FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: polko w Grudzień 25, 2007, 13:19:19 pm

Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 13:19:19 pm
witam.  nie wiem czy ktoś pamięta ale to ja zbudowałem tego zbajerowanego ruraka 4x4  na bazie 126p  z reduktorem ,  z mostem od poldemara. W sobote była pierwsza jazda i pojawił się mały problem :  otóż most jest za szybki i cały czas muszę jeżdzić na reduktorze a przecież miał on być używany tylko w sytuacjach krytycznych !!!!  

Musze więc go skutecznie spowolnić.  Coś tam poszperałem po forum i dowiedziałem się że chyba najwolniejszą odmianą mostu było 1:4,55 od  tracka w benzynie co nie ?????

Czy jak bym znalazł tryby od tego trucka to idzie to spasować z moim mostem ??  ( najprawdopodobniej jest to 11/43 z 1,6 )

Aha a nie miałby ktoś tych trybów do sprzedania ??  dogadmy się :P

pozdrawiam wszystkich :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 25, 2007, 13:26:39 pm
Wymiana bebechów jest mozliwa problem w tym aby to wyregulowac po wymianie. Potrzebne sa specjalne przyrządy, wiedza i pewne czesci np podkladki jednorazowe. Sam w domu tego nie zrobisz a malo jest warsztatów ktore sie tego podejma a jeszcze mniej takich które zrobia to dobrze. Najprosciej i najlepiej poszukac po prosu mostu od trucka i przespawac mocowania. Mozesz ewentualnie poszukac jeszcze mostu od lady -niektore wersje miały tez bardzo krótkie przelozenia(np 1,2 kombi)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 13:42:38 pm
nie no coś tam sie wiedzy ma ,  nie jedną skrzynie biegów już robiłem  a sprzęt w domu też jest :)   po za tym pewnym dyshonorem dla mnie byłoby korzystać z pomocy warsztatu ;p
zależy mi żeby pozostał stary korpus a zmienić jedynie wnętrze

aha jak bym był na złomie to :   ile trybów jest na ataku a ile na talerzu  w 1: 4,55  ???
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 25, 2007, 14:27:16 pm
Skrzynia biegow to co innego -zlozysz i rozlozysz i bedzie dobrze. Most tez rozkrecisz i zlozysz bez problemów tyle ze bedzie wyl na cala okolice i wytrzyma przy dobrym wietrze moze 3 tys .Wymagana tam jest regulacja podkladkami z dokłądnoscia do setnych  czesci milimetra ! Nie uwazam ze korzystanie z dobrego warsztatu bylo dyshonorem czy ulomnoscia- przy aucie tez robie wszystko sam ale np szlify cylindrów czy szlif wału zlecam w dobrym warsztacie i nie ma tutaj nic do rzeczy ze mam dojscie do maszyn za flaszke po godzinach. Tak samo regulacje gaznika/gazników- nie umiem nie robie- wole zapłacic komus kto zrobi to lepiej niz ja  :)
Most który szukasz ma przełozenie 4,55 czyli duze kolo ma 41 zebów male 9 (41/9=4,5555)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 14:38:16 pm
wole uczyć sie na własnych błędach ,  jestem jeszcze młody i głupi :)   dzienks  za ilość
zębów ;)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 25, 2007, 14:51:10 pm
Ja wole sie uczyc na blędach innych niz na swoich- zwlaszcza ze byly juz podejmowane próby takich przekładek i nic z tego nie wychodzilo zazwyczaj. No ale spróbowac nie zawadzi  :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 14:53:53 pm
w tych nieudanych próbach chodziło o o to że częsci do siebie nie pasowały , czy problem tkwił w ustawieniu luzu ???????
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 25, 2007, 14:59:41 pm
Tak gdyz bardzo dokłądnie trzeba go ustalic, co wiecej nie ustawia sie go na samym moscie tak po prostu tylko wymagane sa do tego jeszcze odpowiednie narzedzia i przyrządy.  Nic wiecej nie powiem gdyz nie interesowalem sie tym za bardzo- nie bylo takiej potrzeby. Moze ktos inny rozwinie temat  :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 15:08:20 pm
dzienki, to już dużo  jeszcze żeby tylko znaleźć te zębatki i można brać sie do roboty .  zobaczymy jak wyjdzie :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 25, 2007, 17:07:30 pm
Elwood#1887, przekładki sa jak najbardziej udane :)
Auto jeździ most spiewa
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 25, 2007, 17:28:45 pm
heh niezłe ;p   a tak a pro po to szukany przeze mnie most był na tarczach ????
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 25, 2007, 18:00:04 pm
niee jest to bębnowy most. sprawny jest ciężki do zdobycia.
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 26, 2007, 08:42:50 am
na pewno bębny ??  to by już lucas był ??  wydawało mi się że tarcze .....
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 26, 2007, 09:40:57 am
nie widziałem trucka na tarczach :P

duże bębny dużo większe od lucasa
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: davit w Grudzień 26, 2007, 12:21:18 pm
Elwood#1887,  A pamiętasz u mnie co było? ukręciły sie satelity i przełożyliśmy środek od innego mostu z Argi i wszystko jak narazie działa i nawet nie wyje, ale to jest most z argi a nie z poloneza.
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 26, 2007, 12:43:29 pm
most powinien chyba zamanifestować swoją obecność dopiero powyżej 100 a nie oszukujmy bo za często to 100 nie będzie jechać  :)

aha ,  nie ma już nic wolniejszego z gamy FSO  jak 1:4,55  ?
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Grudzień 26, 2007, 13:09:02 pm
nie  :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: maras w Grudzień 27, 2007, 00:45:12 am
Kiedys na allegro był most, czy sam wkład z przełożeniem coś ok 4,7.
A luz międzyzębny, z tego co wiem, to sprawdza sie robiąc odciski jednego zęba koła na drugim, sprawdza się,czy współpracują na całej długości zęba
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Van w Grudzień 27, 2007, 09:19:16 am
na pergamin sie sklada:) patrzy cze go przecina i czy rowno. mozna tez na tusz i zerkac czy dobrze zeby sie zazebiaja. regulowalem kilka razy mosty ale nigdy nie skladalem. ponoc jak sie przerzuci z wszystkimi podkladkami etc ect to jest szansa ze obudowa bedzie identyczna
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Grudzień 27, 2007, 09:54:48 am
Cytat: "Van"
na pergamin sie sklada:)


Ja słyszalem o gazecie :D tak zeby sie nei przecieła ale zebys nie mógl jej wyjac. Przy dyfrze od malucha sie sprawdzało
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: -Automatic- w Grudzień 27, 2007, 13:32:36 pm
Tzw czytanie gazety -to ustawianie luzu międzyzębnego - robi się to podkładkami co 0,025 mm! ma luz być mierzony promieniowo ( obrót) 0.15mm
jest to trudne bo trzeba mieć komplet podkładek (przynajmniej w okolicy ustawianego luzu) - to można cierpliwie ustawić bez osprzętu !!!
ALE JAK ustawić bez czujnika zegarowego i wałka pomiarowo-kontrolnego wysokość zazębienia talerz/atak ??? ( na każdym wałku jest elektrografem wypalona odchyłka od teoretycznego nominału  na +/- )  trzeba to ustawić w komplecie wraz z łożyskiem (łożyska też mają swoje odchyłki !!! albo są zużyte - wyślizgane np -0.05mm )  podkładkami co 0.05mm pod wałek ataku - od tej czynności się ZACZYNA !!!!
robienie na oko to jak strzał z biodra (czasem się trafi  :mrgreen: )
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Grudzień 27, 2007, 21:02:00 pm
Ja mam taki most odkąd kupiłem samochód. W książce gwarancyjnej mam napisane "zmiana mostu na taki o przełożeniach 41/9". Bynajmniej chyba nie jest to cały most truckowy, bo nikt kto siedział u mnie pod autem nie zauważył nic podejrzanego, a jeśli był cały zmieniony to znaczy, że się nie różniły? Gdyby były same wnętrzności zmieniane, to by było napisane "zmiana przełożeń w moście".

Kolega Rudolf z Sekcji Śląsk ma z tego co wiem też 4,55 i on to chyba jakoś sam składał (w sensie, że nie oddawał chyba do żadnego warsztatu). Może warto popytać na ich forum http://www.witryna.fucio.pl/ptk/forum/
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: polko w Grudzień 27, 2007, 22:46:19 pm
-automatic- ,  czy uchylając okna też mierzysz lufcik szczelinomierzem ?? ;p

nie no rozumiem  ,  ' według pisma Św. '  wszystko  powinno  przebiegać tak jak to opisałeś  :)    ale jaki zwykły śmiertelnik tak czyni :)  

w piątek wybieram sie na poszukiwania 1:4,55  :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 28, 2007, 00:06:31 am
Cytat: "Arnold#1910"
Kolega Rudolf z Sekcji Śląsk ma z tego co wiem też 4,55 i
To juz wiem czemu to tak ładnie upalał opony w Czerniewicach  :)
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: maras w Styczeń 02, 2008, 02:20:12 am
No most 4,55 co nie co by tłumaczył, w możliwościach roverka kolego Rudolfa :wink:
Van#1860 właśnie u sprawdzanie odcisków tuszem mi chodziło
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Styczeń 02, 2008, 09:17:02 am
O ile dobrze pamiętam to Rudolf w Czerniewicach miał 4,3.
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 02, 2008, 09:54:02 am
Wiem że nie giełda ale moze ktoś się skusi ;).

"Zamienię wyjący szeroki most 4,55 z dospawanymi wspornikami pod staba na niewyjący 3,9 lub 4,1 lub 4,3"

A coby nie było OT to powiem że teraz zimą prz 4,55 strach jest dodać gazu na II biegu bo momentalie traci przyczepność jak jest tylko nieco bardziej ślisko  :mrgreen:
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Styczeń 02, 2008, 13:47:32 pm
Bocian_s#313, ja tak mam na kazdym biegu i nie marudze  :P
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 02, 2008, 15:09:47 pm
Cytat: "CyCu"
Bocian_s#313, ja tak mam na kazdym biegu i nie marudze  :P

Ale ja mówię o normalnej jeździe a nie o tym co ty wyczyniasz  :P  :P  :P .
Tytuł: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Styczeń 02, 2008, 16:04:26 pm
ja normalnie jezdze - zaleta silnika wolnoobrotowego i 200NM przy 1000obr  :P