FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Van w Styczeń 15, 2008, 12:51:16 pm
-
jako ze coraz wiecej kilometrow pokonuje autem a jego osiagi kusza do ostrzejszej jazdy niekorzystnie odbija sie to na moich finansach.
Zastanawiam sie nad sekwencja stag300
o ile 200 cieszylo sie dosc niepochlebna opinia o tyle co do 300 slyszalem wiele dobrego.
koszt instalacji wynosi ok 2tys zł. wiadomo nie ma co wkladac niewiadomo czego wiec mysle ze to bedzie dobrym kompromisem.
wiadomo ze z moja noga potrzebna i odcinka(i to nie taka ktora zmienia przy 6 tys na benke bo te obroty nie sa u mnie rzadkoscia)
co sadzicie na temat tej instalacji. jest ok 500zl drozsza od podstawowej jaka mo zaoferowano
instalacja ta pozwoli jak mysle w ingerowanie w dawki gazu w prosty sposob- co korzystnie wplynie na dalsze modyfikacje
nadwozie przejdzie dokladny przeglad czy warto w nie inwestowac czy szukac innego w dobrym stnie z wbitym gazem,(przerobka na sekwencje 1600zł)
kolejny zagorzaly przeciwnik LPG zaczyna mowic pas
[ Dodano: 2008-01-15, 13:02 ]
http://www.allegro.pl/item292141489_stag_300_4cylindry_z_montazem.html
parownik do 130KM
czas instalacji ok 7godzin
w zupelnosci wystarcza dla silnika 1,6 16v
-informacje uzyskane telefonicznie
-
Spróbuj namierzyć Sztywnego on siedzi w instalacjach gazowych to powinien najlepiej pomóc
-
kolejny zagorzaly przeciwnik LPG zaczyna mowic pas
:twisted: hie hie hie...
Van ale przecież takich samochodów się nie gazuje ;P
Podam Ci namiary na dobry zakład. Zostali mi poleceni jak jeszcze miałem atówkę. Mają duże doświadczenie w lpg i wg. mnie "dobrze" robią.
http://katalog.pf.pl/Warszawa/MCC-Gas-S-C-F7188046G0B8185-m19.html proś o p.Marka Cieślaka
-
koszt zaswiniowania mojego by deklarowal sie dobrymi osiagami jest niewiele mniejszy od zalozenia instalacji sekwencyjnej, ktora to pozwala na zmiany dawek czyli oszczednosci i mozliwosc latwego zestrojenia silnika
a zbiornik paliwa miesiecznie idzie lekka reką ostatnio nawet 2
-
kiepa wtrysk siedzi w roverze ,dlatego stag200 moglby nie wyrabiac
STAG300 da rade
nie ma praktycznie zadnych minusow ,cena niezla
jezeli by zakladac instalke IIgen to tylko z BLOSem
ale pare zlotych wiecej dolozyc do sekwencji i silnik zachowuje wszystkie parametry benzyny - minus taki ,ze odcinki wyzej sie nie przeniesie :P
co do strojenia to mozna oczywiscie wszystko ladnie dostroic ,czyli w przypadku swapow (Vana i Senna) mozna wkoncu uniezaleznic sie od wtrysku 1.4
ale o strojeniu na bogato to raczej zapomnij - sonda lambda jest podlaczona i stag nie pozwoli na zbedne przepaly
-
przeszukaj forum roverki, tam bylo chyba kilka watkow o tej instalacji ogolnie byla polecana i chwalona
-
Ciekawe czy ci założą tak dysze:
(http://img.photobucket.com/albums/v190/aboard_epsilon/rover%20420/manitop.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v190/aboard_epsilon/rover%20420/fitted1.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v190/aboard_epsilon/rover%20420/linedupinjectors.jpg)
Swoją drogą muszę wypytać w okolicy o "markę" tego zakładu. Jedno jest pewne w LPG siedą od dawna...
A jak się zdecydujesz to daj znać to se w wolnym czasie jakiegoś bezalkocholowego brovca zrobimy.
