cisnienie na wskazniku =0. O co kaman? Jesli powtorrzylem temat to z gory przepraszam ale ta szukajka jest o kant pupy rozbic :roll:
-
A co z kontrolką ciśnienia?
-
przyłączam sie do pytania mam podobnie na zimnym silniku kontrolka wskazuje 0.4 na ciepłym spadam do 0 lecz nie świeci sie czerwona lampka. Czy mam sie tym przejmować czy to olać ? dodam ze jeżdżę Poldkiem 94r benzyna
-
Wskazowka jest po to zeby byla i tej wersji sie trzymajmy. Jak czerwona lampka sie nie swieci i na bagnecie poziom oleju tez ok to olac i jezdzic.
-
Wskazówkę można olać, wsadzili ją bo bez niej zagary by kijowo wyglądały :D I absolutnie nie można na niej polegać.
Jesli czerwona lampka nie świeci to znaczy że jest OK.
-
Wskazówkę można olać, wsadzili ją bo bez niej zagary by kijowo wyglądały :D I absolutnie nie można na niej polegać.
Jesli czerwona lampka nie świeci to znaczy że jest OK.
lepiej jakby w to miejsce dali voltomierz - tak jak ma Alien :mrgreen:
-
no to git :) czerwona lampka sie nie swieci, oleju jest duzo i wskazowke olewam... tylko dlaczego przy zimnym silniku pokazuje cisnienie?
-
RedDevil, bo olej ma dużą lepkość i gęstość, co powoduje (głównie lepkość), że przez te zużyte panewki tak szybko nie ucieka.
-
RedDevil, bo olej ma dużą lepkość i gęstość, co powoduje (głównie lepkość), że przez te zużyte panewki tak szybko nie ucieka.
dalej nie kumam co to ma do tego ze na zimnym wskazuje ciśnienie? :shock: i skad wiadomo ze są zużyte panewki
?
-
Jak wzrośnie temperatura to spadnie jego lepkość czyli można powiedzieć, że jak silnik sie rozgrzeje to olej będzie się "lał" jak woda. Przy większych luzach łatwiej mu bedzie poprostu uciekać spowrotem do miski, czyli w układzie będzie mniejsze ciśnienie, bo są duże luzy i mniejsza lepkość oleju. Luzy są spowodowane m.in. zużytymy panewkami.
-
MaciejFSO, ZAJARZYŁEM dzięki za wyczerpującą odpowiedź :wink:
-
to ja mam pytanko czyli na starszym silniku nie idzie tego jakoś zrobić aby działało bo kijowo tak jeździć ze wskazówka na zerze??
-
matheus, albo remont albo olej o większej lepkości (ale to bez sensu). Jeżeli nie pali się kontrolka niskiego ciśnienia to tragedii nie ma, ale nie wskazane jest zbytnie katowanie silnika! :P
-
ej no 1,5 z przebiegiem 160kkm z czego 100kk na gazie tego to już raczej nie wolno katować a poza tym mój portwel nie lubi tego bardziej niż poldek
-
To ja napisze jak i co z ciśnieniem oleju z racji że mam indiglo tak wiec jest inny czujnik umieszcony w bloku silnika a oto jego wskazania:
silnik zimny wolne obroty ciśnienie 0,45MPA
silnik gorący wolne obroty ciśnienie 0,28MPa
silnik gorący prędkość obrotowa 4000 tys ciśnienie oleju 0,38MPa
wiadomo im rzadszy olej tym mniejsze ciśnienie
-
mam indiglo
what is? :shock:
-
use google.
-
use google.
spoko juz wiem :twisted: :twisted: :twisted:
-
mam indiglo
Ja tez mam indiglo w zegarku na rękę . Fajnie podświetla tarczę ale nie pokazuje ciśnienia oleju .
-
mam indiglo
Ja tez mam indiglo w zegarku na rękę . Fajnie podświetla tarczę ale nie pokazuje ciśnienia oleju .
no właśnie to mnie zaciekawiło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: To ja napisze jak i co z ciśnieniem oleju z racji że mam indiglo tak wiec jest inny czujnik
-
Gosc mial na mysli ze ma zegary Indiglo, i nie ma zamiaru wywalac wskaźnika oleju bo mu to spiermandoli cały wyglad deski :)
-
co do ciśnienia to wiem coś o tym u mnie była ta sama historia silnik miał około 160 tys. przebiegu i tak, na zimnym trzymał elegancko 0,4 po rozgrzaniu zaś wskazówka leżała praktycznie na zerze więc ze starszym postanowiliśmy się za to zabrać (wymiana panewek szlif wału) po wymianie tych podzespołów silnik zmienił się nie do poznania o wiele cichsza praca dużo chętniej wkręca się na wysokie obroty co wiąże polepszenie osiągów a cała naprawa we własnym zakresie 4 lata temu wyniosła około 250 zł jak pamiętam obecnie mam prawie 220 tys. i naprawdę nie raz zdrowo kręcę ten silnik a ciśnienie trzyma elegancko poniżej macie filmik jak powinna zachowywać się wskazówka ciśnienia oleju na ciepłym silniku :wink:
http://video.google.pl/videoplay?docid=7870581315145680008
-
Łukasz#842, ładnie autko buczy :wink: jakiś tłumik sportowy :?: :roll:
-
jakiś tłumik sportowy
Albo poprostu dziurawy :D
-
jakiś tłumik sportowy
Albo poprostu dziurawy :D
:mrgreen:
-
dokładnie u mnie jest tak samo z tym że na 2.5 tys jeszcze nie mam 0.4MPa a dopiero coś koło 4tys zresztą u mnie olej to 5W50 tak wiec i wskazanie będzie minimalnie inne.
-
co do wydechu to jeszcze wtedy był troszkę dziurawy ale z dobry miesiąc już mam zmieniony :mrgreen: co do oleju ja śmigam na lotosie Gaz 15w40 a co do ciśnienia jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa :wink:
-
jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa
Na luzie czy na biegu ?
-
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży :(
-
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży :(
moze czujnik do bani?
-
jak dokręcę silnik do 6 tys.
jak mi to wszyscy pisali na tym forum:
"zajedziesz tą ohv,tego silnika nie powinno się kręcic pow 5000...." reszte kazdy zna :lol:
ehhhhh na czerniewicach niepamietam kto to byl,ale ktos mi wpierał ze (CYTUJE) "w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh coponiektorzy wiedza jak ja swoje traktowalem.....
-
"w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh
:lol: :lol:
-
bruns naturalnie że na biegach (mam tak jak dokręcę kilku krotnie ) i wtedy pompa zaczyna tłoczyć wyższe ciśnienie (wskazania z czujnika ) ile w tym prawdy to nie mam pojęcia :wink: mówię co widzę. Cycu ja ohv tak kręcę od bardzo dawna jak by miała paść od obrotów zrobiła by to 3 lata temu :P widocznie polubiła to, wie co dobre :mrgreen:
-
dokładnie,auto trzeba wychowac :D
to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to ....... :twisted:
-
dokładnie,auto trzeba wychowac :D
to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to .......
No ciekawe jak można można wychować mechanizm taki jak silnik lub przekładnia od małego . Jakieś nowe VOO-DOO ?
-
heh, to voo-doo nazywa sie żartem :wink:
-
A ja to wziąłem na poważnie bo wielu kierowców wierzy w VOO-DOO samochodowe . Np. wiele razy słyszałem mit że jak wolno się jeżdzi to auto się "zamula" i traci dynamikę albo że silnik coś lubi albo nie np. markę oleju lub wysokie obroty . Mechanizm nie jest żywą istotą i nie można go przyzwyczaić do określonych zachowań . Przepraszam za małe OT i życzę Wesołych Świąt oraz szerokości na drodze !
-
bruns po prostu mój silnik ma dobre ciśnienie i wysokie obroty raczej nie są mu straszne wolę jakoś jeździć na wyższych obrotach niż dusić silnik niskimi :? a znam takich ludzi co lubią na piątkach wyprzedzać bądź jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem :?:
-
jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem :?:
Bo tak im się wydaje że jak małe obroty to wtedy mało pali ale nie widzą że mają pedał wciśnięty i gażnik leje jak konewka . Taki styl jazdy nie ma nic wspólnego z ekonomiką a i na "zdrowie" silnikowi też nie wychodzi .
-
małe ot
guwno prawda że mało pali tak naprawde poniżej 2 tys żre jak głupi
sprawdziłem najmniejsze spalanie i na poszczególnych biegach wynosi ono
2 - 30km/h z
3 - 50km/h
4 - 70 km h
5 - 90km/h z tym że przyśpieszanie z piątki z 90 w góre powoduje że żre jak glupii
najlepiej wkręcać go z 4 do 100Km/h potez zarzucić 5 i tak trzymać wtedy naprawde idzie ekonomiczne, w każdym razie nie zawsze wyższe obroty świadczą o tym że więcej będzie palił wręcz przeciwnie mowa tu oczywiście o przyśpieszaniu.
-
4 do 100Km/h potez zarzucić 5
z 4 cisnac do 100???
-
a co w tym dziwnego???????? nie da sie czy co????????? cały czas mowa o ekonomicznej nie a nie o za....u, jak wrzucisz 5 przy 90 km/h i będziesz chciał go bujać szybciej to zobaczysz jak wacha schodzi, dlatego napisałem że ekonomiczniej jest bujnąć na 4 do stówy i dopiero zapodać 5 wtedy sie tak nie męczy.Wstaw ekonomizer i sam sobie zobaczysz.
-
nic w tym dziwnego bo ja wrzucam zawsze 5 juz prz 90km ale to kwestia kierowcy
-
mały ot się robi ale ja również wole na tej czwórce do 100 - 110 podciągnąć choć dziś dociągnąłem do 160 (wyprzedzanie :twisted:) po czym wskazówka ciśnienia wkręcała się do ponad 0,4 :wink:
-
panowie koniec OT zalecam zamkniecie tematu -odpowiedz jasna i konkretna byla :roll: