FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: lotoja w Grudzień 17, 2007, 23:23:32 pm
-
W mojej furce było 1.6 ohv następnie 1.4 poldrover, obecnie jest 1.6 rover , ale jest pomysł by wsadzić 1.8 16v i tu jest problem. Patrząc na oba silniki z zewnątrz wyglądają identycznie, lecz wyczytałem że LR Frilander ma nową magistralę olejową uszczelkę pod główką i nic więcej. Czy to prawda? czy może jest więcej różnic? Różnice w cenach na allegro to 100%. rover 1600zł ,a LR 3000 zeta. Więc jak to jest ???
-
Raczej nie ma wielkich różnic, z freelandera praktycznie zdecydowana większość jest z kopułką, wiec zapłon prosty do zaadoptowania, Natomiast 1,8 z rovera to przeważnie z silnik z 75, więc z zapłonem bezrozdzielaczowym, więc by trzeba przekładać wałek ssący od takiego z kopułka. Tego za 1600 też widziałem, ale to raczej wyjątek w takiej cenie, niestety :?
-
lotoja, to jest ten sam silnik tak jak napisal maras. Nowa uszczelke i magistrale maja tylko nowe freelandery wiec wiekszosc tych z ogloszen to dokladnie ten sam silnik na takich samych podzespolach jak z roverow. Ten silniczek w LR ma wiecej do roboty wiec z zalozenia mogl dostawac wiecej po dupie. To sa takie przypuszczenia choc niekoniecznie prawdziwe bo kierowca kierowcy nierowny. Ten silnik za 1600 zl to istna okazja ze tak powiem. Miejmy nadzieje ze chlopaki z ART BIZAR opamietaja sie i nie beda windowac cen silniczkow K po takich ogloszeniach.
-
co do tego 1.8 za 1600zl to mam plan w niedziele po niego pojechac i kupic. :mrgreen: :mrgreen: checi i kase mam. tylko transport tani jeszcze dogaduje ze szwagrem (fabia pickup 1.9 diesel).
[ Dodano: 2007-12-18, 19:54 ]
a w zielonej gorze jest za 1500 taki sam (na allegro).
http://www.allegro.pl/item279669981_silnik_do_rovera_75_1_8_benzyna_rok_99.html
ale wroclaw mam blizej, wiec chcialbym tego z wroclawia
wiec byc moze ceny niedlugo sie ustabilizuja na odpowiednim poziomie :mrgreen:
tak swoja droga cos wysypalo silnikow 1.6 i 1.8 na allegor ostatnio.
wiec trzymajcie kciuki zeby mi ktos nie podkupil i zebym mial transport :mrgreen: :mrgreen:
-
ięc by trzeba przekładać wałek ssący od takiego z kopułka.
nie
Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem. Otwory na kopułkę są gotowe więc wszystko jest na swoim miejscu.
Nic tylko brać i swapować...
PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??
-
nie no to już lekka przesada, jeden miał 1,8 i teraz wszyscy swap-ują :lol:
ciagle Wam mało mocy ?? :wink:
mnie wystarczy te 1,4 w tarpanolocie i te 1300kg które ma :twisted:
-
(...)
PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??
jak koszty beda ok to ja wstepnie sie pisze.
-
mnie wystarczy te 1,4 w tarpanolocie i te 1300kg które ma
Ciekawe na jak długo:-)
-
Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem.
No właśnie, wiem o takiej możliwości,ale mało realne wydaje mi się,ze uda sie ustawić palec pod odpowiednim kątem,żeby nie był przestawiony i zapłon nie był zbyt wczesny, albo późny :roll:
-
Wystarczy wydobyć z wałka z 1,4 króciec na palec rozdzielacza potem zmrozić i nabić na wałek ssący w 1,8 pod odpowiednim kątem.
No właśnie, wiem o takiej możliwości,ale mało realne wydaje mi się,ze uda sie ustawić palec pod odpowiednim kątem,żeby nie był przestawiony i zapłon nie był zbyt wczesny, albo późny :roll:
o ile sie nie myle to palec rozdzielacza w 1,4 jest tylko po to zeby rozdzieliż na odpowiednia swiecę, a momentem zapłonu steruje i tak elektronika wiec nie musisz mieć super dokładności, wg mnie wystarczy zę przeczytasz jakie jest wyprzedzenie zapłonu na mapie na biegu jałowym (najniższe obroty) potem ustawisz tłok tyle od góry (wtedy takze ustawia Ci sie wałki rozrządu) i teraz ustawiasz tak palec przerywacza zeby był w skrajnym położeniu dla tego tłoka dla którego ustawiasz, teraz jak przyjdzie iskra przy wyższych obrotach to zamiast "wyskakiwać" z palca przy samym brzegu, to przesunie się bardziej w stronę srodka, przy skrajnie wysokich obrotach przesunie sie na drugi kraniec palca, ot cała filozofia, nie wiem czy zauważyliscie jaki w roverku jest szeroki palec ;) jeśli nie rozumieiecie tego co napisałem to chyab będę zmuszony zrobic ilustrację poglądową :)
a co do tego na jak długo wystarcza mi te 103 KM to sadze ze długo, juz mi przeszło szalenie po drogach, bo za wiele razy sie ryzykowało, koniec juz z tym, a silnik mocniejszy potrzebny tylko po to zeby bez problemu ciagnał nowy most o 1/6 wieksze przełozenie (szybszy), bo jak na ten co mam to te 1500ccm fiata w zupełnosci wystarcza, tylko ekonomiczna jazda to 70km/h a jak zmienie most to bedzie 90-100 ;)
-
No niby tak, wyprzedzenie zapłonu sterowane jest w oparciu o czujnik pwk i obciążenie silnika, czyli czujnik ciśnie bezwg.w kolektorze. Zgadza się,że iskra przeskoczy między palcem a kopułką, jak będzie przestawiony o kilka stopni, ale efekt tego będzie prawdopodobnie taki, jakbyś zwiększył sobie przerwę na świecach, czyli zdecydowanie za słaba iskra. mam nadziej,że dobrze zrozumiałem Twój opis i wszystko ładnie,pięknie, tylko niestety do montażu gniazda palca jest raczej konieczny demontaż wałka :roll:
Dlatego trochę sceptycznie podchodzę do tego pomysłu, ale mam nadzieję,że się mylę i na tym patencie silnik będzie chodził tak, jak na oryginalnym wałku :)
-
maras, po tym jak wyczytalem na forum mg-rover.org ze walki sa inne postanowilem przeprowadzic taka operacje i ja w swoim mam wlasnie oryginalny walek od 1.8 z palcem z walka od 1.4 :)
-
cieszę sie ze mnie ktoś wreszcie zrozumiał :) mało kto rozumuje moje myslenie, może dla tego ze nie ma obok mnie nikogo kto interesowałby sie motoryzacją :cry:
a co do tego ustawienia palca, wszystko da sie zrobić , kwestia ile chcesz przy tym siedzieć, jak sie spieszy to wiadomo ze możesz ustawić na "oko" i jakoś to bedzie grało, a jak posiedziesz którąś godzinkę, ładnie wyszystko poustawiasz, sprawdzisz połozenie tłoka itd to ustawisz wszystko tak jak w fabryce, przecież tam też ludzie pracują :wink:
-
A tam, sebek przesadzasz z tym ustawianiem tlokow itp. Ja obczailem sobie jak jest ustawiony wedlug krzywek i w takiej samej pozycji wsadzilem do nowego.
-
A ja bym sobie poradził bez wyjmowania wałka :P
Winkiel i ustawienie płaskiej części króćca palca w silniku 1,8 tak jak w 1,4 względem górnej pokrywy lub innej płaskiej powierzchni.
ale póki co ...Bocian_s#313 napisał/a:
(...)
PS. a co ze skrzynią biegów...będziemy szukac chętnych na dzwony do skrzyń fordów co wy na to??
jak koszty beda ok to ja wstepnie sie pisze.
Na razie trwają przymiarki ale zapowiada się nie za ciekawie. jakieś 300zł/szt to tak na początek.
-
Bocian_s#313, Ty to wogóle jesteś specjalista od zadań ekstremalnych, najpierw wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, teraz to :P
Co do ustawienia kątowego palca, gdybym ja to robił, to pewnie tak, jak piszeSenn#1869, czyli względem krzywek. a tak w ogóle jak chodzi teraz to twoje 1,8 na właściwym wałku?? Zniknęły te wszystkie problemy??
-
aha czyli wy macie oba silniki obok siebie?? bo jeśli tak to nie ma co sprawdzać i przymierzać, po prostu zrobic tak jak Senn radzi
-
A ja bym sobie poradził bez wyjmowania wałka
Winkiel i ustawienie płaskiej części króćca palca w silniku 1,8 tak jak w 1,4 względem górnej pokrywy lub innej płaskiej powierzchni.
Nie sadze :) Zycze powodzenia w rozgrzewaniu wałka na silniku i w idealnym WBIJANIU tegoż pod ODPOWIEDNIM kątem :)
[ Dodano: 2007-12-19, 20:45 ]
Co do ustawienia kątowego palca, gdybym ja to robił, to pewnie tak, jak piszeSenn#1869, czyli względem krzywek. a tak w ogóle jak chodzi teraz to twoje 1,8 na właściwym wałku?? Zniknęły te wszystkie problemy??
]
ano maras zasadniczej roznicy w dynamice nie odczulem. to stukanie ktore mialem po rozgrzaniu sie oleju nadal jest, ale kurde nie wymienilem jednej szklanki a wiem ze "stoi". Nie mialem mozliwosci sprowadzic dobrej a musialem skladac silnik.
-
Nie sadze :) Zycze powodzenia w rozgrzewaniu wałka na silniku i w idealnym WBIJANIU tegoż pod ODPOWIEDNIM kątem :)
O ludzie małej wiary :lol: :lol: :lol:
Ja wam jeszcze kiedyś pokażę :P :P :P
Bocian_s#313, Ty to wogóle jesteś specjalista od zadań ekstremalnych
Dzięki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Zgodze sie ze bez wyjmowania walka, ale jak silnik lezy obok samochodu :P
-
Zgodze sie ze bez wyjmowania walka, ale jak silnik lezy obok samochodu :P
A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić :lol: :lol: :lol: .
No chyba że masz seryjny 1,8 ale wtedy też masz kopułkę i nie ma o czym rozmawiać :lol: :lol: :lol:
-
A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić
Ja to odnosilem do swojej sytuacji kiedy silnik siedzial juz w samochodzie a silnik nie byl seryjny :)
-
A jakby inaczej przecież i tak musisz go jeszcze potem wsadzić
Ja to odnosilem do swojej sytuacji kiedy silnik siedzial juz w samochodzie a silnik nie byl seryjny :)
A bo ty zawsze nie pokolei ;).
-
Taki los przecierajacego szlaki :)
-
Taki los przecierajacego szlaki :)
Dlatego aż się boję robiąc dzwon do skrzyni forda
-
jeśli to dzwon na rovera to się piszę. czytałem o projekcie zrobienia formy odlewniczej i odlewie lecz co z obróbką cnc ??????????
-
jeśli to dzwon na rovera to się piszę. czytałem o projekcie zrobienia formy odlewniczej i odlewie lecz co z obróbką cnc ??????????
A jakby inaczej.
Proponuję śledzić ten temat:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=13302
W nim powinny pojawić się jakieś info jak tylko prace ruszą na dobre...
niestety wstępny koszt to conajmniej 300zŁ więc przypuszczam że max 2 sztuki powstanie...