FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: lotoja w Grudzień 17, 2007, 23:23:32 pm

Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Grudzień 17, 2007, 23:23:32 pm
W mojej furce było 1.6 ohv następnie 1.4 poldrover, obecnie jest 1.6 rover , ale jest pomysł by wsadzić 1.8 16v i tu jest problem. Patrząc na oba silniki z zewnątrz wyglądają identycznie, lecz wyczytałem że LR Frilander ma nową magistralę olejową uszczelkę pod główką i nic więcej. Czy to prawda? czy może jest więcej różnic? Różnice w cenach na allegro to 100%. rover 1600zł ,a LR 3000 zeta. Więc jak to jest ???
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: maras w Grudzień 17, 2007, 23:35:17 pm
Raczej nie ma wielkich różnic, z freelandera praktycznie zdecydowana większość jest z kopułką, wiec zapłon prosty do zaadoptowania, Natomiast 1,8 z rovera to przeważnie z silnik z 75, więc z zapłonem bezrozdzielaczowym, więc by trzeba przekładać wałek ssący od takiego z kopułka.  Tego za 1600 też widziałem, ale to raczej wyjątek w takiej cenie, niestety :?
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 18, 2007, 08:36:11 am
lotoja, to jest ten sam silnik tak jak napisal maras. Nowa uszczelke i magistrale maja tylko nowe freelandery wiec wiekszosc tych z ogloszen to dokladnie ten sam silnik na takich samych podzespolach jak z roverow. Ten silniczek w LR ma wiecej do roboty wiec z zalozenia mogl dostawac wiecej po dupie. To sa takie przypuszczenia choc niekoniecznie prawdziwe bo kierowca kierowcy nierowny. Ten silnik za 1600 zl to istna okazja ze tak powiem. Miejmy nadzieje ze chlopaki z ART BIZAR opamietaja sie i nie beda windowac cen silniczkow K po takich ogloszeniach.
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Grudzień 18, 2007, 19:53:18 pm
co do tego 1.8 za 1600zl to mam plan w niedziele po niego pojechac i kupic.  :mrgreen:  :mrgreen: checi i kase mam. tylko transport tani jeszcze dogaduje ze szwagrem (fabia pickup 1.9 diesel).

[ Dodano: 2007-12-18, 19:54 ]
a w zielonej gorze jest za 1500 taki sam (na allegro).
http://www.allegro.pl/item279669981_silnik_do_rovera_75_1_8_benzyna_rok_99.html
ale wroclaw mam blizej, wiec chcialbym tego z wroclawia
wiec byc moze ceny niedlugo sie ustabilizuja na odpowiednim poziomie  :mrgreen:
tak swoja droga cos wysypalo silnikow 1.6 i 1.8 na allegor ostatnio.
wiec trzymajcie kciuki zeby mi ktos nie podkupil i zebym mial transport  :mrgreen:   :mrgreen:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 18, 2007, 20:22:33 pm
Cytat: "maras"
ięc by trzeba przekładać wałek ssący od takiego z kopułka.

nie

Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem. Otwory na kopułkę są gotowe więc wszystko jest na swoim miejscu.

Nic tylko brać i swapować...

PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: sebek w Grudzień 18, 2007, 20:29:45 pm
nie no to już lekka przesada, jeden miał 1,8 i teraz wszyscy swap-ują  :lol:

ciagle Wam mało mocy ??  :wink:

mnie wystarczy te 1,4 w tarpanolocie i te 1300kg które ma  :twisted:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Grudzień 18, 2007, 20:30:02 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
(...)

PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??

jak koszty beda ok to ja wstepnie sie pisze.
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Dimmu_ w Grudzień 18, 2007, 20:35:57 pm
Cytat: "sebek"
mnie wystarczy te 1,4 w tarpanolocie i te 1300kg które ma

Ciekawe na jak długo:-)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: maras w Grudzień 18, 2007, 21:12:09 pm
Cytat: "Bocian_s#313"

Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem.

No właśnie, wiem o takiej możliwości,ale mało realne wydaje mi się,ze uda  sie ustawić palec pod odpowiednim kątem,żeby nie był przestawiony i zapłon nie był  zbyt wczesny, albo późny :roll:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: sebek w Grudzień 18, 2007, 22:33:33 pm
Cytat: "maras"
Cytat: "Bocian_s#313"

Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem.

