FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: polko w Grudzień 25, 2007, 13:19:19 pm
-
witam. nie wiem czy ktoś pamięta ale to ja zbudowałem tego zbajerowanego ruraka 4x4 na bazie 126p z reduktorem , z mostem od poldemara. W sobote była pierwsza jazda i pojawił się mały problem : otóż most jest za szybki i cały czas muszę jeżdzić na reduktorze a przecież miał on być używany tylko w sytuacjach krytycznych !!!!
Musze więc go skutecznie spowolnić. Coś tam poszperałem po forum i dowiedziałem się że chyba najwolniejszą odmianą mostu było 1:4,55 od tracka w benzynie co nie ?????
Czy jak bym znalazł tryby od tego trucka to idzie to spasować z moim mostem ?? ( najprawdopodobniej jest to 11/43 z 1,6 )
Aha a nie miałby ktoś tych trybów do sprzedania ?? dogadmy się :P
pozdrawiam wszystkich :)
-
Wymiana bebechów jest mozliwa problem w tym aby to wyregulowac po wymianie. Potrzebne sa specjalne przyrządy, wiedza i pewne czesci np podkladki jednorazowe. Sam w domu tego nie zrobisz a malo jest warsztatów ktore sie tego podejma a jeszcze mniej takich które zrobia to dobrze. Najprosciej i najlepiej poszukac po prosu mostu od trucka i przespawac mocowania. Mozesz ewentualnie poszukac jeszcze mostu od lady -niektore wersje miały tez bardzo krótkie przelozenia(np 1,2 kombi)
-
nie no coś tam sie wiedzy ma , nie jedną skrzynie biegów już robiłem a sprzęt w domu też jest :) po za tym pewnym dyshonorem dla mnie byłoby korzystać z pomocy warsztatu ;p
zależy mi żeby pozostał stary korpus a zmienić jedynie wnętrze
aha jak bym był na złomie to : ile trybów jest na ataku a ile na talerzu w 1: 4,55 ???
-
Skrzynia biegow to co innego -zlozysz i rozlozysz i bedzie dobrze. Most tez rozkrecisz i zlozysz bez problemów tyle ze bedzie wyl na cala okolice i wytrzyma przy dobrym wietrze moze 3 tys .Wymagana tam jest regulacja podkladkami z dokłądnoscia do setnych czesci milimetra ! Nie uwazam ze korzystanie z dobrego warsztatu bylo dyshonorem czy ulomnoscia- przy aucie tez robie wszystko sam ale np szlify cylindrów czy szlif wału zlecam w dobrym warsztacie i nie ma tutaj nic do rzeczy ze mam dojscie do maszyn za flaszke po godzinach. Tak samo regulacje gaznika/gazników- nie umiem nie robie- wole zapłacic komus kto zrobi to lepiej niz ja :)
Most który szukasz ma przełozenie 4,55 czyli duze kolo ma 41 zebów male 9 (41/9=4,5555)
-
wole uczyć sie na własnych błędach , jestem jeszcze młody i głupi :) dzienks za ilość
zębów ;)
-
Ja wole sie uczyc na blędach innych niz na swoich- zwlaszcza ze byly juz podejmowane próby takich przekładek i nic z tego nie wychodzilo zazwyczaj. No ale spróbowac nie zawadzi :)
-
w tych nieudanych próbach chodziło o o to że częsci do siebie nie pasowały , czy problem tkwił w ustawieniu luzu ???????
-
Tak gdyz bardzo dokłądnie trzeba go ustalic, co wiecej nie ustawia sie go na samym moscie tak po prostu tylko wymagane sa do tego jeszcze odpowiednie narzedzia i przyrządy. Nic wiecej nie powiem gdyz nie interesowalem sie tym za bardzo- nie bylo takiej potrzeby. Moze ktos inny rozwinie temat :)
-
dzienki, to już dużo jeszcze żeby tylko znaleźć te zębatki i można brać sie do roboty . zobaczymy jak wyjdzie :)
-
Elwood#1887, przekładki sa jak najbardziej udane :)
Auto jeździ most spiewa
-
heh niezłe ;p a tak a pro po to szukany przeze mnie most był na tarczach ????
-
niee jest to bębnowy most. sprawny jest ciężki do zdobycia.
-
na pewno bębny ?? to by już lucas był ?? wydawało mi się że tarcze .....
-
nie widziałem trucka na tarczach :P
duże bębny dużo większe od lucasa
-
Elwood#1887, A pamiętasz u mnie co było? ukręciły sie satelity i przełożyliśmy środek od innego mostu z Argi i wszystko jak narazie działa i nawet nie wyje, ale to jest most z argi a nie z poloneza.
-
most powinien chyba zamanifestować swoją obecność dopiero powyżej 100 a nie oszukujmy bo za często to 100 nie będzie jechać :)
aha , nie ma już nic wolniejszego z gamy FSO jak 1:4,55 ?
-
nie :)
-
Kiedys na allegro był most, czy sam wkład z przełożeniem coś ok 4,7.
A luz międzyzębny, z tego co wiem, to sprawdza sie robiąc odciski jednego zęba koła na drugim, sprawdza się,czy współpracują na całej długości zęba
-
na pergamin sie sklada:) patrzy cze go przecina i czy rowno. mozna tez na tusz i zerkac czy dobrze zeby sie zazebiaja. regulowalem kilka razy mosty ale nigdy nie skladalem. ponoc jak sie przerzuci z wszystkimi podkladkami etc ect to jest szansa ze obudowa bedzie identyczna
-
na pergamin sie sklada:)
Ja słyszalem o gazecie :D tak zeby sie nei przecieła ale zebys nie mógl jej wyjac. Przy dyfrze od malucha sie sprawdzało
-
Tzw czytanie gazety -to ustawianie luzu międzyzębnego - robi się to podkładkami co 0,025 mm! ma luz być mierzony promieniowo ( obrót) 0.15mm
jest to trudne bo trzeba mieć komplet podkładek (przynajmniej w okolicy ustawianego luzu) - to można cierpliwie ustawić bez osprzętu !!!
ALE JAK ustawić bez czujnika zegarowego i wałka pomiarowo-kontrolnego wysokość zazębienia talerz/atak ??? ( na każdym wałku jest elektrografem wypalona odchyłka od teoretycznego nominału na +/- ) trzeba to ustawić w komplecie wraz z łożyskiem (łożyska też mają swoje odchyłki !!! albo są zużyte - wyślizgane np -0.05mm ) podkładkami co 0.05mm pod wałek ataku - od tej czynności się ZACZYNA !!!!
robienie na oko to jak strzał z biodra (czasem się trafi :mrgreen: )
-
Ja mam taki most odkąd kupiłem samochód. W książce gwarancyjnej mam napisane "zmiana mostu na taki o przełożeniach 41/9". Bynajmniej chyba nie jest to cały most truckowy, bo nikt kto siedział u mnie pod autem nie zauważył nic podejrzanego, a jeśli był cały zmieniony to znaczy, że się nie różniły? Gdyby były same wnętrzności zmieniane, to by było napisane "zmiana przełożeń w moście".
Kolega Rudolf z Sekcji Śląsk ma z tego co wiem też 4,55 i on to chyba jakoś sam składał (w sensie, że nie oddawał chyba do żadnego warsztatu). Może warto popytać na ich forum http://www.witryna.fucio.pl/ptk/forum/
-
-automatic- , czy uchylając okna też mierzysz lufcik szczelinomierzem ?? ;p
nie no rozumiem , ' według pisma Św. ' wszystko powinno przebiegać tak jak to opisałeś :) ale jaki zwykły śmiertelnik tak czyni :)
w piątek wybieram sie na poszukiwania 1:4,55 :)
-
Kolega Rudolf z Sekcji Śląsk ma z tego co wiem też 4,55 i
To juz wiem czemu to tak ładnie upalał opony w Czerniewicach :)
-
No most 4,55 co nie co by tłumaczył, w możliwościach roverka kolego Rudolfa :wink:
Van#1860 właśnie u sprawdzanie odcisków tuszem mi chodziło
-
O ile dobrze pamiętam to Rudolf w Czerniewicach miał 4,3.
-
Wiem że nie giełda ale moze ktoś się skusi ;).
"Zamienię wyjący szeroki most 4,55 z dospawanymi wspornikami pod staba na niewyjący 3,9 lub 4,1 lub 4,3"
A coby nie było OT to powiem że teraz zimą prz 4,55 strach jest dodać gazu na II biegu bo momentalie traci przyczepność jak jest tylko nieco bardziej ślisko :mrgreen:
-
Bocian_s#313, ja tak mam na kazdym biegu i nie marudze :P
-
Bocian_s#313, ja tak mam na kazdym biegu i nie marudze :P
Ale ja mówię o normalnej jeździe a nie o tym co ty wyczyniasz :P :P :P .
-
ja normalnie jezdze - zaleta silnika wolnoobrotowego i 200NM przy 1000obr :P