FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: bodzio82 w Styczeń 18, 2008, 00:07:59 am
-
WITAM czy w starszych polonezach caro te przed liftingiem :lol: wycieraczki szyb mnialy jakas regulacje szybkosci bo w moim caro jest jeszcze stary przelacznik pod kierka i niby ma dwa polozenia ale dzialaja tylko na jednym nie ma czasowek itp. A ogolnie panowie czy da rade przelozyc ten nowszy przelacznik bo zadobylem od caro 95 chociaz mi sie starszy bardziej podoba ale chodzi mi o funkcjonalnosc zalezy mi na czsowkach a nie zeby zapylaly wycieraki non stop przy malym deszczu :roll:
-
temat wycieraczek poruszany byłw tym dziale parę razy i bodajże na następnej stronie jest temat o "tuningu" wycieraczek, polegającym na montażu przekaźników, co także znacznie poprawia pracę przeywacza wycieraczek - wycieraczki nie zatrzymują się w połowie drogi :wink:
-
szczegolnie jak jest sucha szyba :mrgreen: ok dzieki
[ Dodano: 18 Sty 2008 00:16 ]
fakt one do szybkich nie naleza ajuz wogole jak silnik nie pracuje to ak ledwo daje rade :D
-
Chcesz aby wycieraczki szybko Ci chodziły?
-
a wiesz moze jaka jest na to rada :?:
-
Trzeba dać 2 przekaźniki, na I i II bieg zeby prąd nieszedł bezpośrednio przez przlącznik, bo prawdopodobnie masz tam styki wypalone i przez to pod obciążeniem silnik nie dostaje odp napięcia, albo masz silnik zajechany, dziwignie (mechanizm), ale raczej wina lezy w elektryce.
-
MAXIU 1991 a nie masz moze opisow tej przerobki bo ta szukajka to jakos kuleje :lol:
a wogole to ile biegow powinno byc bo ja mam tylko 1 na samym dole na gorze wyl. a jak ustawie po srodku to szyba sie pryska :mrgreen: troche nie tak cos jest!
-
MAXIU 1991 a nie masz moze opisow tej przerobki bo ta szukajka to jakos kuleje :lol:
a wogole to ile biegow powinno byc bo ja mam tylko 1 na samym dole na gorze wyl. a jak ustawie po srodku to szyba sie pryska :mrgreen: troche nie tak cos jest!
sory, ale na oporność w czytaniu ze zozumieniem jestem wyczulony, przecież napisałem, że wystarczy przejrzeć dwie najświeższe strony w dziale "Elektryka", aby znaleźć temat o wycieraczkach. Jest tam poprawiony (w którymś z ostatnich postów) przeze mnie link do opisu Kolegi Chudsona, do opisu jak założyć przekaźniki :!:
Wystarczy czytać ze zrozumieniem :idea:
-
nie opornosc tylko tego sie nie da otworzyc bo serwer jest przeciazony tak pisze jak nie wierzysz to sam sprawdz :!:
Ten opis jest na 3 stronie :!:
-
To nie wiem jak z szukajką ale 2 albo nawet 3 razy opisywałem jak przerobic przełącznik wycieraczek z tego starszego typu na nowszy - łącznie z tym gdzie i który kabel przepiąć w wyłączniku czasówki żeby wszystko chodziło na starszej instalacji.
Co do przekaźników i silniczka to ja bym od razu pakował silniczek z mr93 lub jakiegoś zachodniego auta - generalnie są 2 problemy - pierszy nawiercamy blachę bo nowsze silniczki mają inny rozstaw śrub, drugi problem to że trzeba mieć jeszcze dźwigienkę nakręcaną na silniczek z mr93 - na tej dźwigience jest kulka , trzeba ją wybić z drugiej strony, i założyć (najlepiej dospawać) bolec ze starszego typu dźwigienek.
Sama kabelkologia to tylko dolutowanie kostki z kabelkami do silniczka (mr93 ma inną kostkę).
Ja mam silniczek z volvo v40 i zapiernicza ostro, miałem z mr93 i było podobnie.
Więc reanimowanie starego , ciężkiego silniczka jest bez sensu (u mnie w dohc rozrusznik jest tej wielkości co stary silnik wycieraczek)
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=15477 to jest do nowszych przełączników.
a co do silnika to zrób tak jak radzi Święty, albo mr 93, albo jakiś inny.
P.S. ja juz tez mam zamówiony z mr 93
-
ok tak zrobie i zobaczymy a mnialem okazje zadobyc taki silnior z caro 95 bo kumpel na zyletki oddal no ale nie mnialem pojecia ze tam jest mocniejszy silnik bo u niego tez chodzilo jakos ociezale
-
jak nie chce Ci się aż tak rzeźbić, to załóż przekaźniki, różnica jest z/a/j/e/b/i/s/t/a. Sam się niedawno przekonałem, wreszcie wycieraczki działają tak, jak w prawdziwym samochodzie, a nie jak w maluchu (bez urazy, sam miałem kilka lat malara) :)
-
prosba jak masz dokladny opis jak to zamontowac to daj na priv.bo tu na forum link nie dziala co do montazu tych przekaznikow,z gory dzia!!!
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=213&postdays=0&postorder=asc&highlight=wycieraczki&start=0
proszę bardzo, poprawiony do obecnych wymagań forum link, powinni działać,
w tym temacie masz bardzo dokładny opis podany przez Kolegę Chudsona.
-
Bartek1925 :D Dziekuje bardzo teraz dziala
-
nie dziękuj, wystarczyło w adresie tematu dopisać do wyrazu "forum" magiczną liczbę "2" i śmiga. To zakładaj te przekaźniki i ciesz się normalnie działającymi wycieraczkami :wink:
-
nie dziękuj, wystarczyło w adresie tematu dopisać do wyrazu "forum" magiczną liczbę "2" i śmiga. To zakładaj te przekaźniki i ciesz się normalnie działającymi wycieraczkami :wink:
Czlowiek sie uczy cale zycie 8)
-
A powiedzcie mi jaka jest różnica w stykach silnika wycieraczek mr91 a mr93,bo zmieniłbym sobie silniczek,próbowałem inny podpiąć sprawny,ale na czasówkach też robi obrót na 4 razy. :!:
-
A powiedzcie mi jaka jest różnica w stykach silnika wycieraczek mr91 a mr93,bo zmieniłbym sobie silniczek,próbowałem inny podpiąć sprawny,ale na czasówkach też robi obrót na 4 razy. :!:
i będzie Ci robił na czasówce obrót cztery razy, bo w układzie zasilania silnika wycieraczek nie ma przekaźników, a styki masz jużpewnie w przełączniku wypalone i stąd kolosalne straty napięcia. Swoją drogą, to łatwo to sprawdzić/stwierdzić. Wystarczy podpiąć miernik napięcia do plusa i masy np. pierwszego biegu i włączyć na ospalonym silniku wycieraczki na I bieg. Wskazania voltomierza mogą Cię zadziwić. Spadki dochodząnawe do 3-4 Volt :!:
Nawet przy zmianie silnika wycieraczek na ten z MR93 jak masz zużyte styki w przełączniku wycieraczek, nie będzie Ci on działał szybciej, jak nie założysz przekaźników.
-
mi sie wydaje ze lepiej sprobowc z tymi przekaznikami a nie pakowac kase w silniczek i jeszcze w dodatku z tego co pamietam to koledzy pisali ze to tamto nie pasuje,nie wiem jak ty ale ja w tygodniu zakupie te przekazniki i sprobuje zalozyc z tego co koledzy pisza to dziala w 100 procentach :!:
-
mozecie powiedziec ktory to jest przekaznik do tych wycieraczek??
-
trzeba zakupic sobie 2 takie przekazniki kolega BARTEK 1925 wyzej dal link poprawiony tam wszystko pisze!kable od silniczka musisz puscic przez przekazniki jeden przekaznik do pierwszego biegu a drugi do drugiego biegu czy jakos TAK :mrgreen: ja narazie nie przestudiowalem tego dokladnie bo nie mam czasu :wink:
-
bodzio82, masz stare przełączniki tak jak ja więc mam prośbę. Powiedz mi czy u Ciebie działa chwilowe włączenie świateł drogowych poprzez przyciągnięcie manetki. U mnie nie działa a w schemacie instalacji przed MR93 dopatrzyłem się, że jest switch za to odpowiedzialny stąd to pytanie.
-
Ja też mam stare przełączniki i oczywiście swiatła świeca:) jak u Ciebie nie działa to albo masz styki wypalone w przełączniku, albo przekaźnik świateł zaśniedział. Na początek "pobaw" sie tą manetka, popstrykaj itd....
-
Przekaźnik działa bo po przełączeniu manetki światła się włączają. Nie działa tylko chwilowe włączanie światła drogowego.
-
to jak na moj gust to mogł Ci zaśniedzieć ten switch, no bo nic innego po drodze nima
-
Poruszałem nim i zaczął działać ale kulawo (nie zawsze załapuje).
-
CZyli cos z tym switchem.... musiał byś rozłozyć ten przełącznik, ale niewiem czy to jest rozbieralne, zeby styki przeczyscic.
-
bodzio82, masz stare przełączniki tak jak ja więc mam prośbę. Powiedz mi czy u Ciebie działa chwilowe włączenie świateł drogowych poprzez przyciągnięcie manetki. U mnie nie działa a w schemacie instalacji przed MR93 dopatrzyłem się, że jest switch za to odpowiedzialny stąd to pytanie.
Oczywiscie ze dziala zajaczki moge puszczac w ten sposob :wink:
-
Mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy starych przełączników pod kierą. Jak macie przełącznik wycieraczek w położeniu górnym to działa wtedy spryskiwacz ? U mnie działa tylko w dwóch dolnych położeniach.
-
Działa
-
Czyli mam skopane... dzieki Maxiu1991,