FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: benyhds w Styczeń 22, 2008, 14:08:09 pm
-
słyszałemo różnych pastach,klejach i spreyach to tego ale czy to napewno zadziała i na jak długo? a może ktos próbował innym sposobem to naprawić?
-
Jak mi się w poprzednim poldku zerwały 3 z tych pasków i poszedłem się o taką pastę zapytać, to się okazało że taniej z jakiegoś starego poldka się dobrą szybę załatwi.
-
A ja słyszałem, że to wszystko na nic... Najlepiej poszukaj jakiejś szyby
-
ja używałem czegos tam, ale bylo malo wygodne w uzyciu, w sumie zamiast ladnie pociagnac to mi sie toche tak naciapało i w ogole :| tymbardziej ze trzeba to robic z rekoma u góry. w koncu i tak nie dzialalo wszystko jak trzeba. a do tego przy pierwszym myciu szyby zaraz odpadło. olałem sprawe.
-
No tak najłatwiej wymienic ale co zrobic gdy ma sie oryginalną brazowa szybe, a działają chyba tylko 3 albo 4 sciezki? Takiej szyby nie wyciąga sie z pierwszego lepszego Poldka.
-
u mnie dzialalo 4 na chyba 12 sciezek,kupilem lakier ze srebrem przewodzacy prad(ok 10 zl) i spokojnie naprawilem z 6 nitek :)
-
Srebrny lakier przewodzacy, to wydatek rzędu 20-30zł.
Szybę należy przemyć alkoholem (może być denaturat)
Bez miernika nie dasz sobie rady , poprostu ustawiasz na "piszczałke" i sprawdzasz nitkę centymetr po centymetrze, jak nie piszczy znaczy że przerwa i że trzeba pociągnąć lakierem.
Zadanie czasochłonne (ja bawiłem się 2 godziny ) ale uratowałem wszystkie nitki które były poprzerywane (chyba 5 sztuk). Trzyma się to już ponad połtora roku i jakoś nic mi nie odpada.
-
W takim razie bardziej opłaca się wg mnie kupić szybę :) Np. na allegro (http://www.allegro.pl/item300434129_polonez_szyba_tylna_ogrzewana.html). Po szrotach pewnie podobne ceny.
-
to się tak wydaje że na szrotach gdziekolwiek się pójdzie to mają szyby do poldasów ale mi jak wybili tylnią szybę to nikt nie miał a szklarz chciał mi sprzedać tą używaną szybę po "okazyjnej" cenie "tylko" 100 zł :shock:
-
Ja myślę że na szrocie mamy bardzo duża szanse że paski też będą uszkodzone. wydamy kase na szybe, moze jeszcze na uszczelkę i dalej nie bedzie ogrzewania. Muszę gdzieś wyczaić tani lakier przewodzący bo mi tylko dwa paski grzeją a ja lubie jak wszystko działa :D
-
jezdziłem na lakierowanych paskach wsio działało, tylko trzeba to starannie pomalować by nie pomazać szyby i nie zostawić śladów poza paskiem
-
A ja nie korzystam z tego dobrodziejstwa od 4 lat, bo mi przez to ładowanie spada do 12,5 V :D I żyję :) Możemy się na szrocie dogadać i np. oddać naszą szybę, a wziąć inną :P Jak nie działa, to dalej mamy ten sam kłopot, ale nie jesteśmy z kasą w plecy :)
-
Ale wypalisz paliwo, najeźdizsz się narobisz i moze wszytko na marne.
A tak kupujesz lakier za 20 czy 30zł i tasme klejącą za złotówke oraz butelke denaturatu za 4zł i po godzince-dwoch roboty mamy sprawną szybkę.
-
Ale ten lakier też z nieba nie spada tylko trzeba po niego pojechać :D W moim przypadku bliżej mam 4 szroty niż jakikolwiek sklep z takim specyfikiem ;)
Dobra bo robię OT i będzie ochrzan :)
-
nie polecam lakieru grafitowego - u mnie się nie sprawdził. Lakier na bazie srebra załatwił sprawe. Ale gimnastyki co nie mara.
-
A co myślicie o pascie lutowniczej?
-
Myślę że to nie jest najlepszy pomysł ze względu na temeprature ktorą może źle wpłynąć na paski. Ale moge sie mylić, nie mniej jednak nie odważyłbym się eksperymentować.
-
Ja tak naprawiłem wszystkie pasi grzewcze z racji że woże narzędzia i jak przejedzie po szybie poziomicą czy pojemnikiem to przerysuje pasek i nie grzeje .
Ja miałem w kilku miejscach każdy pasek przerysowany połączyłem i działa do dziś.
-
Wiatam szanownych forumowiczów i chciałem zasięgnąc porady.Mianowicie dzisiaj zauważyłem,że nie grzeje jeden z pasków tylniej szyby.Pech chciał,że poraz pierwszy, nawalił akurat przy pogodzie gdzie stają się one nie zbędne.Zrobilem oczywiście wstępne oględziny i na calej długości nie ma nawet najmniejszej przerwy,czy poza przerwanym paskiem może być jeszcze jakaś przyczyna jego niesprawności?
-
Meyron, przyjzyj sie dokladnie,najlepiej od zewnetrznej strony bo tam lepiej widac przepalenia nitek.
-
włącz ogrzewanie szyby i leć do niej i patrz na pasek który nie grzeje . W miejscu gdzie jest przerwany zrobi sie minaturowe kółeczko bez pary .
-
Sliczne dzięki diodalodz, :) takowe kółeczko oczywiście pojawia się ,właśnie do tej pory zastanawiałem się :oops: co to takiego jest.
[ Dodano: 20 Wrz 2008 16:48 ]
:idea: Dzisiaj rano zauważyłem również,że przy takich mikro przetarciach paska grzewczego na szybie,kiedy są one niemal nie dostrzegalne i trudne do umiejscowienia,najlepiej włączyć ogrzewanie tylniej szyby w nocy lub zaciemnionym garażu.W tych miejscach widać wówczas przeskakującą iskierkę.