No właśnie, wiem o takiej możliwości,ale mało realne wydaje mi się,ze uda  sie ustawić palec pod odpowiednim kątem,żeby nie był przestawiony i zapłon nie był  zbyt wczesny, albo późny :roll:


o ile sie  nie myle to palec rozdzielacza w 1,4 jest tylko po to zeby rozdzieliż na odpowiednia swiecę, a momentem zapłonu steruje i tak elektronika wiec nie musisz mieć super dokładności, wg mnie wystarczy zę przeczytasz jakie jest wyprzedzenie zapłonu na mapie na biegu jałowym (najniższe obroty) potem ustawisz tłok tyle od góry (wtedy takze ustawia Ci sie wałki rozrządu) i teraz ustawiasz tak palec przerywacza zeby był w skrajnym położeniu dla tego tłoka dla którego ustawiasz, teraz jak przyjdzie iskra przy wyższych obrotach to zamiast "wyskakiwać" z palca przy samym brzegu, to przesunie się bardziej w stronę srodka, przy skrajnie wysokich obrotach przesunie sie na drugi kraniec palca, ot cała filozofia, nie wiem czy zauważyliscie jaki w roverku jest szeroki palec ;)  jeśli nie rozumieiecie tego co napisałem to chyab będę zmuszony zrobic ilustrację poglądową :)


a co do tego na jak długo wystarcza mi te 103 KM to sadze ze długo, juz mi przeszło szalenie po drogach, bo za wiele razy sie ryzykowało, koniec juz z tym, a silnik mocniejszy potrzebny tylko po to zeby bez problemu ciagnał nowy most o 1/6 wieksze przełozenie (szybszy), bo jak na ten co mam to te 1500ccm fiata w zupełnosci wystarcza, tylko ekonomiczna jazda to 70km/h a jak zmienie most to bedzie 90-100 ;)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: maras w Grudzień 19, 2007, 00:48:38 am
No niby tak,  wyprzedzenie zapłonu sterowane jest w oparciu o czujnik pwk i obciążenie silnika, czyli czujnik ciśnie bezwg.w kolektorze. Zgadza się,że iskra przeskoczy między palcem a kopułką, jak będzie przestawiony o kilka stopni, ale efekt tego będzie prawdopodobnie taki, jakbyś zwiększył sobie przerwę na świecach, czyli zdecydowanie za słaba iskra. mam nadziej,że dobrze zrozumiałem Twój opis i wszystko ładnie,pięknie, tylko niestety do montażu gniazda palca jest raczej konieczny demontaż wałka  :roll:
Dlatego trochę  sceptycznie podchodzę do tego pomysłu, ale mam nadzieję,że się mylę i na tym patencie silnik będzie chodził tak, jak na oryginalnym wałku :)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 19, 2007, 10:16:16 am
maras, po tym jak wyczytalem na forum mg-rover.org ze walki sa inne postanowilem przeprowadzic taka operacje i ja w swoim mam wlasnie oryginalny walek od 1.8 z palcem z walka od 1.4 :)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: sebek w Grudzień 19, 2007, 13:12:11 pm
cieszę sie ze mnie ktoś wreszcie zrozumiał  :)  mało kto rozumuje moje myslenie, może dla tego ze nie ma obok mnie nikogo kto interesowałby sie motoryzacją  :cry:

a co do tego ustawienia palca, wszystko da sie zrobić , kwestia ile chcesz przy tym siedzieć, jak sie spieszy to wiadomo ze możesz ustawić na "oko" i jakoś to bedzie grało, a jak posiedziesz którąś godzinkę, ładnie wyszystko poustawiasz, sprawdzisz połozenie tłoka itd to ustawisz wszystko tak jak w fabryce, przecież tam też ludzie pracują  :wink:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 19, 2007, 17:14:26 pm
A tam, sebek przesadzasz z tym ustawianiem tlokow itp. Ja obczailem sobie jak jest ustawiony wedlug krzywek i w takiej samej pozycji wsadzilem do nowego.
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 19, 2007, 19:12:49 pm
A ja bym sobie poradził bez wyjmowania wałka :P

Winkiel i ustawienie płaskiej części króćca palca w silniku 1,8 tak jak w 1,4 względem górnej pokrywy lub innej płaskiej powierzchni.

ale póki co ...
Cytat: "-Marcin-"
Bocian_s#313 napisał/a:   
(...)

PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??   

jak koszty beda ok to ja wstepnie sie pisze.