-
fajnie ukryli tą instalacje :)
-
to lepiej by bylo jakby dysze od dolu zamontowali - latwiej i krotsze przewody by byly
ale i tak dziwne ,ze im sie chcialo zdejmowac kolektor do wiercenia
widzialem takich patalachow ,ze wiercili na bez zdejmowania z silnika
-
to lepiej by bylo jakby dysze od dolu zamontowali - latwiej i krotsze przewody by byly
ale wtedy przy jezdzie na PB moze paliwo z wtryskiwaczy by sie w nich zbieralo :-)
-
to lepiej by bylo jakby dysze od dolu zamontowali - latwiej i krotsze przewody by byly
ale wtedy przy jezdzie na PB moze paliwo z wtryskiwaczy by sie w nich zbieralo :-)
sadzisz ,ze przy tak duzych predkosciach przeplywu powietrza grawitacja ma znaczenie ? :mrgreen:
-
to byl zart,
mi chyba tez by sie nie chcialo tego montowac od dolu
chyba ze mieli inny powod np taki
jesli wiercili z gory to maja dluzszy otwor bo kolektor ma tutaj nadlew pod wtryskiwacz, dzieki temu wtryskiwacz gazu mocowany jest stabilniej i nie musi wchodzic gleboko i nie zaburza przeplywu powietrza
zamontowany jest podbnie jak wtryskiwacz paliwa czyli nie wystaje
-
Wg mnie zamontowane jest to wzorcowo.
-
ee tam
jak juz zdjeli kolektor i zamontowali wtryskiwacze pod nim ,to i dysze od dolu wkrecic nie byloby problemu
problem bylby jedynie w razie potrzeby zmiany dysz - podczas strojenia
i chyba tym sie kierowali
-
W poniedzialek jestem umowiony na instalacje staga 300 do R800. Zobaczymy co to jest warte :)
-
Jak narazie powiedz ile jest warte.
-
Olo zaproponowali mi instalke od 1800 do 2100 w zaleznosci od sterownika
Stag 200
ESGI
Stag 300
-
W Siedlcach LPG na Stagu 300 montyja za 1800zł (nie pamietam nazwy zakładu)
U producenta (Ac) w Białymstoku kosztuje 2000-2400zł (w zaleznosci od tego jakie wtryski zamontują i gdzie wlew gazu, w każdym bądź razie nie polecam wtryskiwaczy LPG made in Poland)
Ja do swojej E30-tki będę zakładał szambo na komponentach BLOS, reduktor Landi LS 98 (100kW) i centralke Stag-2L
A wracajac do Stag-a 300, jedna z lepszych obecnie dostepnych sekwencji (oprócz idioto odpornej BRC Seqent). Programy do regulacji i diagnostyki dostepne w sieci. A jak sie dobrze wykombinuje to za pomoca komputera z 300-ki mozna wysterowac wtryskiwacze paliwowe!.
-
No ja mam zamiar montować w Węgrowie. Za BRC sequent w Wawie w Czakramie krzykneli 2900 :shock:
-
stag300 w Legnojowie 2000
stag 200 1900
Butla w kole.
-
panowie stag 200 i stag 300 to prawie to samo roznica polega na wygladzie sterownika i paru dodatkowych kabli w przypadku staga 300,a co do odcinki to nie ma problemu
normalnie daje sie na 6tys ale na zyczenie klijenta mozna ustawic odciecie gazu na 8tys 8) ostatnio montowalismy sekwencje w oplu wectra 2.5 v6 , koles na drugi dzien podjechal ze 6tys i odcina wiec prosze bardzo wykasowalismy 6000 a dalo sie 8000 i po problemie.
Ogólnie polecam istalacje sekwencyjna stag bo nie jest droga a naprawde dobrze smigaja na niej autka
A sekwencje to montuje sie gora 5godz no chyba ze sa problemy np ciezko sie dostac do wody lub trzeba zwalac kolektor ale to raczej zadkosc
a co do strojenia to kalibruje sie pieknie i bardzo szybko,no i oczywiscie mozna dostroic do indywidualnej jazdy mape gazowa czas, wtrysku ilosc podawanego gazu na sec, praktycznie wszystkie parametry da sie zmienic no ale trzeba sie na tym znac bo mozna uszkodzic silnik niestety jesli jakis paprak sie za to wezmie
-
No to wlasciwie moge juz wyrazic swoja opinie o instalacji bo przejechalem ponad 1000 kilometrow. Instalke zakładałem w Węgrowie w firmie MIMAR
A oto lista co zostalo zalozone wraz z cenami:
Korek czujnika temperatury ZAVOLI - 2zl :)
Minikit AC31(300-4VE/T/V+F) - 900zl
Montaż instalacji - 200zł
Obejma zaciskowa 16-27 (15szt.) - 15zł
Peszel instalacyjny 6mb D6,8x10 c - 4,86zl
Pokrowiec na koło - 15zł
Przewód PCW 6x1 6mb -36zl
Przewód SEMPERIT 16x23 3mb - 18zl
Przewód SEMPERIT Paliwo 4/10 - 4mb - 24zl
Reduktor sekw ZAVOLI "N" - 200,14
Taśma izolacyjna 20m - 3zl
Taśma parciana - 15zl
Trojnik wodny 20x15x20 - 6szt - 12zl
Wielozawór 200/01 TOM - 180zl
Zawor gazowy Lovato - 40zl
Zawor tankowania - 35zl
Zbiornik toroid 52ltr - 300zl
Suma za wszystko z robocizna 2000zl
Po montazu i wstepnej regulacji spalanie 12.5 litra LPG w Warszawie z klimatyzacja. Po regulacji po 1000km spalanie 11.7 w tych samych warunkach czyli wynik calkiem niezly jak dla mnie.
