FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Piotr w Grudzień 30, 2007, 18:43:17 pm
-
Macie jakies pomysly na usprawnienie jednostki 1.9d z citroena.
Nie mowie tu o "rasowaniu" tego silnika, chodzi mi raczej o poprawe dynamiki/ekonomiki, prostymi, domowymi sposobami tak jak to sie robi z silnikami fso.
Wszelkie pomysly mile widziane
-
Chyab podobne sposoby co do benzynowych silników. Chociaz najprostsze to jest załozenie turbo sprezarki. Moze wieksze wtryski, przeregulowana pompa wtryskowa. Jeszcze wszystko zalezy co chcesz osiągnąc.
-
do tej głowicy lepiej nie uturbiać :!: Lepiej od razu szukać bliźniaczej jednostki TDI od Citroena BX-a. Kolega ma BX-a z tym silnikiem i 90 KM pod maską, lata to bardzo przyjemnie, ale łatwo to przegrzać i uwalić uszczelkę pod głowicą. Jednostki wolnossące są bardzo żywotne.
-
Jednostki wolnossące są bardzo żywotne.
moze i tak ale jechac tym to jest tragedia. Strasznie zamulone są.
-
zdecydowalem sie na dieselka z powodow ekonomicznych a nie sportowych, ale zawsze kilka koni wiecej sie przydaje. Co do zakladania turbiny to definitywnie odpada, za duzo za tym idzie przerubek i roboty, no moze jakies male "elektro-charger". Myslalem raczej o zwiekszeniu cisnienia na pompie i ewentualny szlif kanalow w glowicy ale to dopiero jak ktos napisze ze warto. Przyznam sie szczerze ze silnika diesla jeszcze nigdy nie rozbieralem.
Co do silnika 1.9TDI to bylaby to super sprawa dla mnie, tylko nigdzie nie moge sie dowiedziec, czy bedzie on pasowac do skrzyni ze zwyklego poloneza 1.9GLD
-
to ten sam silnik co masz, tylko ma inną głowicę + turbina, IC i osprzęt.
-
wszystko bedzie pasowac ze skrzynia poldka. Reszte dupereli podpasujesz ze zwykłego diesla.
Ale idziesz dobrym tropem. Najpierw popraw fabryke pozniej modeluj wiecej. Diesla rozbierasz tak samo jak benzyniaka. Niczym sie to nie rózni. Głowice zawsze mozna poprawic. Fakt ze nie bedziesz odrazu mial rakiety ale drobne zmiany powinny cos poprawic.
-
o ten sam silnik co masz, tylko ma inną głowicę + turbina, IC i osprzęt.
To bede mial najlepszy prezent na Nowy Rok.
Juz zaczynam szukac :)
super bo chce sprobowac upchnac pompe klimatyzacji pod maska :-) a ze zwyklym dieslem troszke sie obawialem ze z tym wszystkim maluchy zaczna mnie wyprzedzac :wink:
Silnika jeszcze nie mam, wczoraj skonczylem "rozbierac do cna" moj nowy nabytek (125p pick up) no i kolekcjonuje czesci do wersji diesla.
Poprzedni wlasciciel mial nim mala stluczke(zderzak, przedni pas, lekko zgiety blotbik i delikatnie wygieta przednia belka) efektem czego pekl waz od chlodnicy, facet stwierdzil ze dojedzie do domu, jechal az sie zagotowal iiiiiiiiiii jechal dalej tak dlugo az silnik calkowicie stanal :!: MASAKRA ludzie to maja pomysly
ale dzieki temu tanio go odkupilem :P
-
Się da się zwyklego diesla podkręcić. Oto wywód gościa znającego się na tym silniku:
"XUD9 miałem w Peugeocie 309, miał granice obrotów podniesioną na 5600rpm przy czym max. moc była przy 5200rpm, do tego fala i wałek z TDI, zmienione cisnienie wtrysku i przeregulowana pompa. W sumie moc wzrosła z 64KM na 78KM, z tym ze silnik wymagał krecenia, do 2500rpm szedl jak seria a potem dostawał kopa i do 5200rpm szedl bardzo ladnie, powyzej juz wyraznie slabl. Eksperymentowalem tez z walkiem rozrzadu z benzyniaka zeby u gory silnik byl zwawszy, ale to nie jest wyjscie do codziennej jazdy - zysk jest odczuwalny dopiero powyzej 4500-4800rpm a na dole za to mocy ubywa.
Pamietaj tylko o jednym szczegole - wysokie obroty w dieslu to duuuzo wiecej ciepla! Jak nie bedziesz uwazal to przegrzejesz silnik bardzo szybko - wieksza chlodnica wody i dodatkowa chlodnica oleju + olej syntetyczny to podstawa jak chcesz taki silnika czesto krecic!"
Na codzień jeżdżę Jettą 1.6 TD, która bez oporów kręci się do końca obrotka :D
-
Nie jestem pewny ale kiedyś jak widziałem kolektor od D poloneza to zdaje mi się że na środku zaślepione było wejście pod turbo...Możę się mylę a z ciekawości co to za zaślepione wejście?
[ Dodano: 04 Sty 2008 17:52 ]
To był dosyć stary truck z kolektorem jakby to opisać wyglądał jak Y tylko te rozgałęzienie jak na Y dochodziło do głowicy
-
Nie jestem pewny ale kiedyś jak widziałem kolektor od D poloneza to zdaje mi się że na środku zaślepione było wejście pod turbo...Możę się mylę a z ciekawości co to za zaślepione wejście?
[ Dodano: 04 Sty 2008 17:52 ]
To był dosyć stary truck z kolektorem jakby to opisać wyglądał jak Y tylko te rozgałęzienie jak na Y dochodziło do głowicy
To jest właśnie miesjce na turbo, ale podłuznica przeszkadza i trzeby ją lekko podciąć. Można jeszcze silnik lekko w lewo przesunać wraz ze skrzynią. Powinno miejsca starczyć. Ale jak turbo to tylko swap, ze wzgledów ekonomicznych.
Bez intercoolera uzyskasz ok 75-80KM i 150 Nm, z IC ok 90KM i 190Nm.
Jest jeszcze wyjście. Mozna zamontować małą turbinkę z Xantii, z modelu SD. Ma ona 75KM i 135Nm. Poprawia to elastyczność i na pewno nie zniszczy przeniesienia napedu tak szybko. Jest to zwykly silnik 1.9D z turbinką 0.5bara bez IC, tylko nie wiem czy pompa tam nie jest elektryczna??
-
"75-80KM i 150 Nm, z IC ok 90KM i 190Nm."
Poldek to są moce wyjściowe, od których się dopiero zaczyna jazda :D . Różnica w mocach, które podałeś, to tylko i wyłącznie ostrożność producenta w aucie bez IC, aby nie serwować silnikowi non stop gorącego powietrza, które go w końcu zabije. Sam IC nie daje nic, ale pozwala na dalsze modyfikacje. Niestety tego typu przeszczepy, nie mają sensu przy seryjnym przeniesieniu napędu.
-
Ale do seryjnego przeniesienia napedu można zastosować turbinkę z modelu SD, aby poprawić elestyczność.
Zakladając 1.9 TD z IC lekko bym go osłabił na ok 85KM i 160Nm. Bo nie mam ochoty zmieniać skrzyni i mostu.
Teraz jakie bedą koszty??
Silnik 1500zł + osprzęt 500zł czyki ok 2000zł+ 500 na ewentualne modyfikacje z mocowaniem.
Wydaje mi się, że lepiej kupić xantie anglika za 3000zł i przełożyć wszystko co potrzebne.
Reszte budy sprzedać. Przy dobrych wiatrach wyjdzie się na zero lub nawet zarobi się trochę.
-
Poldek#1838 Seryjny uklad przeniesienia napędu, jest w stanie strawic 160 Nm? Skrzynia z cytryny da radę, ale most jest tutaj Poldkowy, czy Citroenowy? Kiedys slsyzalem ze siedzi wzmocniony, ale nadal mam wątpliwosci. Bo co 125 Nm seryjnego 1,9 to nie 160 Nm TD
-
jak wersja SD ma doladowanie 0.5bara to moment sila rzeczy wyjdzie w okoliczach 150-160Nm
pod turbine nie trzeba wycinac kielicha - mozna dac odpowiedni dystans (kolanko) i przerobka sprowadzi sie do zalozenia turbiny ,podlaczenia oleju i dopasowaniu kawalka rury wydechowej (kolektor-pierwszy tlumik)
-
Układ przeniesienia napedu jest liczony na 180Nm, więc dając 160Nm i nie wściekając się mozna spokojnie jeździć.
Wersja 1.9 SD ma turbinkę 0,5 bara i 75KM i 135Nm. Są to bezpieczne wartości dla tego silnika, gdyz jest to zwykły 1.9 D z małą turbinką.
-
Czyli kupuje taka xsantei
http://moto.allegro.pl/item313341381_citroen_xantia_turbo_diesel_anglik.html
Przekladam z niej silnik z osprzetem do poldka dieselka. Ciekawa opcja, a jak bedzie z osprzetem (elektryka) bedzie pasowac bez wiekszych przerobek czy raczej trzeba bedzie rzezbic???
-
Kilka lat temu założyłem tu swój pierwszy post, dotyczący możliwości wstawienia silnika 1.9TD do Poldka 1.9D... ech, wspomnienia :)
-
mateokrzyku,
powinieneś szukać tak wyglądającego silnika, aby IC był na górze.
Silnik trzeba lekko przesunąć w lewo aby się turbo zmieściło.
http://moto.allegro.pl/item317396531_sliczna_cytrynka.html
http://moto.allegro.pl/item313641614_citroen_xsara_1999_r_td_anglik_.html
http://moto.allegro.pl/item312789140_silnik_citroen_xsara_1_9_td_super_cena.html
http://moto.allegro.pl/item317148453_citroen_zx_xantia_xsara_silnik_1_9_td.html
Daj znać jak idą prace.
-
ten IC sie za chiny nie zmiesci w takim stanie jakim jest w cytrynie do poldka. trzeba go załozyc gdziesz w pasie przednim
-
Fistasz zmieści się. Właśnie tak bez problemów wkładają te silniki do poldka.
-
najwyżej kawałek machy wyciąć do tego delikatny wlocik powietrza i malina :mrgreen:
-
jestem ciekaw efektów bo sam mam diesla a nawet po zmianie mostu ma szybszy mam kłopoty z wyprzedzaniem. może kiedyś sie skusze na td do PN 8)
-
najwyżej kawałek machy wyciąć do tego delikatny wlocik powietrza i malina :mrgreen:
albo maska z MR91
-
Silnik trzeba lekko przesunąć w lewo aby się turbo zmieściło.
Poldek a posiadasz moze zdjecia tego kolektora wydechowego ktory jest w polonezie a dokladniej chodzi mi o umiejscowienie zaslepki na nim, tam gdzie w TDI przychodzi turbina. O ile tak miej wiecej trzeba przesunac motor ze skrzynia... 5 cm. wystarczy???
a zebym nie zapomnial jakie jest oznaczenie tych silnikow tdi wie ktos??? :mrgreen:
-
Posiadam tylko tyle.
Właśnie 5 cm będzie wystarczające
http://img87.imageshack.us/my.php?image=poldu03dx3.png
http://img223.imageshack.us/my.php?image=poldu04as0.png
http://img86.imageshack.us/my.php?image=adam4dh9.png
http://img86.imageshack.us/my.php?image=poldu11dn5.png
http://img231.imageshack.us/my.php?image=poldu11os7.png
http://img84.imageshack.us/my.php?image=silnikdieseliw5.png
-
A co powiesz na wyprofilowanie blach pod kolektor z turbo. Bedzie chyba mniej zabawy niz przesowanie jednostki napedowej. A jak sadzisz jak bedzie z podlaczeniem elektryki, ta jednostka TDI ma zapewne sterowanie kompoterem czy sie myle :?
-
Po pierwsze to nie jest TDI, na forum VW i Cytryny by Cię zrównali z ziemią jak byś tak napisał ;)
To jest "zwykły" 1.9 TD bez elektroniki. Pompa jest mechaniczna. Więc zabawy dużo nie ma.
można by te blachy lekko odgiąć. Muszę się zapytać kolegi który widział 2 poldki TD.
Coś pamiętam, że brakuje kilku mm miejsca, więc jest to do zrobienia.
-
jako ,ze wydech i tak trzeba przerobic ,to najprosciej dac kolanko pod turbine i niec nie bedzie trzeba przesuwac ,ani wyginac
-
Jak dasz kolanko to przydusisz troszkę silnik, może powstać większa dziura w obrotach, to nie jest takie proste, ale metodą prób i błędów coś sie może dopasuje.
-
A powiedzcie mi jak wyglada wiaska elektryczna, jest taka sama jak np. w gsi??? Czy rozni sie bardzo??? Chodzi mi o podlaczenie kontrolki od swiec i obrotka i reszty osprzetu bo z elektryka to nie jestem za pan brat:(
-
Na kontrolkę do świec masz wyjście z kontrolera? świec żarowych.
-
Na kontrolkę do świec masz wyjście z kontrolera? świec żarowych.
najprosciej ja dorwe jakiegos ropniaka i obadam cala instalacje... a powiedzcie mi jeszcze jedno polonez diesel ma pompe paliwa w baku (elektryczna) czy pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku.
a teraz zabieram sie za UKM-y (urzadzenia i konstrukcje maszyn) jutro egzamin:(
-
z tego co pamiętam to pompa paliwa jest mechaniczna w dieslu, a nie elektryczna
-
W TD najbardziej skomplikowanym elektrycznie elementem jest właśnie ten kontroler świec żarowych ( czy jak się to tam fachowo nazywa ) A reszta to tylko czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury i na tym chyba koniec.
-
mam pytanie koledzy, czy ktos z was wie czy fabryka wypuszczala model poloneza atu+ z jednastka diesla, carowki widywlem i kombiaczki tez, ale atu nie....
-
mam pytanie koledzy, czy ktos z was wie czy fabryka wypuszczala model poloneza atu+ z jednastka diesla, carowki widywlem i kombiaczki tez, ale atu nie....
widziales fabryczne C+ i kombi w dieslu ? to dobry jestes :p
-
mam pytanie koledzy, czy ktos z was wie czy fabryka wypuszczala model poloneza atu+ z jednastka diesla, carowki widywlem i kombiaczki tez, ale atu nie....
widziales fabryczne C+ i kombi w dieslu ? to dobry jestes :p
Caro+ widzialem dzis na autogieldzie we wroclawiu jasny zielony metalik z 2000 roku z pelna dokumetacja 8) A co do kombi to sie pomylilem to bylo auto po przekladce:(
[ Dodano: 11 Mar 2008 21:25 ]
a tu cos do tematu
http://www.wrzuta.pl/film/af7JOCizaR/
http://www.wrzuta.pl/film/iUE7OK7OgL/
-
Witam. A czy silnik z Citroena XM o pojemności 2,1 będzie pasował pod tą skrzynie z polsdka 1,9 GLD
-
moze i bedzie pasowal ale zmieli ja w mgnieniu oka. Bedziesz skrzynie wymienial raz na miesiac. Chociaz tak naprawde to nie wiadomo jaka wytrzymalosc ma ta skrzynia. Jednemu rozpadnie sie przy zwyklym 1.6 a drugiemu bedzie dlugo sluzyc przy roverze.
Proponuje jednak kombinowac z inna skrzynia, albo z dieslem od tylnonapedowki jesli juz ma byc gruzlik.
-
Chyba, że chodzi tu o 2,1 D, ma on ok 82KM i 150Nm i będzie pasował pod skrzynie. Problem jest taki że jest to dużo większy i cięższy silnik. Bez wzmocnienia podłużnic i zawieszenia spadnie ci na glebe.
-
Bolim#1838 a ten motorek podejdze pod poldowo dieslowa skrzynie biegow???
[ Dodano: 15 Cze 2009 13:49 ]
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8750769
-
mateo, podejdzie bez problemów, ale szukaj z IC u góry. Mam taki na sprzedanie za 2500zł http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8891458
-
ale szukaj z IC u góry.
czemu?? mocniejsze prostrze w przestrzepie maja jakas elektronike???
tem ma IC ale schowany w przednim pasie chyba.
-
z IC na gorze moze byc latwiej wepchnac, zrobisz wlot w masce:) A czy jakas roznica w kontrukcji?
-
Były też wersje z elektroniczną pompą wtryskową, ale ten silnik od Bolima jest wyposażony we wdzięczną do modyfikacją zwykłą pompę Boscha :D .
-
spotykam kilka wersji tego silnika rozniacych sie mocowo jedne maja 90 km kolejne 92 i trafilem nawet na 94km chyba w partnerze, czym jest uwarunkowana taka rozbieznosc???
-
spotykam kilka wersji tego silnika rozniacych sie mocowo jedne maja 90 km kolejne 92 i trafilem nawet na 94km chyba w partnerze, czym jest uwarunkowana taka rozbieznosc???
nie byly montowane w partnerach
-
Taki silnik miał mój kolega w BX-ie, właśnie z IC na górze.
Auto bardzo przyjemne i elastyczne, ale silnik wrażliwy na przegrzewanie jak go ktoś mocno kręci - kumpel próbował osiągnąć tym prędkość powyżej 180 km/h i padła uszczelka :(
Generalnie przy ludzkim traktowaniu silnik bardzo sympatyczny, mało awaryjny, o małym apetycie na paliwo.
-
powiedzie ci jak wyglada zawieszenie silnika w komorze, belka pozostaje standartowa, czy jest tak jak z roverem jest potrzebna inna??