Na razie trwają przymiarki ale zapowiada się nie za ciekawie. jakieś 300zł/szt to tak na początek.
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: maras w Grudzień 19, 2007, 19:36:14 pm
Bocian_s#313, Ty to wogóle jesteś specjalista od zadań ekstremalnych, najpierw wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, teraz to :P
Co do ustawienia kątowego palca, gdybym ja to robił, to pewnie tak, jak piszeSenn#1869, czyli względem krzywek. a tak w ogóle jak chodzi teraz to twoje 1,8 na właściwym wałku?? Zniknęły te wszystkie problemy??
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: sebek w Grudzień 19, 2007, 19:59:03 pm
aha czyli wy macie oba silniki obok siebie?? bo jeśli tak to nie ma co sprawdzać i przymierzać, po prostu zrobic tak jak Senn radzi
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 19, 2007, 20:43:06 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
A ja bym sobie poradził bez wyjmowania wałka  

Winkiel i ustawienie płaskiej części króćca palca w silniku 1,8 tak jak w 1,4 względem górnej pokrywy lub innej płaskiej powierzchni.


Nie sadze :) Zycze powodzenia w rozgrzewaniu wałka na silniku i w idealnym WBIJANIU tegoż pod ODPOWIEDNIM kątem :)

[ Dodano: 2007-12-19, 20:45 ]
Cytat: "maras"
Co do ustawienia kątowego palca, gdybym ja to robił, to pewnie tak, jak piszeSenn#1869, czyli względem krzywek. a tak w ogóle jak chodzi teraz to twoje 1,8 na właściwym wałku?? Zniknęły te wszystkie problemy??
]

ano maras zasadniczej roznicy w dynamice nie odczulem. to stukanie ktore mialem po rozgrzaniu sie oleju nadal jest, ale kurde nie wymienilem jednej szklanki a wiem ze "stoi". Nie mialem mozliwosci sprowadzic dobrej a musialem skladac silnik.
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 19, 2007, 21:11:01 pm
Cytuj (zaznaczone)
Nie sadze :) Zycze powodzenia w rozgrzewaniu wałka na silniku i w idealnym WBIJANIU tegoż pod ODPOWIEDNIM kątem :)

O ludzie małej wiary  :lol:  :lol:  :lol:
Ja wam jeszcze kiedyś pokażę  :P  :P  :P

Cytat: "maras"
Bocian_s#313, Ty to wogóle jesteś specjalista od zadań ekstremalnych

Dzięki  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 19, 2007, 21:19:03 pm
Zgodze sie ze bez wyjmowania walka, ale jak silnik lezy obok samochodu  :P
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 19, 2007, 21:27:13 pm
Cytat: "Senn#1869"
Zgodze sie ze bez wyjmowania walka, ale jak silnik lezy obok samochodu  :P

A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić  :lol:  :lol:  :lol: .

No chyba że masz seryjny 1,8 ale wtedy też masz kopułkę i nie ma o czym rozmawiać  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 20, 2007, 07:23:40 am
Cytuj (zaznaczone)
A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić  


Ja to odnosilem do swojej sytuacji kiedy silnik siedzial juz w samochodzie a silnik nie byl seryjny :)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 20, 2007, 15:29:01 pm
Cytat: "Senn#1869"
Cytuj (zaznaczone)
A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić  


Ja to odnosilem do swojej sytuacji kiedy silnik siedzial juz w samochodzie a silnik nie byl seryjny :)

A bo ty zawsze nie pokolei ;).
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Grudzień 20, 2007, 16:34:15 pm
Taki los przecierajacego szlaki :)
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 20, 2007, 19:37:30 pm
Cytat: "Senn#1869"
Taki los przecierajacego szlaki :)

Dlatego aż się boję robiąc dzwon do skrzyni forda
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Grudzień 21, 2007, 01:07:57 am
jeśli to dzwon na  rovera to się piszę. czytałem o projekcie zrobienia formy odlewniczej i odlewie lecz co z obróbką cnc ??????????
Tytuł: Rover - róznice między 1.8 Land Rover, a 1.8 ROVER
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 21, 2007, 08:46:27 am
Cytat: "lotoja"
jeśli to dzwon na  rovera to się piszę. czytałem o projekcie zrobienia formy odlewniczej i odlewie lecz co z obróbką cnc ??????????

A jakby inaczej.

Proponuję śledzić ten temat:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=13302

W nim powinny pojawić się jakieś info jak tylko prace ruszą na dobre...

niestety wstępny koszt to conajmniej 300zŁ więc przypuszczam że max 2 sztuki powstanie...