FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Grzesiek1231 w Grudzień 23, 2007, 21:38:33 pm

Tytuł: Gdy zimny szarpie - ohv gaźnik.
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 23, 2007, 21:38:33 pm
Witam mam pierwszy raz z poldkiem kłopot .A więc dopóki nie osiągnie koło 90 stopni to przy wdepnięciu mu gazu zaczyna poszarpywać tak samo przy spokojnej jeździe ale tylko na zimnym silniku.Zauważyłem jedynie że im cieplejszy to szarpanie słabnie.

Jestem ciekawy co to może być z góry dziękuję za pomoc...

P.S

Przeszukałem kilka stron w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem.
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 23, 2007, 21:46:47 pm
szarpie na gazie czy paliwie??
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: dzigit80 w Grudzień 23, 2007, 22:15:30 pm
Witam mam ten sam problem,
Jak jest zimny jadąc praktycznie nie używając gazu (na ssaniu) poszarpuje natomiast na gazie jak się troche rozgrzeje problem zanika.
Pozdrawiam
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 23, 2007, 23:33:57 pm
Nie problem nie dotyczy jeśli auto jest na gazie lub na ssaniu problem jest bez ssania na pb
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 23, 2007, 23:46:41 pm
sprawdź dysze w gaźniku czy któraś nie jest za mała, bądź zapchana
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 24, 2007, 11:49:14 am
przedmucham je a dysze mam na 1 115 a na 2 155
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Grudzień 25, 2007, 20:34:04 pm
Sprawdz czy masz odpowiednią mieszanke na benzynie - wykrec swiece i oglądnij czy nie są okopcone. Przyczyną szarpania moze tez byc przypchany filtr powietrza. Aha, no i zobacz czy masz rurę lączącą obudowe filtra powietrza z kolektorem wydechowym - jak jest zimniej to sie przydaje.

Cytat: "Grzesiek1231"
przedmucham je a dysze mam na 1 115 a na 2 155

W Silniku AB 1500 powinno byc na I 1,15 na II 1,40 - dla paliwa i I 2,30 na II 2,00 - dla powietrza. Byc moze ci go troche przylewa, a to poznasz po okopconych swiecach
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 25, 2007, 21:01:40 pm
o bardzo dziękuję teraz poskładam do kupy a ha mieszanka na oko może być za bogata czy za uboga jeśli szarpie? Czy nie da się tego określić na oko
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Grudzień 25, 2007, 21:13:23 pm
Ja mialem za bogatą i szarpał. Jak wykrecisz swiece i będą czarne - znaczy się jest za bogata, jak bedą mialy szary nalot to znaczy ze za uboga, a jezeli lekko brązowawy to mozna uznac, ze jest prawidlowa. Ale najwiecej pomogl filtr powietrza.
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 27, 2007, 19:47:43 pm
Więc tak poradziłem się twoimi radami wsadziłem w pierwszy przelot rurkę f 30 200 a na drugi też mam f 30 ale 230 i odwrotnie też robiłem. Wsadziłem 115 na 1 bo miałem 120 a na drugi wsadziłem mu 140 a miałem 155 wkręciłem śrubę od regulacji mieszanki 3 obroty aby ją wykręcić bo tak mi normalnie chodził i o dziwo kręcę nim aby zassał benzyny załapał ale chodził nie równo. Na ssaniu to kosmos się stał a i dam mu gazu prawie na full to dochodzi do 4tyś i jak dam już na ful to robi się basowy dźwięk i dochodzi do 5 tyś co to może być kurcze jestem w małym szoku z mieszanką już się bawiłem ale rezultatów zero...
 :?: Może masz jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: FSO maniak w Grudzień 28, 2007, 15:11:52 pm
Cytuj (zaznaczone)
W Silniku AB 1500 powinno byc na I 1,15 na II 1,40 - dla paliwa i I 2,30 na II 2,00

Podalem ci wymiary dyszy głównej paliwa(I 1,15 i ll 1,40), oraz głownych powietrza (l 2,30 ll 2,00) takie jakie są przypisane silnikowi AB 1500. NIektorzy stosują 1,17, ale ja mam 1,15 i silnik nie narzeka na malą dawkę paliwa.
Sprawdziles swiece jak wyglądają? Uboga mieszanka powoduje takie zachowanie jak u ciebie, przynajmniej u mnie tak bylo. :roll:  Jezeli nic nie pomoze to zostaje wrócenie do dawnych ustawien, albo wizyta u gaznikowca. Byc moze gaznik jest juz wyeksploatowany (najczesciej winne luzy na oskach przepustnicy)
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 28, 2007, 16:54:10 pm
Nie gaźnik idealnie raguje na dotyk gazu przepustnice nie mają luzów nie telepią się itp poprobuję jutro może coś wymyśle

[ Dodano: 29 Gru 2007 20:47 ]
Dobra wziołem lampę strobo. Sprawdzam zapłon wyprzedzonychyba o około 100stopni, świece brązowe ,uszły filter powietrza do wymiany, i zmieniłem mikser bo po podniesieniu puszki filtra ,mikser  palnikowy ,plastikowy mikser był pęknięty na pół. Założyłem zwykły rurowy ,zapłon na swoje miejsce ustawiłem ,zmieniłem filtr ustawiłem bogatość mieszanki na gazie i co super zaczął chodzić lepiej niż na palniku. O dziwo włanczam ssanie na gazie działa poprawnie a jak włączę na bęzynie to tylko na ssaniu zaczyna się dławić wskazówka leci do góry i spada trochę i znów do góry i jeszcze niżej spada. Co to może być <--- a tak to wszystko gicik wielkie dzięki FSO_MANIAK jesteś wielki a może wiesz co zrobić ze ssaniem na benzynie...Bo masz sporą wiedzę!
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 30, 2007, 13:13:52 pm
Witam ! FSO maniak wszystko Ci napisał dokładnie a od siebie to mogę jeszcze dodać abyś sprawdził czy gaźnik nie zasysa "lewego" powietrza bo wtedy też głupieją wolne obroty i ssanie nie działa jak powinno . A mianowicie sprawdź czy podstawa gaźnika jest dobrze dokręcona do kolektora oraz czy przewód podciśnieniowy łączący kolektor z serwem nie jest sparciały lub przełamany . Jest to częsty przypadek zasysania lewego powietrza w starszych autach chociaż wizualnie wygląda on dobrze bo jest w oplocie i nie widać zbytnio przełamań . Możesz na próbę go odłączyć i zatkać otwór w kolektorze aby zobaczyć czy to coś zmieni w pracy silnika .
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 30, 2007, 13:42:44 pm
Cytat: "bruns"
oraz czy przewód podciśnieniowy łączący kolektor z serwem nie jest sparciały lub przełamany . Jest to częsty przypadek zasysania lewego powietrza w starszych autach
Podobny efekt daje uszkodzone serwo wspomagania ukladu hamulcowego z tym ze objawia sie to zazwyczaj przy korzystaniu z hamulca. U mnie byla sytuacja  ze na wtrysku wszystko bylo w porządku- po swapie na silnik gaznikowy gasl i glupialy obroty- po wymianie serwa problem ustapil
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: bruns w Grudzień 30, 2007, 14:18:00 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Podobny efekt daje uszkodzone serwo wspomagania ukladu hamulcowego
Zgadza się jak najbardziej ! Dla tego zasugerowałem na początek odłączenie tego układu i zatkanie otworu w kolektorze celem wyeliminowania nieszczelności w ww. układzie .
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek1231 w Grudzień 30, 2007, 22:35:03 pm
Na razie nic na hamulcu nie odczułem poza tym że piszczy przy hamowaniu ale to klocki .Sprawdzę gaźnik wymienię przewód podciśnieniowy ten od wolnych obrotów chodzi jak trzeba jest nowy.
Tytuł: Gdy zimny szarpie
Wiadomość wysłana przez: Meyron w Styczeń 14, 2008, 20:39:30 pm
Witam.Ja kiedyś miałem podobne cudawianki przy jeżdzie na benzynie w końcu wybrałem się do fachowca.Gośc coś podregulował po swojemu w gażniku,poprawil zapłon(też po swojemu,bo ilu fachowców tyle możliwosci ustawienia zapłonu)i teraz wszystko gra.Tak więc usterki szukaj raczej w tym temacie.Powodzenia. :wink: