FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Grzesiek1231 w Styczeń 06, 2008, 00:49:07 am
-
Witam jak mógłbym ustawić i rozpoznać że to zapłon detonacyjny a nie stukowy zna ktoś metodę chodzi mi o lekkie poprawienie osiągów.
[ Dodano: 06 Sty 2008 00:50 ]
Poprawka o ile mogę wyprzedzić zapłon w 1.5 gle? chodzi mi o lekkie wyprzedzenie zapłonu
-
Proste zapłon detonacyjny wytępuje w silnikach o zapłonie iskrowym, spalanie stukowe w silnikach z zapłonem samoczynnym.
-
MaciejFSO, ze co?? jestes pewien tego co napisales?? to dlaczego silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego a maja zaplon iskrowy?
-
No tak się nazywa, ale jestem pewny tego co piszę. Zreszta z angielskiego to chyba jest detonation sensor. Bo jest różnica pomiędzy spalaniem detonacyjnym, a spalaniem stukowym. Spalanie detonacyjne, jak wiesz, występuje wtedy kiedy prędkość rozchodzenia się płomienia jest wieksza lub zbliżona do (o ile dobrze pamiętam) 2500m/s, czyli takiej jak materiałów wybuchowych - dlatego detonacja. Natomiast spalanie stukowe wystepuje w silnikach z zapłonem samoczynnym i jest związane z nieodpowiednim czasem zapłonu mieszanki w cylindrze (zbyt późno) - inaczej też zawana "twardą pracą".
-
rozdrabniacie sie jak dziewczynki
przeciez to jedno i to samo ,a zalezy od tlumaczenia
Grzesiek1231
a na jakim paliwie jezdzisz ?
na Pb seryjne ustawienia dla 1.5 to 7* ,na LPG mozna ustawic 12*
wartosci wieksze trzeba dobierac eksperymentalnie i nie ma co przesadzac bo osiagi spadna
-
KGB, no jak to samo? To są dwa zupełnie inne zjawiska.
-
a masz jakies opracowania na temat jednego i drugiego ?
bo jak ci wali po zaworach w benzyniaku to mozna powiedziec roznie - no ale sprawdze w ksiazce pod wzgledem nazwy ,bo czytajac jakos nie zwracalem uwagi na samo nazewnictwo tylko na zjawisko
z tego co pamietam to juz w okolicy 1500m/s wystepuje stuk/detonacja i jest podzial zaleznie od predkosci ,wiec nie pasuje to do definicji detonacji jako najwiekszej mozliwej predkosci rozchodzenia sie plomienia dla danego materialu
-
KGB, ale ja mówie, że spalanie stukowe występuje w dieslu, a detonacyjne w benzynie i ta są dwa różne zjawiska. Jedno jest związane z prędkością rozchodzenia się płomienia (spalanie detonacyjne) a drugie z nie właściwym czasem zapłonu mieszanki p-p w dieslu. I o to mi chodzi.
-
KGB ma rację . Zjawisko spalania benzyny z prędkością pow . 1000 m/s w silnikach z zapłonem iskrowym jest nazywane spalaniem detonacyjnym lub stukowym . Obie nazwy są poprawne i dotyczą tego samego zjawiska . A twarda praca silnika diesla powodowana np . zbyt wczesnym wtryskiem paliwa to już zupełnie inna bajka . Maciej zanim zaczniesz sie nadal sprzeczać to poczytaj przynajmniej http://orlenlaboratorium.pl/slowniczek-pojec
-
To to samo- detonacja jest po prostu ciezsza odmiana stuku(slyszane juz jako detonacja a nie jako stukanie czy np dzwiek podobny do skwierczenia tluszczu na patelni
-
Ja nie wiem panowie, mnie i w jednej i drugiej szkole tak uczyli i nie mam wybou jak tylko się upierać.
-
mnie w jednej szkole nie uczyli takiego podzialu ,a w drugiej to raczej sami nie wiedzieli
ale jak bede w domu to sprawdze z ciekawosci - choc to i tak nie zmienia faktu ,ze przyjelo sie uzywac tych indeksow naprzemiennie
zeby tobie bylo latwiej sie z tym pogodzic to powiem cie cos takiego:
jeden raz jak zmienialem gaznik w swoim DFie ,to z braku laku wlalem do gardzieli benzyny ekstrakcyjnej (mialem pod reka) i po odpaleniu chodzil jak diesel - autentyczy zimny stary diesel ,czyli przez 30s mialem pod maska 1.5 ohv AB diesel :mrgreen: ,a potem nagle sie wyciszyl
-
MaciejFSO, ze co?? jestes pewien tego co napisales?? to dlaczego silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego a maja zaplon iskrowy?
O ile mi wiadomo to nie ma czegoś takiego w K16.
-
MaciejFSO silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego
Pierwsze słyszę... :shock:
przeciez to jedno i to samo ,a zalezy od tlumaczenia
Też potwierdzam. We wszystkich opracowaniach, które czytałem ten zwrot był używany zamiennie.
-
poczytajcie serwisowke :D
-
poczytajcie serwisowke :D
Może lepiej poczytać o procesie spalania paliwa w silnikach tłokowych ?
[ Dodano: 2008-01-13, 15:06 ]
Serwisówka nie jest opracowaniem naukowym a tylko formą poradnika .
-
bruns, G.T. chodzi o czujnik spalania stukowego.
-
<OT>
poczytajcie serwisowke :D
Nie wiem jaką masz serwisówkę, ale chętnię ją zobaczę, bo mam 3 i jakoś w żadnej tego nie widziałem :) Daj skany. Na 99,9% w Trzeciaku odnośnie MKC 101610 tego nie ma.
</OT>
-
G.T. chyba przegiales troche z tym czujnikiem. Z tego co sie orientuje to silniki serii T maja cos takiego i chyba K, ale V6 :)
-
seria K nie ma czujnika spalania stukowego
ale chetnie bym go obejzal
GT wstawiaj fotke :-)
-
Rudolf sie wypowie w tym temacie bo u niego to widzialem na kompie :)
-
No to czekamy
[ Dodano: 2008-01-16, 11:18 ]
Posprzątane