FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Styczeń 04, 2008, 19:47:45 pm
-
Witam
Większość wie jak działa amortyzator. Jest to tłok z zaworkami zatopiony w oleju. Podczas pracy zawieszenia tłoczek się przemieszcza a olej przelewa się poprzez zaworki.
Jak zatkamy zaworki to amory staną i zawieszenie przestanie pracować.
A jakby to wykorzystać...
Stosując nieco teorii fizycznych z zakresu hydrauliki łączymy oba amory na krzyż czyli komorę z nad tłoka z jednego z komorą z pod tłoka drugiego i na odwrót. Jak oba tłoki przemieszczają się w jednym kierunku wszystko działa normalnie. W drugą stronę ruch w przeciwnych kierunkach wytwarza siły przeciwdziałające przemieszczeniu. Innymi słowy działać to będzie jak standardowy stabilizator.
Myślałem aby zbudować to w oparciu o belkę amortyzatorów z pluszaka...
NO panowie a teraz do OT-pa.
-
juz ze zdwa latata temu o tym myslalem
tylko doszedlem do wniosku ,ze jednoczesne ugiecie obu kol moze spowodowac efekty uboczne w uszczodzeniu czegos w tym ukladzie
-
Jak oba tłoki przemieszczają się w jednym kierunku wszystko działa normalnie.
No właśnie nie będzie działać normalnie bo przy jednoczesnym ugięciu dwóch amortyzatorów to olej spod tłoków będzie jednocześnie utwardzał oba amortyzatory . Pomysł ciekawy ale jak to by było takie proste to już dawno ten patent by zastosowali spece od WRC albo francuzi w cytrynach zamiast do bólu skomplikowanego zawieszenia hydro pneumatycznego .
-
A tymczasem firmy stosują niezawodny, prosty konsrukcyjnie gruby pręt...
Bociek - chyba wyzwań Ci brakuje.
-
zawieszenie hydrolastic to było coś w ten deseń. tylko tam był przód z tyłem połączony a nie jedna strona z drugą. podobno spisywało się to bardzo dobrze. auto było komfortowe i jednocześnie nie przechylało się na zakrętach.
-
A tymczasem firmy stosują niezawodny, prosty konsrukcyjnie gruby pręt.
A my zamiast poduszek powietrznych od tira i skomplikowanego układu pneumatycznego z samo poziomowaniem stosujemy dwie wyklepane blachy czyli resor półeliptyczny dokręcony do dyfra ! I też jest git !
-
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx :mrgreen:
-
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx
zrobiono jeden egzemplarz z takim zawieszeniem. Niestety pozostało to na etapie jednego jeżdżącego prototypu :?
-
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx
zrobiono jeden egzemplarz z takim zawieszeniem. Niestety pozostało to na etapie jednego jeżdżącego prototypu :?
na simrze jest niedokonczona praca dyplomowa w postaci Borka na totalnie hydraulicznym zawiasie
pompuje sie 0.5h przed jazda i wogole nikt nie wie jak do tego sterownik zrobic - ale nie ma co sie dziwic ,bo to tylko simr