FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Fistasz w Grudzień 28, 2007, 16:09:51 pm
-
Co o tym myslicie? ktos to kiedys robił? Na pomysł wpadłem dzisiaj. Mam teraz kompletny wydech od Poldka i od Sierry ze wzgledu ze i tak bede musiał modzic z wydechem tak zeby podpasowac to pod nowy silnik a do tego przeróbka wydechu w taki sposób by wisiał na wieszakach gumowych a nie na sprezynach i drutach (urwały mi sie uchwyty i tak to zastapiłem :oops: ) to mam zamiar cos takiego zrobic. A poza tym niei podoba mi sie ta sterczaca z tyłu rura wydechowa.
-
nie wiem jak to się ma prawo do tego ale chyba zabronione jest ierowanie końcówki w prawą stronę samochodu
-
a dostawczaki to mają .....
ale nie rob tego,taki wydechpasuje moim zdaniem do hot-roda,mocarnego klasyka itp
:)
-
Fistasz "klej" wydech polda. Ma mniej tłumików od sierry - z tego co pamiętam - ewentualnie w miejsce tłumika środkowego wstaw przelotowy-taki jak końcowy, Młody_dnb tak ma w Fiacie i fajnie to chodzi.
-
nie wiem jak to się ma prawo do tego ale chyba zabronione jest ierowanie końcówki w prawą stronę samochodu
Z prawej jest zabronione dlatego ja to mam zamiar zmontowac z lewej.
Ma mniej tłumików od sierry - z tego co pamiętam - ewentualnie w miejsce tłumika środkowego wstaw przelotowy-taki jak końcowy, Młody_dnb tak ma w Fiacie i fajnie to chodzi.
Ja mam borka czyli praktycznie przelotowy wydech. Tylko dwa tlumiki ale niestety mle srednice rur.
-
Wydech poldka ma 45 mm srednicy tyle co punto 1,2 :| wiec do wysoko obrotowego 2,0 to nieporozumienie. Sierra ma normalnie 50mm ,mniejsze srednice zamulaja górne obroty. Dlatego najlepiej dopasowac cos od sierry aby bylo w miare cicho i niedlawilo motoru zbytnio :)
-
Ztcw to wydech możesz puścić na lewą stronę jednak nie może rura wylotowa być skierowana prostopadle do auta.
-
Mam zamiar zostawiac dwururke i pierwszy taki mały smieszny tłumik od sierry. Trzeba to bedzie odpowiednio przemodzic przy uzyciu palnika i flexa ale mysle ze da rade to upchnąc. Pozniej element gietki czyli ta siateczka metalowa zeby mi ułatwiła przejscie na lewą strone auta. Za nią bedzie juz tylko samam rura i tylko na koncu jakis przelotowy tłumik co by to nie było zbyt głosne
-
nie polecam tej giętkiej rury/łącznika elastycznego
mam to u siebie i ostatnio mi wysunol sie koncowy tlumik z rury srodkowej przez ten wlasnie łącznik - a to dlatego ze drgania rozruszają ten łącznik i caly wydech sie moze kolebotac
-
on własnei jest po to zeby zapobiegac drgania chyba? W poldku tego nei było i wszystkie drgania z silnika szły na wydech. Czesto przez to spadał mi srodkowy tłumik z wieszaków.
-
taki łącznik elastyczny to miał kolega Dyferek w poldoroverku bordowym (śp :cry: ), i wydech tak nie drgał. Więc wychodzi na to, że jak ten element nie jest zużyty i nie ma kontaktu z asfaltem, to spełnia swoją rolę.
-
no własnie jesli cos sie obija o asfalt(w poldku bardzo prawdopodobne) albo jest juz skorodowane to nei bedzie spełniac swojej roli.
-
bo ta zlaczke trzeba spawnac a nie na zacisk montowac
co do wydechu z boku
to faktycznie prawo mowi,ze nie moze byc skierowany w prawa strone, a reszta jest niewazna, ale z doswiadczenia wiem,ze wydech pod progiem jest cholernie niepraktyczny
zreszta na jednym z treningow driftu byla sierra 2,0 i miala wlasnie tak jak ty chcesz zrobic, czyli dopiero w polowie wypuszczony pod progiem i efekt byl taki,ze darlo to ryja niemilosiernie,a nic nie jechalo, zgubil sie momento obrotowy i moc
-
bo ta zlaczke trzeba spawnac a nie na zacisk montowac
trzebabyc cholernie zdolnym i inteligentnym zeby dac to na zacisk :mrgreen:
-
wydech pod progiem jest cholernie niepraktyczny
Ale z a j e b i a s z c z o fajnie i napadalnie wygląda ! Wiele jest elementów co robimy na własne życzenie i za własną kasę chociaż nie są praktyczne a wręcz przeszkadzają jak np. plastikowe spojlery co utrudniają wjazd na krawężnik ale liczy się niepowtarzalny desigin i dobre samopoczucie właściciela . To jest warte więcej niż "odzyskać pierwszy samochód taty"!
-
co sie tak przejmujecie tym wydechem z prawej strony ?? ja mam tak fabrycznie i nik sie nie czepia, już kilka razy mnei niebiescy trzepali i sie nie dowalili, na stacji diagnostycznej to samo, ludzie w PL żyjecie :wink:
-
co sie tak przejmujecie tym wydechem z prawej strony ?? ja mam tak fabrycznie i nik sie nie czepia
mogę zapytać w jakim samochodzie i jaki rocznik ?
-
sebek w tarpanie napewno jest z lewej strony
-
Ciekaw jestem jak chcecie to zrobić żeby działało jak należy. Umiecie to przeliczyć czy macie 100 metrów rur?
-
Ciekaw jestem jak chcecie to zrobić żeby działało jak należy. Umiecie to przeliczyć czy macie 100 metrów rur?
Metodą prób i bledów :P Jest wiele wzorów na obliczanie wydechów. Najwazniejszy jest pierwszy tłumik dlatego ten zostawiam od sierry a reszte postaram sie zrobic w maksymalnym przelocie
-
BXMaster, wydaje mi się że nic nie trzeba przeliczać, trzeba mieć spawarkę, odcinki rur jednej średnicy z kielichami do połączeń , możliwość gięcia, i chęci. To czy wydech będzie z lewej, z prawej czy z tyłu to indywidualna sprawa właściciela pojazdu (mandaty), mnie udało się zrobić wydech w TRUCKU w 3-4 godziny zupełnie samodzielnie. Oddzielną sprawą jest dobranie tłumików, ich możliwości, wielkości i tłumienia.
-
Panowie wymyśliłem jak to policzyć tylko prosiłbym dla moich przyszłych rozważań informacje jaki to silnik, czy zostaje seryjny kolektory wydechowy i czy wydech w końcu idzie na prawo czy na lewo.
Na wstępie powiem że przyjąłem iż wydech pójdzie skosem pod autem i będzie miał wylot przed tylnym kołem. To chyba najlepiej wyglądające i najlepsze wyjście.
Otóż jak czytam w tekście Wiesława Pachonia stosunek pojemności jednego cylindra do pojemności układu wydechowego w przypadku 4suwa powinien wynosić 4-7. Natomiast w przypadku tego układu o jaki nam chodzi problemem pozostaje umiejscowienie tłumików. Jeśli projekt się urzeczywistni to i tak nie będzie on idealny, na pewno gorszy od takiego układu wykonanego przez profesjonalistów. Dlatego też można chyba przyjąć takie rozwiązanie:
Istnieje problem ze przeliczeniem odległości ale gdyby zmierzyć długość seryjnego dla danego silnika układu od końca kolektora wydechowego do poszczególnych tłumików i tłumików od siebie, to można wyliczyć stosunek odległości tych elementów względem siebie i zastosować go przy składaniu układu bocznego który będzie miał inną długość.
Fistasz co o tym sądzisz?
-
to tak silnik to OHC Forda pojemnosc 1993cm3, kolektor seryjny narazie. Długosci pozostaja praktycznie seryjne, Dwururka wraz z pierwszysm tłumikiem nie zmieniają miejsca i połozenia wzgledem siebie. Drugi tłumik bedzie w odległosci około 120-130cm od pierwszego a delej rurka bedzie miała jeszcze z 70cm i bedzie koniec. Z tego Ostatniego tłumika będą wychodzic dwie rurki. Oto wstepne przymiarki:
(http://images31.fotosik.pl/93/b7b4d21ea268ac2cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7b4d21ea268ac2c.html)
-
Jeśli zrobisz to tak że długość będzie seryjna to rzeczywiście nie powinno być problemu, tylko trzymać się odległości. Możemy chyba wtedy założyć że nie będzie problemów z awaryjnością i spadkiem osiągów czy pogorszeniem charakterystyki. Co do ostatniego tłumika jak rozumiem mam go na zdjęciu? Moim zdaniem ten tandem poza wyglądem jest bez sensu. Jak już go chcesz to lepiej byłoby zrobić 75% obejście puszki tłumika pod kątem 30* od rury przed i w tym momencie trochę skrócić końcówki. Miałbyś skuteczny przelotowy tłumik (byleby miał dobry wkład) i przez skrócenie trochę zniwelowałoby się wzrost pojemności układu. Można by potem założyć chromowane nakładki na końcówki ze średnicą wewnętrzną jak śr. rury i siatkami wygłuszającymi dla cichszej pracy.
-
sebek w tarpanie napewno jest z lewej strony
a no mylisz sie wielce, z lewej to maja wygar tylko benzyniaki ale 2100ccm z żuka (inaczej warszawiaki) i chyab perkinsy (diesel 3 cylindry z ciagnika), wszystkei modele 1500ccm fiata maja na prawo w połowie długosci auta ;) tak centralnie pod drzwiami :)
-
no mozliwe. Ja mialem do czynienia tylko z tarpanami w Dieslu wiec moge sie mylic. TYle ze skoro ty masz tak fabrycznie to nikt nei ma prawa sie doczepic a jesli ja zrobiłbym tak sam to juz moze byc problem.
-
Co sądzisz o tym?:
(http://www.imagic.pl/public/thumb_477e4d34af729232553187.gif) (http://www.imagic.pl/public/pview/102085/t%3Fumik%20przeltandem.gif)
To obejście uzasadnia dwie rury końcowe. Skrócenie końcówek nieco zniweluje efekt wzrostu pojemności, poza tym tłumik będzie bardziej przelotowy jeśli można się tak wyrazić. Moim zdaniem to powinno działać lepiej niż tłumik z końcówką rozchodzącą się na 2. Testowano takie rozwiązania na silnikach Fiat 1.6 i działało to dobrze (wzrost osiągów przy modyfikacji na nowym tłumiku głównym w tamtym przypadku końcowym) choć w wersji z w wlotem z powrotem do końcówki fabrycznej lepiej. Ale generalnie powinno działać ok. Inny plus jest taki że będziesz mógł powiedzieć że t dwie rury to nie pic na wodę :mrgreen: