FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: marti25x w Grudzień 28, 2007, 00:41:03 am

Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: marti25x w Grudzień 28, 2007, 00:41:03 am
Witam mam problem z poldem a dokładniej z alternatorem mierzyłem napięcia na aku 12,8v z ładowaniem 15,5v + wszystkie światła długie halogeny 13,4v.Niewiem co mam Zrobić a niechcę żeby mi akumulator rozsadziło proszę o pomoc.Polda mam od 5 dni jestem nowy w tym temacie.PZDR.
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 28, 2007, 00:53:57 am
Sprawdz naciąg paska klinowego na początek - moze zakres  sie skonczyl i sie slizga lub trzeba podciągnac, jak sie nie poprawi sprawdz szczotkotrzymacz- moze sie skonczyl własnie. Jezeli jedno i drugie jest ok podmien regulator napiecia


 I napisz jakie masz auto rover/diesla/ czy 1.5/1.6 kazdy miał inny alternator a nikt tu nie jest jasnowidzem !
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: marti25x w Grudzień 28, 2007, 01:17:01 am
Posiadany samochód to poldek 1,6 gli rocznik 96`
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 29, 2007, 22:42:12 pm
ładowanie bez obciążenia 15.5V to za dużo. Ja stawiałbym na walnięty regulator napięcia. Jak spojrzysz od strony ściany grodziwej na alternator to będziesz miał taką jakby kostkę do której wchodzą kable (2 cienkie), ta kostka jest połączona ze szczotkami. Trzeba wykręcić całe to ustrojstwo - regulator napięcia i podmienić z innym - jeśli miałbyś kupować nowy (koszt od ~50-70zł) to nie bierz wyrobów Magnetti Marelli (możesz poczytać na forum jakiej jakości produkują regulatory do poloneza) najlepsze są nasze polskie Elotowskie.
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Grudzień 30, 2007, 03:45:55 am
jimo#1921, przegiąłeś... owszem, jeśli napięcie skacze aż po 15,5 to za duzo i moim zdaniem tez to regulator napięcia... ALE regulator do 1,6 GLI kosztuje 27/24zł i ma dwa kabelki - jeden zółty jeden zielony. maxymalne ladowanie powinno wynosic 14,5V, a dobry alternator ma minimum 13,9V. i tego sie trzymajmy.
rozumiem oczywiście, że to regulator nie do poloneza plusa tylko zwykłego caro. jesli spojrzysz na alternator od tyłu to taki srebrny prostokąt (jak napisalem) z kabelkiem zoltym i zielonym.
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Grudzień 30, 2007, 11:50:02 am
no ale to sa zbedne dane. a naciag paska nie ma nic do rzeczy ze ladowanie jest za duze.

[ Dodano: 2007-12-30, 11:50 ]
kupuj regulator do poloneza i szerokiej drogi :wink:
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 30, 2007, 13:25:13 pm
Cytat: "karol-1987"
a naciag paska nie ma nic do rzeczy ze ladowanie jest za duze


Wczesniej autor tematu napisal to troche innymi słowami  :roll:
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Grudzień 31, 2007, 11:02:46 am
moze i tak, wybaczcie bo akurat tej nocy bylem mocno skuty i rano moglem niedoczytac :P  :wink:
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 31, 2007, 14:40:17 pm
Cytat: "karol-1987"
moze i tak, wybaczcie bo akurat tej nocy bylem mocno skuty i rano moglem niedoczytac :P  :wink:

to nie siadaj do komputera jak "jesteś skuty"
 :x  :idea: myślę, że nie masz się czym chwilić.
Tytuł: Ładowanie alternator !!!
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Styczeń 01, 2008, 01:50:50 am
o jezu, straszne rzeczy. nie napisałem nic złego, więc nie wiem o co chodzi. z resztą nie ja mam problemy z czytaniem, bo wyraźnie napisałem, że tej nocy byłem po kilku, ale ja to pisalem RANO jak juz sie troche wyspałem... jeśli chodzi o mnie temat zakończony.

moderatorze proszę usunąć zbędne posty z tematu.