FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 14:03:09 pm

Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 14:03:09 pm
Pytanko. Odpalam auto. Jest na ssaniu. Wskaznik pokazuje cisnienie oleju. Ok 0.4. Wylaczam ssanie -cisnienie na wskazniku =0. O co kaman? Jesli powtorrzylem temat to z gory przepraszam ale ta szukajka jest o kant pupy rozbic  :roll:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 17, 2007, 14:40:03 pm
A co z kontrolką ciśnienia?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: krilan w Grudzień 17, 2007, 14:56:57 pm
przyłączam sie do pytania mam podobnie na zimnym silniku kontrolka wskazuje 0.4 na ciepłym spadam do 0 lecz nie świeci sie czerwona lampka. Czy mam sie tym przejmować czy to olać ? dodam ze jeżdżę Poldkiem 94r benzyna
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Grudzień 17, 2007, 15:38:27 pm
Wskazowka jest po to zeby byla i tej wersji sie trzymajmy. Jak czerwona lampka sie nie swieci i na bagnecie poziom oleju tez ok to olac i jezdzic.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 17, 2007, 16:11:01 pm
Wskazówkę można olać, wsadzili ją bo bez niej zagary by kijowo wyglądały :D I absolutnie nie można na niej polegać.
Jesli czerwona lampka nie świeci to znaczy że jest OK.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 17, 2007, 16:43:24 pm
Cytuj (zaznaczone)
Wskazówkę można olać, wsadzili ją bo bez niej zagary by kijowo wyglądały :D I absolutnie nie można na niej polegać.
Jesli czerwona lampka nie świeci to znaczy że jest OK.


lepiej jakby w to miejsce dali voltomierz - tak jak ma Alien :mrgreen:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 17:53:41 pm
no to git :) czerwona lampka sie nie swieci, oleju jest duzo i wskazowke olewam... tylko dlaczego przy zimnym silniku pokazuje cisnienie?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Grudzień 17, 2007, 18:50:32 pm
RedDevil, bo olej ma dużą lepkość i gęstość, co powoduje (głównie lepkość), że przez te zużyte panewki tak szybko nie ucieka.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 18:53:10 pm
Cytat: "MaciejFSO"
RedDevil, bo olej ma dużą lepkość i gęstość, co powoduje (głównie lepkość), że przez te zużyte panewki tak szybko nie ucieka.
dalej nie kumam co to ma do tego ze na zimnym wskazuje ciśnienie?  :shock: i skad wiadomo ze są
Cytuj (zaznaczone)
zużyte panewki
?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Grudzień 17, 2007, 19:09:55 pm
Jak wzrośnie temperatura to spadnie jego lepkość czyli można powiedzieć, że jak silnik sie rozgrzeje to olej będzie się "lał" jak woda. Przy większych luzach łatwiej mu bedzie poprostu uciekać spowrotem do miski, czyli w układzie będzie mniejsze ciśnienie, bo są duże luzy i mniejsza lepkość oleju. Luzy są spowodowane m.in. zużytymy panewkami.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 19:13:56 pm
MaciejFSO, ZAJARZYŁEM dzięki za wyczerpującą odpowiedź  :wink:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 17, 2007, 20:25:38 pm
to ja mam pytanko czyli na starszym silniku nie idzie tego jakoś zrobić aby działało bo kijowo tak jeździć ze wskazówka na zerze??
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Grudzień 17, 2007, 20:46:54 pm
matheus, albo remont albo olej o większej lepkości (ale to bez sensu). Jeżeli nie pali się kontrolka niskiego ciśnienia to tragedii nie ma, ale nie wskazane jest zbytnie katowanie silnika! :P
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 17, 2007, 21:02:04 pm
ej no 1,5 z przebiegiem 160kkm z czego 100kk na gazie tego to już raczej nie wolno katować a poza tym mój portwel nie lubi tego bardziej niż poldek
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 17, 2007, 21:40:42 pm
To ja napisze jak i co z ciśnieniem oleju z racji że mam indiglo tak wiec jest inny czujnik umieszcony w bloku silnika a oto jego wskazania:
silnik zimny wolne obroty ciśnienie 0,45MPA
silnik gorący wolne obroty ciśnienie 0,28MPa
silnik gorący prędkość obrotowa 4000 tys ciśnienie oleju 0,38MPa
 wiadomo im rzadszy olej  tym mniejsze ciśnienie
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 22:32:14 pm
Cytat: "Mariusz"
mam indiglo
what is?  :shock:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 17, 2007, 22:57:05 pm
use google.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 17, 2007, 23:03:58 pm
Cytat: "Stingerek"
use google.
spoko juz wiem  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 17, 2007, 23:31:44 pm
Cytat: "Mariusz"
mam indiglo
Ja tez mam indiglo w zegarku na rękę . Fajnie podświetla tarczę ale nie pokazuje ciśnienia oleju .
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 18, 2007, 00:02:26 am
Cytat: "bruns"
Cytat: "Mariusz"
mam indiglo
Ja tez mam indiglo w zegarku na rękę . Fajnie podświetla tarczę ale nie pokazuje ciśnienia oleju .
no właśnie to mnie zaciekawiło  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Cytuj (zaznaczone)
To ja napisze jak i co z ciśnieniem oleju z racji że mam indiglo tak wiec jest inny czujnik
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 18, 2007, 14:57:05 pm
Gosc mial na mysli ze ma zegary Indiglo, i nie ma zamiaru wywalac wskaźnika oleju bo mu to spiermandoli cały wyglad deski :)
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 18, 2007, 17:04:03 pm
co do ciśnienia to wiem coś o tym u mnie była ta sama historia silnik miał około 160 tys. przebiegu i tak, na zimnym trzymał elegancko 0,4 po rozgrzaniu zaś wskazówka leżała praktycznie na zerze więc ze starszym postanowiliśmy się za to zabrać (wymiana panewek szlif wału) po wymianie tych podzespołów silnik zmienił się nie do poznania o wiele cichsza praca dużo chętniej wkręca się na wysokie obroty co wiąże polepszenie osiągów a cała naprawa we własnym zakresie 4 lata temu wyniosła około 250 zł jak pamiętam obecnie mam prawie 220 tys. i naprawdę nie raz zdrowo kręcę ten silnik a ciśnienie trzyma elegancko poniżej macie filmik jak powinna zachowywać się wskazówka ciśnienia oleju na ciepłym silniku  :wink:

http://video.google.pl/videoplay?docid=7870581315145680008
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 18, 2007, 17:36:41 pm
Łukasz#842, ładnie autko buczy  :wink: jakiś tłumik sportowy :?:  :roll:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Grudzień 18, 2007, 17:57:05 pm
Cytuj (zaznaczone)

 jakiś tłumik sportowy


Albo poprostu dziurawy :D
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 18, 2007, 18:14:17 pm
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

 jakiś tłumik sportowy


Albo poprostu dziurawy :D

 :mrgreen:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 18, 2007, 19:34:36 pm
dokładnie u mnie jest tak samo z tym że na 2.5 tys jeszcze nie mam 0.4MPa a dopiero coś koło 4tys zresztą u mnie olej to 5W50 tak wiec i wskazanie będzie minimalnie inne.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 18, 2007, 22:40:17 pm
co do wydechu to jeszcze wtedy był troszkę dziurawy ale z dobry miesiąc już mam zmieniony  :mrgreen: co do oleju ja śmigam na lotosie Gaz 15w40 a co do ciśnienia jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa  :wink:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 20, 2007, 19:41:04 pm
Cytat: "Łukasz#842"
jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa
Na luzie czy na biegu ?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: matheus w Grudzień 20, 2007, 21:13:06 pm
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży  :(
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 20, 2007, 21:17:46 pm
Cytat: "matheus"
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży  :(
moze czujnik do bani?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 20, 2007, 21:30:42 pm
Cytat: "Łukasz#842"
jak dokręcę silnik do 6 tys.
jak mi to wszyscy pisali na tym forum:

"zajedziesz tą ohv,tego silnika nie powinno się kręcic pow 5000...." reszte kazdy zna  :lol:

ehhhhh na czerniewicach niepamietam kto to byl,ale ktos mi wpierał ze (CYTUJE) "w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh coponiektorzy wiedza jak ja swoje traktowalem.....
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Grudzień 20, 2007, 21:40:05 pm
Cytat: "CyCu"
"w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh
 :lol:  :lol:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 20, 2007, 21:42:18 pm
bruns naturalnie że na biegach (mam tak jak dokręcę kilku krotnie ) i wtedy pompa zaczyna tłoczyć wyższe ciśnienie (wskazania z czujnika ) ile w tym prawdy to nie mam pojęcia  :wink:   mówię co widzę. Cycu ja ohv tak kręcę od bardzo dawna jak by miała paść od obrotów zrobiła by to 3 lata temu  :P widocznie polubiła to, wie co dobre  :mrgreen:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 20, 2007, 21:53:50 pm
dokładnie,auto trzeba wychowac  :D

to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to .......  :twisted:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 21, 2007, 18:08:59 pm
Cytuj (zaznaczone)
dokładnie,auto trzeba wychowac :D

to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to .......
No ciekawe jak można można wychować  mechanizm taki jak silnik lub przekładnia od małego . Jakieś nowe VOO-DOO  ?
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 21, 2007, 19:55:55 pm
heh, to voo-doo nazywa sie żartem  :wink:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 22, 2007, 14:51:11 pm
A ja to wziąłem na poważnie bo wielu kierowców wierzy w VOO-DOO samochodowe . Np. wiele razy słyszałem mit że jak wolno się jeżdzi to auto się "zamula" i traci dynamikę albo że silnik coś lubi albo nie np. markę oleju lub wysokie obroty . Mechanizm nie jest żywą istotą i nie można go przyzwyczaić do określonych zachowań . Przepraszam za małe OT i życzę Wesołych Świąt oraz szerokości na drodze !
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 22, 2007, 16:41:35 pm
bruns po prostu mój silnik ma dobre ciśnienie i wysokie obroty raczej nie są mu straszne wolę jakoś jeździć na wyższych obrotach niż dusić silnik niskimi :?  a znam takich ludzi co lubią  na piątkach wyprzedzać bądź jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem  :?:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 22, 2007, 16:59:56 pm
Cytat: "Łukasz#842"
jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem :?:
Bo tak im się wydaje że jak małe obroty to wtedy mało  pali ale nie widzą że mają pedał wciśnięty i gażnik leje jak konewka . Taki styl jazdy nie ma nic wspólnego z ekonomiką a i na "zdrowie" silnikowi  też nie wychodzi .
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 22, 2007, 20:17:05 pm
małe ot
guwno prawda że mało pali tak naprawde poniżej 2 tys żre jak głupi
sprawdziłem najmniejsze spalanie i na poszczególnych biegach wynosi ono
 2 - 30km/h z
3 - 50km/h
4 - 70 km h
5 - 90km/h z tym że przyśpieszanie z piątki z 90 w góre powoduje że żre jak glupii
najlepiej  wkręcać go z 4 do 100Km/h potez zarzucić 5 i tak trzymać wtedy naprawde idzie ekonomiczne, w każdym razie nie zawsze wyższe obroty świadczą o tym że więcej będzie palił wręcz przeciwnie mowa tu oczywiście o przyśpieszaniu.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 22, 2007, 20:37:20 pm
Cytat: "Mariusz"
4 do 100Km/h potez zarzucić 5
z 4 cisnac do 100???
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 22, 2007, 21:05:35 pm
a co w tym dziwnego???????? nie da sie czy co????????? cały czas mowa o ekonomicznej nie a nie o za....u, jak wrzucisz   5 przy 90 km/h i będziesz chciał go bujać szybciej to zobaczysz jak wacha schodzi, dlatego napisałem że ekonomiczniej jest bujnąć na 4 do stówy i dopiero zapodać 5 wtedy sie tak nie męczy.Wstaw  ekonomizer i  sam sobie zobaczysz.
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 22, 2007, 21:14:19 pm
nic w tym dziwnego bo ja wrzucam zawsze 5 juz prz 90km ale to kwestia kierowcy
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Grudzień 22, 2007, 22:55:25 pm
mały ot się robi ale ja również wole na tej czwórce do 100 - 110 podciągnąć choć dziś dociągnąłem do 160 (wyprzedzanie :twisted:)  po czym wskazówka ciśnienia wkręcała się do ponad 0,4  :wink:
Tytuł: cisnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: RedDevil w Grudzień 22, 2007, 23:14:21 pm
panowie koniec OT zalecam zamkniecie tematu -odpowiedz jasna i konkretna byla  :roll: