FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Kołcz_1906 w Grudzień 29, 2007, 22:35:43 pm

Tytuł: alternator
Wiadomość wysłana przez: Kołcz_1906 w Grudzień 29, 2007, 22:35:43 pm
mam pytanie czy moc alternatora ma jakies znaczenie, dokladnie chodzi o astre g fabrycznie byl altek 70A, zakupilem alternator ale niestety nie mial oznaczenia jaka ma moc, prawdopodobnie jest to alternator o mocy 100A czyli z wersjii z klimatyzacja lub z diesla, wszystko pasuje jezdzilem na nim 2 dni dzisiaj rano odpalilem i okazalo sie ze regulator napiecia diabli wzieli.
czy moze to byc wina tego ze jest z diesla lub z auta z klima??
Tytuł: alternator
Wiadomość wysłana przez: karol-1987 w Grudzień 30, 2007, 03:38:18 am
moim zdaniem nie. pewnie sie akurat dwie rzeczy na raz złożyły że regulator padł. albo regulator był od słabszego alternatora, dlatego padł.

PS. a skąd wiesz, że regulator padł?
Tytuł: alternator
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Grudzień 30, 2007, 09:17:05 am
Kołcz_1906, ztcp to do poloneza Jaro włożył alternator z astry (chyba właśnie 100A) i problemów nie było. Wymien regulator napiecia - do konkretnego alternatora i zapomnij o problemie.
Tytuł: alternator
Wiadomość wysłana przez: Kołcz_1906 w Grudzień 30, 2007, 15:15:26 pm
karol-1987 gasna zegary tzn zaden nic nie wskazuje, jak wlacze np. ogrzewanie szzyby i dmuchawe to problem ustaje w momencie dodania gazu znowu to samo, pozatym mierzylem napiecie ladowania i na wolnych obrotach bez obciazenia ma ok 18V wraz ze wzrostem obrotow rosnie, z obciazeniem jest 14,4V i nic nie wskazuje na jakas usterke.

przy altku nic nie bylo grzebane z wygladu jest niemalze nowy, chyba bede musial sie pobawic z tym.

dzieki za odp

jeszcze jedno a czy jest mozliwosc ze alternator w dieslu ma odwrocone bieguny albo cos w tym stylu??