FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kurt76 w Grudzień 30, 2007, 21:32:42 pm

Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: kurt76 w Grudzień 30, 2007, 21:32:42 pm
witam
wlasnie wracam z garazu wkur**** maksymalnie, miala byc szybka wymiana zarowki, a przy okazji chyba  wylamalem zatrzaski (grzybki) trzymajace klosz, cala rzecz dotyczy prawego reflektora.

w zwiazku z tym mam pare pytan:
- ile jest tych "grzybków"?
- z tego co zauwazylem w warunkach garazowych bez oswietlenia poszedl mi zaczep "od wewnatrz na dole" na koncu regulatora swiatla (w poziomie), czy "grzybki sa tylko dwa po przekątnej?
- czy mozna to wymienic bez wyjmowania reflektora i odklejania szkla - dokladniej czy mozna wyjac/wykrecic z obudowy ten mechanizm regulacyjny, na ktorym jest osadzony zatrzask? jakies patenty?
- przy okazji: do tego mechanizmu sa doprowadzone przewody domyslam sie, ze to regulacja klosza w pionie, jednakze brak jakichkolwiek reakcji na pokretlo w kabinie (nigdy mi nie dzialalo), co moze byc tego przyczyna?

ps. zeby nie tworzyc watkow dodatkowych: jaka jest akceptowalna cena za wymiane tlumika koncowego (tlumik, wymiana, gumy)? i wersja dodatkowo z tlumikiem środkowym?

zalezy mi zeby to jutro zrobic (swiatlo), bo nie chce sie rzucac w oczy po sylwestrze ;) pech na maxa....

paniowie pomozcie....

dzieki i pozdrawiam
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: Master82 w Styczeń 01, 2008, 05:14:54 am
-są 3 "grzybki" trzymające klosz. 1 jest stały na górze i 2 regulacyjne : na dole przez hydraulikę drugi na górze przez śrubę
-raczej nie da sie
-brak płynu hydraulicznego
wymontuj cały reflektor i kombinuj :D
na p.s. ci nie odpowiem bo nie znam odpowiedzi...jeszcze :P
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: Długi w Styczeń 02, 2008, 17:04:16 pm
W zeszłym roku bawiłem się własnie w wymianę tych "grzybków" bo też mi jeden poleciał.
Niestety ale szkło trzeba odkleić i to delikatnie (jest kruche i lubi pękać koszt nowego w razie co to około 20-25 zł) Jak już odkleisz to zobacz na początku w jakim stanie jest odbłyśnik (czy przypadkiem nie jest już matowy i czy nie złuszczony itd.). Jak będzie kiepski to nie ma co się babrac w dalszą regenerację tylko trzeba zainwestować w nową lampę (najlepiej do kompletu żeby ładnie świeciło i wyglądało 2 lampy wymienić) Jak odbłyśnik będzie dobry to kupujesz te "grzybki" sztuk 3 (ciężko już to dostać) i wymieniasz, następnie szkło przyklejasz i lampa gotowa.
Regulacja hydrauliczna świateł jak przestała działać to nadaje się do kosza (znam ludzi co na jakiś czas udało im się uruchomić tą regulację, stracili dużo czasu a po jakimś tam okresie znów przestało działać) jak nie masz potrzeby używać jej to olewasz system a jak masz to kupujesz nowe (koszt spory bo coś około 160-180 zł) a i po roku lub dwóch i tak przestanie działać. Wybór należy do Ciebie! Powodzenia w naprawie ewentualnie wymianie lamp na nowe!
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: waldek_x w Styczeń 02, 2008, 17:20:06 pm
bertone 12, To twoje to są ceny z wymianami?? No bo chyba nie samych tłumików :)
Długi, Ile dawałeś za te grzybki i w jakich sklepach pytać najlepiej?? Jak już szkło pęknie to szkła się nie opłaca kupować u mnie na miejscu zreszta na allegro też (nie polecam za bardzo z allegro, bo jak ja kupiłem, to mi przyszła właśnie z połamanymi wszystkimi grzybkami paczka oczywiście była "uwaga szkło", ale to nic nie dało) koszt całej lampy to 30zł oczywiście używanej, ale w dobrym stanie :) Ja wymieniłem całą lampę, ale chętnie bym zrobił te swoje bo mam chyba już 2 z połamanymi tymi grzybkami :)
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: Długi w Styczeń 02, 2008, 17:24:15 pm
Kupiłem to w takim nędznym sklepie moto ze starymi jakimiś zapasami itd. koszt to 2 zł sztuka.
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: dzigit80 w Styczeń 02, 2008, 19:10:37 pm
Ja się nie bawiłem w te klocki tylko pojechałem na giełdę dałem 40 zeta i wymieniłem cały reflektor.
1) oszczędzasz czas
2) małe ryzyko że pęknie szkło
:-)
Pzdr
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: waldek_x w Styczeń 02, 2008, 19:33:55 pm
dzigit80, ale co szkodzi rozebrać, nawet jeżeli peknie szkło to i tak wtedy można po 2 lampe pojechać.
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: waldek_x w Styczeń 02, 2008, 22:07:21 pm
bertone 12, Nie no chodziło mi, że u mnie końcowy jakiś tam zwykły kosztuje chyba niecałe 100zł, a nie myślę, żeby ktoś kupował jakiś droższy :D
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: bertone 12 w Styczeń 05, 2008, 14:23:46 pm
ja osobiście wole wydać pare złotych wiecej i mieć spokój na dłużej ale to mój punkt widzenia :)
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: kurt76 w Styczeń 06, 2008, 11:51:44 am
witam

na wstepie dzieki za rozwiniecie tematu, niestety na moim kwadracie "grzybkow" brak. tymczasowo usztywnilem kartonikami, a za pare dni wykrecam i robie jak ktos proponowal na wkrety... regulacje hydrauliczna olewam....

pytanie poboczne:   jest jakis problem (poza PORD) z zarowkami 100/90 W - bo mam dwie i mnie korci?


pozdro
Tytuł: wyłamane zatrzaski podczas wymiany żarówki
Wiadomość wysłana przez: Długi w Styczeń 13, 2008, 23:27:16 pm
Cytat: "kurt76"
witam



pytanie poboczne:   jest jakis problem (poza PORD) z zarowkami 100/90 W - bo mam dwie i mnie korci?


pozdro


-przepisowo takie żarówki są zabronione
-zastosowanie takich żarówek zdecydowanie poprawia widoczność ale odbłyśniki szybko matowieją pod wpływem wyższej temp. i później nawet żarówki 200 W nie pomogą
-kontroler śawiateł mijania szybko powie Ci "siema" (koszt nowego ponad 50 zł)