FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Eddek w Grudzień 18, 2007, 07:34:53 am

Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Eddek w Grudzień 18, 2007, 07:34:53 am
Rzecz jest krotka:
Czy da sie plug & play przelozyc drzwi z C+ do zwyklego Caro MR94 (z tapicerkami starymi najlepiej) czy wymaga to jakis zmian w zawiasach/zamkach czy sie poprostu nie da?
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Grudzień 18, 2007, 07:44:35 am
Niedawno robiłem taką przekładke. Drzwi są takie same ale plastiki te w które wkręca się wkręty mogą być w innych miejscach i do wymiany jest parapet, inne mogą być klamki zewnętrzne.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Eddek w Grudzień 18, 2007, 12:38:54 pm
No wlasnie dumam nad plusowymi drzwiami z tymi gladkimi klamkami.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Sterciu w Grudzień 18, 2007, 14:09:54 pm
w plusie boczki drzwiowe są inne , uchyt jest mocowany na wkręty które są wkręcane w takie plastyki. Otwory pod mocowanie starszych uchwytów pownien miec tak samo w drzwiach jak w poldkach przed plusem. Co do klamek to przeciez są to tylko klamki. Po zdjeciu owalnych klamek (składających sie z klamki i nakładki)  mozna bezproblemu załoyc kasetowe starego typu.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Eddek w Grudzień 18, 2007, 15:02:13 pm
Rzecz w tym, ze mam 2 sztuki lewe bite, 2 sztuki prawe kompletnie skorodowane i musze wymienic wszystkie 4. Dlatego teraz dumam czy nie rozejrzec sie za drzwiami od C+ z gladkimi klamkami, ale nie chcialbym sie zdziwic, ze nagle nie bede ich mogl zalozyc do auta, bo rygiel jest o 3mm w innym miejscu sie nie zamyka, albo ze zawiasy sa o 5mm za wysoko...
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Sterciu w Grudzień 18, 2007, 16:23:19 pm
wszystko jest tak samo i musi pasowac, ewentulanie zamek mozesz miec inny

z tego co pamietam chyba w poldkach plusach były zamki troche inne i by trzebabyło przełozyc zamki lub same rygle na słupku od plusa załozyc

nie pamietam teraz czy to w aTu Plus były tylko inne czy w Caro Plusie tez... ale chyba w jednym i drugim , choć ja w Caro plusie z końca lutego/pocztku marca 97 miałem stare zamki
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Grudzień 18, 2007, 17:31:34 pm
w atu plusie sa inne zamki (takie kasety) w caro sa "stare"
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 19, 2007, 16:17:10 pm
zamki sa takie same ,tylko uchwyty na ucho sa inne - w atu takie kwadratowe
choc nie jest powiedzane ,ze nie sa wzgledem siebie zamienne - to mozna sprawdzic
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: igrek_raciaz w Grudzień 19, 2007, 16:20:38 pm
ja przekladalem do mojego (93rok) z nowszego caro plus i pasuja
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Artur 1990 w Styczeń 20, 2008, 22:09:37 pm
ja bym w swoim polonezie tez przełozył drzwi z caro+ albo zrobił bo juz rdza jest duza a jka robic to nowa blache na progach i pomalowac na czarno do listw :D kumpel w swoim poloneziku ma tak i super wyglada
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Piotrek#1923 w Styczeń 20, 2008, 22:12:52 pm
Niestety bez względu na to jaki kolor masz nigdy nie maluj drzwi pod listwami  :!: Tym bardziej na czarno....

Okropnie to wyglada. Możesz założyc dokładki orciari...  :)
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Styczeń 21, 2008, 16:28:03 pm
Cytat: "Piotrek#1923"
Niestety bez względu na to jaki kolor masz nigdy nie maluj drzwi pod listwami  :!: Tym bardziej na czarno....Okropnie to wyglada.

Piotrek to kwestia gustu :)
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Van w Styczeń 21, 2008, 16:33:23 pm
i rdzy :P
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Styczeń 21, 2008, 22:03:56 pm
Ja widziałem lepszy patent. Kolesiowi ruda pofalowała doły drzwi, więc na wzór czarnego dołu wstawił sobie coś jakby... karton czy kartka z grubego bloku... Pomalował to na czarno, owinął tym doły drzwi i wcisnął z jednej strony pod listwy, a z drugiej pod boczki...
Z daleka wyglądało normalnie, ale po dojściu bliżej żal d*** ściskał :D
To się nazywa pomysłowość i oszczędność :mrgreen:
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: matucha w Styczeń 22, 2008, 00:16:40 am
Ja za to znałem jednego co w maluchu zalał drzwi betonem :D

A w polonezie w drzwiach piankę do osadzania okien też już widziałem ;)
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Styczeń 22, 2008, 13:17:16 pm
Jezeli mowa o pomyslach, to ja painke montazową mam w progach :)
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: mbr2003 w Kwiecień 28, 2008, 12:13:01 pm
A ja z innej beczki czy drzwi od zwykłego Caro (to jest chyba mr93) czyli taki np. 94 95rok bedą pasowały do starego Poldera 86r (borewicza), nie chciał bym kupowac w ciemno, może ktoś taki myk robił, na forum nie znalazłem nic w tym temacie tylko wasze dywagacje o tym samym tylko z Caro+ do Caro, a ja chce z Caro do Borewicza.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 28, 2008, 12:47:22 pm
Oczywiście, że będą pasowały.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Kwiecień 28, 2008, 13:10:28 pm
Tylko truck-i maja inne drzwi. tak to wszystkie pasuja. Moze brakowac jakis otworow - ale wtedy wiertarka w reke i po problemie.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: kamil_s83 w Kwiecień 28, 2008, 13:34:20 pm
wracajac do pianki montazowej to wcale nie jest zly pomysl. A to dlatego gdy alozymy nowe  progi wnetrze tych progow powinnismy najpierw zalac srodkiem antykorozyjnym a pozniej uszczelnic dodatkowo pianka montazowa. A co nam to daje , duzo poniewaz pianka nie zasysa wody , takze progi wewnetrzne sa caly czas suche.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 28, 2008, 19:50:31 pm
kamil_s83,  to bardzo ciekawe co mowisz...
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: Długi w Kwiecień 28, 2008, 20:57:31 pm
Jest mały drobiazg odnosnie Polonezów ATU PLUS i tylnych drzwi tzn. tylko w Atu plusach jest inne mocowanie zawiasów tylnych drzwi do środkowego słupka, Czemu? Nie wiem. Dziwi mnie fakt, że tylko w Atu plusach a w zaykłym Atu jest normalnie jak i w pozostałych odmianach Poloneza. Kto jest ciekawy niech sprawdzi i porówna  :D Będzie p[otrzebny do tego Atu plus i jakis inny Polonez  :mrgreen:
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Maj 04, 2008, 07:56:36 am
Odnośnie pianki montażowej... otóż jak sądzę pianka montażowa to poliuretan, a poliuretany wiążą z wilgocią . może to być dobry pomysł ponieważ pianka wciągnie wilgoć z zakamarków progu ale zachodzi pytanie: czy ją później odda w atmosferę?
bo jak nie, to występowanie rudej może postępować w postępie geometrycznym.......
pomysł niezły wart zastanowienia.
powiem szczerze że sam kilka lat temu zapiankowałem progi w pn-ie i zaszpachlowałem pokryłem barankiem i bitexem następnie wytrzepalem na to worek z odkurzacza i pojechałem na giełdę po dwóch dniach. progi wyglądały dość staro i zdrowo.. pn truck poszedł w inne ręce.. :?

[ Dodano: 04 Maj 2008 08:05 ]
Odnośnie drzwi, to mam stare drzwi Caro z tapicerką plusa. Starą deskę rocdzielczą.
z tego co pamiętam to był do zamotowania potrzebny młotek gdyż jakaś blacha chyba mocowanie klameki wewn. była inaczej przetłoczona.
Drzwi trucka są o 10cm dłuższe od osobowego i mają dzieloną szybę w drzwiach i lusterko przykręcane do blachy drzwi
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: sznex w Maj 26, 2008, 00:32:42 am
a ja tak sie zastanawiam żeby zakupić caro lub caro plusa i z robić z niego borewicza :D i teraz czy jakieś wielkie problemy z przełożeniem błotników zderzaków, klapy bagażnika i maski??
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 26, 2008, 13:06:23 pm
a nie lepiej od razu borka kupić?
przede wszystkim to będziesz musiał wymienić nie tylko to co podałeś, ale dużo więcej blach i bez cięcia i spawania się nie obejdzie.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 26, 2008, 13:17:59 pm
O ile to będzie miał być jak oryginał, to dojdą jeszcze takie szczegóły jak chromowane ramki drzwi, inne klamki, na progach z zewnątrz plastiku nie było, zaspawanie tylnych szybek. Chyba, że to ma być "Borewicz Plus" ? ;)
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: OLO w Maj 26, 2008, 14:26:10 pm
Cytat: "matucha"
chromowane ramki drzwi,

Tu akurat wystarczy farbę zedrzeć z czarnych i ew wymienić dolne listy (te z uszczelką).
Z przodu trzeba zmienić/dorobić pas przedni, maska powinna się zamknąć, tył - wymiana pasa, belki i lamp.
Tylne szybki można zostawić - będzie akwarium.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: mateuszOBR w Maj 26, 2008, 16:57:44 pm
a ja w moim  pierwszym polonezie z 94 miałem lepszy patent a raczej mój tato okleił drzwi do listwy złota folia samoprzylepna sprzedawana na metry groszowe sprawy a dawała rade z rok po roku już nie było środkowej części i zaczęła sie marszczyć ale i tak wytrzymała jeszcze rok a jak by sie w środek coś dało aby cokolwiek nadawało jej kształt to by dalej spisywała sie bez zarzutu największy plus nie widać rdzy i gładka powierzchnia
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: sznex w Maj 27, 2008, 16:56:08 pm
chodzi mi o to ze by w borewiczu mieć szerokie mosty nowszy silnik itp. wydaje mi sie ze  zmieniana blachówy w caro będzie łatwiejsza niż przekładanie poszczególnych podzespołów z nowszych wersji do borewicza :D więc czy te elementy będą pasować?? oczywiście po wymianie pasa przedniego i tylnego :D
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 27, 2008, 19:30:35 pm
Cytat: "sznex"
chodzi mi o to ze by w borewiczu mieć szerokie mosty nowszy silnik itp. wydaje mi sie ze  zmieniana blachówy w caro będzie łatwiejsza niż przekładanie poszczególnych podzespołów z nowszych wersji do borewicza :D więc czy te elementy będą pasować?? oczywiście po wymianie pasa przedniego i tylnego :D


Mylisz się. Wymiana podzespołów będzie łatwiejsza niż "blacharka". Praktycznie wszystko jest plug and play :wink:

[ Dodano: 2008-05-27, 19:35 ]
Cytat: "sznex"
chodzi mi o to ze by w borewiczu mieć szerokie mosty nowszy silnik itp. wydaje mi sie ze  zmieniana blachówy w caro będzie łatwiejsza niż przekładanie poszczególnych podzespołów z nowszych wersji do borewicza :D więc czy te elementy będą pasować?? oczywiście po wymianie pasa przedniego i tylnego :D


Mylisz się. Wymiana podzespołów będzie łatwiejsza niż "blacharka". Praktycznie wszystko jest plug and play :wink:

[ Dodano: 2008-05-27, 19:35 ]
Cytat: "sznex"
chodzi mi o to ze by w borewiczu mieć szerokie mosty nowszy silnik itp. wydaje mi sie ze  zmieniana blachówy w caro będzie łatwiejsza niż przekładanie poszczególnych podzespołów z nowszych wersji do borewicza :D więc czy te elementy będą pasować?? oczywiście po wymianie pasa przedniego i tylnego :D


Mylisz się. Wymiana podzespołów będzie łatwiejsza niż "blacharka". Praktycznie wszystko jest plug and play :wink:
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 27, 2008, 19:56:41 pm
utek, powtarzasz się, ale mimo wszystko masz rację.
drożdżówa, uważasz, że cięcie i spawanie blach jest łatwiejsze niż odkręcenie paru śrub? z oblachowania tylko dachu byś nie musiał wymieniać i ewentualnie drzwi.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 27, 2008, 20:00:15 pm
Ale druga sprawa to znalezienie Borka ze zdrową blachą. Z tym może też być mały problem. Ale poza tym tak jak mówi maciejowski i utek. No i jeszcze zawsze można wtedy stary środek zostawić - co kto lubi.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 27, 2008, 21:23:20 pm
myślę, że z tych wszystkich super rarytasów od dziadków, który jeździli tylko do kościoła co są na allegro dało by się wybrać coś sensownego. ...i przynajmniej pas przedni nie będzie pękał :P .
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 27, 2008, 21:58:12 pm
Cytat: "maciejowski"
...i przynajmniej pas przedni nie będzie pękał :P .


Otóż to!!!

Czym starszy poldek, tym lepszy. Najczęściej. I proszę nie siać propagandy, że w plusach dawano lepszą blachę.
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: sznex w Maj 27, 2008, 22:55:49 pm
Okej ,skoro tak twierdzicie nie będę sie sprzeczał  :oops:
wielkie dzięki za poradę:) czyli im starszy tym lepszy tak?? ciekawe w sumie na to bym nie wpadł :D a tak w ogóle najsłabszym punktem poldków jest blacha tak??  na co zwracać największą uwagę przy zakupie takiego leciwego ,,borewicza,,??
Tytuł: Drzwi Caro a Caro+
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Maj 28, 2008, 00:53:12 am
na blachę, bo jej naprawa jest najdroższa i najtrudniejsza.