Jesli chodzi o montaz to jest to bardzo ladnie zrobione. Jedyna rzecza ktora mi sie nie spodobala to to ze wiercili w kolektorze bez jego zdejmowania. Zwrocilem na to uwage kolesiowi, ale powiedzial ze nie zdejmuja kolektorow i jeszcze nigdy nie mieli z tym problemu, a zrobili setki samochodow. Puscilem robote dalej bo nie mialem nowej uszczelki pod kolektor i jakos sie udalo :) Samochod jezdzi i oleju tez nie zaczal brac :)
Zawor do tankowania za klapka wlewu paliwa.
Generalnie jestem zadowolony bo juz jezdze po 2.20, a nie po 4.70 :mrgreen:
-
Senn#1869, jesli chodzi o kolektor to niestety tak sie robi ale tym sie nie martw tak sie robi zeby zaoszczedzic czas ale to wplyw na silnik zadem po prostu ma ciezej odpalic bo wiory sie pod zawory podstawiaja i nie ma cisnienia na cylindrach ale to jest aluminium i silnik po pierwsze wyrzuci do tlumika a reszte sie stopi ,dla mnie jak co do ceny luks a montarz profi .u nas jest to samo a ile czasu zakladali ta sekwencje i jakiej firmy :?:
[ Dodano: 04 Lip 2008 17:42 ]
jesli brc to szukaj podlaczenia tylko w wawie jesli kme to nie ma problemu ale co do porowniania z naszym stagiem to nie ma polotu
[ Dodano: 04 Lip 2008 17:46 ]
PS.ale to tylko dla forumowiczow takie info jesli chodzi o niezdejmowanie kolektora :wink:
-
jeżeli nie był ściągany do wiercenia, to uważam to za robienie na sztukę, innymi słowy dziadostwo. To tak jakbyś obrabiał kanały dolotowe/wydechowe na silniku w aucie, nie ściągając głowicy.
-
Senn#1869, ja powiedzialem ze miedzy nami ale to naprawde dla silnika nie ma wiekszego wplywu 8) gwarantuje
-
jeżeli nie był ściągany do wiercenia, to uważam to za robienie na sztukę, innymi słowy dziadostwo.
dokladnie, takie cos to fuszera, co z wiórami?? Gdzie podzialy sie po pierwszym odpaleniu??
Swoja droga widzialem kiedys jak typom nei chcialo sie zdejmowac kolektora w hondzie prelude 2.3 bodajrze, po odpaleniu był tylko pisk i kapitalka na koszt sprytnych monterów :)
-
mastah22, nie wierze ze silnik sie uszkodzil od wiercenia bez zdejmowania kolektora,jesli sie uszkodzil to pewnie musieli cos innego odwalic moze im jakas srubka do silnika wpadla lub cos w tym rodzaju, od wiorow silnik sie nie uszkodzi.
-
no stracił kompresje na 3 garze, okazało sie ze ostro porysowana jest gładz cylindra...
-
U mnie tez wiercilo sie bez zdejmowania , ale z duzym odkurzaczem przy wiertle, po wierceniu tez wysysalo sie to co sie dalo. Fakt , ze wiekszosc sekwencji montuje sie jednak w silnikach z plastikowym kolektorem , a wiorki plastiku sa latwiejsze do wyssania i mniej szkodliwe.
-
A orietujecie sie moze ile kosztuje przerobienie zwyklej instalacji na sekwencje?
Widzialem na allegro zestawy po ok 900 zł
http://allegro.pl/item531853411_stag_300_4cyl_valtek_alaska_sekwencja_od_ss.html
własnie tego staga 300. Jestem wstanie go sam sobie wmontowac. problem bedzie ze zestrojeniem dlatego nie bardzo chce sie pchac w robote. ale zawsze bedzie lepiej bo fuszerki sie nie zrobi z tymi wtryskiwaczami lpg:D a pozniej najwyzej sie komus odda do zestrojena.
No chyba ze zle mysle:D
-
mozesz sam zmienic ,stag200 wychodzi dobre 100pln taniej ,tylko musisz sprawdzic jaki masz wtrysk - jezeli masz fullgroupa to lepiej staga300 ,ale jezeli polsekwencje lub sekwencje to stag200 wystarczy
-
hmmmm to teraz juz nic nie wiem ;P
a czym sie roznia te wtryski fullgroupa od reszty?
No i oczywiscie silnik jest troszke wzmocniony i chodzi mi raczej o efektywna jazde;P
-
fullgroup to system gdzie wszystkie wtryskiwacze (np.4 sztuki) dzialaja jednoczesnie - tak jest np. w roverze
w sekwencji wtryskiwacz dziala w momencie zasysania powietrza ,a w polsekwencji dzialaja po dwa wtryskiwacze (raz wewnetrzne cylindry ,raz zewnetrzne)
ze wzgledu na duza czestotliwosc wtryskow w fullgroupie stag200 nienadaza i sie gubi
do fullgroupa potrzebne sa tez szybsze wtryskiwacze np. valteki zolte 1Ohm ,a nie czerwone 3Ohm
-
do dobra mi sie wydaje ze mam ta polsekwencje. bo cos tak pamietam jak lektore zglebialem na tem tego silnika "system wtrysku monotronik polsekwencyjny"
Czyli mowisz ze stag 200 wzupelnosci wystarczy? ale bedzie jakas roznica miedzy nimi? jakbym stawil stag 200 lub 300:P
[ Dodano: 20 Sty 2009 21:09 ]
a najlepiej to tylko BP :D
-
stag300 ma wlasnie poprawiona obsluge fullgroupa i jakies tam dodatki do wskaznika ilosci gazu w butli
-
no i teoretycznie lepsza obudowe bo aluminium zamiast plastiku :)
-
A orietujecie sie moze ile kosztuje przerobienie zwyklej instalacji na sekwencje?
nie ma czegos takiego jak przerobienie ze zwyklej na sekwencje gdyz niestety wszystko wylatuje parownik instalacja mikser jedynie butla zostaje . Jesli chcesz sie upewnic czy masz polsekwencje czy sekwencje wystarczy obejrzec kolory kabli od kostek wtryskiwaczy jesli kazda kostka ma inny kolor kabla to masz pelna sekwencje zas jesli dwie kostki maja takie same kolory i dwie nastepne 2 kostki tez to masz polsekwencje.(np zolty zolty ,czerwony -czerwony)to tylko przyklad
KGB nie zgodze sie z toba ze stag 200 nie nadaje sie do silnikow rovera.
Montowalem staga 200 do land rover 1.8 16v i autko do dzis jezdzi pieknie bez problemow juz 6msc 8)
[ Dodano: 14 Lut 2009 21:40 ]
ZIELEK, jeszcze jedno jak nigdy nie montowales to lepiej daj se spokoj z tym bo tylko cos popsujesz to jest troszke wyzsza szkola jazdy z lektory nie dojdziesz co i jak ,najlepiej podjedz do gazownika i dogadaj sie co do montazu za sama robocizne,a zestawik zakup u jakiegos hurtownika lub allegro
to bedzie najlepsze wyjscie
-
KGB nie zgodze sie z toba ze stag 200 nie nadaje sie do silnikow rovera.
Montowalem staga 200 do land rover 1.8 16v i autko do dzis jezdzi pieknie bez problemow juz 6msc 8)
a czy K16 po pewnym roku nie ma juz polsekwencji ? zwlaszcza 1.6 i 1.8 ?
montowales na polsekwencji czy full groupie ?
-
ja montowalem do land rovera 1.8 16v rok 99 albo 2001 juz nie pamietam ,na bank nie full grupa bo autko chodzi na valtekach 3ohm czyli wolniejszych listwach i wiekszych dyszach.FULL GRUPA- niestety stag 200 sie nie nada bo nie mozna dac szybkich valtekow czy np magic jetow z uwagi na mozliwosc uszkodzenia sterownika.Jedynie stag 300,diego z tanszych instalek
A TAK OGOLNIE TO TERAZ WALCZE Z XANTIA NA FULL GRUPIE NIE POLECAM:-)
[ Dodano: 21 Lut 2009 19:04 ]
KGB, powiedzialem to samo co i ty :oops:
-
KGB, powiedzialem to samo co i ty :oops:
zdarza sie ,ale tylko najlepszym 8)
-
Wyciągnę trupa, w maju chce sobie za łożyć sekwencje do kombiaczka, co możecie polecić nie ukrywam ze szykuje się na 1.6(ale jeśli wpadną jakieś dodatkowe fundusze to będzie coś większego), i najważniejsze czy założenie takiej instalacji jest trudne??? z I i II generacja sobie radze, ale tu mam obawy :( rozglądam się za Stag 4, ale kolega poleca mi Stag 300.
A w którym miejscu trzeba będzie nawiercić kolektor na wtryskiwacze gazu??
-
Powiem tak. W 1.4 i potem w 1.8 mialem II gen i nie narzekalem. !.4 palil mi jakies 9.5 litra, a 1.8 11 litrow. Zero problemow z szarpaniem, brakiem mocy itp. Teraz w R820 mam Staga 300. Moje zolte Valteki poszly sie ..bac po 30kkm (zreszta jest to chyba regula bo i gwarancje producenci daja na tyle) Od samego poczatku mialem problem z szarpnieciem przy przechodzeniu z niskich na srednie obroty - podstawowy problem sekwencji w roverkach. Wsadzilem teraz listwe Taurus (ogolnie polecana polska listwa jako alternatywa dla drogich MagicJetow). Taurus jest niby szybszy od Valteka ale kurde problem z szarpnieciem nadal jest. Jedna z metod jest obciecie mnoznika ponize 1.7ms czasow wtrysku tylko sie zastanawiam czy nei jest to tylko polsrodek. Myslalem ze szybka listwa mi zalatwi problem a tak na razie nie jest.
Gdybym mial jeszcze raz podejmowac decyzje to nie wiem czy nie skusilbym sie na II generacje ktora nei stwarza zadnych problemow tego typu.
-
mateo#1939, Zapytaj kolegę atu_rover. on ma teraz takie instalacje w autach. Pisze też że przerabiał w historii I, II generację oraz BLOSa. Zresztą może sam się wypowie.
-
Ja w swoim 1.4 mam autronika al700 i nie narzekam autko ładnie ciągnie również porzełącza się pod temperaturą jedyne to tylko że brakuje mi emulatora wtryskiwaczy i czasami podczas przełączania autko może się przydławić lub zadusić. A funkcji ma dużo naprzykład wzbogacenie mieszanki itp odcięcie gazu i przełączenie na pb na wyższych obrotach jak komuś się podoba.
-
po swapie miałem instalacje bediniego II generacji ale po miesiącu użytkowania wysiadła centralka i zdechł parownik, poskładałem wszystko na I generacje na nowych częściach, spalanie w mieście mam na poziomie 11 litrów, w trasie nie mierzynem bo nie miałem gdzie, wszystko śmiga dobrze. zero problemów. auto co prawda stoi od 2 miesięcy, praktycznie nie jeżdżone częściowo zdekompletowane, do zrobienia jest tez uszczelka pod głowica( ale tu będzie 1.6), do wymiany mam tez butle bo jest już po legalizacji. a do końca miesiąca mam przegląd
na początku marca wyjeżdżam do Niemiec, jak przyjadę w maju na kilka dni chce poskładać budę, i zając się lpg nowa butla, lamie się nad tym gazem czy zakładać mu sekwencje, uszczelki prawdopodobnie nie będę robić bo wsadzę od razu 1.6.
Bocian_s#313, a jak zachowuje się rover na blosie, jak jest ze spalaniem? eksploatacja?
-
w roverze trzeba wycinac dotryski, albo zastosowac wtryskiwacze drozsze od samochodu :lol:
taurusy to takie podrobki matrixa ,ale powinny byc nizle - niestety drozsze od magicjetow,
ogolnie rzecz biorac to IIgen takich problemow nie stwarza ,ale i nie daje efektow takich jak IVgen dobrze wystrojona,
JA sie jednak nie wyglupialem i zalozylem IIgen + BLOS ,bo na 5 garow to roznica byla znaczna do IVgen - minimum magicjety i starownik na 6cyl ,a do tego parownik na 155KM tez najslabszy nie podejdzie,
mozliwosc diagnozy i naprawy w polowych warunkach tez sie przyczynila